Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Saobraćajna Kamera
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 428
Pridružio se: Čet Mar 13, 2014 9:27 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 314
Pohvalio: 85

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Saobraćajna Kamera » Sub Nov 26, 2016 10:04 am

Ukoliko vas zanima kako bi mogao da izgleda Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima:

https://saobracajnakamera.wordpress.com ... -uporedno/
Saobraćajna Kamera
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 428
Pridružio se: Čet Mar 13, 2014 9:27 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 314
Pohvalio: 85

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Saobraćajna Kamera » Ned Dec 11, 2016 8:39 am

"Ja na ogranicenje gledam kao na idealnu preporucenu brzinu, a ne na bilo kakav vid striktne zabrane, tamo gde nema policije."

@Tintoreti

Da li bi mogao da nam objasniš kako si došao do ovakvog zaključka ako ovako ne piše u ZoBS niti se tako uči u auto školi?
N_L
Beginner
Postovi: 92
Pridružio se: Pon Okt 27, 2014 10:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 24
Pohvalio: 186

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod N_L » Ned Dec 11, 2016 9:07 am

Praksom
Saobraćajna Kamera
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 428
Pridružio se: Čet Mar 13, 2014 9:27 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 314
Pohvalio: 85

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Saobraćajna Kamera » Ned Dec 11, 2016 10:52 am

Praksa poništava zakonske obaveze?
Ne bih rekao.

Mada, riba smrdi od glave:

https://youtu.be/krm50JutOR4
vradovic
Higher intermediate
Postovi: 522
Pridružio se: Sre Okt 31, 2007 3:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 425
Pohvalio: 189

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod vradovic » Pon Mar 20, 2017 2:14 am

99% ljudi nema pojma kako se vozi :(

Gotovo niko ne postuje STOP znak uzas blagi.
Neverovatno. Vlada bi trbala da uvede stroge kazne ko ne stane na STOP da mu se oduzme automobil ili barem vozacka na par meseci.
Isto tako i za sviranje. Ko svirne bez obzira na situaciju odmah oduzimanje vozacke i cao.
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Pon Mar 20, 2017 7:28 pm

Pa šta si očekivao od obuke koja košta 14000 dinara ?
dzonihsv
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 716
Pridružio se: Čet Mar 10, 2011 2:46 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 299
Pohvalio: 233

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod dzonihsv » Pon Mar 20, 2017 8:02 pm

Gde ima za 14k, idem odma' sutra?

Kad se sve sabere, polaganje vozačkog ispita je oko 70 hiljada dinara.
Slika
mekbejn
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4228
Pridružio se: Uto Jul 13, 2010 9:01 am
Lokacija: 44.835749,20.411082
Kontakt:
Pohvaljen: 1320
Pohvalio: 4751

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod mekbejn » Pon Mar 20, 2017 8:51 pm

Tačno tako, 60-ak hiljada je minimum.
S tim što bih rekao da cena obuke i kvalitet nikako nisu u direktnoj relaciji.
Relja: Srbin je u 19. veku pronašao obrtno magnetno polje, a u 21. je izumeo parkiranje u kružnom toku.
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Pon Mar 20, 2017 9:33 pm

Do novog sistema obučavanja akciona cena je bila oko 14000. Za te pare niko ne može da dobije kvalitetnu obuku. 14000 teško da može da pokrije gorivo , amortizaciju vozila i još plate osoblja u auto školi. Isto tako instruktori nisu stimulisani da za te sitne pare prenesu znanje.
Druga bitna stavka je da su svi imali rešenja testova pa niko nije ni učio niti naučio propise.
Može da se kaže da je nekvalitet obuke u direktnoj vezi za cenom obuke.
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4660
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2779
Pohvalio: 586

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Pon Mar 20, 2017 9:39 pm

Ma kod nas je očigledno rešenje da se svima daju veće plate pa će zaposleni naprasno da umeju da prenesu znanje koje imaju (a u stvari nemaju).

Ako čovek zna znanje, preneće ga učeniku. Ako ga mrzi da priča, to nijedna plata neće da promeni.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Pon Mar 20, 2017 10:56 pm

Misliš da je 700 dinara dovoljno za sve gore nabrojano ? I da bude kvalitetno ?
Instruktor maksimalno skrati čas, potrpa često dva kandidata, nema volju ni za čim, gleda da završi što više svojih obaveza i slično.
Naslušao sam se priča i instruktora (znam ih dosta) i kandidata.
Sad je malo uvedena veća kontrola, ovaj što da poprilično para za obuku želi sve da odvoza, testovi nisu šablonski, polaganje se kontroliše i još gomila stvari koje utiču na kvalitetniju obuku.
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4660
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2779
Pohvalio: 586

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Uto Mar 21, 2017 12:53 am

Mislim da većina instruktora ne bi bolje predavala da ima veću platu. Isto mislim za sve profesije gde se neko znanje prenosi (nastavnici).
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 21623
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8401
Pohvalio: 3122

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod direktor » Uto Mar 21, 2017 1:07 am

Slika

ovi bi mogli bolje da rade i korektnije svoj posao cast izuzetcima cesto sami daju los primjer sad se bas bahte sa novim skodilacma
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
mekbejn
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4228
Pridružio se: Uto Jul 13, 2010 9:01 am
Lokacija: 44.835749,20.411082
Kontakt:
Pohvaljen: 1320
Pohvalio: 4751

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod mekbejn » Uto Mar 21, 2017 12:24 pm

@Žika
Mozes li nekako da dokazes da sada kad je cena 500 evra, izlaze kvalitetniji vozaci?
Relja: Srbin je u 19. veku pronašao obrtno magnetno polje, a u 21. je izumeo parkiranje u kružnom toku.
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Čet Mar 23, 2017 5:43 pm

Imaš u agenciji za bezbednost sve informacije. Oni dokazali.
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4660
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2779
Pohvalio: 586

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Čet Mar 23, 2017 6:06 pm

Kako su dokazali?

Merodavna statistika ne uključuje samo broj prijavljenih saobraćajnih nezgoda. Postoje nezgode koje se rešavaju bez policije (sa Evropskim izveštajem) i mislim da to ne ulazi u statistiku koja nam se prezentuje.

Tu su onda i osiguravajuće kuće čiji se podaci moraju uzeti u obzir.

Bitan podatak je i koliko vozila učestvuje u saobraćaju, a to se grubo može izračunati sa podatkom o prodaji naftnih derivata na pumpama.

Sličan podatak se može dobiti i sa podacima o frekvenciji na nekim putnim pravcima (ti brojači već postoje), kao i podaci sa naplatnih rampi.

E tek kada se sve to uzme u obzir (i još neke stvari, tipa broj godina od sticanja vozačke dozvole...) , možemo nešto zaključiti.

Da ne pričam o tome koliko se prekršaja završi dogovorom, tj. sa jednom crvenom, a to ne ulazi u statistiku ni na jedan način.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Čet Mar 23, 2017 6:33 pm

astrodule » Čet Mar 23, 2017 5:06 pm napisao:Kako su dokazali?

Bitan podatak je i koliko vozila učestvuje u saobraćaju, a to se grubo može izračunati sa podatkom o prodaji naftnih derivata na pumpama.


Kako ovo misliš da izračunaš ?
Vodi se statistika i sa godinama starosti učesnika u saob. nezgodama / nesrećama.
Da li osiguravajuća društa imaju obavezu da obaveštavaju ABS ili MUP ?
Mogu i to da se raspitam.
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4660
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2779
Pohvalio: 586

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Čet Mar 23, 2017 6:52 pm

Pa daj onda te podatke (koje imaš, ili znaš).

ps: ne može se izračunati tačan broj vozila, ali kada se ukrste podaci o prodaji naftnih derivata i frekvencija po putnim pravcima i broj vozila na naplatnim rampama sa brojem nezgoda, može da se stekne bolja slika o porastu, ili smanjenju nezgoda po svakoj godini.

Sam podatak o broju nezgoda nam ne govori mnogo. Naravno, svu tu obradu i ukrštanje podataka bi trebalo da radi Savezni zavod za statistiku.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Čet Mar 23, 2017 8:23 pm

Opet se hvataš goriva. Na osnovu goriva se ne može izračunati ništa osim poreza.
Brojanje saobraćaja neke deonice je pravi pokazatelj svega. Opterećenosti, bezbednosti itd. A to što se dešava na auto putu nije reper bezbednosti. Sa fizički odvojenim trakama, ogradom pored samog puta, visokom računskom brzinom, denivelisanim raskrsnicama, zabranom saobraćaja za određene kategorije predstavlja bezbedan put.
Evo ti jedan deo.



Slika

Slika

Slika

Slika
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4660
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2779
Pohvalio: 586

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Čet Mar 23, 2017 8:45 pm

I kako objašnjavaš pik 2007. godine? Ima li to veze sa cenom obuke?

Podaci o prodaji goriva na pumpama u gradu su vrlo dobar pokazatelj koliko ljudi vozi auto po gradu.

Merači protoka saobraćaja nisu u gradu, a dosta nesreća se dešava u gradu, pa bi to bila zanimljiva statistika.

Skoro sam potpuno siguran da se najviše saobraćaja odvija po gradovima, pa samim tim i sitnih nesreća, a vožnja u gradu je najboljji pokazatelj kvaliteta vozača, pa samim tim i obuke.

Smrtni slučajevi su ekstreman primer (ne kažem loš), ali male nezgode su bolji reper za ocenjivanje kvaliteta vozača.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Pohvale za post: 1
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3416
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1388
Pohvalio: 2730

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod tragac » Čet Mar 30, 2017 3:53 pm

http://www.blic.rs/vesti/hronika/stravi ... ku/njkcnml


Pa vi ne vezujte pojas. Samo sam pojasu zahvalan što danas ja i moja devojka nismo na Orlovači.
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
astrodule
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4660
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2779
Pohvalio: 586

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod astrodule » Čet Mar 30, 2017 4:42 pm

Pojas na prednjim sedištima ne vezuju samo budale.

Kod nas je problem na zadnjim sedištima, jer se tu malo ko vezuje.

Poslato sa telefona
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 10037
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6089
Pohvalio: 5346

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Igor » Čet Mar 30, 2017 5:05 pm

Onaj ko sedi na prednjem sedistu bi trebao da insistira da osoba iza njega veze pojas kako se u slucaju sudara ne bi prakticno katapultirala. Redje se o tome govori ali naravno postoje snimci testiranja koji to dobro prikazuju.
Pohvale za post: 1
mekbejn
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4228
Pridružio se: Uto Jul 13, 2010 9:01 am
Lokacija: 44.835749,20.411082
Kontakt:
Pohvaljen: 1320
Pohvalio: 4751

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod mekbejn » Čet Mar 30, 2017 5:33 pm

Novi sistem obuke nije krenuo 2007. koliko ja znam, tako da ne znamo da li bi trend pada broja nezgoda bio nastavljen.
Relja: Srbin je u 19. veku pronašao obrtno magnetno polje, a u 21. je izumeo parkiranje u kružnom toku.
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1403
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 322

Re: Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Postod Žika » Sub Apr 29, 2017 6:12 pm



Stravična nesreća u Vrbasu

Četvorica momaka u Zastavi 101 izlazili su sa benzinske pumpe kada je na njih velikom brzinom naleteo automobil marke BMW i prepolovivši im vozilo bukvalno na pola.

Vozač Zastave 101, zadobio je teže telesne povrede i prebačen je u bolnicu, a pukom srećom, svi ostali učesnici nezgode prošli su sa lakim telesnim povredama.
U BMW je bilo troje ljudi, a kako nezvanično saznajemo iz policije vozač je bio pod dejstvom alkohola, zbog čega je zadržan na trežnjenju u policijskoj stanici. Zbog povreda i prebacivanja u bolnicu, još se ne zna da li je vozač Zastave 101 bio u alkoholisanom stanju, što će se utvrditi analizom krvi.
Na snimku za rubrike "verovali ili ne" jasno se vidi da Zastava 101 izlazi sa pumpe dok su zadnja leva vrata još otvorena. Usporili su na znak "stop", ali izgleda se nisu potpuno zaustavili i u sledećoj sekundi posle silovitog udarca, od vozila ostaje samo zgužvan lim. No iz tog krša, posle par sekundi, sva četvorica momaka izlaze kao da im nije ništa.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta