Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Лепо би било да се стварно крене са изграднјом ове деонице како што и пише у тексту, али колико знам иду нам избори па се прибојавам да је ово само предизборно обећање и ништа више нажалост.
 
Aj citajte sa malo vise paznje.
12miliona EUR.
KOLIKO METARA autoputa ocekujete?
Iskreno, ja ni 1m, jer i sam projekat kosta, zar ne?
;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
12 милиона ЕВРА је само пројекар за изградњу ауто пута, колико ће коштати изградња ауто пута пребало би да се види након урађенок пројекта. Пошто деоница иде кроз равницу предпостављам да неће бити потешкоћа у изградњи (нема пробијања тунела изградња вијадуката једино надвожнјаци преко пруге и локалних путева), једино што ће бити потребно је доста туцаника за подлогу пута. Ако нисам у праву нека ме исправе они коjи знају више од мене.
 
Otprilike je bilo 3 miliona evra/km za pun profil auto puta u ravnici s tim da ovo ka Rumuniji predviđaju kao put za motorna vozila, a to je bez zaustavne trake sa max. dozvoljenom brzinom do 100 km/h, 2+2 trake. Tako da je možda i jeftinije od 3 miliona evra/km?
Meni se takav put ne sviđa, manje je bezbedan, jedna traka ima manju širinu jer je manja brzina i krivine nisu za brzine do 120 km/h kao na auto putu.
 
Ja se nadam da može i za manje od 3 miliona evra po km na ovakvom terenu. Država bi mogla da svake godine izdvoji 10-20 miliona evra (0,12% - 0,25% srpskog budžeta za 2016) za po jednu deonicu od po 10 km između svakog od 6 mesta između Pa i Vš i za 5,6 godina ceo autoput od oko 50 km bi bio gotov bez prevelikog finansijskog naprezanja, bez kredita, iz svojih sredstava. Srbija bi se povezala sa zemljom od 20 miliona stanovnika što, iako trenutan promet vozila nije veliki, predstavlja značajan potencijal i Srbija bi, a posebno okolina Beograda i južni Banat, dugoročno gledano od toga profitirali jer bi se ojačao kao položaj geografskog centra balkanskog poluostrva, a ranije sam pisao kako se ta pozicija koristi za ostvarivanje ekonomske dobiti. Ali po meni je ipak glavni razlog za izgradnju obezbediti adekvatan kvalitet života i rada ljudima koji žive oko te deonice i povezati Beograd, Pančevo i Vršac kao i okolna mesta. Da ne ulazim sad u istoriju da li su više Austrijanci ulagali u taj region ili Jugoslavija i Srbija, ali činjenica je da pre bio razvijeniji od mnogih delova ne samo Srbije nego i ex Yu, a danas je zapostavljen od strane Srbije. Vreme je da se to promeni, i da Srbija konačno nešto uloži u Banat!
 
Kada bi se pošteno radilo za narod, moze bez kredita, lično sam u to ubeđen.
 
U cenu autoputa sem kolovoza ulaze, paralelne saobracajnice, uredjenje zemljista(vodotokovi), petlje, otkup zemljista u vecoj zoni oko puta, naplatne rampe.. Profil puta, 2+2 Kg-Batocina, je sasvim dovoljan za Pa-Vrsac. Nema potrebe za veca ulaganja. Ne stoje te price o bezbednosti. Sirina trake Kg-Batocina je 7,70m (2x3,85m) a na autoputu 3,75m i denivelisana su ukrštanja. Razlika izmedju 120km/h i 100km/h je 6 minuta na deonici Pa-Vš. Cena bi sigurno bila bar duplo veća kada bi se radio autoput sa svim pratećim elementima. Trenutno je PGDS 3-4hiljade, sem u okolini Panceva. pola od toga je lokalni saobracaj. Veci bi bili troskovi naplate od prihoda
 
@earethmoving

Povezivanje sa zemljom od 20mil stanovnika ovim putem? Na žalost, to su iluzije. Predmetni deo Rumunije (potez južno od Temišvara-Oravica-Oršova) koji bi možda, ali samo možda, gravitirao ovuda je najsiromašniji deo Rumunije. A saobraćaj je usmeren preko Arada i Segedina na Budimpeštu i onda dalje u EU.

To da smo neki centar regije na žalost je samo jedna od naših brojnih iluzija. Koje nas koče...
 
@Zvezdara64

U pravu si ti, jedino za širinu mislim da nisi, nego ja brinem više zbog unificiranosti puteva jer vrlo lako može da se desi da na ovom put sa 2+2 voze 140 km/h misleći da im je to auto put i onda su tu čuda moguća. S obzirom da na auto putu niko ne kažnjava vožnju od 140 km/h, a max. dozvoljena je 120 kom/h.



@Earthmoving

Verovatno si u pravu, godina po godina i eto cela deonica gotova iz budžeta.



@severian

Za mene ovo ima veći značaj povezivanje sa Vršcom, a ka Rumuniji je više kao prirodna opcija.
Stvarno povezivanje sa Bukureštom je preko Zaječara i novog mosta na Dunavu između Bugarske i Rumunije, Vidin, dok je naš deo Paraćin - Zaječar.
Tim pravcem je sve ravno u Rumuniji i najbrže i najbezbednije je Beograd - Bukurešt, nego preko planine Karpata u Rumuniji od Temišvara.
 
Dobro, tekst je iz 2008. Kako je stvarno na terenu sada?
Pitam jer put Beograd - Pančevo ima "novu" (odavno izgrađenu) deonicu 2+2 bez zaustavne i deluje mi uže u jednoj traci od auto puta. Za 100 km/h je odličan put ka Pančevu, ali tom brzinom idu oni čiji auto ne može brže, zato ja brinem.
 
I pored te brzine, ja nisam cuo da se iko slupao na tom putu. A tamo je (potpuno paradoksalno) ogranicenje 80 km/h iako moze bar 100.
Plus policija gotovo svakodnevno stoji kod sljunkare ili stare pumpe.
 
2+2 = obrenovački put. Kome se sviđa nek digne ruku, meni ne.
Znači autoput ka Grčkoj i Mkd koji imaju zajedno 12 mil stanovnika je u logičan, a prema Rumuniji koja ima 20 mil, Moldaviji, Ukrajini 40 mil...i dalje, nije...
Vamo izgradili više stotina km ka Bugarskoj i Makedoniji sa malim prometom posle Niša, a koje su koštale milijarde evra, a ovde je problem 50 km po ravnici i kolko jeftinijom gradnjom u totalu. Ne vidim logiku sem ako su komentari uslovljeni mestima porekla.
 
Na šta ciljaš, da iz Moldavije preko Beograda i Sarajeva letuju u Hrvatskoj? :)
Podržavam ja pun profil auto puta ka Vršcu, kao i Paraćin - Zaječar pun profil auto puta.
 
Treba 10000 automobila da bi se autoput isplatio, ovde ima manje.
 
I? Kolko je bilo automobila pre nego što se gradio Bg-Ni na primer? Dal neko uopšte pamti taj podatak i da li je uopšte postojao pre izgradnje 70ih? Da li je kao jedan od prvih autoputeva u ex Yu baš on bio objektivno najprometniji da bi se baš on prvi gradio ili je to bila ljudska odluka?
Bg sa okolinom + Južni Banat = 2,2 miliona stanovnika koji gravitira ovom autoputu dugom svega 50 km. To je mnogo veća gustina naseljenosti nego kod većine drugih deonica autoputeva u Srbiji. Niska cena izgradnje. Kratka deonica. Jednostavna za izgradnju. Povezivanje autoputem sa jedinom preostalom zemljom sa kojom nemamo tu vezu (ako računamo da se ka CG gradi, a da se do BL ima autoput preko Hr). Jeftinija od mnogih drugih...
 
Realno se ne može upoređivati sa Nišom, jer je to pravac Nemačka - Turska, pre svega, a na to dodaš Bugarsku i Grčku ka Nemačkoj. Pri tome je u središtu Srbije, pa povezuje Srbiju unutar sebe.
 
Na ovom svetu ima jako mnogo pravaca... I ovaj bi mogao biti u krajnjoj liniji recimo Bg-Moskva (via Vš, Ro, Ukr, Kijev...). Sve zavisi kome je nešto važnije. Ključna reč - kome. Ne vidim što bi Srbiji bila važnija Turska ili Nemačka a ne Rumunija, Ukrajina, Rusija...? Zašto je pravac sveta severozapad-jugoistok važniji od pravca sveta severoistok-jugozapad?
Ali zaista, čini mi se kao da ove evropske banke koje finansiraju izgradnju istočnoevropskih autoputeva forsiraju pravce koji idu ka Nemačkoj, i tu ne mislim samo na ovaj pravac ka Turskoj, nego i autoputeve kroz Poljsku (istok-zapad), Slovačku (istok-zapad), Rumuniju (istok-zapad)... I tako dok mi inferiorno posmatramo neke svoje pravce, Nemačka se putem finansiranja autoputeva kroz evropske banke povezala sa gotovo svim pravcima hiljadama kilometara izvan svoje zemlje: ka Rusiji (via Pl, Blrs) ka Turskoj, ka Ukrajini, ka Španiji, Portugalu, Francuskoj, Italiji... bukvalno u svaki kutak Evrope mogu stići utoputem
 
Све одлично речено од стране Earthmoving у претходних неколико коментара. :)
 
Pa naravno da forsiraju pravce ka nemačkoj kad ka tamo ide saobraćaj. Logično.

Put Pančevo vršac je odličan. Ko ne veruje nek se provoza.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Hvala Tu_i_Tamo :)
U kom smislu odličan kad su ograničenja u naseljenim mestima 40 km/h? A ima ih čak 6 između Pa i Vš, te prelazi preko pruge. Trećina te deonice od 50 km su široka banatska sela sa ograničenjima brzine, negde kao što rekoh sa 40 km/h. Od Bg do Vš je sa ovim ograničenjima po ravnici potrebno sat i po vremena. Ako je to što put ima asfalt i što je prav u ravnici vrlina, onda jeste dobar. Ali onda ni ibarska nije bila loša, ni Bg-Inđija, stara gredlička klisura...
A meni pravac ka Nemačkoj ništa nije logičniji nego ka Ukrajini koja je već od Nemačke, Rusiji koja je x puta veća i ima duplo više stavnovništva... Da sam Nemac itekako bi mi bilo logično ali pošto nisam...
 
Druze, da se naprave obilaznice oko tih 6 sela ( za stoti deo cene koju pominjes) prosecno vreme bi BG - VS bi se podiglo za bar 15 minuta.
Put je sirok, ima dosta mesta za obilazenje.
 
Vrh