Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Da je manjak parking mesta, oko toga nema mesta polemici. Ali da fali vozačke kulture, fali.
 
Pre neki dan se krećem Bulevarom Kneza Aleksandra Karađorđevića iz pravca Mostara i skrećem na prvom semaforu levo ka Partizanovom stadionu. Semafor nije radio. I ne znam kojim čudom, što mi inače nije praksa, povedem se pravilom: ,,Ja imam prednost, dolazim njemu sa desne strane, on ima znak STOP i tako dalje...I lik ne koči, nego krene na mene. Izbegao sam ga na sreću.

Inače se ne vodim tim pravilom, nego uvek gledam da li je neko stao da me propusti, jer imam prednost. Pa tek onda prođem. Jer, ne znam ja da li on zna da imam prednost i šta je u njegovoj glavi. 1000 puta mi se desilo da sam ima prednost, a da nisam pustio ovog drugog, sudarili bi se. Verujem samo svojim očima i proceni, ali eto, jednom sam se poveo tim pravilom i da nisam reagovao, bio bi problem. A lik da podigne ruku da se izvini ili tako nešto, nego ništa...Neki golobradi klinac. Naravno, da sam izašao da ga našamaram, kada ga već roditelji nisu naučili redu, bila bi prava stvar, ali kada bi se zbog toga tukao, radio bi to svaki dan, nekad i po više puta. Svi grešimo, ljudi smo. Ali podigneš ruku ili tako nešto, izviniš se...To je stvar kulture. Generalno me u zivotu nervira kada neko pogreši, ugrozi nekoga i umesto da se izvini, da sebi za pravo da još bude i bahat. Takvog samo motka (možda) može da dovede u red.

Da stvar bude gora, taj koji je direktno ugrozio u najblazem slučaju moj i svoj život, neće snositi nikakve posledice. A neko ko je vozio na Pančevačkom putu na momenat preticanja 80, umesto 60, pritom nikoga nije ugrozio, dobiće kaznu od 8000 i mesec dana bez dozvole.
 
To bi kamere rešile bez ikakvih problema. Staviš kamere svuda po gradu i na kraju svakog dana se preleti po svim snimcima i "čestitke" bi samo stizale...
 
Vidi prijatelju ti si (da izvines) tempirana bomba u saobracaju ;)
Ne samo da si napravio ozbiljan prekrsaj, vec bi i da "naucis pameti" onoga ko je vozio po pravilima

ca276be24edf2bfdb3c80b0672eaa71a.jpg


Kao sto vidis, vozilo koje ti je dolazilo U SUSRET nema nikakav znak STOP, a kao sto rekoh, dolazi ti u susret te nema nikakve primene pravila "desne strane"

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


EDIT:
A DA NE MISLIS TI NA SEMAFOR KOD MUZEJA?
 
Ako je tako @Blade , ja ti dugujem izvinjenje .

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
То је раскрсница коју је Толеандер показао, јер је то прва раскрсница у Булевару Кнеза Александра Карађорђевића из правца Мостарске петље, а тако је и Бладе написао, а раскрсница коју је показао Мекбеј је са улицом Др. Милутина Ивковића (а то је друга раскрсница по реду са семафором).

Иначе Бладе је у праву, он је имао предност на овој раскрсници. А голобради клиња је истерао предност на мишиће. Ни први ни последњи пут да се тако нешто дешава.
 
Mislim na ovu gde se ukršta sa Ulicom Dragana Mancea. Koju je zakacio Toleander. Ja sam skretao iz B.K. Aleksandra Karađorđevića u dotičnu.
Kada sam se vraćao, pogledao sam da mozda ja nisam pogrešio, da možda ja nisam imao znak STOP, a on prvenstvo prolaza. Ali ne, ja sam imao prednost.
Inače moja praksa u zivotu je da pre nego što nekoga optuzim za nešto, proverim da možda ja nisam taj koji nije u pravu.


Laki i Mekbejn,
Čak i da nisam u pravu, nekulturno je da tako komunicirate. Već bi trebali da kažete: ,,Slušaj druže, to ne ide tako, nego ide ovako zbog toga i zbog toga,,. Da mi na normalan način objasnite da nisam u pravu i zašto. Ali to je generalno na forumima domaći način komunikacije, tako da mi nije čudno. A da sam ja pogrešio i da pritom ne priznajem svoju grešku, nego sam bezobrazan, onda bi takav vas komunikacije bio na mestu. Ja razumem da je ovo internet komunikacija i da je glupost bilo šta lično dozivljavati. Ali i malo internet kulture nije na odmet.
 
@Blade

Vidi prijatelju, ja sam iz opisa pr obitno doneo pogresan zakljucak o kojoj raskrsnici se radi.
Nakon napisanog posta proslo mi je kroz glavu da je mozda ova druga raskrsnica u pitanju.
Dakle naknadno i zato je to napisano pod EDIT, jer sam editovao svoj post.

U sledecem postu si dobio izvinjenje od mene:

viewtopic.php?p=377934#p377934

Hvala na lekciji o kulturi.
Svaka je korisna i iz svake se moze nesto nauciti.

No eto, osim izvinjenja sta jos mogu da ti ponudim?
Da obrisem post ;)
A ne time se ne bavim.
Uostalom, to je svedocenje da sam pogresio a ja to ne negiram.

A ako te isprovociralo ono "tempirana bomba", razmisli dal "motka" (koja mozda dovodi u red) a koja da budem iskren i meni ponekad pada na pamet govori o tome da smo stalozeni ili da smo od sve bahatosti i neuredjenosti, posledicno postali tempirane bombe? ;)




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ja sam Srbin, Pravoslavac, patriota,...Ali i kao takav ne mogu da kazem bas sve najbolje o mom narodu i zemlji koje toliko volim. Nemaština je velika i dugotrajna. U zemlji gde je 5% ljudi extremno bogato, 10% živi normalno, 65% jedva kako samo oni znaju i umeju jedva sastavi kraj sa krajem, a 20% je extremno siromašno, tenzija, nervoza i slično je veoma zastupljeno. A saobraćaj je jedno od mesta gde se se to ispoljava. Da napravim prekršaj i hajde što se nisam izvinuo, nego se još bahatim u smislu da ja hoću da zavodim red, naravno da me ne bi čudilo što bi od neke ,,tempirane bombe,, , koja je to posledično postala, dobio batine. ,,Motka,, je nepopularan, ali za neke odrasle osobe, često jedini način da se dovedu u red. Ali to nema veze sa ovim, nego sa kućnim vaspitanjem, koje je do tada ta osoba trebala da ima.
 
Gledao sam danas neku emisiju o motociklistima, između ostalog i o tome kako stradaju. I setim se nekih situacija iz svoje vozačke karijere. Puno puta sam mogao da udarim motociklistu da nisam reagovao na vreme i da nisam predvideo da će on napraviti grešku. I da sam se vodio pravilom: ,,Po propisu ja imam prednost ovde,, , stvari bi pošle kako ne treba.

Jedan od aktera emisije je rekao da bi motociklisti trebali da imaju stazu u svakom većem gradu, na kojoj može da se izvuče brzina i na kojoj voze na sopstvenu odgovornost, što podržavam. I mislio sam da je pravi ljubitelj motocikala. Ali posle toga je rekao da je lično padao sa motocikla više puta, bio u gipsu i ostalo, ali da zna da mu nije zadnji put, što je promenilo moje mišljenje i video sam da se radi o samo još jednom čoveku kome motor sluzi da privuče paznju. Takvim mentalnim sklopovima treba zabraniti da imaju dozvolu. Ne kažem da su motociklisti uvek krivi za saobrajanu nesreću u kojoj su učestvovali, taman posla. Ali jesu u velikom broju, samim tim što voze mnogo preko ograničenja, ne staju na semafor i mnogo što šta. Pravi ljubitelji ne voze motor da bi privukli pazlju, već zato što vole. I trude se da ne ugrozavaju ni sebe, ni druge učesnike u saobraćaju. Kao što se i ne trude da budu viđeni kako brzo voze, kao za..bani su i te fore...

Prema njima bi zakon trebao da bude stroziji, kao i sam test psihe za dobijanje dozvole za motocikl. Dva točka su mnogo nebezbednija, nego četiri. Nije toliki problem divljanje auto-putem. Mnogo je gore što oni divljaju po naseljenim mestima, provlače se između vozila u gradu i slično.
 
Portal "Lako do kola" me je zamolio da napravimo seriju tekstova o realnim situacijama iz saobraćaja kako bi dočarali kako nečija nebezbedna vožnja izgleda očima drugih vozača ali i kako stvarno izgledaju situacije u koje dovode druge učesnike u saobraćaju.

U ovoj seriji ćemo pokušati da, osim ukazivanja na opasnosti u koje se vozači upuštaju aktivno ili pasivno, predočimo realne posledice nedovoljno dobrog rada na preventivi: bilo da je u pitanju primena Zakona o bezbednosti u saobraćaju, bilo da na bezbednost saobraćaja utiču loša infrastrukturna rešenje i/ili signalizacija.

Treći aspekt je i nespremnost nadležnih (institucija, organa vlasti, sekretarijata, inspekcija...) da i sami poštuju obaveze predviđene zakonima, propisima i pravilnicima koje su dužni da poštuju. Paradoks ovog aspekta je da tako sami doprinose ugrožavanju bezbednosti učesnika u saobraćaju.

Tekstovi će se objavljivati jednom nedeljno, sredom, a ovo je prvi u seriji:

http://lakodokola.com/articles/news/795

Deljenje članka nakon čitanja i diskusija su poželjni.
 
Dugo sam se razmišljao da li da podelim ovo iskustvo sa vama, čak sam na pola puta i pri kraju pisanja dvoumio da odustanem i obrišem ovaj post.

U petak 5. avgusta sam izazvao udes, sleteo sam sa autoputa kod Lapova. Nije bilo povredjenih, kao ni drugih učesnika osim mene. Prošao sam sa prekršajnom prijavom, auto je "totaled", odjaviću ga jer se ne isplati popravljati ga iako ga imam jedva tri meseca. Sve je bio splet nesrećnih okolnosti iako sa maksimalno poštovao sve saobraćajne propise, nisam prekoračio brzinu, išao sam čak i dosta ispod ograničenja zbog gužve, negde oko 105 kmh, nisam uzimao alkohol, niti se prestrojavao ili preticao bez žmigavca. T renutak nepažnje (manje od dve sekunde skrenut pogled sa puta pošto sam dobro odredio odstojanje), vozilo ispred mene je naglo zakočilo i kad sam ga prekasno video morao sam da izletim da bih izbegao lančani sudar.

Loš put, ogromno opterećenje puta saobraćajem i prisustvo više od jednog lošeg/neiskusnog/umornog/dekoncentrisanog vozača na istom mestu je izazvalo haos. Naravno, taj ispred mene je prošao netaknut i samo je nastavio putovanje. Da stvar bude gora, sve se desilo u preticajnoj traci u kojoj su se svi zatekli jer je srednja traka bila lošeg kvaliteta puna zakrpa i svi su je obilazili.

Autoput jeste najbezbednija saobraćajnica, ali kad se saobraćajka desi, teške posledice ne mogu da izostanu zbog prirodno velikih brzina. Ja sam još i sjajno prošao što sam ostao samo bez svog auta i što nikome nisam drugome upropastio put na bilo koji način, isto jutro je na istom mestu bio udes koji se kvalifikuje kao teški, sa više povredjenih i više vozila.

Postoji tri faktora bezbedne vožnje- Poredjani po uticaju to su vozač, vozilo i put. U ovom slučaju su popustila sva tri faktora. Na kraju vozilo, za koje mi je nekoliko mehaničara reklo da nije bilo udareno, je imalo otkazivanje kočnica i ni jedan prednji airbag se nije otvorio već samo bočni iako sam prednjim delom prvo udario u bankinu. Dokaz da ih je neko pre mene ispucao, tj da je auto već bio čuknut/udaren i popravljen na filigranski način, da se to ne primeti i takav dovezen. Takva je većina polovnjaka.

Slabo znam osobe koje nikad nisu imale udes, i zaista svaka čast takvima kad su imali toliko prisebnosti a mora se reći i sreće. Moj otac recimo spada u ekstremno bezbedne vozače sa kakvim nikad ne bih osetio nikakvu teskobu kada vozi ali su se i njemu dešavale saobraćajke, i to na jako bizaran način, gde je ispadao kriv iako nije bio , bar nije bio glavni krivac. I većina ljudi koje znam su imali razna čukanja, izletanja, lančane sudare, padove sa motora i mnogo šta još.

1. Ko god ima mogućnosti treba da kupi novi auto, ili da nadje polovnjak od poznatog čoveka ili firme gde je vozilo nabavljeno kao novo pa se zna istorija.

2. Odmorite se dobro pre dužeg puta i ne radite ništa na dan kada vozite više stotina km.

3. Izbegavajte gužve. Čak i kad je put pun vozila, manijaci će opet naći dovoljno mesta za nasilničku vožnju.

4. Delite sa drugima vaša vozačka iskustva, čak i kada ste vi krivci, ne sakrivajte to od drugih, nije sramota ako vam se nešto tako desi. Svuda po forumima a i uživo čujem svedočanstva ljudi koji su bili samo žrtve u saobraćajkama, a nigde niko da prizna krivicu. Onda se pitam da li gremlini izazivaju svih 30 do 40 hiljada prijavljenih plus još ko zna koliko neprijavljenih manjih saobraćajki godišnje. Ja sam nastradao i to u ulozi krivca iako sam se pridržavao svih propisa a pauzu sam napravio neposredno pre udesa, dok je vozilo bilo na tehničkom pregledu i malom servisu neposredno pre putovanja.
 
Nemoj brisati ovaj post, odličan je.

Mi, kao učesnici u saobraćaju, možemo samo da apelujemo da svi budu pažljiviji u saobraćaju, upravo da bi se izbegle situacije koju si i sam doživeo.

Ja sam zaista srećan što me je ovaj portal pozvao da napišem seriju tekstova o tome kako izgleda neka saobraćajna situacija iz ugla eventualno ugroženog posmatrača i voleo bih da se to čita i deli što više.

Bolje to nego da čitamo vesti iz crne hronike.

A tebi hvala na deljenju ovog iskustva i žao mi je što ti se to desilo.
 
@Трагач,

Одличан пост. Жао ми је што се то десило, али убудуће ваљда неће :wink:
 
Vrh