Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419789#p419789:n1ez75n6 je napisao(la):
Пантограф » 28 Nov 2016 01:40 pm[/url]":n1ez75n6]Па ја не могу то тако да третирам, јер се и сам залажем да туда пролази трамвај. Осим тога, реч је о доградњи три километара колосека, што је, реално, ситан трошак.

Станиславов предлог из поста изнад је веома смислен, и он вуче корене из плана Централне зоне из седамдесетих, рађеног паралелно са планом београдског метроа. Њиме је, наиме, због претварања Улице маршала Тита (Краља Милана) у пешачку зону, предвиђан и тзв. тролејбуски прстен Његошева - Масарикова - Народног фронта... и нисам сигуран како беше даље, да ли Царице Милице или тунел, небитно.
Некако се стално враћамо на добре идеје из прошлости, а оне лоше из садашњости не издрже ни пробу форума...
I ja se zalažem za to, ali nema i jare i pare, pogotovu ne u Beogradu. Stoga mislim da je ovo čisto zamazivanje očiju i kontrola štete za to što Slavija kao najopterećenija gradska raskrsnica ostaje bez metroa, a sa njom i KCS i Prokop(ne računam što će 55. linija metroa ići preko Prokopa).

Inače, trg po sistemu zagrebačkog je super ideja, ali isključivo da prolaze samo tramvaji, bez trola i elektrobuseva.
 
SRBO":2oa2v6jq je napisao(la):
Ма то све са метроом су просеравања пред изборе искењају нешто што нема везе с мозгом само да ст*** мисли да ће нешто да се ради

Немају они план низашта
11tica je jedini prevoz koji direktno spaja Dorcol sa levom obalom Save.
Дошљак":2oa2v6jq je napisao(la):
Можда није директно везано баш за ову тему, али пошто је заједно са овом трасом најављено провлачење трамваја и од Ташмајданске окретнице до Трга и даље ка Калемегдану као и продужење линије 6, пада ми на памет да се онда линија 11 преусмери на ту нову трасу и уместо ка Беку скрене десно у Узун Миркову и даље Васином, Тргом, Теразијама, Тргом Николе Пашића и булеваром до Ташмајданске окретнице, па да помоћу линије 11 напавимо алтерназиву аутобуским линијама којима се Новобеограђани углавном возе у центар града. Шта мислите да ли би такав потез био оправдан?
 
Зар испод Студентског трга/парка исто није Дорћол? Зар једна/две стајалишта (Тадеуша Кошћушка у смеру од и Тадеуша Кошћушка и Калемегдан-Доњи град) на местима где су једини становници у близини животиње из Зоо врта представљају везу са Дорћолом? Eво за поређење радијус од 500 метара од стајалишта Тадеуша Кошћушка и Студентског трга.
https://www.freemaptools.com/radius-aro ... 0|1|FFFFFF

Мада добро, можда увести неку нову линију а 11 оставити каква јесте, опет мислим да треба тежити повезивању центра града са НБГом путем трамваја, а са овако предложеном инфраструктуром стичемо услове за то.
 
Vezano za ideju da se izgradi tramvajska pruga kroz Terazije i Kralja Milana, sve do Slavije, ponoviću svoje mišljenje (iskazano u temi ’’Proširenje Francuske ulice’’) da pruga treba da ide od Tašmajdanskog parka, pored Skupštine, a onda da se u jednom koloseku nastavi kroz Dečansku i deo Braće Jugovića, a na raskrsnici sa Makedonskom da skrene levo, ka Kolarčevoj i Terazijama. U delu Terazija, kod Igumanove palate bi se susrela sa kolosekom od pravca Slavije, koji kod Igumanove palate skreće ka Skupštini, od koje pruga opet postaje dvokolosečna. Naravno i u delu Terazija ka Slaviji, pruga je dvokolosečna. Zašto mislim da ne treba da se gradi krak pruge kroz Vasinu ulicu, preko Studentskog trga, do Pariske ulice? Zato što razdaljina od Pariske ulice do Trga Republike nije predugačka da bi bila bez javnog prevoza (to je praktično dužina Knez Mihajlove ulice), ona i sada ima samo jednu trolejbusku stanicu, preko puta hotela ’’Meriot’’, a to je već Trg Republike! Osim toga, mišljenja sam da je Uzun Mirkova previše uska za dupli tramvajski kolosek, a poseban je problem kako bis e dupli kolosek u Vasinoj ulici uklopio sa pravcima ulaska/izlaska automobila iz buduće podzemne garaže ’’Studentski trg’’. Međutim najveći problem predstavlja rasksnica Uzun Mirkove i Pariske, kod Pedagoškog muzeja, koja, po mom mišljenju ne može da primi skretanje tramvaja iz Uzun Mirkove u Parisku i obrnuto (posebno ne CAF-petodelne kompozicije! Zato mislim da bi pruga, ovako kao je predlažem, mogla da zadovolji zahteve ob predložene tramvajske linije (1 i 6), naravno, korigovane za deo istorijske trase od Studentskog trga do Trga Republike.
Što se tiče kretanja tramvaja u pravcu Slavije (u odnosu na postojeće stanje), radi ravnomernijeg korišćenja pruga predlažem da one linije koje idu ka Autokomandi budu preusmerene na pravac Starine Novaka-Beogradska-Slavija, one koje idu ka Novom Beogradu na pravac kroz Resavsku, a one koje kruže kroz ’’stari’’ deo BG na pravac Bulevar KA-Kolarčeva-Terazije-Slavija-Nemanjina.
Izvinjavam se što ću delom da skrenem sa ove teme ali ima veze i sa postojećim javnim saobraćajem preko Terazija:
Metro – Mišljenja sam da poslednje predložene 2 trase metroa treba graditi istovremeno, jer će se samo tako postići pun efekat uspostavljanja i ovog vida javnog saobraćaja. Takođe, mišljenja sam da trasu M2 treba delimično korigovati tako da ona obavezno ide preko Slavije (npr. od Ekonomskog fakulteta podzemno kroz Terazijski greben, recimo do parka ’’Manjež’’), da bi odatle u širem luku mogla da obuhvati Klinički centar, ŽS ’’Prokop’’ (koristeći već izgrađenu kasetu, ispod perona stanice) i Autokomandu, i dalje pravcem ka Ustaničkoj.
Trolejbusi – Mišljenja sam da ovaj vid saobraćaja treba zadržati u upotrebi u zonama kretanja:
- Takovska-Kneza Miloša, takođe sa odvajanjem kod Skupšine, preko Dečanske i skretanjem u Terazijski tunel ka Zemunu;
- Francuska-Makedonska-Takovska, možda (generalno sam protiv javnog saobraćaja u Francuskoj, više sam za njegovo na prebacivanje na deonicu Dunavska-Cara Dušana-skretanje u Despota Stefana, pa kroz staru početnu stanicu kod ’’staklenca’’ na Makedonsku i dalje ka Takovskoj);
- Medaković-Crveni Krst-Cara Nikolaja-Makenzijeva-Slavija (nova okretnica kod zgrade Narodne banke, ili samo da se jednostavno okrene oko kružnog toka i vrati u Makenzijevu).

Moj je predlog da se linije ka Zemunu, brojevi 84 (trasa kroz Glavnu ulicu-Cara Dušana, sve do okretnice kod Saobraćajne škole) i 15 (trasa kroz Prvomajsku ulicu) ponovo vrate pod segment trolejbuskog prevoza iz razloga što sam pristalica da se iz gradskih jezgara potpuno izbaci javni prevoz na fosilno gorivo, tako što gde god je to moguće ubacili tramvaje/trolejbuse/prigradsku železnicu i, naravno metro a autobusi na fosilna goriva bi bili upućivani na prigradske linije, sa terminusa koji bi bili na obodima gradskih područja, pokrivenih elektro prevozom.
 
Nisi za javni prevoz Kalemegdan - Trg Republike, nisi za javni prevoz Francuskom ulicom, time ipak praviš preveliku rupu.
Dunavska obala Beograda će u budućnosti takođe da se razvija, postoji ogroman potencijal za gradnju preko Dunavske ulice. Mora se isplanirati neki koridor za direktan prodor javnog saobraćaja ka centru.
Linije javnog prevoza koje se penju Francuskom ulicu znaju da budu dobrano pune, ako ih preusmeriš okolo uz Džordža Vašingtona, to prevoz neće učiniti efikasnijim.
 
Ako ce vec morati da se pravi haos od gradilista zbog tramvaja u ul. Srpskih Vladara, onda bolje da odmah pocnu da kopaju tunel za metro.
Gore u samoj ulici moze tako da se svasta nesto drugo radi, ako je preko potrebno. Mozda da se prosire trotoari (mada su i sada dosta siroki), smanji saobracaj i genaralno poradi na estetici.

Najvise na zgradama i fasadama,

Kao i na mnogim drugim fasadama i praznim "rupama".
Terazije kod hotela Moskva i hotela Balkan da vise lice na predratne.
Kao i stari dvor, a pogled ka Narodnoj Skupstini sa te tacke da bude oslobodjen suvisnih stabala u Pinonirskom parku i napravi prolaz.
 
E'o nešto na brzinu :sesir:


image.png
 
:kk:
lici na flexity outlook, samo sto su rekli, cini mi se, bez zica i pantografa na tom potezu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421124#p421124:1cc86mkf je napisao(la):
RioBL » Ned Dec 04, 2016 3:56 pm[/url]":1cc86mkf]:kk:
lici na flexity outlook, samo sto su rekli, cini mi se, bez zica i pantografa na tom potezu
Ma dobro, nisu mi oni platili da im radim render, ovo je po mom, a ne kako će biti. Kod mene je pešačka zona gde samo tramvaj prolazi, a oni će samo ubaciti tramvaj umesto trole i autobusa, koliko znam, a automobili ostaju. Da nije bilo 4 ujutro, ubacio bih ljude da to vernije prikažem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421415#p421415:2vaslwk2 je napisao(la):
tragac » 05 Dec 2016 10:07 pm[/url]":2vaslwk2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421071#p421071:2vaslwk2 je napisao(la):
Beki » 04 Dec 2016 03:43 am[/url]":2vaslwk2]E'o nešto na brzinu :sesir:


image.png

1435mm? Ili ruski široki?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421415#p421415:2i7ro6c8 je napisao(la):
tragac » Pon Dec 05, 2016 10:07 pm[/url]":2i7ro6c8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421071#p421071:2i7ro6c8 je napisao(la):
Beki » 04 Dec 2016 03:43 am[/url]":2i7ro6c8]E'o nešto na brzinu :sesir:


image.png

1435mm?
Uh, čoveče, vidi kako lepa slika, sad me samo uvlačiš da otkrijem koliko nemam pojma kada moram da pričam o detaljima :mrgreen: . Samo sam ubacio u SketchUp-u Bilbao Tram, pre svega da ne bih mora da crtam žice, šine...jer je to sve bilo nacrtano uz tramvaj. I promenio mu boju u crvenu. Ovo je samo igrarija jednog entuzijaste, nikako nije nekakvo rešenje, to nije moja struka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Euskotren_Tranbia
 
Interesantan je ovo tramvajčić, ali dosta mali kapacitet, zar ne bi dvozglobni trolejbus bolje radio posao za manje pare, a pritom još može i da obiđe bilo šta što se zaustavi u žutoj traci...
 
Bio bi, samo kod mene nema žute trake, samo tramvaji i pešaci :)
 
Kako ste se upecali na ovu kosku neverovatno. I moj komšija od 70 leta mi priča kako će tramvajem do konja...
 
Lepo je rekao Jovin prekjuče. Nema ovog plana ni u GUP-u niti u planovima, on samo služi da amortizuje investitorsku trasu metroa koja ne pokriva Terazije i Slaviju već BNV i Makiš.

Žalosno je što su se neki članovi forumaša upecali, a neki su koliko vidim počeli i da sarađju sa gradom u ovoj perfidnoj obmani. Ne znam da li su dotični svesni ali proćiće kao kvinslizi zbog saučešća u ovakvom urbanističkom zločinu, makar on ostao samo u domenu rendera.

P.S. Igore insistiram da ne obrišeš ovaj post zbog svoje oštrine, ako to pak učiniš svojevoljno ću prekinuti učestvovanje na forumu jer će biti jasno da se Beobuild pretvorio od nezavisnog foruma u perfidnu ekspozituru vlasti.
 
Vidi vucka ostrog britkog jezika a da ne pretjerujes malo a neznas kako stoje stvari . Ps na forum se ne dolazi poslije kafane
 
Da li ce u opste moci da se napravi skretnica za ulicu Kralja Milana s obzirom na je skretnica za Beogradsku relativno blizu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Istini za volju, takvo rešenje na Slaviji sa tramvajskim skretnicama i za Beogradsku i za Terazije (pa još i za Mekenzijevu i za Svetog Save) već je postojalo u jednom kratkom periodu od 1942. do 1947. godine. Mada je pitanje da li bi CAF mogao da prođe kroz skretnice iz tog vremena.

Ipak ne treba smetati sa uma da je ovakav koncept "tramvajem u 22. vek" samo indirektan način da se objavi smrt metroa.
A i ta nova metro trasa Makiš - Beograd na Vodi - Višnjica je, u suštini, konverzija postojeće železničke pruge uz obalu Save i Dunava oko Kalemegdana u metro koridor. Fanatastično rešenje kako reći da Beograd dobija metro, a da se maltene metar metro tunela ne izgradi.
 
Marksistička kritika ove ideje

Urbanistički revizionizam: od kartona do armiranog betona
Nakon kartonske replike Terazija iz tridesetih umetnute pored buvljaka na Novom Beogradu, urbanistički revizionizam otvara novu epizodu. Projekat uspostavljanja pešačke zone od Slavije do Kalemegdana i postavljanje tramvajskog prevoza efekat je ideološke i materijalne prakse procesa restauracije slike predratnog grada koju podržavaju kako ekonomske tako i političke elite, nezavisno od nivoa vlasti.

http://www.masina.rs/?p=3734
 
Vrh