Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ne mislim da nam preti toliko zagušenje jer ne izlaze (i ulaze) vozila iz garaže u talasima, nego jedno po jedno i to ne baš u svakom trenutku.

Naravno da je bolje bečko rešenje, ali mi nemamo neki pravi ring. (Garaža ispod Kneza Miloša mi je OK rešenje)

Ja iskreno trenutno ne vidim bolje rešenje za proterivanje parkiranih vozila sa trotoara i kolovoza u centru. E sad, pitanje je i da li nam je potrebna toliko velika pešačka zona, ali to je ipak za neku drugu temu.
 
Не мислим да ће не знам колико паркинг места на улици бити укинуто градњом гараже под Студентским тргом: можда оно мало код Етнографског музеја (да се кладимо да ће Дачићеви да задрже своје парче) и код КФЦ-а и то је, вероватно, све.
 
Већи проблем стварају аутомобили који круже тражећи место, па још заустављање саобраћаја приликом хоризонталног паркирања па додатно кад неко није вешт истом ето хаоса у најави. Повећањем броја улазних и излазних рампи и аутоматизацијом плаћања може се обезбедити проточност на путу ка гаражи. У сваком случају број пређених километара по самом центру и загађење ће се смањити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397111#p397111:1n1vtvps je napisao(la):
Пантограф » 13 Jul 2016 11:47 am[/url]":1n1vtvps]Наслов овог текста из Блица - "Гаража уместо окретнице итд." - поприлично говори о томе шта се овде ради: уклањају се тролејбуси и аутобуси и као једино превозно средство којим се може доћи у зону око средине Кнез Михаилове улице остаје - аутомобил. Тиме добијамо један ТЦ Ушће на отвореном, само са скупим паркингом и неопслужен ЈГП-ом. Другим речима - неуспешан ТЦ на отвореном. Од београдске штрафте. Браво!

Делија овде исправно резонује, али није у праву када каже да је то урбанизам прошлих времена, јер ми заправо тако глуп и безочан урбанизам никада нисмо ни имали. Ово је, и то не пишем први пут, практично и експеримент у европским размерама, јер нико - ни паметан, ни глуп, ни много глуп и неталентован - не шири пешачку зону а да притом не да не развија, него чак и сузбија јавни саобраћај!
Претходна градска власт ширење пешачке зоне везивала је за градњу метро станице Академија, а још ранији ("Јовинови") планови, за градњу метро станице Калемегдан. То је једини исправан начин размишљања.

Велике подземне гараже изграђене су у централним зонама западноевропских градова, али уз велике саобраћајнице, а не са приступом из Улице браће Југовића и излазом у Узун Миркову, па лево у Париску! Да ли сте свесни да ће на несрећну Узун Миркову бити накачене две подземне гараже укупног капацитета 1.200 места (безмало три гараже Пионирски парк)! Уз то се шири и гаража на Обилићевом венцу. Испод бечког Штефансплаца нема гараже, али има метро. Гараже су на Рингу (кружном булевару око најужег центра).

Када је о паркирању станара реч, за њихове потребе се по свету у принципу не праве гараже испод јавних пвршина и саобраћајница, већ у оквиру градских блокова, попут онога што имамо у Војводе Добрњца, код Ботаничке баште. Детаљни урбанистички планови за централну зону Београда су почев од седамдесетих година предвиђали преуређење блокова тако да се у двориштима направе подземне гараже за станаре. И то је било исправно.

Да закључим, бојим се да ће последице оваквог концепта ширења пешачке зоне и градње подземних гаража бити одумирање свих централних функција у зони Кнез Михаилове улице, укључујући и трговину, пад тражње за стамбеним и пословним простором, уз опстанак једино баналних облика туристичке понуде и претварање центра у јефтин музеј на отвореном, на пола пута до олупине.
Заслужује да се нађе и на овој страни. +1

Ово што раде заиста јесте до сада невиђен "концепт" у Европи, вероватно и шире.
 
Pantograf, evo ja mesto Delije da ti dam prvi +1 :)

nije ni meni baš jasno koje to sve saobraćajnice treba da "nahrane" ovoliku garažu na ovom mestu, plus i garažu Rajićeva. A uklanjanje trolejbusa je katastrofa, ako će to ovako da prođe (nisam baš ispratio šta je plan sa trolom ovde).
 
Manji radovi na parkingu kod Politike. Zamenjena naplatna kućica, stara je u drugom planu:

d4fcd7810fc25b1c068c6ef31377b784.jpg


28dd48caf143ff027dab4d8419863e8d.jpg




Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Значи Васина ипак опстаје за аутомобилски саобраћај?
 
Ја овде заиста не видим никакву пешачку зону. Видим солидан плато покрај класичне улице и аутомобилско чвориште уместо тролејбуског, што је само по себи, урбана и транспортна деградација првог реда.

На овом рендеру фале прикази извесних колона возила на улазу и излазу у гаражу, Васиној, Браће Југовића (у којој су већ честе). Још кад у једначину убацимо ТЦ Рајићева...Невероватно, буквално премештају собраћајну ситуацију из Обилићевог Венца у ову урбану целину која је могла да буде најлепши кутак града уз минимална улагања и реорганизацију јавног превоза у тој зони.
 
Trebali su ceo taj Trg da urade do zgrada i da ukinu ulicu.
Cela ta zona ispred studentskog trga treba da bude pesacka zona paralelna sa Knez Mihajlovom.
 
Боље да улаз у гаражу буде од ПМФ-а/Браће Југовића, а Студентски трг и Васина да буду скроз поплочане праве пешачке зоне као Кнез Михајлова. И није ми јасан овај парк испред парка што планирају са све овим модерним клупама које одударају и од парка и од околних зграда. Боље да испред ректората ураде неку велелепну фонтану као што је пре постојала на Теразијама (и на несрећној реплици).
 
Није ми јасно шта су урадили у Вукасовићевој на НБгд. Контам да нису направили ни једно ново паркинг место, ако је то био циљ...
 
Posebno se radi na uredjenju gornjeg dela tako da to i nece biti kao sto je na renderu. Podreka radi uveliko na tome tako da ovaj render uzmite sa velikom rezervom
 
Postavljen je završni sloj, kao i znakovi. Ostaje još da se iscrtaju parking mesta (ako ne budu iscrtali, kao što nisu kod Bloka 22, to će biti čist bezobrazluk :evil: :evil: :evil: ). I još jednom apelujem da ne prave prilaz parkingu, već da popune sa zelenilom ovaj prostor između parkinga i trotoara!
P1uIaZS.jpg
 

Чему пењање на тротоар, па не паркирају Чајку..
 
E vala u BZĐ neće tako ostaviti, obećavam! I ovako su ga unakazili, ali totalno uništenje neće biti dozvoljeno!
 
Већ су исфушерисали код између блокова 21 и 22 тамо где су раскопавали за оне каблове на новом паркингу, поготову код ивичњака.
 
Јел код нас беше и даље не можеш регистровати чисто електрични аутомобил? Колико знам Тесла у свој план мреже суперпуњача укључује и Србију, вервотно из незнања за нашу фантастично имбецилну политику практично кажњавања свих грађана који за погон свог возила иазберу неку од еколошки прихватљивих опција.
 
Valjda planiraju ili su se onda ovi iz SG zaj*** sa ova dva punjača kod nove zgrade :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398091#p398091:1fsfcyba je napisao(la):
Delija » 19 Jul 2016 01:25[/url]":1fsfcyba]Јел код нас беше и даље не можеш регистровати чисто електрични аутомобил? Колико знам Тесла у свој план мреже суперпуњача укључује и Србију, вервотно из незнања за нашу фантастично имбецилну политику практично кажњавања свих грађана који за погон свог возила иазберу неку од еколошки прихватљивих опција.

nije iz neznanja jer ih ne prave za srbe, nego hoce da pokriju superchargeom sve do turske, a posto je trenutni domet tesle oko 300km, u srbiji ce biti 3 superchargera
 
Vrh