Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@Vucko, @Laki72
Kada je planiran UMP, procena izgradnje celog UMP-a je bila u iznosu od 2 milijarde evra. Deo koji je do sada izgrađen i ovaj koji se sada gradi ka ulici Tošin bunar. Ukupno je imao procenu cene od 500 milinoa evra. Dakle od ulice Tošin bunar zajedno sa petljom "Hipodrom" i svim tim nadvožnjacima tamo. Sada znamo da je cena oko 400 - 450 milona evra za ovo što je do sada izgrađeno i što se sada gradi na Novom Beogradu. Dok je ujedno novi most na reci Savi bio najhitnija investicija u Beogradu, i nije lepo @laki72 da skrećeš sa teme navodeći neke 90 godina stare podatke koje ko to zna da li su tačni ili nisu. U Beogradu je posle 35 godina neizgradnje te 2006 godine novi most preko reke Save bio prioritet, a s obzirom da mostu treba prići ukupna cena je ta koju svi znamo, a koja je i bila procenjena skoro pola milijarde evra kako žele to neki put da navedu oni koji mrze DS vlast koja je to pravila.

Procena izgradnje tog LOT 3, tunel ka autokomandi i dalje preko Dušanovca ka tunelu Šumice bila je u iznosu od oko 500 miliona evra. Juče čitam u Blicu da je procena izgradnje tunela kroz Topčider 60 miliona evra. Tako da me sada interesuje koja će to cena biti za ceo LOT 3 kada se završi. Da li će biti u okviru 500 miliona evra kao što je predviđala procena iz 2006 godine ili možda manja cena?

Čelnici grada predstavili su juče prezentaciju idejnog rešenja za treći sektor saobraćajnice Unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP).


Ulazak u tunel ispod Topčiderskog brda

- Unutrašnja obilaznica oko Beograda će pored spoljne, koja se gradi sa republikom, olakšati funkcionisanje saobraćaja u prestonici i jedan je od prioriteta ove gradske vlasti - rekao je gradski menadžer Goran Vesić.

On je objasnio da treći sektor UMP-a predviđa deonicu od 2,5 kilometra koja bi išla od petlje “Hipodrom”, gde je predviđena izgradnja tunela ispod Topčiderskog brda, pa do Partizanovog stadiona, a potom i izgradnja deonice do “Šumica”, za koju postoje nadzemna i podzemna varijanta.

- Za ovaj deo potrebno je oko 30 miliona evra i isto toliko za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, dok je za izgradnju tunela ispod Topčiderskog brda potrebno između 50 i 60 miliona - dodao je Vesić.

Izvor: http://www.blic.rs/vesti/beograd/tunel-ispod-topciderskog-brda-kosta-60-miliona-evra/p9b113k
 
Može se izabrati skuplja varijanta mosta samo iz estetskihkoja nas je koštala oko 60 miliona eura ali zato istok grada ne dobija ni nezavisnu trasu? Kako možemo pričati o ovome kao o UMP-u? Novi Beograd makar ima široke saobraćajnice dok stari Beograd nema ni to.

PS:S DS vlast da je pravde bi bila po zatvorima, pogotovu tadašnji i trenutnu predsednik DS-a.
 
Vidiš i sam koje su rešenje izabrali za LOT 3 jer da bi bilo što manje otkupa zemljišta i objekata. Koliko je geografija tu nezgodna toliko je i cena otkupa tu nezgodna. Dok je Novi Beograd već imao predviđenu u planovima saobraćajnicu na ovom sadašnjem mestu UMP-a kroz Novi Beograd. Stvarno nema potrebe da pontencirate i forsirate zavađenje dva dela grada. Nije to dobro što tako tumačiš, a ponovio sam već da je u pitanju bila izgradnja pre svega novog mosta preko reke Save i od njega se sve dalje gradi sa obe strane obale reke Save. Tako sada stigosmo i do LOT 3.
 
Izvor: Beobuild.rs

Idejno rešenje za još jednu deonicu UMP-a


Dok se na Novom Beogradu gradi LOT1, u prostorijama Direkcije za izgradnju grada predstavljen je idejni projekat još jedne deonice UMP-a, od Topčiderskog tunela do tunela Šumice. Projekat obuhvata površinu od 50 hektara, uključujući novih 2.5 kilometara Unutrašnjeg magistralnog poluprstena i prateće sisteme veza na ukrštanjima sa najvažnijim saobraćajnicama. Idejni projekat saobraćajnice sadrži i tri varijantna rešenja za petlju u zoni Šumica, koja bi preko autoputa povezala Ulicu Grčića Milenka sa Zaplanjskom. Ceo projekat predviđa i mogućnosti fazne realizacije, a u narednim koracima predstavljaće osnovu za izradu Plana detaljne regulacije.

Prema idejnom rešenju, nakon završetka Topčiderskog tunela iz pravca Ulice dr. Milutina Ivkovića, trasa UMP-a nastavljaće se vijaduktom iznad kružnog toka na Autokomandi i dalje, prateći pravac Tabanovačke i Kumodraške ulice, nastavljati do ukraštanja sa autoputem. Na novom odvajanju za Kumodrašku ulicu biće izgrađen denivelisan prelaz sa podvožnjakom za vozila koja se kreću Kumodraškom ulicom ka Autokomandi. Glavni pravac magistrale nastavlja do ukraštanja sa autoputem, gde će ulivanje biti regulisano rampama i jednim vijaduktom za vozila koja sa autoputa pristupaju UMP-u u pravcu ka Autokomandi. Dodatno, planira se proširivanje petlje kod Dušanovačkog mosta, širenje samog mosta i pristupnih saobraćajnica.

Celu vest kao i prikaze varijanti mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/idejno-re%C5%A1enje- ... p2661.html
umpf3idj08.jpg

umpf3idj09.jpg

Celu vest kao i prikaze varijanti mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/idejno-re%C5%A1enje- ... p2661.html
 
Ovo je sramota od predloga. Nikakvo resenje i samo budzenje jadne autokomande.
 
Ne mozemo biti zadovoljni ovim resenjem, projekat mora da bude prepravljen pod hitno.
 
Признајем, смеје ми се брк. :kafa:

И шта кажете, умп не утиче на ивестиције у јавни превоз? Срамота ме је колико нам добро иде и колико пара имамо за ове аутмобилске папазјаније. Где је идејно решење за метро? Зашто је оно тајно а УМП није?

А ово ми је нешто "најсимпатичније" што прочитах на овом форуму:
Usvajanje ovog plana je značajno i sa stanovišta razvoja okolnih parcela.
Пропадосмо начисто ако не развијемо парцеле душановачких стамбених шупица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421468#p421468:1ww8hdx5 je napisao(la):
spatiotecte » 06 Dec 2016 05:05 pm[/url]":1ww8hdx5]Ne mozemo biti zadovoljni ovim resenjem, projekat mora da bude prepravljen pod hitno.
Шта ти као човек од струке видиш као лоше на овом пројекту? Мали је број стручњака из области архитектуре, грађевине и саобраћаја па ме занима твоје стручно мишљење.
 
Napisao sam moje zamerke na predhodnoj strani.
Prvenstveno mi se resenje elipse ne svidja jer obavezuje vozace UMP-a da propuste vozila koja se vec nalaze na elipsi posto nemaju prednost, a to ce stvarati cepove i usporenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421482#p421482:2z2l0upk je napisao(la):
spatiotecte » 06 Dec 2016 06:10 pm[/url]":2z2l0upk]Napisao sam moje zamerke na predhodnoj strani.
Prvenstveno mi se resenje elipse ne svidja jer obavezuje vozace UMP-a da propuste vozila koja se vec nalaze na elipsi posto nemaju prednost, a to ce stvarati cepove i usporenja.

Kako onda drugačije rešiti ukrštanje sa autoputom da ne bude čepova i usporenja?
 
Петље код Арене савршено раде посао - радиће га и овде.
 
Elipsa je samo najskuplja varijanta, tu je i holandska petlja kao treća, najjeftinija varijanta koja čak nema ni to već koristi postojeće ulive i izlive.

Lurker postoje i planovi za ulazak u tunel šumice i deo od gospodara vucica o vojislva ilica
 
Da elipsa je prakticno vec odredjena kao konacno resenje. Od predlozenih resenja jeste najoptimalnija i ako nije savrsena. Problem je sto neka bolja resenja sa direktnijim vezama zahtevaju mnogo vecu eksproprijaciju. Ovo je neka optimalna varijanta koja se odlicno vezuje na Zaplanjsku.

I da, naravno da je vazno da se donose planovi koji definisu status stambenih zona posto sa kakvim takvim planovima stanovnici mogu da znaju sta im je ciniti. Situacija je uglavnom takva da stanovnici niti ulazu u neku ozbiljniju rekonstrukciju a niti su u stanju da prodaju objekte na nedefinisanom zemljistu i nameni.
 
Jedan crop na resenje sa elipsom
UMP%20III-mail3.jpg
 
Ja samo mislim kad smo već u govnima i kad smo 2 milijarde evra uložili u ovo umesto da smo izgradili jednu liniju metroa, da bi bilo bolje da se napravi tunel spor Zvezdarske Šume i obilaznica poveže sa budućim mostom na Ada Huji nego da se nakalemi na P. Most koji je i ovako preopterećen.
 
Još nismo uložili 2 milijarde evra u UMP, već je to samo procena cene izgradnje.
 
Oni koji smatraju da su elipsasti kruzni tokovi sa vise traka odlicno resenje za nase vozace mislim da debelo grese i to iz vise razloga.
 
Moraju vozaci da se kultivisu neka naprave izdignuti kruzni tok i rijesen problem ima takvih primjera
 
Neka onda bar prave kruzne tokove, a ne elipse, zbog bolje preglednosti i lakseg manevrisanja.
Neka prave kruzni tok sa najvise dve trake i to na nacin da su trake odvojene punom linijom ili granicnicima, a ne da se 'divlji' vozaci prebacuju ili voze po sredini.
Ukljucenja na servisne saobracajnice ili na autoput moraju da imaju traku za ubrzavanje.

I zato mislim da su kruzni tokovi kod Arene lose uradjeni, a Slaviju ne zelim ni da komentarisem jer na tom kruznom toku nema nikakve signalizacije i reda.

Evo i jedan primer kako bi po meni trebali da izgledaju kruzni tokovi u kojima se tacno zna koji smer je za koji izlaz i sa tacno usmerenim rutama kretanja vozila kroz kruzni tok.

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421489#p421489:1e9rg5mv je napisao(la):
Пантограф » 06 Dec 2016 06:27 pm[/url]":1e9rg5mv]Петље код Арене савршено раде посао - радиће га и овде.

Tacno je, s'tim sto velicina saobracaja na tim petljama kod arene ne moze da se uporedi sa saobracajem koji ce postojati na UMP-u.
Kroz UMP ce prolaziti na hiljade vozila na sat kad bude potpuno zavrsen i sve ce to morati da propusta prednost kod elipse.

To je kao da je neko postavio kruzni tok po sred autoputa koji prolazi kroz Beograd.
Pri tom ova elipsa je gora od lakat krivine.
Magistralni prsten je saobracajnica koja ne bi trebala da trpi nagla skretanja i budzevine tipa raskpetlje, semafori, denivelisane elipse i lakat krivine ali nazalost imamo sve ove komponente u nasem slucaju.
 
Taj novi kruzni tok ce biti nova Slavija, svi ulecu u kruzni tok sa svih strana, prave neke svoje trase kretanja i onda dolazi do zacepljenja.
Slican problem su imali i u Ljubljani, kruzni tok na severnoj obilaznici koji spaja bulevar koji ide pravo do centra, kruzni tok ima tri trake, i na kraju su morali da postave semafore na kruznom toku, svaki ulaz ima 30s zeleno i na taj nacin su resili haos.
 
Sad ne valja ni kruzni tok a kod petlje hipodrom i one raskrsnice se toliko prizeljkivao kruzni tok.
 
A ovo da su kruzni tokovi kod Arene odlicno resenje je totalno pogresno.
Tri trake u tim kruznim tokovima su previse, posto je kruzni tok elipsa trake bi morale biti sire, a ne uske kao sto jesu tako da vec sada gradski autobusi tesko manevrisu, a kada se sagradi autobuska stanica toce biti tek pravi haos. Vozim se tuda skoro svaki dan i nikada nisam video da neko vozi tom krajnje unutrasnjom trakom, svi uglavnom voze srednjom trakom. Ovi koji se iskljuce sa autoputa poprilicno brzo ulecu u kruzni tok. Koriscenje zmigavca pri izlasku iz kruznog toka ili pri menjanju trake u kojoj se krecu je prava retkost. Tako da na kraju od kruznog toka koji ima na nekim ulazima i dve trake, kroz kruzni tok imamo tri trake, a saobracaj se odvija vise manje jednom trakom. Ograna po sredini kruznog toka je visoka tako da te ljudi tesko i vide dok vozis kroz kruzni tok, a i ti njih tesko vidis kada ulaze u kruzni tok. A da ne govorim o ukljucenju na servisnu saobracajnicu koji je bez trake za ubrzavanje i tako mi se je vec bezbroj puta desilo da neko samo prozuji pored mene velikom brzinom dok se ukljucujem ili dok se on ukljucuje na servisnu saobracajnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421527#p421527:ddy53pdj je napisao(la):
Igor » 06 Dec 2016 08:16 pm[/url]":ddy53pdj]Sad ne valja ni kruzni tok a kod petlje hipodrom i one raskrsnice se toliko prizeljkivao kruzni tok.

Ali kruzni tok znaci lakat krivina jer usporava saobracaj zbog propustanja prednosti.
Misljenja sam da treba platiti ceh skupljeg resenja kad je u pitanju protocnost ovako vazne saobracajnice.
Na projekat od 2 milijarde evra, 5 miliona vise za ekproprijaciju na kljucnom mestu nije luksuz.
 
Vrh