Šta je novo?

Air Serbia

Jedno moje veoma sveže iskustvo sa nasim avio prevoznikom.

Generalno sam jako zadovoljan odnosom cene i kvaliteta. Mnogo više nude nego konkurenti, npr. Lufthansa mi je na jednom letu od 3 sata dala kolač jer su "podelili sve sendviče dok su došli do mene" a bio sam na sredini aviona. Ovo se ne dešava AirSrbiji, barem ja nisam to iskustvo.

Novo iskustvo sa našim prevoznikom je da su mi sinoć izgubili kofer. Verujem da nije njihova krivica već aerodroma u Berlinu koji je najgori aerodrom na kome sam bio zaista. To mi je bio utisak i pre ujdurme sa koferom.

Elem, danas su mi dovezli kofer i ovako izgleda:

2a9440071003d7c6173b315d8dd1fa21.jpg


07c963546fb2658496b6f9af7f74c8e1.jpg


Kofer je neupotrebljiv. Ručica iskidana, dno napuklo, ceo jedan točak se odvalio.

Bez mnogo nervoze sam popunio upitnik na sajtu air srbije, fotkao sve, skenirao i čekam odgovor. Tražio sam novac za novi kofer, stari bacam.

Obavestiću vas da će me AirSrbija zaštiti kao potrošača i redovnu mušteriju i kakav odnos kompanija ima u ovim slučajevima, jer je i to deo usluge a ne samo sendvič i osmeh
 
Da li je napravljen zapisnik od strane aerodromske službe? Ako to nemaš možeš da se slikaš.
 
Aerodromska služba nije napravila zapisnik jer nisam bio na aerodromu kad mi je uručen kofe već kod kuće.

Kofer sam dobio u plavoj kesi i nisam znao da koriste kurirsku službu (Bex) da radi isporuku prtljaga. Pri isporuci sam u polje za komentare (formular AirSrbija) o tome da li imam zamerke detaljno opisao štetu i fotografisao formular koji je nazad dobila AirSrbija.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
INCIDENT NA LETU BEOGRAD-LONDON
Uhapšeno četvoro putnika

""Četvoro putnika aviona "Er Srbije" koji je jutros iz Beograda poleteo ka Londonu, za koje se pretpostavlja da su britanski državljani pakistanskog porekla, privedeni su po sletanju na londonski aerodrom "Hitrou" zbog uznemiravanja putnika i potencijalnog ugrožavanja bezbednosti.""

U komentarima se navodi da su pre ukrcavanja u avion doticni putnici pravili probleme i po aerodromskoj zgradi.

" Veliko hvala stjuardesi Bojani Juric i ostaloj posadi aviona na celu sa Mimom Boskovic na profesionalizmu i istrajnosti! A kritika 'Aerodromu Nikola Tesla' koji je ove vidno drogirane i prihicki rastrojene osobe pustio u avion, isti su i na aerodromu pravili probleme, krali u prodavnici i vikali po terminalu aerodromsko obezbedjenje se bavilo njima ali ocigledno je radila 'karta' rasizma i oni su pusteni u avion... Na srecu sve se dobro zavrsilo ali sta da nije? Ja sam gadjan zvakom.. Sta da je nesto drugo bilo?"

Opsirnije na:
INCIDENT NA LETU BEOGRAD-LONDON Uhapšeno četvoro putnika zbog NEVEROVATNE BAHATOSTI I UZNEMIRAVANJA http://www.blic.rs/zwl18kz

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
УНовостима се појавила и слика бахатих џибера из енглеске


Британци угрозили авион "Ер Србије"!
З. Р. | 20. март 2017. 16:07 > 20:28 | Коментара: 2
Инцидент на лету ЈУ380 националне компаније који је из Београда летео за Лондон. Пушили, шетали по авиону, расправљали се са путницима

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%98%D0%B5
 
51 let ukidaju, a samo 5 uvode, 4 destinacije ukidaju, 1 uvode, nije ovo dobro...
 
i drzava sekao većinski vlasnik ne oglašava po pitanju nacionalne aviokompanije ?!
Od glasnog hvalospeva o "fantastičnoj ekspanziji", do tihog, skrivenog, laganog "umiranja" ?

nadam se da nije takav scenario... :(
 
Uopste nisam komentarisao tvoj post.

Ti si se izrazio povodom posta stomatologa i to je tvoje pravo.

Ja povlacim paralelu sa nekim drugim 'projektima' poput prodaje zelezare USS -u i 'odlicnih rezultata' , 'najveceg izvoznika' , da bi epilog bio bankrotirala firma na grbaci (naroda) budzeta, sa kojom godinama ne znamo sta cemo i za koju i danas premijer moli Angelu ...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441434#p441434:3iq6x62r je napisao(la):
JohnnyLee » 21 Mar 2017 09:11[/url]":3iq6x62r]није нимало. угасиће фирму од зимског реда летења
Nema potrebe za sarkastičnim komentarima mojih postova.

Ako su letovi bili prazni treba ih ukinuti ali pošto se ne pronalaze nove destinacije na kojima bi letovi bili popunjeniji, to samo znači da će letelice više boraviti na zemlji što opet mislim da nije dobro. Mislim da bi trebali aktivnije da traže neke nove destinacije. Ili će ovim ukidanjem redovnih letova preusmeriti letelice na više i bolje popunjene čarter letove? Što znači da letelice neće stajati na aerodromu nego će donositi neku dobit, što je ok.
 
али нико ни не каже да не траже нове дестинације. разматрају Краснодар, Техеран и Астану (барем да је јавно). а појављује се и проблем за чартере, јер ће по свему судећи остати на једном 733. а пост је био ироничан, јер коментаре као што је твој читам сваки дан на ЕксЈу
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441542#p441542:3llzfazs je napisao(la):
Stomatolog » 21 Mar 2017 05:17 pm[/url]":3llzfazs]
Ako su letovi bili prazni treba ih ukinuti ali pošto se ne pronalaze nove destinacije na kojima bi letovi bili popunjeniji, to samo znači da će letelice više boraviti na zemlji što opet mislim da nije dobro. Mislim da bi trebali aktivnije da traže neke nove destinacije. Ili će ovim ukidanjem redovnih letova preusmeriti letelice na više i bolje popunjene čarter letove? Što znači da letelice neće stajati na aerodromu nego će donositi neku dobit, što je ok.

Letelice sigurno neće više boraviti na zemlji. Er Srbija trenutno menja svoju upravu, vrlo verovatno i strategiju, a pošto je Etihadov manir da se detalji ne objavljuju do poslednjeg trenutka ostaje nam da čekamo i vidimo šta su odlučili. Na stolu su dve opcije:

- "srezane" linije i frekvencije će biti zamenjene novim linijama (Krasnodar, Teheran, Astana, nešto četvrto)
- "srezane" linije i frekvencije neće biti zamenjene i umesto toga će jedan ili dva Airbusa koji se iznajmljuju biti vraćeni tj. flota će biti smanjena (uz već najavljeno penzionisanje B733)

Ono što je izvesno je da A330 ostaje u floti i da linija za JFK ostaje u redu letenja (možda im krene na bolje sad kad Atlas Global hoće da im dovodi putnike i kada su Turkish i Etihad popasli bananu od SAD). Ne verujem ni da će biti nekih velikih promena u čarterima u odnosu na prošlu godinu.

Meni se čini da ekspanzije neće biti dok se ne reši sudbina Er Berlina i Alitalije, a pogotovo ovih drugih jer su zreli za klot bankrot u narednih par nedelja.
 
Алиталија је у дубоком срању. баш сам читао вест, где су представили нови бизнис план. у основи, смањење трошкова за милијарду € до 2019. уз повећање прихода од 30%, отпуштање 2.000 запослених (махом администрације и земаљског особља), смањење плата пилота за 30% и смањење флоте 320 са 78 на 20. ако од тога не буде ништа, оде фирма у банкрот, па опет испочетка, Алиталија 4.0
 
Naravno da od svega neće biti ništa. Sve dok nisu u stanju da naprave novu vrednost (a nisu) seča troškova im neće ništa pomoći.

Ja mislim da im ovog puta ni formalan bankrot (uz ostavljanje dugova državi) neće pomoći. Mora kompletno da se ugasi firma i napravi nova, daleko manja, sa novim imenom (Italiana ili tako nešto) - i obavezno u vlasništvu LH ili IAG. Moraju kompletno da promene ciljnu grupu potrošača jer su ih lowcosteri masakrirali i masakriraće ih u svakoj novoj inkarnaciji u kojoj se samo dugovi otpisuju a sve drugo ostaje nepromenjeno.
 
Moze li se takva analiza primeniti i za nasu aviokompaniju?

Meni kao totalnom laiku je cudna trenitna situacija sa letovima na relaciji Beograd - Istambul.
Kako na toj relaciji nas avioprevoznik koji vec posluje tu nema interes da nastavi, ali drugi ima interes da preuzme liniju?
Pitam, ne komentarisem, jer kao sto rekoh potpuni sam laik (jedino znam da avion po nebu leti ;) )

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nisu uporedive Alitalia i Er Srbija, ovi prvi su u proteklih 30-ag godina spržili toliko milijardi maraka/evra/dolara, da se to teško može matematički izraziti. Tri puta su dobijali novu šansu, bili čišćeni od dugova, dobijali nova rukovodstva, donosili nove strategije, na kraju dobijali čak i ozbiljne strane partnere... i svaki put im je trebalo manje od godinu dana da ponovo odu pola milijarde evra u minus. Alitalia je priča za sebe, spomenik kojem malo šta može da priđe po monumentalnosti. Er Srbija, da zanemarimo sve ostalo, mnogo je manja i njome se lakše može upravljati i držati pod kontrolom.

Linija za Istanbul ima svoje objašnjenje. Prvo, Er Srbija je tu imala loše termine jer su leteli u pola dana a to nije zgodno sa city break. To nas dovodi do drugog i mnogo važnijeg faktora a to je da Er Srbija nije imala codeshare sa turskim prevoznicima i oslanjala se isključivo na sopstveni marketing da napuni avion što turistima što transfernim putnicima. E, tu su fulali maksimalno. Kod transfernih putnika je već bilo dosta limita zbog pomenutih termina koji su mašili jutarnji talas na BEG, a kod turista (na kojima je čitava linija bez problema mogla da opstane) su spektakularno omanuli. Nisu napravili saradnju sa turoperaterima koji prodaju city break pakete, nisu se reklamirali, štaviše ukinuli su predstavništvo u Istanbulu (gradu od cca 20 miliona ljudi) i kratko rečeno sveli svoju vidljivost u Turskoj na apsolutni minimum. Na kraju su došli politički problemi i teroristički napadi u Turskoj i dokusurili im liniju.

E, sad, koju računicu ima turski Atlas Global da uskoči na tu liniju sa većim avionom (A320) i potuče se sa već prisutnim Turkishem i Pegasusom? Razlika je u tome što Atlas posluje u sklopu najvećeg turskog turoperatera i eto u startu zagarantovanih putnika kroz paket aranžmane (koji se u Turskoj za Beograd prodaju kao alva). Uz to je potpisan codeshare sporazum pa Er Srbija sada može da prodaje karte za celu Atlasovu mrežu (druge gradove u Turskoj, Rusiju i Bliski Istok) a zauzvrat Atlas može da "hrani" neke bitne letove Er Srbije kao što je npr. JFK. Čak je i predstavnik Atlasa na inauguracionom letu prošle nedelje rekao da im je glavni cilj da dovode turiste i prodaju karte za JFK preko Beograda. To su te sitnice koje čine razliku između uspešne i neuspešne linije.

Nisam 100% siguran ali čini mi se da se nešto slično trenutno dešava na liniji za Tel Aviv. Izraelski turisti su potpuno poludeli za Beogradom i njihovi prevoznici nonstop pojačavaju kapacitete prema Beogradu. Priča se da bi i El Al mogao da uskoči na liniju. Za to vreme, Er Srbija muku muči da napuni svoje letove (na TLV ne mogu da šalju ATR, mora bus da ide) - verovatno zbog toga što kao i u Istanbulu nisu razradili marketing niti uspostavili saradnju sa turoperaterima. Nije to neka kosmička nauka ali treba se malo iscimati, razumeti da predstavništva (kancelarije) u drugim zemljama imaju svoj smisao i da ih ne treba tek tako zatvarati, i tako...
 
Da dopunim da je porast izraelskih turista zaista primetan u Srbiji i Bugarskoj u poslednjih 12 meseci. To ulazno tržište nije veliko, ali je platežno.
 
@beowl
Hvala na pojasnjenju.

Za Tel Aviv nisam znao da je problematican.
Otac je u avgustu leteo i avion je bio gotovo pun u oba smera.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Avgust i leto su uvek OK ali mislim da je frka i panika u zimskoj sezoni.
 
Ništa bez države u kojoj funkcionišu institucije.
Jake institucije privlače jake investitore.
Jaki investitori dolaze biznis klasom, i nadalje nastavljaju da pune biznis klasu.
Jaki investitori dobro plaćaju svoje radnike.
Dobro plaćeni radnici češće putuju avionom.
Nacionalnoj aviokompaniji zemlje sa institucijama stoga kontinuirano raste promet, broj putnika, load factor, i ona proširuje flotu, uvodi nove linije i pojhačava frekvencije.
Srbija nema jake institucije.
Nacionalnoj aviokompaniji države koja nema institucije opada promet, broj putnika i load factor. I ona smanjuje flotu, ukida destinacije i proređuje frekvencije.
 
Samo jedan let, za otvaranje novog terminala u Zagrebu. Em je lep komšijski gest, em se dobije lepa promocija pošto će svi mogući mediji pokrivati otvaranje.

Nije to ni besplatno u krajnjoj liniji. Radni sat A330 je daleko skuplji od radnog sata aviona koji obično pokrivaju Zagreb. Ali za ovu priliku to je dobra odluka i win-win.
 
Vrh