Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Видео сам и ја гасног гМАЗа пре неко вече у Булевару. И он је еколошки бус, а иначе сматрам да овој линији треба доделити нормалан број (шесет и нешто), па би онда било који аутобус могао легитимно да мења "Кинеза".
 
U budzetu GSP-a za 2o17. god. predvideli da kupe jos tri elektro-busa. O skanjanja okretnice na Studentskom trgu nema ni pomena kada ce da urade nesto. Navodno komplikovana trolebuska kontaktna mreza je problem... pa u ime toga kupuju elektrobuseve lupio Vesic i ostao ziv.
 
Koliko približno kosta jedan autobus na struju, a koliko na gas?
Ne pratim bas redovno temu pa nisam u toku.
 
Ту остаје и оно добро питање, хоћемо ли направити један леп контигент електробуса, рецимо 30-40, и да направимо неку смислену целину са циљем смањења загађења у неким улицама?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434048#p434048:yed1uodp je napisao(la):
Stomatolog » Fri Feb 17, 2017 3:37 pm[/url]":yed1uodp]Koliko približno kosta jedan autobus na struju, a koliko na gas?
Ne pratim bas redovno temu pa nisam u toku.
Pet komada ovih sto se vrte u gradu elektrobuseva kostalo je oko 2,6 miliona evra. Za varijantu na gas ne znam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434063#p434063:2urtjkz8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 17 Feb 2017 04:10 pm[/url]":2urtjkz8]Ту остаје и оно добро питање, хоћемо ли направити један леп контигент електробуса, рецимо 30-40, и да направимо неку смислену целину са циљем смањења загађења у неким улицама?


За Београд би било спасоносно да за почетак набави хибридне аутобусе, јер се њима мотор гаси кад стоје у месту, а док иду веома малим брзинама користе само електромотор. Била би сјајна вест за најзагађеније делове града, ако би се све линије које пролазе Теразијским тунелом, кроз Кнеза Милоша и Таковску, опслужиле хибридима.
 
Mislim da su sva ta elektro i hibrid rešenja za nas još uvek preskupa i ne rentabilna.
Zagađenost vazduha u centru grada dok se ne izgradi metro ili LRT treba rešavati autobusima na gas koji bi morali biti jeftiniji od električnih.
 
Meni je sve ovo super sto se radi na ekoloskom unapredjivanju prevoza. Ali cu opet okrenuti pricu na ono sa stajalistima bez info displeja. Mislim da je potpuno bespotrebno da se nabavljaju ovakva vozila, pogotovo zbog cene i zbog toga sto mora da se izgradi dodatna infrastruktura, dok je vozni park u uzasnom stanju. Naravno, ova dodatna 3 e-busa nece nista mnogo uticati, ali pretpostavljam da se nece stati samo na 8 ovakvih vozila, nego ce se nastaviti sa prosirivanjem mreze i kupovinom dodatnih vozila. Zbog tih buducih planova smatram da je malo nelogicno da se nabavljaju ova vozila, a da zato imamo stotine autobusa koji nisu u bezbednom stanju i koji, uprkos tome, izlaze u saobracaj. Cini se kao da se poboljsava i unapredjuje jedan deo prevoza, dok se ogroman drugi deo raspada. Kao da na tortu stavljate slag i neke pahuljice, a sama torta je nepecena i ziva.
 
Umesto da se prosiri kontaktna trolejbuska mreza, da se povezu medakovic i banjica i da se jeftinim vozilima smanje i troskovi nabavke i troskovi eksplatacije, neko je resio da idemo u nabavku nekoliko elwktricnih, skupih i neproverenih vozila.
Lepo je biti medju prvima, ali kada si ekonomski slab, moras biti racionalan.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
@marrecar

Није нелогично. Између осталог, и зато што је електромотор много једноставнији и јефтинији за одржавање од дизела. Делом и због тога, у планским привредама (пре свега СССР) су толико инсистирали на тролејбусима (у будућност те врсте возила стварно не верујем, а електробус је његов известан наследник).

И, хоћемо и ми мало у 21. век; не треба бити на репу цивилизације, макар мало више коштало у старту - у супротном, касније ће коштати много, много више. Немерљиво.
 
Slazem se s time, naravno da treba da napredujemo. Ali ako hocemo da napredujemo u 21. vek, onda treba ceo sistem, a ne deo sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434079#p434079:3mvtl78d je napisao(la):
Пантограф » Pet Feb 17, 2017 5:04 pm[/url]":3mvtl78d]И, хоћемо и ми мало у 21. век; не треба бити на репу цивилизације, макар мало више коштало у старту - у супротном, касније ће коштати много, много више. Немерљиво.
U sustini podrzavam nabavku odredjenog broja elektro autobusa ali cu se osvrnuti na boldovan deo Pantografovog posta i skrenuti paznju da ce se tehnologija elektricnih vozila i dalje razvijati i postajati jeftinija a ne skuplja. Za neku vecu nabavku valja ipak sacekati da se jos malo razvije tehnologija baterija a dotle se pozabaviti trolama
 
Нису више батерије нарочито скупе. Кад је о тролама реч, да ли стварно мислиш да имају икакву будућност, у свету у којем се чека целу ноћ да се наручи нови Теслин модел? А одржива решења за потпуно функционалан градски електрични аутобус већ постоје (као што можемо да видимо и у Београду), за разлику од потпуно електричних породичних аутомобила (који не одговарају дужим путовањима). Па и та белоруска фабрика чије троле смо купили сада се преоријентише на електричне аутобусе.

Уз то, троле уопште нису јефтине, већ у принципу веома скупе при набавци. Озбиљни зглобни модели западних произвођача коштају по милион евра и по набавној цени су ближи трамвајима, него аутобусима. Из макроекономских разлога, белоруски производи су јефтини, као некада совјетски, али, не могу бити скупи ни белоруски електробуси.

Мало ми је криво због толико израженог "погледа преко рамена" (тј. уназад) на овом форуму. Људи, Кина и Србија су тренутно једнако богате (сиромашне) земље, готово истог БДП-а по куповној моћи по глави становника, али Кинези разбијају са новим технологијама и баш због тога су међу најнапреднијим земљама света и уз Калифорнију један од полова технолошког прогреса.

Yet last week, Cleantechnica reported on a story that 115,700 electric buses were sold in China in 2016. This figure apparently represents a 20% market share of all new electric buses! Compare that to the 1,672 electric buses that were sold in 2013, just three years earlier, and you start to understand how rapidly the landscape is changing. Apparently, the city of Shenzhen is planning foran all electric fleet of 15,000 buses by the end of 2017!

Цареви.

А шта је то са Беобилдом? Где је пионирски дух Србије од пре 100 и више година? Па ми смо, са народом још у опанцима, прве хидроелектране саградили коју годину после прве у свету, на Нијагари - више ће времена протећи у доба данашње, од тренутка када је Тесла модел С постао најпродаванији аутомобил у Норвешкој, па док први не буде регистрован у Србији. Па то је - јадно!
 
Pantografe za cjenu jednog e kineza mozemo kupiti jedan zglobni bkm tj stadler sa baterijama
Ili kinez sto je bio na probi sa autonomiom od 200km koji se puni nocu u garazi
Elektro busevi bi imali moju 100% postu podrsku kad bi se isti pravili u ikarbusu sto nije nemoguce cak ima nekih pozitivnih pomaka
Sto bi trebalo podrzati kao i idvorski traktor na struju za zelenilo
Tako da srb zeli inovacije i napredak kao i prije 100 god ali uvjek postoje kocnicari
 
Ja nisam protiv, sta vise lepo sam to i napisao nego smatram da treba jos malo sacekati kako zbog cene a tako i zbog tehnoloskog pomaka kada su baterije u pitanju.
 
Zar ovi naši električni autobusi nemaju umesto baterija kondenzatore?
 
Sve dok dominiraju vozila na fosilni pogon, svako razmisljanje u pravcu zamene troleJbusa elektrobusevima je nerezonsko, neracionalno i pogresno. Svakako da treba ici u korak sa novim tehnologijama, ali one, u tom slucaju, moraju biti funkcionalno prihvatljive kao adekvatna alternativa necega sto ce zameniti ( br vrata, kapacitet, domet, ekon isplativost). U suprotnom, dobicemo ono sto vec imamo, dekorativno-propagandni novitet, koji uglavnom vozi promaju.
 
Zašto se uopšte dovodi u pitanje zamena trolejbusa elektrobusima? I jedni i drugi imaju svoju opravdanost primene.
 
Tako je, treba razmisljati o zameni dizel autobusa elektrobusima, a ne troleJbusa, koji su isto jedno od obelezja grada.
 
Zašto je prva polovina prvih vrata blokirana ili su se već pokvarila?
 
Ne bih ništa dodao diskusiji. Samo želim da dodam da je Eko 1 pokazala da nam treba direktna veza Vuka i Ušća kao nasušni lebac.
 
Vrh