Šta je novo?

Održavanje vozila

I na kraju dođu vrata daleko skuplja od najskupljih. Samo saberi rad održavanja i gubitke vremena u saobraćaju.
Ikarbusu vrata ne rade kako treba ni kad izađe iz fabrike a ne nešto dalje.
Tačno je što kažu za Ikarbus ako ne prokuva ima vrata da otpadnu.
 
Jeste, slazem se, nisu ova dzabe skuplja.
A to najjeftinije resenje obicno izadje puno skuplje narocito kod nas :)
 
Zašto hejtujete? Ikarbus je samo slika i prilika srpske radne kulture i discipline. Kakav narod takvi i busevi.
 
Ne hejtujem (bar ja).
I ne slazem se sa tobom po pitanju Ikarbusa.
Ako se nesto nakaradno isprojektuje, dzaba i disciplina i radna etika i dobra volja i sve drugo.

P.S.
Drugar mi je davno radio u Ikarbusu u proizvodnji.
Uobicajeno je bilo da se isprojetovani deo proizvede u nekoj kolicini pa tek na montazi shvati da se neko u 'birou' zaje*******o....
E onda se u radionici 'budzilo' i prepravljalo na licu mesta.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Серија ИК-201/202/203 је настала током тешких година, сетимо се да су прво коришћени фарови са Југо флориде па су касније мењани са фаровима Застава. Погледајмо исте и старије моделе нпр. у Суботици, где возе возила са оригиналним деловима и то доста старија од ИК-201 који данас возе у Београду.
 
IK 103 radjeni za Veoliju 2005 su primer da se sve može kad se hoće. Problem je što se uglevnom neće...
 
IK103 je nesto sto je prevazidjeno u normalnom svetu jos pocetkom 90ih godina, neumesno je porediti "najnoviji" IK103 i O345 ili IK103 i SL283, to je em neumesno poredjenje sa jedne, a sa druge strane u svakom pogledu pomenuta dva vozila su svemirski brod za bilo koji IK103(nebitna serija), MAN Japanaci su uz O345, Solarise i Kobre najkvalitetnija vozila u Beogradu, samo im treba nega i pravi vlasnik istih!
 
На страну застарелост и квалитет, али упоредимо само ГСП ФАПове и приватне.
 
Fapovi su se pravili po konceptu starom 30 godina, oni su tamo makar realnosti pogledali u oci, zasto ne bi i Ikarbus to uradio? Zato sto je poligon za namestanje tendera, kako bi se sto veci skartovi napravili, kako bi neko poput idiota Jovicica izjavio "Kupovacemo Ikarbus makar bili i pokvareni", pre svega, meni je zao tih ljudi koji su radili u Fapu, i ovih sto rade u Ikarbusu, ali morate biti svesni da ako nesto ne ide, zasto ne staviti katanac? "Kupujmo domace" bajke, nije odgovor na pitanje, nego je bezanje od realnosti, ovi LE skoro svaki dan se iskljucuju sa 89 i koliko vidim vozaci pre uzimaju O345, nego njih a koliko su ti LE mladji od O345? Odrzavanje treba castiti svim i svacim sto se tice maksimalnog odrzavanja u zivotu tih O345! Koji "mutanti" i ekipa, O345 je najbolji bus u Kosmaju!
 
Захвалница радника ФАП-а господару Вучићу 31. 05. 2016. последњег радног дана, последњег дана постојања ФАП-а после 63 године. Хвала на свим лажним обећањима, барем су лепо звучала.
После гласања да се господару Прибој одужи и на овакав начин.

13322009_1569656130000244_3350106827363632095_n.jpg
 
Занимљиво је како се Икамерци кваре само у блоковима, а у остатку града раде сасвим нормално.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
NEUNIŠTIVA Ako ste mislili da ovo više u autobusu nećete videti, prevarili ste se
M. B. | 04. 06. 2016 - 19:30h

U nedostatku plastičnih sedišta, dešava se da GSP u vozila ugradi i stara drvena, kao u ovom autobusu koji smo fotografisali na liniji 73.


667aa76fb59595374ba2889ee9e6d6f1.jpeg


Majstori su očito iskoristili sedišta iz nekog autobusa koji je prestao da radi. To što se ona ne slažu baš najbolje sa plastičnim, za njih je manji problem. Estetika je diskutabilna, ali slobodno mesto zlata vredno. Tako, putnici nisu mnogo birali kada su ulazili u autobus.

Nekada su baš takva sedišta bila gotovo jedina kakva ste mogli da vidite u prevozu, a ako nisu bila u žutoj, bila su u krem ili bordo varijanti.

Nema tog huligana koji bi lako mogao da slomi drveno sedište iz GSP-a. Ona su očito nadživela autobuse iz kojih su potekla i ako se ovako nastavi, jednog dana možda će biti ugrađena i u CAF-ov tramvaj ili Solarisov autobus.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/neunis ... se/1n9fqtf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389918#p389918:hcz67y3f je napisao(la):
Gaspar18 » Суб Јун 04, 2016 9:12 pm[/url]":hcz67y3f]Fapovi su se pravili po konceptu starom 30 godina, oni su tamo makar realnosti pogledali u oci, zasto ne bi i Ikarbus to uradio? Zato sto je poligon za namestanje tendera, kako bi se sto veci skartovi napravili, kako bi neko poput idiota Jovicica izjavio "Kupovacemo Ikarbus makar bili i pokvareni", pre svega, meni je zao tih ljudi koji su radili u Fapu, i ovih sto rade u Ikarbusu, ali morate biti svesni da ako nesto ne ide, zasto ne staviti katanac? "Kupujmo domace" bajke, nije odgovor na pitanje, nego je bezanje od realnosti, ovi LE skoro svaki dan se iskljucuju sa 89 i koliko vidim vozaci pre uzimaju O345, nego njih a koliko su ti LE mladji od O345? Odrzavanje treba castiti svim i svacim sto se tice maksimalnog odrzavanja u zivotu tih O345! Koji "mutanti" i ekipa, O345 je najbolji bus u Kosmaju!

Опет упоредимо ФАПове у Космају и ФАПове приватних превозника, небо и земља. Опет на страну што је у питању концепт Мерцедеса О405 који је Винча ископирала.

Е сад проблем је што је као Икарбусов и ФАПов одговор на О345 изашао несретни Мутант ИК-103ФАП. Питање је како би се развили ФАПови нископодни модели попут нископодниг 574 и зглобног нископодног 559 који су само доживели прототипе.
 
@Dosljak
Nije Vinca imala puno veze sa FAPom 547, on je baziran na Ikarbusovom prototipu IK410 koji je iz politickih razloga prepusten FAPu. A serija IK103F je nastala kao zelja GSPa da kupi IK 103 sa Mercedesovim motorom za Kosmaj, pa je zbog nedostatka vremena za prepravku sasije pribegnuto kupovini sasija od FAPa.
@Zika i Gaspar
Poredjenje autobusa koji je kao nov kosta oko 80000E sa MANom SG i MB0345 koji su u to vreme bili najskuplji sa cenama preko 250000E je veoma smesno. Sve se svodi na vrlo prosto, koliko para toliko muzike. Za te pare koliko su placeni Ikarbusi, narocito serije iz 2002 i 2003, su odradili muski posao. O predjenoj kilometrazi je isto glupo pricati jer su kod nas MANovi imali povlascen tretman koji je odredila ambasada Japana(radili smenu plus sihtu ili dve smene maksimalno) dok su IK radili po tri smene dnevno. Pa setite se "Slavise" koji je cini mi se 2008 obrnuo milion km. Jedino realno poredjenje koje se moze uraditi u GSPu je SG vs 0345, gde je po meni 0345 neprikosnoveni pobednik.
 
Gaspar nemoj da sviraš ku*cu.
Fap je imao takvu proizvodnju da je izvozio delove koji su ugrađivani u Mercedesova originalna vozila. U istu tu firmu koja je sad došla da nam drži predavanje o proizvodnji. Vozila iz koncerna FAP dan danas možeš videti, što iz teretnog što iz putničkog programa. Mutant kao mutant u periodu u kom je stvoren, još nije tako strašno ni loš. Vidi se bezbroj nenormalnih rešenja i potpunih promašaja, počevši od položaja vozača, položaja komandi, od same šasije, preko kalemljenja klima uređaja i sl. Ipak, i kao takvi izguraše jako jako težak period za Kosmaj, sada se već situacija kod njih normalizovala, moram priznati da su trenutno iznad i Zemuna, a možda i Karaburme. Najvažniji faktor da rade razumni ljudi, koji znaju za sve probleme koji se trude da urade nešto i kojima nije teško da rade, od crne rupe pretvaraju se u sasvim pristojno organizovan deo firme.
 
PAKLENO BEZ KLIME Na 36 stepeni u prevozu ne pomaže lepeza!
Milena Rodić | 18. 06. 2016 - 14:45h
| Komentara: 1

Autobus ili tramvaj sa klimom koja radi, na jučerašnjih 36 stepeni u hladu, bili su prava premija za sve Beograđane koji su se vozili gradskim prevozom.

Probleme su imali kako oni koji su koristili vozila GSP “Beograd”, tako i oni koje su prevozili privatni prevoznici. Teško je bilo putnicima, ali i vozačima. Lepeze, vlažne maramice i flašice s vodom bili su obavezno sredstvo u borbi protiv vrućina.

- Promenila sam četiri-pet autobusa kako bih ušla u klimatizovani i stigla do posla, a da se ne onesvestim - žalila se jedna putnica koja je tvrdila da je u jednom od njih čak bilo upaljeno i grejanje.

Klima nije radila u starijim modelima autobusa, poput jednog na liniji 44, u kojem srećom nije bilo gužve.

- Na Zrenjaninskom putu autobus na liniji 95 se pokvario jer se pregrejao, pa sam bio prinuđen da presednem. Sreća u nesreći, naišao je 43 sa klimom - iznerviran je bio Čedomir S.

Mnogi koji su se prevozili tramvajima kretali su ranije od kuće kako bi dočekali “špance” u kojima je bilo kao u banji. Zato su ostala šinska vozila bila mahom prazna.

- Istu cenu karte plaćam, ne žurim nigde, lakše mi je da sačekam “španca” sa klimom, nego da se kuvam - kaže student Marko Ž.

Patili su putnici, ali i vozači. Oni koji nisu bili te sreće da zaduže vozila sa rashladnim uređajima, koristili su oprobani recept zaglavljene flašice u vratima kabine kako bi se koliko-toliko rashladili.
Bore se i vozači na plusu bez rashladnog sistema
Foto: Dušan Milenković / RAS Srbija Bore se i vozači na plusu bez rashladnog sistema

- Navikao sam, unutra ima sigurno 45 stepeni. Posle prvog kruga je lakše, pogotovo kada mi putnici dobace: “Svaka čast, majstore” - priča Desimir, vozač na liniji 53, i napominje da često propušta kolegu sa klimatizovanim vozilom da prvi pokupi putnike, kako bi išao što prazniji.

GSP: GDE MOŽE, TU I IMA

- Klimatizovana su sva vozila kod kojih je to tehnički bilo izvodljivo. Servis je odavno vršen, a remont radimo po potrebi - kaže Jelena Paunović iz GSP-a, uz napomenu da svi “solaris” autobusi imaju rashladne uređaje.

IZ VOZILA PRAVO NA - CISTERNU

Čak ni staromodni rashladni uređaji, otvoreni prozori i šiberi, nisu juče pomagali. Svesni putničkih muka, nadležni su na najvećoj okretnici u gradu, na Zelenom vencu, postavili cisternu sa pijaćom vodom kao spas za sve po izlasku iz vozila!

http://www.blic.rs/vesti/beograd/paklen ... za/69t43tm

gsp laze da klime rade lazovi jedni iz pojedinih ikara su povadili i uprvljacke jedinice
 
Ja sam do sada imao samo lose iskustvo sa klimom, barme sto se tice GSPa. Privatnici su druga prica. Ovamo u LE ne znam da li radi klima ili ventilacija, ali svakako sta god da je, nije dovoljno. Vozio sam se u par Solarisa na 17, 18, 31, skoro nigde nije radila klima, a tamo gde jeste, nista se nije ni osetilo. U Japancima isto tako, satro ima klima, ali nema vajde. Ja stvarno ne razumem zasto je to toliko veliki problem svake godine...
 
Соларис на линији 75, гб 3062, кондезатор пропишкио

Pogledajte prilog 1


Изгледа да је ово проблем код Солариса, јер сам на доста њих видео да кондезатори не ваљају (процурели).
 
Gago , kondenzator je bočno pozadi a ovo je kondenz iz isparivača.
Sigurno je neko crevo ili kanal za odvođenje kondenza zapušen. Nije neki veliki problem.
 
To je servisirano i spremno za sezonu neradnici jedni lazljivi
 
To je doticna predstavnica koju placate 70000 mesecno, dok menja drugu koja je na placenom odsustvu koju takodje placate i tokom odsustva 70000. Zahvaljujuci tome imate pravo da vam ukazu na to koliko ne znate, sto se servisa tice verovatno misli na klima uredjaje u svojoj kancelariji, u to ne sumnjam da ne radi. Bas kao sto u toku zime, dok se vozaci smrzavaju u prostorijama GSPa otvaraju prozori, kako bi se grejala okolina, to kod njih gore sve funkcionise...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389963#p389963:rog6jpe9 je napisao(la):
direktor » 04 Jun 2016 11:50 pm[/url]":rog6jpe9]NEUNIŠTIVA Ako ste mislili da ovo više u autobusu nećete videti, prevarili ste se
M. B. | 04. 06. 2016 - 19:30h

U nedostatku plastičnih sedišta, dešava se da GSP u vozila ugradi i stara drvena, kao u ovom autobusu koji smo fotografisali na liniji 73.


667aa76fb59595374ba2889ee9e6d6f1.jpeg

...

http://www.blic.rs/vesti/beograd/neunis ... se/1n9fqtf
ako se ne varam ovo je GB347 :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392859#p392859:34ihchwg je napisao(la):
Žika » 19 Јун 2016 06:53 am[/url]":34ihchwg]Gago , kondenzator je bočno pozadi a ovo je kondenz iz isparivača.
Sigurno je neko crevo ili kanal za odvođenje kondenza zapušen. Nije neki veliki problem.
Жико, знам у чему је проблем, али ја то онако одмах по народски "отишла клима" ! :D А да није неки велики проблем сигурно би то одрадили, али по ГСП-у изгледа да јесте, јер на сваком другом Соларису је малте не иста ситуација. И дан данас се користи 3024 исто на 75-ци, а проблем је познат и регистрован од стране гсп-а још од прошле године, али ништа нису урадили. Сигурно није само до црева или запушеног канала.
О томе сам већ и писао:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388891#p388891:34ihchwg je napisao(la):
Гага » 30 Мај 2016 10:46 pm[/url]":34ihchwg]Данас сам се исто возио са овом 75-цом. И даље је иста ситуација, капље на све стране. Пришао сам возачу и рекао му за ово, а он је само слегнуо раменима и каже да то траје још од прошле године, да се зна за то, да је то пријављено и да кондезатор није у реду, али да се још ништа није урадило по том питању ! То се и види.
Значи и одржавање Солариса је код ГСП-а на истом нивоу као и одржавање Икарбус аутобуса. Ако је и од ГСП-а , много је.
viewtopic.php?f=18&t=1603&start=2325#p388681
 
Vrh