Šta je novo?

Тунел испод Аде Циганлије

Гага

Professional
Učlanjen(a)
08.12.2010.
Poruke
11.958
Pohvaljen
18.955
Lokacija
Бежанијска коса
Чланак из Новости ме понукао да отворим ову тему.
Мада је чланак написан као набрајање шта је све дугорочно планирано да се изгради једног лепог дана, а такође и оно што је почето и што треба ускоро да почне да се гради.



Доста смо о овоме причали, многи су за, а многи и против тунела испод Аде. Време ће показати, шта ће од овога свега бити. Интересантно јесте, и корисно би било, али ће бити и скупо, ако се и кад се буде кренуло у реализацију овога.

Јесте да у самом чланку одмах на почетку пише да је по предлогу нацрта новог ГУП-а планиран и овај тунел, али у самом цртежу ГУП-а није уцртана ова саобраћајница са тунелом.

 
Los ti je nacrt :D

U planu se ne pominje tunel:

"Изради одговарајуће студијске, техничке и планске документације којом ће бити проверна оправданост и сагледане све могућности повезивања леве и десне обале реке Саве на правцу саобраћајница Т 6 (Др Ивана Рибара) – Лазаревачки друм -Трговачка."

Pritom nije definisano nista sem ucrtane linije. Ta stavka je poslednja kao opcija i ucrtana je radi reda. Dok ce most u SA verovatno biti uklonjen kroz primedbe jel realno i nije u skladu sa PPPPN-om.

Pravi prikaz http://www.dodaj.rs/f/2u/40/b4WP5bb/pnamenabb.jpg
 
Otkud sada ovaj tunel? :? Prvo su spominjali šine preko Mosta na Adi, pa tunel prema Autokomandi. Ne pišem iz ugla politike, da me ne shvatite pogrešno. Pišem u kontekstu, dajte prvo jedno po jedno, GUP je za 2021 god. tj. za samo 5 godina, a toliko stvari treba tek da se uradi. Tu su šine do Vidikovca i Bež. Kose, pa završetak Grčke ulice kao uslov za tramvaje.
Da ne gnjavim, ovaj plan mi liči za 2040 god. Čak mi pada na pamet, onda će 89ka umesto do Ušća ići kroz tunel do Bloka 72 i ko pita za Studiju o budućnosti JGP... :lol:
 
Igor":ji6i3gpy je napisao(la):
Los ti je nacrt :D

U planu se ne pominje tunel:

"Изради одговарајуће студијске, техничке и планске документације којом ће бити проверна оправданост и сагледане све могућности повезивања леве и десне обале реке Саве на правцу саобраћајница Т 6 (Др Ивана Рибара) – Лазаревачки друм -Трговачка."

Pritom nije definisano nista sem ucrtane linije. Ta stavka je poslednja kao opcija i ucrtana je radi reda. Dok ce most u SA verovatno biti uklonjen kroz primedbe jel realno i nije u skladu sa PPPPN-om.

Pravi prikaz http://www.dodaj.rs/f/2u/40/b4WP5bb/pnamenabb.jpg

Нацрт је са Беоземље :)
http://www.beoland.com/gup-2021.html
http://www.beoland.com/images/gup/gp202 ... bracaj.jpg

http://www.beograd.rs/documents/plan2021/01_gpb_1-5.pdf

Igor":ji6i3gpy je napisao(la):
"Изради одговарајуће студијске, техничке и планске документације којом ће бити проверна оправданост и сагледане све могућности повезивања леве и десне обале реке Саве на правцу саобраћајница Т 6 (Др Ивана Рибара) – Лазаревачки друм -Трговачка."
Овде је тунел споменут између редова, пошто мост "изнад" саме Аде се неће никада градити, значи остаје само његово величанство тунел ! :)

Да будемо реални ипак прво треба саградити саобраћајницу Т6 до краја тј. од садашње лакат кривине код Велетржнице (Кванташа) до Грчке улице и улице Срђана Алексића (бивша др. Ивана Рибара-део на Бежанијској коси) и исту "спустити" низ Б. косу до кружног тока у Војвођанској-Др. Ивана Рибара улици.
 
Гага":37o3mu1m je napisao(la):
Овде је тунел споменут између редова, пошто мост "изнад" саме Аде се неће никада градити, значи остаје само његово величанство тунел ! :)

Nikad ne reci nikad :wink:

Rijeka Sava + Ada + Savsko jezero, ako se saobracajno preskacu, cine prepreku ukupne sirine od oko 1.2Km
Bez obzira da li se ta prepreka preskace mostom ili prolazi tunelom potrebno je izgraditi objekat koji bi bio sasvim sigurno skup. Zbog toga se s pravom postavlja pitanje opravdanosti saobracajnice koja bi koristila takav objekat.

Po mom misljenju, ako bi saobracajnica poput bulevara Ivana Ribara, prolazila kroz taj objekat (tunel ili most), cijena izgradnje tog objekta bi bila ne opravdana.
Jedino sto moze opravdati izgradnju je saobracajnica velikog kapaciteta i velike brzine.
U suprotnom, dobijaju se skupi objekti na saobracajnicama od manjeg znacaja. Drugim rijecima, ekonomski ne opravdano.
 
Ideja je odlična, ali ona postoji još od 1970s tako da ništa od te priče, prijatelji.

P.S. mislim čak da su vršene neke analize u vezi toga kasnih 80-ih i da je zapelo oko ventilacionih otvora iz tunela koji bi išli vertikalno ka samoj Adi (ostrvu), aerozagađenje, itd, itd...

Igore, ova tema može odmah u lock.
 
Jedna od najboljih poteza za beogradsku saobraćajnu infrastrukturu je tunel ispod Ade. Čak je tunel bolja alternativa mostu n adi.
 
To će biti veza tkz koridora 11/ibarske magistrale sa banatom

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
zexland":2j2mc5az je napisao(la):
Ovo nije nista novo, i tkdj. ovo je potpuno logicno povezivanje bloka 45 sa Ibarskom, samo sto ce to biti za jedno 20 godina :)

Potpuno logicna?
Ajde da stavimo jos "dve opcije" na sto.

untitled-1.jpg


1 - tunel duzine 1,5Km
2 - most duzine 450m
3 - most duzine 500m

Uzimajuci u obzir cijenu izgradnje, uticaj na okolinu, bezbjednost, slozenost izgradnje i eksploatacije, cijenu odrzavanja i uz uslov da sve tri opcije koriste istu saobracajnicu, koja je najlogicnija?
 
Ja te ranije lepo zamolih vise puta, ali ne vredi... :bash:

Uzmi u obzir i FABRIKU VODE i prestani da pises o stvarima o kojima nemas pojma!
 
laki72":hnsxlzu9 je napisao(la):
Ja te ranije lepo zamolih vise puta, ali ne vredi... :bash:

Uzmi u obzir i FABRIKU VODE i prestani da pises o stvarima o kojima nemas pojma!

Па не може мост много да загади воду, барем не директно
 
laki72":1822mk77 je napisao(la):
Ja te ranije lepo zamolih vise puta, ali ne vredi... :bash:

Uzmi u obzir i FABRIKU VODE i prestani da pises o stvarima o kojima nemas pojma!

RioBL je pravu
Opcija 2 je potpuno realna i predstavlja sigurno najjeftinije moguce resenje.
 
RioBL ne moze obaloutvrdom da ide saobracajnica pritom tu je i zona vodoizvorista a most bi prelazio preko taloznika takodje nije neka ekoloska opcija.
 
zexland":3crkr27i je napisao(la):
Ovo nije nista novo, i tkdj. ovo je potpuno logicno povezivanje bloka 45 sa Ibarskom, samo sto ce to biti za jedno 20 godina :)

ULAZ: https://www.google.rs/maps/@44.7929521, ... 6656?hl=sr

IZLAZ:
https://www.google.rs/maps/@44.7829023, ... 6656?hl=sr

Igore odakle ti ova update mapa? :)

To je nacrt GUP-a iz 2015 (http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1689611):
4-generalna-resenja-saob.jpg

3-plan-namene-povrsina.jpg


Na mapi je promena na levoj strani obrenovačkog puta, obeleženo je kao stambeni deo (pre bio pod vodozaštitom), ali inače se planira komerciolno-industrijska zona, te tunel više dobije na značaju.
 
Igor":2c64lfci je napisao(la):
RioBL ne moze obaloutvrdom da ide saobracajnica pritom tu je i zona vodoizvorista a most bi prelazio preko taloznika takodje nije neka ekoloska opcija.

- saobracajnica ne mora ici obaloutvrdom. moze ici pored obaloutvrde a moze i prolaziti okomito na obaloutvrdu
- most ne prelazi taloznik vec rijeku Savu
- saobracajnice koje bi prelazile pomenute mostove bi izlazile na obrenovacki drum.

Jedino ako mi mozes tvrditi da u prostoru vodoizvorista ne smije biti saobracaja pa da onda prihvatim da je tunel ispod Save, Ade, Savskog jezera i vodozivorista u ukupnoj duzini 2,5km jedino saobracajno rjesenje.
 
Ma da pokrenemo radnu akciju za izgradnju tunela mi gradimo tunel tunel gradi nas i stavimo sine usput
 
Samo jedno malo razmisljanje kako bi glavne saobracajnice trebale da budu za 100 godina :pob:

155rmlw.jpg
 
dexi":26msn3c1 je napisao(la):
Samo jedno malo razmisljanje kako bi glavne saobracajnice trebale da budu za 100 godina :pob:

155rmlw.jpg



U svidja mi se ovaj nacrt, novi most preko Dunava kod Banovaca, ali to nikad nece biti.

Bilo bi super da su projektovali saobracajnicu od Pupinovog do Pancevackog mosta, duz zelenog pojasa i gradjevinske zone Borce i Koteza.

Kao i put od Banovaca do 13.maja ili coca cole.
 
RioBL":25h3l0wy je napisao(la):
zexland":25h3l0wy je napisao(la):
Ovo nije nista novo, i tkdj. ovo je potpuno logicno povezivanje bloka 45 sa Ibarskom, samo sto ce to biti za jedno 20 godina :)

Potpuno logicna?
Ajde da stavimo jos "dve opcije" na sto.

untitled-1.jpg


1 - tunel duzine 1,5Km
2 - most duzine 450m
3 - most duzine 500m

Uzimajuci u obzir
1) cijenu izgradnje,
2) uticaj na okolinu,
3) bezbjednost,
4) slozenost izgradnje i eksploatacije,
5) cijenu odrzavanja i
uz uslov da sve tri opcije koriste istu saobracajnicu, koja je najlogicnija?
6) могућности коришћења објеката за неаутомобилски транспорт и комуналне инсталације
7) рокови изградње
8 ) могућности фазне градње
9) садашње и будуће токове транспорта, и планирани урбани развој
10) трасе далековода, подручја за принудно слетање у близини аеродрома.

Под 6 сам нарочито мислио на могућу будућу пругу за возове великих брзина ка аеродрому.

Да је на водозахвату забрањена нека главна друмска саобраћајница, требали бисмо прво забранити ова два аутопута уздуж и попреко тог подручја.
 
Vrh