Šta je novo?

Održavanje vozila

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430723#p430723:k3ydy83c je napisao(la):
Blade » Ned Jan 29, 2017 1:17 pm[/url]":k3ydy83c]Vi koji pamtite, a pamti rekao bi, vecina vas...Setite se pre 10-15 godina, u kakvom su stanju autobusi bili. Kada se uporedi sa sadasnjim, veoma su napredovali. Mada su daleko od ljudskih uslova za voznju. Mislim...Ako vec placam kartu redovno, koja je preskupa za nas standard, zasluzujem da me taj isti javni gradski saobracaj, toliko smatra covekom, da me prevozi u autobusu koji ima grejanje, kome dihtuju vrata i prozori i kome sasija nije suplja. I dalje veliki broj autobusa nema grejanje.

Meni je jasno kako grejanje u autobusu funkcionise. Grejač ima u sebi kao mali hladnjak sa odvodnim i dovodnim crevom za vodu i ventilator koji duva kroz taj hladnjak. Tako mi izgleda bar po onome sto sam video. A vi recite ako gresim. Jel taj deo toliko skup da ne moze da se kupi? Ili nemamo strucna lica koja mogu da remontuju taj deo? Ili je problem nesto trece?

Skup je kad moraš par stotina grejača da zameniš jer se tokom leta sipa česmovača umesto demineralizovane vode- antifriza i za posledicu ima kamenac koji bitno smanjuje protok kroz grejače. Skupo je jer treba očititi i spoljašnost od prljavštine kao i servis - remont ventilatora. U tu priču ulaze termostati motor i vebastori tj dodatni grejači.
 
To je objasnjenje, ali nije opravdanje sto grejanje u autobusima ne radi. Gradski prevoz nije besplatan da bi građani bili vozeni u neljudskim uslovima i bili zadovoljni, jer sto je džabe i Bogu je drago. Nego se taj isti prevoz za nas standard debelo placa. I osnovno je da kao neko ko je platio kartu ima za nju minimalno. Da bude cisto i da ne bude hladno.
 
Samo vidi koliko ima povlašćenih kategorija i onih koji ne plaćaju pa će ti biti jasno koliko para nedostaje.
Zanimljivo da za plaćanje privatnika ima para a za gradski nema.
Zna li neko koliko je plaćen auto dan (ili po km) privatnom prevozniku ?
 
Jeste Ziko, ali postoji i druga strana medalje.
Grad je GSP -u kupio stotine i stotine prevoznih jedinica.
Poenta je da imamo neodrziv sistem i to tako traje previse dugo.
Naplata je mala, puno se trosi nenamenski, a u budzetu nema dovoljno...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki , GSP je pod upravom radničkog saveta kupovao vozila i ista održavao, ulagao , delio viškove i vrhunac priče od sopstvenih sredstava kupovao stanove.
Sad je potpuno drugačije.
 
Znam Ziko, znam kako je nekada bilo.
Ali ta prica je o preduzecu od pre 30 godina.
Onda su dosli 'sindikati' pod kontrolom stranaka, a stranke pod kontrolom lesinara.
Sam veliki strajk u drugoj polovini 90-tih je bio smisljena manipulacija za uvodjenje privatnih prevoznika mimo svih pravila i zakona.
Nabavke rezernih delova, gde se prioritet placanja odredjivao po prijateljskoj i partijskoj pripadnosti, oterao je povoljne dobavljace (licni primer, mogao bih omanju knjigu da napise)...
Sadasnja vlast samo nastavlja davno zapoceto. Danas vec prezaduzeno preduzece kupuje vozila na lizing!
Verovatno zato sto im klasican kredit ne bi odobrili...
Umesto da se zavrsi tramvajska pruga preko mosta na adi i tako ostvari brza tramvajska veza ventra grada i belvila, grad kupuje 5 preskupih elektro buseva sa napajanjem kondenzatorima. A tramvaja imamo visak!
A i na pola linija idu poluprazni dok se na istim pravcima preklapaju po nekoliko preopterecenih autobiskih linija...
Sve u cilju da se firma do krajnjih granica zaduzi i upropasti. Sledece je rasparcavanje po modelu drugih preduzeca (skoriji primer zeleznica), a onda ce nesto u privatizaciju, a nesto u likvidaciju.
E tada ce vozila biti prana i zimi. Tada ce verovatno biti i bolje grejanje i leti hladjenje.
Samo mogu da garantujem da tada nece biti precutnog tolerisanja svercovanja, vec ce 95% putnika imati kartu.
Samo sto to prosecna srbenda ne moze ili nece da shvati.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U BG hronici bila reportaža o ona dva nesrećna autobusa sa linije 302 , od prošle nedelje. Iz GSP - a kažu da je u pitanju sabotaža od strane zaposlenih , i da će detaljnije ispitati slučaj , jer su primetili istu stvar i na jednoj troli. A građani čije izjave su pustili , su se jedino žalili na proređen red vožnje subotom.
 
Malo ga izvuče iz konteksta. Rekoše da sumnjaju u sabotažu jer su zakazali protivpožarni sistemi u oba slučaja, a povod sumnje je to što su već upoznati sa sličnim aktivnostima svojih radnika u drugim pogonima, konkretno to na Dorćolu što se desilo sa trolom (šta god to bilo). Dakle, uzrok još nije otkriven, ali postoji sumnja.
 
Uzrok požara NE može da bude pokvaren protiv-požarni sistem. To može biti uzrok zašto se vatra proširila.
Uzrok požara MOŽE biti varnica ili visoka temperatura u dodiru sa pogodnim materijalom.

E sada zamislite kakav je GSP i gradska uprava kada odgovorni ljudi nisu prošli ni protiv-požarnu obuku a kamoli da imaju neke kompeticije za pravljanje takvim sistemom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431009#p431009:2zjx33pj je napisao(la):
Žika » Pon Jan 30, 2017 8:25 pm[/url]":2zjx33pj]Samo vidi koliko ima povlašćenih kategorija i onih koji ne plaćaju pa će ti biti jasno koliko para nedostaje.
Zanimljivo da za plaćanje privatnika ima para a za gradski nema.
Zna li neko koliko je plaćen auto dan (ili po km) privatnom prevozniku ?

Ne znam koliko im se placa dan. Ali svercuju se i u privatnicima. Kada se vozim autobusom, cena karte je ista i posto je placam, vise volim da mi privatnik naiđe, posto su u velikoj vecini slucajeva cistiji i imaju grejanje, a leti klimu.
 
Blade, promašio si fudbal malo. Putnici, plaćaju prevoz busplusu koji to prosleđuje direkciji koja to posle prosleđuje privatnicima ili GSP-u. Oni koji se švercuju se švercuju bez obzira na prevoznika i oblik prevoza.
 
Блејд није промашио ништа.

Апекс врши наплату и након што узму својих 8%, остатак прослеђују Дирекцији за јавни превоз, која потом даље исплаћује превознике по поласку и пређеном километру. Исто се плаћа за километар и приватницима и ГСП-у. Дакле, и једни и други имају једнаку зараду по возилу, али приватници имају технички исправне бусеве, а ГСП има дресине.

Сад се поставља питање, како приватници за те паре могу да одржавају аутобусе а ГСП за исте паре не може?

Шверцовањем нису превозници оштећени него само буџет града, те ниједан превозник не може да се вади на шверцовање као изговор.
 
зато што приватници имају мање бусева и запослених. и немају паразите. ГСП има све то много више, а највише паразита
 
Na koju su sumu prijavljeni vozači? Samo Ariva plaća realno doprinose, penziono kao i beneficiju. Vozači imaju u zakonskim okvirima radno vreme. I koliko znam nema penzionera u svojim redovima.
Ostali prijavljuju ljude na minimalac, deo para na ruke, ne poštovanja radnog vremena kao i penzioneri. Tako funkcionišu.
 
@Stf, mislio sam u smislu da je rekao da se ljudi švercuju i u privatnim. Njima to ne igra nikakvu ulogu (privatnicima). Ljudi koji se švercuju ne biraju prevoznika. A i od uvođenja integrisanog tarifnog sistema mislim da sve manje ljudi razlikuje privatnog od gradskog autobusa.
 
Jao sto sw neki prave blesavi...
Koliko vozaca privatnici angazuju honorarno???
Koliko doprinosa placaju za to?
Koliko zaposlenih imaju u odrzavanju?
Gde obavljaju dnevne tehnicke preglede?
Gde i kako nabavljaju goriva i maziva?
Po kojoj ceni i dal je u tu cenu ukljucena akciza, sobzirom da je eurodizel koji 'izabranim prijateljima' preprodaju, cena 100din????

Sa druge strane, dal je iko od vas ucestvovao u tenderskoj nabavci kao narucilac?
Znate li koliko vas to sputava da reagujete, koliko vam poskupljuje poslovanje, koliko vas sputava, jer ono sto vam treba danas, uspete da nabavite za pola godine?

NARAVNO da je u GSP-u veliki VISAK zaposlenih u ADMINISTRACIJI.
Naravno da ima i neradnika, kao i svakom velikom sistemu. U svakom zitu ima kukolja, kaze poslovica.

A o tom bajnom i kvalitetnom odrzavanju vozila kod privatnika pricajte porodicama onih studenata sto poginuse na zvezdari od "podivljalog busa" u iberturi... onog sto je povukao ulje u usis...
Onog sto pobi ljude, pa pokusase da okrive nesrecnog vozaca sto ga nije 'ukrotio'....

Dal je u pitanju licemerje, ili je odredjen broj ljudi zaista toliko zaboravan?!
Ili privatnicima prastamo takve stvari?
Ili to nije do odrzavanja?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kokos,
Ja se trudim da shvatim sta sam to promasio, ali ne ide mi...Bacio si me u enigmu. Ti si napisao isto sto i ja, samo drugim recima, smisao je isti, ali dobro...
 
Laki neprastamo ali privatnicima izgori 1 bus za godinu dana a gspu 10 i vise buseva
I da generalni gsp palamudi juce na bg hronici kako mu radnici kvare aparate za gasenje u motornom prostoru sjeckaju zice itd itd
 
Laki dobio plus.
Svi ti privatnici su krenuli sa davno otpisanim busevima i zaradili su beogradske pare. Velike pare.
Sve to na račun radnika i naravno građana koji su plaćali karte kondukterima. Bilo je ozbiljnih prevoznika koji su brzo propali dok su ostali često bili sa druge strane zakona i sad su. I naravno opstali. Koliko je delova iz Laste ...... završilo kod njih.
 
далеко су они од идеалних, знам доста људи који возе за приватнике. некима од њих не бих дао ни да приђу аутобусу, а не да га возе. и све што је Лаки рекао стоји. али као што Диша рече, колико се њима аутобуса запалило? или покварило у сред вожње? ГСП-у се то дешава нон стоп. бусеви почели да горе једном у десет дана
 
GSP dobija manje para od grada po pređenom kilometru od privatnika. Ne znam tačno koliko i mrzi me da gledam na netu pa naka neko upućeniji kaže tačne brojeve.
 
Moguce ali gsp grad kupuje buseve ajd da im da pare ko privatnicima pa da sami kupuju buseve
 
Vrh