Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Другар један је становао на Зеленом венцу, тачније у Југ Богдановој на тавану једне старе зграде и бука од аутобуса је биал неподношљива. Зато сам ја за претварање већине линија са окретницама у гушћим урбаним срединама (Зелени венац, Славија, Павиљони) у тролејбуске и електробуске.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427367#p427367:3216033m je napisao(la):
solecar » Sre Jan 11, 2017 5:00 am[/url]":3216033m]
Kako nešto može da bude pristupačnije ako je kolona u špicu od Zapadne kapije do Dušanovačke pijace?

Nisam znao da se na prokopu planira dolazak i odlazak svih vozova izmedu 4 i 6 popodne. Znaci zbog 2 sata guzve radnim danom treba da se odreknemo najbrzeg, najlogicnijeg i najefikasnijeg pristupa novoj glavnoj stanici?
Sve pomenute linije imaju svoju svrhu i namenu sa kojima ih putnici koriste, ne verujem da bi bili odusevljeni da ih neko vodi u turisticki obilazak prokopa.
Sa gornje strane dovoljno je 34,36,40, sve druge delove grada je bolje povezati preko autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427392#p427392:3140sifw je napisao(la):
Дошљак » Sre Jan 11, 2017 11:54 am[/url]":3140sifw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427364#p427364:3140sifw je napisao(la):
gilipter » Сре Јан 11, 2017 3:18 am[/url]":3140sifw]Metro, kakvi crni trolejbusi. To kad stane, haos u gradu.

Хаједе онда све то да почупамо. Тролејбуси функционишу сасвим фино, изузетак је само када се деси кидање контактне мреже или нестанак струје што и није тако често.

Ako je kriterijum brzina, popunjenost i troskovi, troleJbus je ubedljivo najefikasniji vid prevoza u bg, ne postoji nijedna losa linija. Problem struje nije problem troleJbusa vec onoga ko ne ulaze u podstanice. Nego ovde je pocela da se javlja trolofobija i to ni manje ni vise nego od ljubitelja zeleznice, a to je i tuzno i smesno. Neki su se malo upecali na ona lupetanja gradskih hostaplera, pa su usnili nekakav tramvaj na terazijama, relikviju 19 veka, cime bi se ukinulo PET direktnih vecinom elektricnih linija koje besprekorno funkcionisu, a dobila JEDNA direktna linija koja danas ni ne postoji. O haosu na slaviji zbog okretnice i jos jednog kraka pruge, ne treba ni trositi reci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427472#p427472:2u9v8pos je napisao(la):
Bumbarevo brdo » January 11th, 2017, 6:24 pm[/url]":2u9v8pos]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427367#p427367:2u9v8pos je napisao(la):
solecar » Sre Jan 11, 2017 5:00 am[/url]":2u9v8pos]
Kako nešto može da bude pristupačnije ako je kolona u špicu od Zapadne kapije do Dušanovačke pijace?

Nisam znao da se na prokopu planira dolazak i odlazak svih vozova izmedu 4 i 6 popodne. Znaci zbog 2 sata guzve radnim danom treba da se odreknemo najbrzeg, najlogicnijeg i najefikasnijeg pristupa novoj glavnoj stanici?
Sve pomenute linije imaju svoju svrhu i namenu sa kojima ih putnici koriste, ne verujem da bi bili odusevljeni da ih neko vodi u turisticki obilazak prokopa.
Sa gornje strane dovoljno je 34,36,40, sve druge delove grada je bolje povezati preko autoputa.

Po tebi je najbrži , najlogičniji i najefikasniji, po meni nije , kao što po meni nije špic samo ta dva sata koja si spomenuo. A i zašto moraju sve linije da se usklade tvojim potrebama , da idu preko autoputa. Tamo su sasvim dovoljne ove linije koje postoje , nema potrebe za drugim linijama , zato što sve druge linije nkoje bi tu doveo imaju svoju svrhu i namenu sa kojom ih putnici koriste , i ne verujem da bi bili odusevljeni da ih neko vodi u turisticki obilazak Prokopa sa donje strane.
 
Evo ga, dobri stari pokvareni gramofon je ponovo oziveo, jedino i ume da ponavlja tuđe izjave.
To nema veze sa mojim potrebama, vec sa zdravim razumom, ali forsiranje linija gore bas mi se cini da ima veze sa tvojim potrebama.
 
A meni se baš čini da forsiranje linija sa donje strane nema veze sa zdravimn razumom na koji se pozivaš , već sa tvojim potrebama , ma koliko god puta ponovio da to nije tačno.
 
Tebi bas nije lako sa tvojim brojnim frustracijama, stvarno ne znam kakve veze imaju 65,74,75 sa prokopom, ali svakako se odjavljujem iz prepucavanja sa istraumiranim osobama.
 
Vi (stanovnici Bežanijske kose) i Mirijevci , imate toliko linija da drugi mogu samo da sanjaju , pa se opet ponašate k'o razmažena deca u radnji , koja moraju da imaju sve što požele , ne prihvatajući ne kao odgovor , i pri tom ste najglasniji u tome kako vam je prevoz očajan , kako ste loše povezani direktno sa prevozom ka delovima grada gde nemate trenutno direktnu vezu , kako treba postojeće linije kroz vaše naselje pod hitno pojačati , jer su gužve neizdržive , kako stojite maltene na jednoj nozi , kako treba da se druge linije preusmere u vaša naselja jer je to jedino logično a sve drugo se kosi sa svim zakonima logike i zdravog razuma ... A da ironija bude veća , pojedini novinari pišu o tome kako je vama loš prevoz i kako morate da presedate ... , kako ne postoji direktna linija iz Mirijeva za Slaviju , Sajam , Banovo brdo , Zemun ... , kako Bežanijska kosa nema direktnu vezu sa Banovim brdom , Sajmom , Miljakovcem , Vidikovcem ... Čast izuzetcima (mislim na stanovnike Mirijeva i Bežanijske kose).

P.S.

Ako ćemo realno , ja ne znam da iko "namešta" sebi više nego vi. Poslednji u nizu predloga koji sam pročitao je da se po izgradnji nove saobraćajnice na NBG , koja bi išla paralelno sa železnicom , povezujući Most na ADI direktno sa Bežanijskom kosom , preusmeri linija 94 , obzirom da se stalno provlače komentari kako je linija neupotrebljiva , a vama na Bežanijskoj kosi bi mnogo više značila. Pri tom , kada god neko predloži preusmerenje neke linije sa Bežanijske kose u neki drugi deo grada , zato što ste sami u komentarima pisali da ne koristite tu liniju i da vam ničemu ne služi , odjednom se pojavi gomila komentara kako ustvari baš tu liniju najviše koristite.
 
Nema potrebe za svadjom, spustiti loptu na zemlju je za pocetak normalno. Svako gresi, ima pravo na misljenje. Ali smirite se malo, ovde razmenjujemo argumenti na temama. Ja sam uvek bio protiv katastrofalnih odluka DJP, koje su nanosile stetu ljudima u JGPu... Oni se danas vode logikom, da se "putnici prilagodjavaju njima', bez obzira na stetu koja je ( ili ce biti) ucinjena. A to sto se tice namestanja, najvece je namestanje uradjeno, kada smo se izborili za ukidanje 69 (GSP Lokal), i uvodjenje 85!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427564#p427564:1r2w5fqu je napisao(la):
solecar » Čet Jan 12, 2017 1:28 am[/url]":1r2w5fqu]
Ako ćemo realno , ja ne znam da iko "namešta" sebi više nego vi.

dokle vise sa tom mrznjom prema bezanijskoj kosi?
Navedi BAR JEDAN citat gde ja trazim nove linije za svoje naselje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427480#p427480:10jqaz9a je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 11 Jan 2017 06:00 pm[/url]":10jqaz9a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427392#p427392:10jqaz9a je napisao(la):
Дошљак » Sre Jan 11, 2017 11:54 am[/url]":10jqaz9a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427364#p427364:10jqaz9a je napisao(la):
gilipter » Сре Јан 11, 2017 3:18 am[/url]":10jqaz9a]Metro, kakvi crni trolejbusi. To kad stane, haos u gradu.
Хаједе онда све то да почупамо. Тролејбуси функционишу сасвим фино, изузетак је само када се деси кидање контактне мреже или нестанак струје што и није тако често.
Ako je kriterijum brzina, popunjenost i troskovi, troleJbus je ubedljivo najefikasniji vid prevoza u bg, ne postoji nijedna losa linija. Problem struje nije problem troleJbusa vec onoga ko ne ulaze u podstanice. Nego ovde je pocela da se javlja trolofobija i to ni manje ni vise nego od ljubitelja zeleznice, a to je i tuzno i smesno. Neki su se malo upecali na ona lupetanja gradskih hostaplera, pa su usnili nekakav tramvaj na terazijama, relikviju 19 veka, cime bi se ukinulo PET direktnih vecinom elektricnih linija koje besprekorno funkcionisu, a dobila JEDNA direktna linija koja danas ni ne postoji. O haosu na slaviji zbog okretnice i jos jednog kraka pruge, ne treba ni trositi reci.
Можда нисте пратили досадашња ставове љубитеља железнице на форуму, па да покушамо да решимо недоумице.
1) Неки од чланова форума имају став да ће електробуси потпуно заменити тролејбусе због своје практичности, да ће серијска производња ускоро оборити цену итд. Ја лично не делим тај став, сматрам присуство тролејбуских жица елементом урбаног идентитета, и да тролејбус треба у некој форми да остане баш зато што га већина градова света нема!
2) У оквиру званичног става, предвидели смо останак садашњих директних тролејбуских линија као електробуса конкретно:
...Неке од тролејбуских линија са Црвеног крста могу бити замењене зглобним аутобусима на електрични погон, исто као и аутобуска линија 31 у првој фази. Ипак, оптерећеност линије 31 је довољно висока да трамвај буде економски оправдан. Тек са директним линијама, могли би имати стварно унапређен, а не нарушен систем превоза са повратком трамваја у строги центар.
3) Тролејбус је брз само када нема загушења саобраћаја, а иначе пролази кроз загушене улице. Ефикасност му опада самим загушењем улица, и једино што га извлачи је висока фреквентност линија на којима саобраћа. Што се економичности тиче, економичан је у односу на аутобус везано за потрошњу енергије, и одржавања погона, али остали трошкови су исти: возач, гуме, урнисање пута претовареним возилима, а возила су скупља у набавци. На оптерећеним правцима, уштеда у односу на аутобус је око 20%, док су шински системи углавном 30%-80% економичнији од аутобуса у експлоатацији. Према подацима средином 1980-тих, када је нафтна криза прошла, то је тада било 45%. Ту нису укључени трошкови инвестиција, и добити кроз посредне економске ефекте.
4) Правац Краља Милана је ипак специфичан случај када је оптерећеност таква да је коришћење трамваја оправдано. Аутобуско-тролејбуски систем ту већ показује знаке преоптерећења: конвојизација, колотрази које је немогуће поправити, убрзано пропадање друмских возила, оштећивање личних предмета путника у друмским, те самим тим и за такво оптерећење премалим возилима, сустизање возила на истој линији, односно техничка немогућност да се одржи тако кратак интервал.

То да баш све тролејбуске линије из Војислава Илића иду на Теразије није одраз стварних потреба, већ ограничење које происходи из неразгранатости тролејбуске мреже. Уколико би се трамваји 1 за Коњарник, 10 за Кумодраж и 13 за Баново брдо ставили на Теразије, могли би само две тролејбуске линије претворити у зглобне електробусе: 22 и 29. Тролејбуске линије 19 и 21 би могли спустити Немањином улицом са конзолама за контактну мрежу са стране, и спојити, рецимо, са Чукаричком падином. Веза Кнеза Милоша-Славија преко Немањине би морала постојати, па макар и само као сервисна. Мислим да је доста нас и на другим темама и на другим форумима заговарало ширење тролејбуске мреже на Канаревом брду, у Земуну, Миријеву, Вишњичкој бањи итд. али тамо где је оптерећење високо, а географско-урбанистичке препреке савладиве, системско решење су ипак шински системи.
 
Пошто је ова тема ипак о окретницама, сматрам да је претварање већег броја линија које окрећу у центру града једини рационални и еколошки прихватљив начин да сачувамо неке битне терминусе у граду. Такође сматрам да би требало тежити претварању јачих линија које пролазе кроз центра града у тролејбуске, а слабијих у електробуске.

Ево једна идеја:

-Зелени венац
тролејбуси: 15, /52, 53, 56, 56Л, 68, 71, 84
електробуси: 60, 67
аутобуси: 72, 75, 704, 706, 707 (могућност пребацивања неке од линија 700 на терминусе Ушће или блок 20)

-Главна железничка станица
тролејбуси: 46, 51
аутобуси: 91, 92, 511, 551, 552, 553, 601 (могућност пребацивања неких линија на Прокоп)

-Славија
тролејбуси: 30, 39, 42, 49
аутобуси: 47 (соло аутобуси на гас)
*са идејом о трасирању тролејбуских линија до Трга ослобођења од окретнице кроз круг КЦС и преко Прокопа надвожњаком у продужетку Делиградске, све зарад смањења оптерећења потеза Славија-Аутокоманда са 9 на 5 аутобуских(/тролејбуских) линија и зарад добијања ефикаснијих линија које заобилазе гужве на петљи код Франша.

-Трг републике:
аутобуси: 27, 32Е, 96

-Неимар
електробуси: 24

-Црвени крст
тролејбуси: 83 (са могућношћу спајања 83 са 22 или 21, или њихових продужетака на траси 83 до Земуна, због укидања тролејбуса кроз Краља Милана)

-Панчевачки мост
тролејбуси: 33, 48
аутобуси: 37, 58 (соло аутобуси на гас)

-Дунав станица:
тролејбуси: 44

-Дунавска (нови терминус)
тролејбуси: 19, 28, 29, 31, 41 (21 и 22 предложено преусмеравање до Земуна трасом 83)

-Дорћол/СЦ Милан Гале Мушкатировић
електробуси: 24
аутобуси: 79 (соло аутобуси на гас)

-Вуков споменик
електробуси: 1ЕКО
аутобуси: 32 (соло аутобуси на гас)

Такође, предлажем и претварање линија које окрећу на Карабурми (16, 23, 25) у тролејбуске, као и линија 55, 65 и 77.

Наравно за ову моју маштарију би требало утростручити возни парк тролејбуса, поготову зглобних за јаче линије (16, 23, 25, 26, 31, 65, 77, 83+21/83+22, као и гранање контактне мреже широм града. А у електробусе би могла да се преведе и линија 38. Али мислим да би ефекат смањења загађења и буке био више него задовољавајући. Додао бих још и то да је тролејбус као и трамвај јако битан део урбаног идентитета и сигуран сам да би имао психолошки позитиван ефекат на становништво које би добило тај вид јавног превоза.
 
Generalno , dosta stvari koje su bile pre naftne revolucije kod nas , treba vratiti , uz proširenje , shodno današnjoj slici grada. Ja bih pre vratio tramvaj na Čukaričku padinu , produžio tramvaj od Banovog brda na Žarkovo , a trole stavio preko Miljakovca na Vidikovac , Cerak , Petlovo brdo... Gotovo sve linije koje idu bulevarima Nikole Tesle i Mihajla Pupina ka Zemunu , pretvoriti u tolebuske , kao i neke u gornjem delu NBG , donji deo NBG tramvaji. Mirijevo , Senjak , Karaburma , Ćalije , Mirijevski bulevar , Put za slance do Lešća , Dorćol , Dunav stanica , okretnica Pančevački most - trolebusi. Batutovom , preko Cvetkove pijace i Gospodara Vučića do Vojislava Ilića , povezati Banjicu sa Braće Jerković. Višnjićka , Višnjica , Veliki mokri lug , Trg Nikole Pašića - tramvaji. Napraviti skretnicu iz Beogradske u Kraljice Marije , da može i desno da se skrene , isto tako omogućiti i skretanje iz Beogradske u bulevar ka Tašmajdanu (i iz pravca Slavije i iz pravca PŠ).
Obzirom da elektrobusevi mogu da se pune putem kontaktne mreže trolebusa , na ovaj način može da se dobije znatno bolja iskorišćenost za mnogo manje para.
Em što bi smo dobili boljitak na samim okretnicama , em što bi nam pojedini koridori bilo mnogo manje zagađeni (Despota Stefana najzagađenija) i mnogo manje bučni (Glavna u Zemunu najbučnija).
 
BB-BB- spojiti nekom linijom ove okretnice
Banovo brdo - Bežaniska kosa :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427797#p427797:1wlq3hq9 je napisao(la):
boca-ica » Pet Jan 13, 2017 9:16 am[/url]":1wlq3hq9]BB-BB- spojiti nekom linijom ove okretnice
Banovo brdo - Bežaniska kosa :)
Nemoj, druze, da mi 'nakrcavas' nove linije, vidis da pojedinci dolaze u stanje nervnog rastrojstva, opet ce renato da ima posla.
 
Bumbarevo brdo":110u1057 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427797#p427797 je napisao(la):
boca-ica » Pet Jan 13, 2017 9:16 am[/url]":110u1057]BB-BB- spojiti nekom linijom ove okretnice
Banovo brdo - Bežaniska kosa :)
Nemoj, druze, da mi 'nakrcavas' nove linije, vidis da pojedinci dolaze u stanje nervnog rastrojstva, opet ce renato da ima posla.
Mozda da se linija 601 produzi kada bude gotova nova saobracajnica?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zaboravite na terminuse na Slaviji i GŽ. GŽ će preuzeti Gazela. Koliko inače ima trenutno linija na GŽ terminusu?
 
9 linija: 46,51,511,551,552,553,601,91,92


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427812#p427812:1iwedfjn je napisao(la):
vucko » Пет Јан 13, 2017 9:35 am[/url]":1iwedfjn]Zaboravite na terminuse na Slaviji i GŽ. GŽ će preuzeti Gazela. Koliko inače ima trenutno linija na GŽ terminusu?
A где ће линије са Славије?
 
Kad bi se setili da savski trg (sem 46) presele na bgd-centar sa donje strane, eto im 'pola' beograda nakaceno na prokop. BIP ce ionako da ide odande, pre ili kasnije.
A i onaj haos u katicevoj treba nekako resiti.
 
A где ће линије са Славије?
Da je pameti
samo jednu stanicu više tj. da predju stari Savski most
eto ih tamo gde se nalazi novo izgradjena okretnica

a preopterecen Savski trg
bio oslobodjen od nagomilanih buseva koj cekaju svoje veme polaska

:sesir:
 
Ја сам питао за Славију, а она је ипак 4 станице удаљена од моста :)
 
Joj ,,,izvini , :oops: imao sam na umu dok sam pisao
kruuki wrote: 9 linija: 46,51,511,551,552,553,601,91,92
a na Slaviji ni sad nema ni jedne okretnice
naj bliža je iznad nje u parku kod Tiršove
 
На ту и мислим, она се зове Славија/Бирчанинова :) Мада питање је који мост би могао да прими 8 линија, можда да се подели па да иде 4 преко Газеле (па до нове БАС нпр.) а 4 у блок 20.
 
Vrh