Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Uhapšen lažni taksista koji je opljačkao troje stranaca u Beogradu
http://www.blic.rs/vesti/hronika/uh...e-opljackao-troje-stranaca-u-beogradu/e79bc8n

Primer delovanja inspekcije i nadleznosti u neregulativama
- Vazno je napomenuti da institucije koje nadgledaju i staraju se o kvalitetu taksi prevoza u Beogradu ne deluju po principu UPOZORENJA GRADJANA NA PRIMECENE NEPRAVILNOSTI, vec na principu konkretnih prijava.

Sto znaci da nece reagovati ako im uputite upozorenje vec se samo raditi po pristiglim prijavama.
 
Sta reci ??

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pOQHYUcTbek[/youtube]
 
20161221_191157.jpg


20161221_191159.jpg


kakava je ovo vrsta divljastva
 
Ma to je fotomontaza i provokacije Uber lobista... :roll:
 
Ako je slikano noću vikendom, onda je klasična prevara i divljaštvo. Ne verujem da sme preko dana da vozi ove tablice i tablu.
 
Možda, samo pod možda, mu se pokvario auto, pa vozi drugi koji nema TX table. Znam za jednog legalnog taksistu koji ima dva auta, i nekad koristi ovaj drugi koij nema TX table, ali uglavnom za neke "ugovorene vožnje"...
 
Nemam pojma. To je babin komšija koji je nekad vozi redovno, nekad ispod žita, nekad za dž... Ne znam čoveka lično.

Ovaj na slici me je zbunio jer ima TX tablu na zadnjem staklu, a obične table na samom autu. Zato sam pomislio da to nije da bi na neki način dokazao da mu je njegov auto sa TX tablama u kvaru.
 
Klasican primer divljeg taksiste, prevaranta i ulicnog otimaca koji luta ulicama Beograda u potrazi za zrtvom.
Da je tako, potvrdjuje i podatak da se ne nalazi na spisku legalno odobrenih taksista od strane uprave grada Beograda.

Ovde mozete pogledati kompletan spisak legalnih taksista. Sve van ovog spiska je divljastina.
http://www.beograd.rs/cir/gradska-vlast ... ni-prevoz/

.......pa u gornjem levom uglu odaberite -Spisak aktivnih taksi prevoznika.
 
Nikako da napisem svoj dozivljaj od 30.12.
Bio sam u bioskopu u Uscu i tipa oko 00:30 se zavrsi film, i predjem preko kod Dejtona da uhvatim taxi. Nailazi regularac, sedam unutra sa devojkom i sa zadnjeg sedista provalim odmah da je prelepljena tarifa ali ipak milimetarski deo sa desne strane viri. Lik upalio 3. tarifu i pravi se lud. Odmah ga pitam zasto mu je to prelepljeno, a on krene da se vadi kako mu je ispalo to, pa kad menja tarife tuc muc. I ja reko ajde sad lepo vrati na drugu tarifu i pici. A on klikne par puta i opet na 3. Tad sam popizdeo, lik konacno stavi na drugu tarifu i krene da se vadi kao pa sto se ljutis sta je to 100 dinara razlika?!? Da si se ti bunio na kraju ako znas koliko platis uvek ja bih ti to oprostio tih 100 din?!? Reko prvo majmune nije 100 din nego 250 (razlika izmedju 2. i 3. je 25 dinara), drugo da li si normalan da se mrtav ladan branis da je ok da krades od ljudi...
Kazem mu kuda idemo on 4 puta insistira da ide drugim putem kao "brze je". Na kraju je vozio kuda sam mu rekao. Stvarno je covek debil. Okacicu fotke kad ih izvucem sa lap topa.
Ovu foru je pokusao jedan mamlaz da mi proda pre jedno 5-6 godina na zeleznickoj stanici, samo tad je bila mnogo bolje osmisljena, u 1. tarifi on ukljucio 3. Isto zalepljena crna izolirka preko tarife, ali je namero ostavljeno da se kao vidi 1. a u stvari je 3. upaljena, a to se mnogo vise isplati jer je veca razlika (trenutno 65:110 dinara). Odmah sam ga provalio, budalu je bilo blam da je cutao do kraja voznje.
I jos jedna stvar koja dokazuje koje su jajare taksisti (vecina): Uhvatim taksi na ulici a nisam ni otvorio vrata vec je upalio taksimetar, da ucari 10ak dinara (minut cekanja 12,5 dinara)...
 
Retko ko od putika obraća pažnju. Devojci se pre neko veče desilo da je taksista zaboravio da upali taksimetar kod Bajlonija, već se setio u Tunelu. Celim putem je glumio velikomučenika, iako mu je platila odokativno i taj kilometar :lool:

Slabo se vozim taksijem, ali mi se više puta dogodilo da kucaju poruke dok su u prekoračenju brzine u gustom saobraćaju :notok:
 
Zasto svi napadaju divlje taksiste. Divlji taksisti postoje samo iz jednog razloga. A to je sto su postojeci napravili kartel i izvrsili pritisak na grad da ne izdaje nove dozvole. Neko ce reci da je to u interesu potrosaca navodno. E pa ti isti likovi su izdejstvovali da davanje popusta na telefonski poziv postane nelegalno iako neki srecom i dalje daju popuste, a to me niko ne moze ubediti da je u interesu potrosaca.

Vise puta sam zvao po nekoliko udruzenja u ulicu Vojvode Stepe i to ne po ovom vremenu da mi kazu da nemaju dostupno vozilo da zovem kasnije, tako da price o visku taksista ne piju vodu. Svuda u svetu taksisti zaradjuju prosecnu ili ispodprosecnu zaradu jer je to posao koji moze da radi svako, jedino kod nas smatraju da taksista treba da ima vecu platu od hirurga...

Društveni trošak taksi kartela u Beogradu

Tržište taksi usluga u Beogradu predstavlja jedan od udžbeničkih primera kako preterana regulacija ide na štetu korisnika usluga. Kako je poznato, u Beogradu već nekoliko decenija postoji taksi kartel kojeg garantuje gradska uprava i država Srbija. Kartel se sastoji u sledećem: država određuje fiksnu tarifu (cenu prevoza), a grad ograničava broj taksi vozila u Beogradu. Kada bi se tržište taksi usluga liberalizovalo (tržišno formiranje cena; slobodno taksiranje za svakoga ko ispuni standarde kvaliteta), na dobitku bi bili korisnici taksi usluga, grad Beograd i država Srbija. Usluga bi postala kvalitetnija, država bi imala veći prihod, a Beograd rešio problem “divljih” taksista.

Prva korist od liberalizacije bi bile niže tarife. Iako su cene fiksirane, one su i dalje previsoke (više od tržišnih). Visoke cene posledica su činjenice da je ulazak na tržište ograničen. Kada bi svima koji su zainteresovani bilo omogućeno da voze taksi, broj taksi vozila bi porastao – što znači da bi porasla ponuda, pa bi oni koji tek ulaze na tržište počeli da obaraju cene da bi privukli mušterije.

Ograničen broj taksi vozila posledica je odluke grada Beograda koji je 2010. godine usvojio “Program potreba za auto-taksi prevozom u gradu Beogradu od 2010. do 2014. godine” u kojoj se kaže da je Beogradu dovoljno tačno 5.000 taksi vozila. Program je donet na osnovu “Studije o organizaciji auto-taksi prevoza u Beogradu” iz 2009. godine. Ovde nemam prostora da ulazim u suštinu argumentacije koja se iznosi u Studiji, ali mogu da iznesem samo jedno ključno zapažanje: nigde na 76 stranica pomenute studije nema argumenta koji objašnjava zbog čega bi broj taksi vozila u Beogradu trebalo da bude ograničen, ako nije ograničen broj pekara ili radnji za hemijsko čišćenje, ili ako nije ograničeno tržište taksi usluga u većini drugih gradova u Srbiji (gde se problemi sa taksistima koji su karakteristični za Beograd nikada ne pojavljuju).

Pomenutu studiju je izradio Mašinski fakultet u Beogradu(?), iako je pitanje regulacije tržišta taksi usluga prvenstveno ekonomsko pitanje. Svaki tržišni ekonomista bi vam na pomen da je moguće unapred precizno utvrditi broj taksi vozila rekao da se tako radilo u socijalizmu. Kako je pokazao Fridrih Hajek u tekstovima “Economics and Knowledge” (1937) i “The Use of Knowlegde in Society” (1945) – znanje o tome koliko je tačno neophodno proizvesti nekog dobra je decentralizovano: ne postoji pojedinac koji može tačno znati koliko će sutra u Beogradu biti realizovano taksi vožnji. U socijalizmu (i danas u Beogradu) su se pravile studije sa procenama o tome koliko svako preduzeće mora da proizvede. Nasuprot tome, u tržišnim ekonomijama to nije potrebno, jer tu informaciju saopštavaju cene. Ako Beograđanima treba manje od 5.000 taksista, potražnja za taksi vožnjama će padati, što će dovesti do pada cena, što će nekim taksistima poslati signal da napuste tržište i počnu da rade nešto drugo (evo, na primer, šta); ako je pak potrebno više od 5.000, rašće potražnja i cene, što će poslati signal da na tržištu ima još mesta za nove taksi prevoznike.

Ne znam kada i sa kojim argumentima je tačno omogućen kartel, ali pretpostavljam da je jedan od razloga bio zaštita potrošača od visokih cena. Međutim, kako to obično biva kada država počne da kontroliše cene, mušterije koje koriste taksi sada plaćaju cenu koja je viša od tržišne. Korist u vidu monopolske rente izvlače taksisti. To je prvi društveni trošak koji je proizodi postojeći monopol taksi usluga u Beogradu.

Drugi se tiče izgubljenih prihoda od pojedinaca koji taksiraju “na divlje”. Svima je poznato da pored 7.200 registrovanih, u Beogradu vozi još 2.500 neregistrovanih taksista (tzv. divljaci). “Divljaci” ne plaćaju doprinose i poreze, i često za vožnju naplaćuju više od onoga što propisuje država. Međutim, pogrešno je uverenje da su “divljaci” pokvareni i zli ljudi koji žele samo da opelješe mušterije (iako može da biti da ima i takvih). U stvari, većinu čine ljudi koji se ne razlikuju od ostalih taksista, osim što im je uskraćeno pravo da rade ono što žele. Možete da otvorite pekaru ili radnju za hemijsko čišćenje (pod uslovom da najpre ispunite higijenske standarde), ali ne možete da taksirate (čak iako ste spremni da ispunite standarde kvaliteta). Divljaci otuda moraju da se svojim poslom bave nelegalno. Pošto je, kao kod svakog nelegalnog posla, rizik obavljanja posla viši, cena koja se naplaćuje mušterijama mora da bude viša. Međutim, kada bi svi “divljaci” bili integrisani u regularno tržište taksi usluga i kada bi se cene formirale slobodno, cena njihovih usluga bi se ubrzo izjednačila sa cenama “pitomih” taksista.

Nestankom rizika u taksiranju bi mogao da se uposli dodatni deo radne snage. U tu grupu spadaju potencijalni taksisti koji sada ne želi da taksiraju jer je rizik previsok. (To sada pokušava da uradi grčka vlada razbijanjem mnogh monopola u toj zemlji.) Nemoguće je sasvim precizno izračunati koliko bi se još ljudi odlučilo da vozi taksi nakon nestanka rizika taksiranja na crno. Verovatno bi se u početku broj taksista u Beogradu, kada bi se tržište potpuno liberalizovalo, zaustavio na negde oko 10.000 (što ne mora da znači da bi svi bili aktivni). Bilo kako bilo, kada bi se integrisali, “divljaci” i potencijalni taksisti bi, kao i ostali registrovani taksisti, počeli redovno da plaćaju državi poreze i doprinose. To bi bio doprinos smanjenju nezaposlenosti i većim prihodima državi. Kada bi se tržište taksi usluga liberalizovalo, crno tržište bi se ukinulo samo od sebe, i problem “divljaka” bi bio rešen.

Tržišno-ekonomski gledano, grad ima sve razloge da razbije taksi kartel, tj. da pusti da se cene slobodno formiraju i omogući svakome ko želi da vozi taksi. Politički gledano, međutim, to nije lako izvodljivo. Taksisti su dobro organizovana profesionalna grupa koja lako prevazilazi problem kolektivnog delanja. O tome kako da se i sami taksisti motivišu da prihvate liberalizaciju tržišta taksi usluga, više u sledećem blogu.

http://www.dusanpavlovic.in.rs/mypage/B ... gradu.html
 
Divljaci deru ljude ne zato sto zbog rizika podizu cenu i ne mogu legalno da rade, vec zato sto su olosi koji samo hoce da pljackaju ljude.
Pogotovo ovi na aerodromu, basu i zeleznickoj. Jadni oni nemaju dozvolu pa uzmu 50 evra do grada. Ma da...
 
Lopova ima i medju jednim i medju drugim taksistima. Treba dozvoliti neogranicen broj taksista, pa ce se izdvojiti udruzenja sa najmanjom cenom. Danas su na crnogorskom primorju u spicu sezone jeftinije taksi usluge nego u Beogradu.
 
Hajde sada tu logiku da primenimo na autobuse (kao devedesetih). Svaki dan je krcat 95 i njemu slični, ne kupuju se nova vozila, trenutno iskorišćenje kapaciteta.. bla bla..

I onda neki patriJota kupi autobus i vozi ljude, za neku sitnu naknadu, bolje i to nego da plaćaju 'arač busplus mafiji.
 
Gore citirana studija sve objasnila. Za razliku od ovih hostaplera-lesinara koji imaju sve elemente mafije, kod bus-plusa nije problem cena koja jeste trzisna, problem su zarade, tj odnos zarada-mesecna, a zna se koji je taj odnos u normalnim drzavama.
 
U sastavu vanliniskog prevoza pored klasičnog taxi spada i kombi prevoz
pa evo i treutnih aktuelnosti o kombi prevozu
Kombi prevoznici: Čujte ili blokiramo granicu

Oko 150 vozila i 200 prevoznika učestvovalo je u protestnoj vožnji kombi prevoznika koji traže odlaganje primene a potom i promenu Zakona o prevozu putnika......
Izvor:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1228201
 
Намножила се бре ова гамадија од дивљих таксиста

NELEGALNI TAKSISTI OKUPIRALI BEOGRAD Taksiraju bez TX tablica i niko ih ne dira!
Miroslava Brkic | 08. 02. 2017 - 15:51h
Problem nelegalnih taksista na beogradskim ulicama ne samo da nije rešen, nego se na ulicama sve češće mogu videti taksi vozila bez TX tablica.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/nelega ... ra/77f129m
 
I neka su
Dokle god su taksi udruzenja onakva kakva su, a vrhuska u njima onakva kakva je, ne osudjujem one koji nisu 'legalni' jer su i ovi legalni samo na papiru (i tablici sa TX)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ta ista taksi udruzenja uzimaju poprilicnu "kes" lovu od taksista bez da im izdaju ikakve potvrde i racune o tome. Tako da jedan deo sigurno ide na necije tudje ruke a on je odgovoran i pita se u gradu??

Jer kako drugacije objacniti primer samo jednog udruzenja koje ima 1.500 clanova. Svaki taksista, svakog meseca donese im na ruke 50e. Zbirno to je 75.000e kesa.
Sto ce reci da gazda bruto ima 2.500e dnevno. Uz posao da sa par zapslenih u iznajmljenih 30 kvadrata pusta radio program u etar.
 
Добар је, прави американски: 4 литра, 109 коња бато!

The DeSoto Deluxe (also sometimes spelled DeLuxe) is an automobile produced by DeSoto from 1939 through to the 1952 model year. While in production, the Deluxe was DeSoto's entry-level car, and was offered primarily as two-door and four-door sedans. The Deluxe range also included the extended-wheelbase Suburban sedan. The body was claimed to be rust proof.[3]

The Deluxe differed from the more upmarket Custom line by virtue of the traits found in base models, namely less trim, fewer standard features, and plainer interiors in fewer color combinations. A six-tube and an eight-tube radio were optional.[4]

The Deluxe shared its engine with the Custom, and was powered by Chrysler's L-head 237 cu in (3.88 l) six-cylinder engine, delivering 109 bhp (81 kW) at 3600 rpm.The DeSoto had full instrumentation
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426677#p426677:3ff73fyb je napisao(la):
loyola » Fri Jan 06, 2017 11:13 pm[/url]":3ff73fyb]Nikako da napisem svoj dozivljaj od 30.12.
Bio sam u bioskopu u Uscu i tipa oko 00:30 se zavrsi film, i predjem preko kod Dejtona da uhvatim taxi. Nailazi regularac, sedam unutra sa devojkom i sa zadnjeg sedista provalim odmah da je prelepljena tarifa ali ipak milimetarski deo sa desne strane viri. Lik upalio 3. tarifu i pravi se lud. Odmah ga pitam zasto mu je to prelepljeno, a on krene da se vadi kako mu je ispalo to, pa kad menja tarife tuc muc. I ja reko ajde sad lepo vrati na drugu tarifu i pici. A on klikne par puta i opet na 3. Tad sam popizdeo, lik konacno stavi na drugu tarifu i krene da se vadi kao pa sto se ljutis sta je to 100 dinara razlika?!? Da si se ti bunio na kraju ako znas koliko platis uvek ja bih ti to oprostio tih 100 din?!? Reko prvo majmune nije 100 din nego 250 (razlika izmedju 2. i 3. je 25 dinara), drugo da li si normalan da se mrtav ladan branis da je ok da krades od ljudi...
Kazem mu kuda idemo on 4 puta insistira da ide drugim putem kao "brze je". Na kraju je vozio kuda sam mu rekao. Stvarno je covek debil. Okacicu fotke kad ih izvucem sa lap topa.
Ovu foru je pokusao jedan mamlaz da mi proda pre jedno 5-6 godina na zeleznickoj stanici, samo tad je bila mnogo bolje osmisljena, u 1. tarifi on ukljucio 3. Isto zalepljena crna izolirka preko tarife, ali je namero ostavljeno da se kao vidi 1. a u stvari je 3. upaljena, a to se mnogo vise isplati jer je veca razlika (trenutno 65:110 dinara). Odmah sam ga provalio, budalu je bilo blam da je cutao do kraja voznje.
I jos jedna stvar koja dokazuje koje su jajare taksisti (vecina): Uhvatim taksi na ulici a nisam ni otvorio vrata vec je upalio taksimetar, da ucari 10ak dinara (minut cekanja 12,5 dinara)...

Sad sredjujem fotke na kompu, evo naucnika:



 
Vrh