Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435020#p435020:tltjvni4 je napisao(la):
medjutim » 22 Феб 2017, 00:15[/url]":tltjvni4]A koliki je trošak manjeg osovinskog opterećenja na ovim prugama u poređenju sa magistralnim? Kad ti treba više vagona za istu količinu robe?

пошто та пруга мора да се ремонтује, сигурно ће подићи осовинско оптерећење
 
"Verovatno" nećemo graditi most da bi "možda" gradili pola prve linije metroa za te pare. Za xy godina. A "možda" ni tad. "Možda" tad bude neki drugi gradski arhitekta koji će "možda" imati opet neku četvrtu ideju, pa ovaj sadašnji "možda" samo ubija vreme odvalama u međuvremenu. Super, dobili smo "verovatno ne" za "možda da". Kakvi smo mi to loši trgovci, a kakva nam je vlast to maherski trgovac. Ali u čemu bi se to razlikovalo od ostalih rezultata ove gradske vlasti čiji je jedini i po infrastrukturni projekat u ovolikom gradu sa ovoliko stanovnika za zadnjih nekoliko dugih godina svega 200m proširenja kod Tošinog bunara i jedna nova ulica spajanja sa mostom na Adi... Jedna ulica - kolko štancovanih dozvola za nove objekte = kolko dodatne gužve. Hvala im. Kolko para uzeto od građevinskih dozvola i taksi - koliko uloženo, tj vraćeno u gradsku infrastrukturu.
Teško onom ko bi trebao da krositi proizvod ovog arhitekte. Jer zgrada mu se "možda" sruši, a "možda" ne. Što bi se čovek zamajavao tačnošću kad sve može "možda". "Možda" ništa ne košta - ja nisam političar koji vam nešto čvrsto obećava i laže vas - ja vam iskreno kažem - možda.
 
Mene niko ne moze da ubedi da nema para, jer prosto to nije logicno. Kao sto ne moze da me ubedi da nije moglo nesto konkretno da se uradi da ovaj projekat pocne da se gradi. Koji pritom nije nikakva filozofija, vec tek nesto malo vise od klasicnog drumsko-zeleznickog tranzitnog mosta koji je deo obilaznice. Zna se gde ce prikljuciti na obe strane, kao i sve drugo. Znaci, fali samo zelja ljudi koji su nadlezni za to.
 
Opa, izbor obilaznica sa mostom kod Vinče ili metro. Pravili smo taj izbor u prošlosti kada je pravljen sličan izbor dobili smo Beogradski železnički čvor, a izgubili metro.
 
U svakom slucaju se mora graditi jedan novi most, bilo da je nizvodno kod Vince kao sto je planirano do sad ili uzvodno ako se rekonstruise pruga za padinsku skelu.
Zato usteda od pola milijarde evra za metro ne pije vodu.
 
Dužnost gradskog arhitekte je veoma odgovorna, ali ipak nije toliko odgovorna da obaveštava javnost o ovakvoj vrsti odluke, koja sa njim nema baš mnogo veze.
 
Mora da se gleda sire. npr. da se jos uvek zamisljeni most kod Ada-huje projektuje kao drumsko-tramvajski, posto tramvajske sine nisu daleko i mogle bi se dovuci preko Bogoslovije, Mije Kovacevica i Visnjičke ulice. Naravno to uslovljava i rekonstrukcije svih tih ulica, koje nije da nisu zrele za to. I prezrele su. Pa da se preko Karaburme povezu i naselja preko Dunava. Vi koji se bolje razumete od mene, mozete da mi kazete da li ima neka prepreka za ovako nesto, osim toga sto neko treba da se seti i angazuje.

Ako zelimo da smanjimo guzvu u Beogradu, a zelimo, potrebno je da se izgradi drumska obilaznica, kao i zeleznicka. I da se Beograđanima omoguce drugi vidovi prevoza, a jeftiniji od kola. Ti prevozi nikad nece biti udobni kao kola, ali da budu priblizni vremenski i jeftiniji.

Jos po jedan drumsko-zeleznicki most preko Dunava i drumsko-tramvajski nam veoma fale. I uz svaki novi projekat treba gledati i planirati neki drugi koji moze da se nadoveze na ovaj koji se gradi i tako prosire mogucnosti.
 
Možda je već neko postavio slično pitanje, ako jeste izvinjavam se.
Da li je moguće trenutni železnički most iz Novog Sada preneti i upotrebiti za most Vinča - Pančevo?

Glavni raspon koji omogućava plovni put nadam se da zadovoljava uslove.
Ostali rasponi su manjii i njih bi još trebalo napraviti pošto most u Novom Sadu je dužine oko 400m, dok je Dunav kod Vinče širok oko 600m.
Pošto su segmenti kraći bilo bi potrebno napraviti više nosećih stubova ali koliko vidim iz primera Zemun - Borča to nije problem i nije skupo rešenje.
Noseće stubove bi izlijo tako da se kasnije uz železnički most može postaviti i most za dumski saobraćaj. Znači most bi ličio na Pančevački most, a bio bi izgrađen po sistemu mosta u Ostružnici gde je prvo napravljena jedna polovina mosta.

Da li bi se tako nešto isplatilo, da napravimo stubove za dumsko železnički most, a da postavimo samo deo mosta za prugu?
Znači trebalo bi skupiti novac za stubove, dodatnu čeličnu konstrukciju u dužini oko 200 m i pristupnu prugu mostu sa obe strane Dunava.

Za ovo rešenje se zalažam zato što mislim da je trenutno prioritet železnički, a ne drumski saobraćaj.
I nadam se da je ova varijanta dosta jeftinija?!
 
Za ovo rešenje se zalažam zato što mislim da je trenutno prioritet železnički, a ne drumski saobraćaj.
I nadam se da je ova varijanta dosta jeftinija?!

Sramno je što do sada taj most vec nije izgradjen

Imamo jako malo Dunavskih mostova naročito za železnicu
a tvoj predlog nije boljitak ka povecanju takvih prelaza nego zadržavanje (br.) zaostalog stanja infrastrukture
još uz ne male dodatne troškove....
a to onda nikako nije jeftinije

Da ga je i sam Trajan gradio za ovo vreme bi i bio vec izgradjen ...
:sesir:
 
Нама поред овог моста код Винче за железницу још фале и мостови Смедерево-Ковин као и Падинска скела-Батајница са којима би смо заокружили широку северну обилазницу око Београда. Шта више тиме би се отворио и алтернативни правац коридора 10 кроз Банат који заобилази Београд и Нови Сад у широком луку.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436031#p436031:1ea59ruj je napisao(la):
Stomatolog » Sun Feb 26, 2017 4:03 pm[/url]":1ea59ruj]Možda je već neko postavio slično pitanje, ako jeste izvinjavam se.
Da li je moguće trenutni železnički most iz Novog Sada preneti i upotrebiti za most Vinča - Pančevo?

Zanimljiva ideja i mozda bas na ovoj lokaciji sto spominje Dosljak. Na pravcu Smederevo-Kovin.

No, pitanje je koliki je moguci raspon ove konstrukcije. Dunav je Kod Smedereva znatno siri nego kod NS. A ako se i nadje uza tacka za premoscavanje pitanje je koliko treba uloziti u pristupni kolosjek. U svakom slucaju nista od ovog mosta dok se ne izgradi most kod NS.
 
Mислим да је распон моста Бошка Перошевића око 400 метара, док би Дунав у Смедереву требао да је од 600 узводно до 800 метара низводно од града и аде. Док сам Смедеревски мост има распон око километар пошто је на низводном шпицу аде. Најлогичније би било мост направити низводно уз канал, од Железаре да се изгради око 10-11 километара до Дунава, а са ковинске стране још око километар ипо до индустријске зоне. Што се тиче моста у НС, он би требало да буде готов ове године надам се.
 
Gledao sam skoro na googlu i cini mi se da su kolosjeci oko Kovina u losem stanju. Ne znam ni da li se koriste.
Inace bih jako volio da se iz centra Smedereva ispred tvrdjave izvuku kolosjeci i preusmjere nizvodno izvan grada, ali kako god okrenes opet se ulazi u neku investiciju i izgleda da jeftinog rjesenja jednostavno nema.

Bojim se da ce odustajanje od mosta kod Vince bez nalazenja adekvatne zamjene znaciti veliku stetu i za zeljeznicu i za banatsku privredu.
 
Od industrijske zone Kovin do zeleznicke stanice Kovin postoji kolosek ali uzak, sto znaci nekoliko km nove pruge.
Od Kovina do Bavanista postoji 1 kolosek ali strahovito zapusten (na dosta mesta pokradene sine).
Od Bavanista do Vladimirovca je jos losije stanje, fali bar 5-6 km pruge, ali srecom bar je koridor uglavnom i dalje slobodan.

Ono sto bi skratilo put je nova pruga od Bavanista do Panceva, ali to je 10-ak km potpuno nove pruge, sto mislim da je mega-nerealno.

Drugim recima, neka najjeftinija varijanta:
- par km nove pruge sa strane SD
- most
- par km nove pruge sa Kovinske strane
- kompletna revitalizacija bar 20 km pruge do Kovin - Vladimirovac

Nisam siguran da je ovo mnogo jeftinije od mosta i pruge Vinca - Pancevo
 
veca je muka sto su nam lopovi ukrali šine sa Kovinskog mosta (nisu ni bile u projektu)
isto kao sto su uradili i sa Kineskim mostom (nisu ni bile u projektu )

te umesto da damo 30-50 % više al sa prugom
dacemo 150 % za drugi novi ako nam opet ne drpe šine

Sve mi se cini da ce da nam pre zamažu oči sa mostom kod ade Huje (naravno bez šina)
i ako je projekat Vinčanskog mosta stariji i opravdaniji
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436298#p436298:1rvgws2h je napisao(la):
mekbejn » 27 Feb 2017 04:18 pm[/url]":1rvgws2h]
Ono sto bi skratilo put je nova pruga od Bavanista do Panceva, ali to je 10-ak km potpuno nove pruge, sto mislim da je mega-nerealno.


Па то је десетак милиона евра, шта је ту "мега-нереално"??

А добијеш воз Београд - Панчево - Смедерево, уз Београд - Нови Сад, једини потпуно рентабилан на мрежи ЖС... (и обновом пруге Панчево - Зрењанин - Кикинда - Суботица потпуно нов транзитни робни коридор кроз Србију, бржи и јефтинији од постојећег)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436298#p436298:2woq1evn je napisao(la):
mekbejn » Today, 16:18[/url]":2woq1evn]Od industrijske zone Kovin do zeleznicke stanice Kovin postoji kolosek ali uzak, sto znaci nekoliko km nove pruge.
Od Kovina do Bavanista postoji 1 kolosek ali strahovito zapusten (na dosta mesta pokradene sine).
Od Bavanista do Vladimirovca je jos losije stanje, fali bar 5-6 km pruge, ali srecom bar je koridor uglavnom i dalje slobodan.

Ono sto bi skratilo put je nova pruga od Bavanista do Panceva, ali to je 10-ak km potpuno nove pruge, sto mislim da je mega-nerealno.

Drugim recima, neka najjeftinija varijanta:
- par km nove pruge sa strane SD
- most
- par km nove pruge sa Kovinske strane
- kompletna revitalizacija bar 20 km pruge do Kovin - Vladimirovac

Nisam siguran da je ovo mnogo jeftinije od mosta i pruge Vinca - Pancevo

Pruga Kovin-Vladimrovci-Pančevo nema uzak kolosek, nego ima uske šine (iz 19. veka). Naime, Austrougaraska je dovela prugu do Dunava (postoji i železnička stanica na Dunavu, kod mosta) sa ciljem da gradi most prema tadašnjoj Srbiji, ali politika Obrenovića tada to nije dozvolila tj. dalje širenje pruge. Inače ta pruga se koristila do neke 95. godine, sa takođe Austrougarskim lokomotivama (parnim), objektima i telefonskim vezama, za teretni saobraćaj za potrebe Kovina.
Pruga je totalno propala i totalno je za rekonstrukciju, a i ukinita je.
Mislim da je Vinča bolje rešenje.
 
Meни се чини да је Винча мало компликованија због терена. Можда и грешим. А и обилазак око Панчева је мало компликован.
 
od Panceva do Smedereva je bar ravno pa je gradnja najjeftinija moguca. Sem toga, ta pruga bi donijela korist i Smederevu a ova kod Vince samo Beogradu. Ja sam vise za opciju preko Smedereva.

Ne smijemo zaboraviti ni da je u cijenu ovog drumsko-zeljeznickog mosta kod Vince uracunata i drumska saobracajnica, sto znatno podize cijenu mostu. Ali, ako bi se odabralo da se gradi samo jedan pruzni kolosjek citav projekat bi bio znatno jeftiniji.
 
@pantograf
Koliko je km NOVE pruge izgrađeno u Srbiji u poslednjih 15-ak godina? :)

@svsavic
Tih nekoliko km od z.st. Kovin do Dunava su def uzak kolosek, sa ćirom sam bukvalno odrastao ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436352#p436352:13wn1r87 je napisao(la):
mekbejn » 27 Feb 2017 09:17 pm[/url]":13wn1r87]@pantograf
Koliko je km NOVE pruge izgrađeno u Srbiji u poslednjih 15-ak godina? :)

@svsavic
Tih nekoliko km od z.st. Kovin do Dunava su def uzak kolosek, sa ćirom sam bukvalno odrastao ;)
Осим индустријских колосека, финансираних приватним капиталом, ни милиметар нових пруга није направљен. Једино је на 3 деонице направљен дупли колосек, ако то рачунаш.
 
@svsavic Tih nekoliko km od z.st. Kovin do Dunava su def uzak kolosek je napisao(la):
Možda si ti odrastao sa ćirom, ali ja sam odrastao na toj pruzi. Pruga je normalne širine sa uskim šinama.
 
Eto ti sad, mozda se i znamo :)

Uglavnom, pokolebao si me, sad ne mogu da tvrdim 100%, ali cu prvom prilikom kad budem u Kovinu da uslikam i premerim taj kolosek pa da vidimo :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436372#p436372:2nxi4woo je napisao(la):
Karlo del Ponte » 27 Feb 2017 10:34 pm[/url]":2nxi4woo] Осим индустријских колосека, финансираних приватним капиталом, ни милиметар нових пруга није направљен. Једино је на 3 деонице направљен дупли колосек, ако то рачунаш.
Moja je poenta bila da se kod nas toliko malo grade nove pruge da 10-ak km jeste nerealno. Pricam o trenutnoj drustveno-politicko-ekonomskoj situaciji.
Jedino ako gledamo u kontekstu alternative mostu Vinca - Pancevo onda i ne toliko jer bi se tu nesto i ustedelo.

Kada bismo umesto jednog drumsko - zeleznickog mosta Vinca - Pancevo dobili jedan zeleznicki Sd - Kovin i jedan drumski (Ada Huja) to bi bilo odlicno.
 
Vrh