Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Ja samo kazem da ako vec pravimo AP prema broju vozila (sto i ti pominjes), ta deonica bi imala prioritet.
Imam ja rodjake i u VS, nije problem :) samo mislim da je AP na toj deonici potpuno nerealan.
Brza magistrala i da se udaramo u dupe
 
Evo još jednog pokazatelja o neravnomernoj gradnji autoputeva u Srbiji, i koliko je u tom smislu zapostavljen region gde bi prošao ovaj autoput
 
А рекао сам да ћу да станем. :)

@Сизиф, батали то са финим сучељавањем аргумената, дај да се изнапушавамо као људи, па да све пршти. :) Хвала на свему што си написао, свака част.

@mekbejn, тачније '99. су изграђена само последња четири километра ка мосту и петља. Остатак је ту од краја 80-тих.

Да не будем погрешно схваћен, нисам шовиниста према Немцима, какви, имам дубоко поштовање према многим њиховима особинама и наслеђу, само не могу да развој припишем само њима. А период рата је прилично болан у историји Панчева и околине, да не идем у друге делове Баната. А да може горе - може, увек.

@Earthmoving, Моји су дошли послом у Панчево, са две стране, ја сам рођени Панчевац, изузетно везан за свој град - да, ''Дунав се улива у Тамиш''. ;) Нема потребе да моје противљење једном пројекту појачаваш дискредитацијом мог порекла. Учествовао сам у више пројеката са циљем да се унапреди потенцијал Панчева и околине, планинарио сам по Брегу, пентрао се на Загајичка брда, купао се у Дубовцу и на Језерима. Добро познајем и волЕм јужни Банат.

У суштини ми сви говоримо о истим стварима на овој теми - о потреби унапређења тог краја. Ти си запео за аутопут. ја сматрам да новци могу корисније да се утроше. Ево, Пантограф је навео неколико идеја, додао је Звездара64 и за пут ка Ковину, небитно да ли су оствариве или не, поента је да се размишља много шире од једног аутопута. О ономе шта је оптимално и исплативо, а не шта се мени свиђа. Те планове бих ипак оставио стручнијима од мене. Отприлике се слажем са Сизифом, ако постоје основе за тај аутопут, обе руке за. То су ми прави аргументи, а не локално лобирање.

Иначе, већи део ствар које си набројао се гради последњих пар година. Рекао сам - то је углавном завршавање постојећих коридора, осим Београд - Прељина, на једном од најоптерећенијих праваца. Пусти референдум, људи би изгласали и космодром, да им неко понуди. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=375164#p375164:2bv3vb4x je napisao(la):
Earthmoving » 09 Mar 2016 01:16 pm[/url]":2bv3vb4x]
Ne slažem se da "drugi delovi Srbije mogu da sanjaju". Pogledajmo Srem. Duplo manja teritorija. 170 km autoputeva, a u planu još i Ns-Ša 60 km. Za njih to nije san nego stvarnost. Na google mapi se golim okom vide nove industrijske zone koje su posledica toga. Nezaposlenost mnogo niža. Iseljavanje zaustavljeno.


Овде сам заборавио да поменем како логика налаже, а искуства развијених европских регија потврђују, да би ваљало, осим кроз Срем, Београд са Новим Садом повезати и преко Баната. И друмски, много квалитетније него сада, и железнички. Тако би цела регија од Борче и Падинске Скеле, преко Титела, Шајкаша, Лока, која сада спава неким дубоким сном, живнула. Део Срема који је економски најнапреднији то је управо услед чињенице да се налази између два водећа центра у земљи, БГ и НС, па исту географску чињеницу треба употребити и у прилог дела Јужног Баната и Бачке.
 
Ej Barkley nemoj se ljutiš nisam hteo ti diskreditujem poreklo :) Ustvari odma si mi bio sumnjiv da si dođoš.. šalim se naravno. Naprotiv, imam lepo mišljenje o tebi kao sagovorniku :sesir:
 
@pantograf
+1
most negde u trouglu Centa - Slankamen - Titel bi bio bas znacajan, makar i 1+1
Iako sam Banacanin po rodjenju, meni je (pod)fruskogorski Srem najlepsi deo Srbije (za zivot i uopste)
 
Kao neko ko zivi u ZR, mogu reci da ubedljivo najvise saobracaja ima prema BG-u i NS-u, cak i vise od uslova za izgradnju autoputa (10000 vozila na dan), zato je potrebna minimum izgradnja motoputa u tim pravcima. Pravac prema Kikindi verovatno ne ispunjava taj uslov za autoput (zato i stoji samo motoput), a pravac prema Vrsacu (od ZR) sigurno ne ispunjava nikakav uslov za 2+2 trake. Dakle, prema trenutnoj kolicini saobracaja sve to zamisljam ovako nekako:

put.jpg


A opet imamo i ovu drugu varijantu kojom se i NS i BG sa dodatkom Zrenjanina odlicno povezuju sa Rumunijom. Medjutim u ovom slucaju imamo mnogo pitanja. Da li bi rumuni menjali svoj plan da grade prema Vrscu? A mislim da nama vise odgovara ova druga varijanta jer dobijamo najbolju povezanost 4 najveca grada (BG,NS,ZR,PA) u ovom delu Srbije.

put2.jpg


:grand:
 
Kao prvo mislim da Banat i Zrenjanin zaslužuju autoput. To je jedini deo Vojvodine gde nema ni km autoputa. Čak i beogradska obilaznica u Banatu nema ni 1 km, iako bi kod celog kruga obilaznice deo kroz Banat činio čak 50% dužine obilaznice. Severna tangenta posle Pupinovog mosta nije povezana sa vršačkim putom iza Pančeva da bi se bar dok se ne izgradi most Vinča-Starčevo olakšao put iz Vršca na koridore bez da se prolazi kroz Pančevo. Znači Banat totalno u zapećku.
I ja mislim da trebaju sva 3 auto/moto puta: Bg-Zr, Zr-Ns i Pa-Vš (Za Ečka-rumunska granica sam skeptičan što se tiče prometa). Sve zajedno to je nešto više od 150 km prilično lakog terena što znači niža cena. Ako Srem koji je manji trenutno sa Bg obilaznicom, Surčin-Obrenovac (greška na crtežu ne ide desnom obalom Save, nego levom kroz Srem, potpisano pre par dana tokom posete kineskog predsednika), Bg-Hr i Bg-Beška ima više km autoputeva, mislim da je 150km za Banat pošteno. E sad koji je redosled prioriteta i redosleda gradnje tu možemo imati drugačije mišljenje. Ja lično mislim da je Pa-Vš najproblematičniji jer prolaskom kroz čak 6 naselja sa ograničenjima i do 40 km/h se najsporije prolazi. Takođe spaja Srb i Ro pa je od međunarodnog značaja. Međutim pošto će gradnja biti tek nakon mosta Vinča-Starčevo mislim da ovaj autoput neće skoro.
Po ranijim najavama premijera, najviše je spominjan šnel štrase 2+2 Bg-Zr. Skoro sam bio u privrednoj komori Zrenjanina i pitao ljude da li se to još spominje od vladinih zvaničnika, oni kažu da da. Mada ja nešto i ne čujem vesti o tome u zadnje vreme. Mislio sam da će se aktivirati nakon puštanja Pupinovog mosta, ali za sad ništa konkretno. A sigurno je da treba i Ns-Zr.
Problem sa Zr-Ki je mali promet. Možda ako bi išao bliže Tisi da sem Kiknde nekako blizu zahvati i Bečej, Adu, Mol, Sentu... ali tada ni nio previše blizu autoputu Ns-Su i ne bi lepo išao kroz centar Banata.
 
Jeftinije je izgraditi obilaznice oko naselja nego auto put.

Jedno je sigurno: auto put pa-vš nikad neće biti napravljen.


Pre toga treba napraviti puteve koji stvarno trebaju. Moravski koridor, šabac- novi sad, preljina-požega, požega -užice (bela zemlja), beogradska obilaznica, surčin- obrenovac, batočina- kragujevac.....

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Svi navedeni regioni imaju bar neki autoput (ili je u izgradnji). Srem bi sa Ša-Ns imao čak 5 autoputeva: Bg-Šid, Bg-Beška, obilaznica oko Bg, Surčin-Obrenovac i Ša-Ns, a Banat 0. A Banat je skoro 3 puta veći od Srema. Dva regiona tik jedan do drugog, jedan da ima više od 200km autoputeva a drugi 0km. Ne vidim da bi se u tom slučaju sredstva poreskih obevznika jednako vraćala. Jedan bi dobio potpuno opremljenu infrastrukturu a drugi ništa, a oboje podjedanoko daju pare. Zato kažem pravedno bi bilo, iako je Banat višetstuko veći, da dobije ta 3 autoputa (Pa-Vš, Zr-Ns, Zr-Bg) ukupne dužine 150km.
 
Оно што Србији треба (а посебно Банату) јесу мото путеви/путеви резервисани за моторна возила са 2+2 траке, oграничењем /100km/h и нечим што је по мени потпуно занемарено у Србији а у Банату и осталим регионима са развијеним ратарством је крајње потребно, а то су паралелни путеви за пољопривредну механизацију.

Мислим да пут Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-Зворник неће бити аутопут већ пут резервисан за моторна возила.
 
file.php


Po meni je ovo maksimum koji mozemo da ocekujemo u narednih 20 godina.
Autoputeve koje sam ucrtao bi trebali da budu zavrseni u narednih 5 godina,
sa mogucnoscu pomeranja toga roka za deonicu Pancevo - Vrsac na 10 godina.
Motoputeve koje sam ucrtao mozemo da ocekujemo u narednih 10 godina,
na deonicu Zrenjanin - Kikinda ce se po mojoj proceni cekati i vise od 10 godina.
Pod izrazom motoput smatram saobracajnicu 2+2 sa ograničenjem brzine 100 km/h.
Deonicu od Sabca prema BiH po meni treba graditi prema Bijeljini, a ne prema Loznici,
zato sto autoput koji gradi Republika Srpska ce ici do Bijeljine
tako da treba planirati vezu ta dva puta.
 
Mislim da nije fer sada kada imamo svuda autoputeve, a ne motorne puteve (sem par desetina km), samo Banatu uvaljivati kosku sa motornim putevima... Em je jedan od zadnjih regiona koji će ga dobiti (pored istočne Srbije), em da zato što je zadnji još bude nagrađen i nižim kvalitetom puta (2+2 trake umesto 3+3). Nije reč o jednom gradu ili par sela, nego o regionu koji je malo manji od polovine Vojvodine.
 
A kako je Raška srce stare srpske države, jedino bi bilo fer da se napravi 4+5 jer je u starom epu ipak 9 Jugovića. Dajte ljudi, pa ne planiraju se tako putevi.
 
očigledno mnogi na forumu smatraju da postoji neko "pravo na autoput" i da se to pravo valjda stiče rođenjem ili nečim sličnim. nije bitan PGDS ili nešto slično, neko kad se rodi ima pravo na zdravstvenu zaštitu, obrazovanje i na auto put.
 
Kao sto vec rekoh, ja bih to u nekoliko faza:
1. nekoliko km novoseljanskog puta na izlasku iz Panceva da bude 2+2
2. nekoliko obilaznica, za pocetak Nikolinci, pa Uljma i Vlajkovac
3. obilaznice Novo Selo, Vladimirovac, Karlovac

Sve ukupno skracuje put na daleko ispod sat vremena Pa - VS
 
Reče neko kome u njegovom gradu i okolini stoji na raspolaganju par autoputeva... koje on iz protesta nikada ne koristi jer to pravo nije stekao rodjenjem. U svom gradu on ne voli da putuje na posao sat vremena, a da tolko ne bi putovao koristi široke bulevare 2+2 ili 3+3 trake za kola, posebne trake za tramvaje ili trole, železnice, obilaznice... ali smatra da je drugima dovoljno 1+1 traka na ulasku i izlasku iz njihovog grada i da treba da putuju sporije od njega jer su manje važni od njega.
Da podsetim, na trasi Bg-Vš, ili preciznije Bg obilaznica od Pančeva gde počinje ovaj autoput pa do Vš dužine 50tak km živi ili gravitira skoro 2 miliona ljudi (1,7 miliona Bg i 300.000 južnobanatski okrug), da ne spominjem Rumuniju. 50km sa par nadvožnjaka kroz ravnicu za 2 miliona potencijalnih korisnika niti je luksuz, niti je skupo. Taj potencijal će doći do izražaja tek izgradnjom mosta Vinča-Starčevo, čime će veliki deo Bg-a "progledati" ka Banatu. Blizina, miran život, jeftine kuće, plodna zemlja... su razlozi zbog kojih bi se jedan deo Beograđana raširio u okolni deo Banata, slično kao što sada imamo slučaj u Sremu, posebno mestima pored Dunava gde masa poznatih i bogatih već ili živi ili ima vikendice. Ali Srem je super povezan za Bg-om za razliku od Banata koji je iako blizu, uglavnom odsečen. Da ne širim priču da li su autoputevi kroz klisure, planirani put ka Pš i ostalo "pravo na autoput", kolko koštaju, koliko okolo ljudi živi, ko će se njima voziti a čiji će ga poreski obveznici otplaćivati i ostalo...
 
Зашто се мото пут 2+2 100km/h са денивелисаним раскрсницама сматра нешто претерано горим решењем од аутопута? И поновићу, Банату као регији оријентисаној на ратарству би економски и безбедносно много више значило да уз мото пут 2+2 постоје путеви од туцаника за пољопривредну механизацију него што би им значиле зауставне траке и 20km/h више на ограничењу. Људи, у току је жетва, погледајте само колико има по путевима што камиона са приколицама што шлепера препуних са пшеницом, што трактора са 1-2 приколице. Зар треба да се на истом путу гурају та оптерећена возила са осталим саобраћајем?
 
Nije problem što lokalnim putevima ljudi u okviru SVOG atara u toku žetve voze traktore. Ti lokalni putevi i treba da služe lokalnom stanovništvu. Problem je što te lokalne puteve koriste tranzit kamioni i brza putnička vozila, pa taj brži saobraćaj treba izdvojiti na bržu saobraćajnicu - autoput. Autoput je brži od motornog puta, sigurniji od njega, ima širok pojas pored puta sa ogradom, ukrštanja su denivelisana (petlje, nadvožnjaci), donosi prihode (motorni put čist trošak), ima zaustavnu traku što takođe povećava bezbednost... ukratko, auto put je isplativiji, brži, sigurniji od motornog puta.
 


Po meni je ovo maksimum koji mozemo da ocekujemo u narednih 20 godina.
Autoputeve koje sam ucrtao bi trebali da budu zavrseni u narednih 5 godina,
sa mogucnoscu pomeranja toga roka za deonicu Pancevo - Vrsac na 10 godina.
Motoputeve koje sam ucrtao mozemo da ocekujemo u narednih 10 godina,
na deonicu Zrenjanin - Kikinda ce se po mojoj proceni cekati i vise od 10 godina.
Pod izrazom motoput smatram saobracajnicu 2+2 sa ograničenjem brzine 100 km/h.
Deonicu od Sabca prema BiH po meni treba graditi prema Bijeljini, a ne prema Loznici,
zato sto autoput koji gradi Republika Srpska ce ici do Bijeljine
tako da treba planirati vezu ta dva puta.

Ja se izvinjavam sto sam morao ponovo da postavim isti post ali na prethodno se nije videla slika, a stari sada ne mogu da promenim.
 
Ja se suštinski slažem sa Stomatologom. Posebno mi se sviđa što je ucrtao produžetak od severne tangente Bg-a do novoseljenskog puta iza Pančeva, to je svega nekih 15tak km a mnogo bi značilo.
O nekim detaljima imam drugačije mišljenje: Pa-Vš treba kod Alibunara treba da ide bliže Vršcu, i mislim da bi bilo bolje da Ns-Ru-Ša zaobiđe Rumu sa zapadne strane i da ide nekih 10tak km zapadnije izmeđi Ru i Sm kako bi se i Sremska Mitrovica povezala na njega. Mada mislim da već postoji plan i da je kasno za menjanje.
Takođe pored ovih motornih puteva bi bilo dobro ostaviti prostor dase ako bude bilo potrebe prošire u autoputeve.
 
Earthmoving, što se tiče tvojih detaljnijih predloga na moj predlog, slažem se sa tobom.

Mi smo mala i vrlo siromašna zemlja i mislim da ne treba preterivati sa izgradnjom autoputeva jer je to za nas preskupo.
Motoput u konfiguraciji 2+2 i ograničenjem brzine 100 km/h je odlično rešenje, a ipak je jeftinije.
I za bezbednost i konfor putovanja je motoput ok.
Po meni ceo SMT oko Beograda bi trebao da bude moto put 2+2 ili 3+3 sa ograničenjem brzine od 100 km/h ili 80 km/h,
čak i autoput kroz Beograd (kada se završi autoput obilaznica oko Beograda) treba prekonfigurisati u motoput 3+3 sa ograničenjem brzine 100 km/h ili 80 km/h.
Severnu obilaznicu oko Beograda u profilu autoputa u narednih 20 godina po meni ne treba graditi jer prekonfigurisana SMT u motoput je sasvim ok.
 
Vrh