Šta je novo?

Avijacija - razno

@Igor - a ja sam bio "univerzalni vojnik"...od svega po malo: 30/2mm, RUP (neki), planšeta... ali krug je čist morao biti :laugh:
 
Meni je sve ta necivilna avijacija besmislena koja samo iscrpljuje snagu i kvalitet života naroda
Besmislenost trke je pokazana još od sletanja Cesne na Crveni trg, preko Bliznakinja pa sve do mikro i giga dronova
a da iscrpljuje snagu i kvalitet života svakog pa i našeg prenapacenog naroda iscrpljuje i to uzalud jer je trka nedostižna

Civilna avijacija direktno utiče na podizanje snage i kvaliteta zivota gradjana
i to ne samo u putničkom i cargo saobracaju
vec i u naučnom, istraživackom, medicinskom i ko zna u kojim još sverama

Vatrogasna avijaciju nemamo, nego dicimo se tudjom iz milosti stacioniranu kod nas
Nedavno baš ovde smo vodili diskusije o Canaderima, te se sve svelo na to da su par komada za nas preskupi :(
al zato nista nam nije preskupo za vojnu avijaciju ... :(
jelte.... te nenormalne cifre za - ,,ako zatreba a nije ni po broju i mogucnosti adekvatno,, -
e to se kobojagi mora reko Miki Maus ... a sve ostalo moze da izgori kao ne važno i to nije tako bitno :(

Nemamo ni medicinski ni jedan mali avion-helikopter (na primer za urgentni centar)
nego ,,zajmimo,, krševe od vojske pa još i na zalost izgiboše :(

Poljoprivredna avijacija u 21 veku nam skroz zamrla :(
U Kanadi i drvosece seku drvece helikopterima, u Australiji helikopterima gone i čuvaju stoku
a mi ni za komarce nemamo a kamoli za njive :(

Policija ima par letelica i to je sve i za svašta :(


Nema tog koj ce mi dokazati da su civilne avio potrebe podredjene vojnom ,,ko-ultimativnim,, potrebama
pa makar ovde lično mi pisao i sam Kim Džong Un

Nego nek se fataju nekog jeftinog mini-minimuma, pa da podizemo civilni sektor avijacije
na sto viši nivo sto nam stvarno i treba
:sesir:
 
Prvo, niko se ne "trka", bar ne na prostoru ex SFRJ. "Trka" postoji samo u senzacionalističkim člancima polu-novina.
Srbija i Hrvatska su na ivici da ostanu bez lovačke avijacije i zaštite svog neba. Slovenija plaća nadozor svog neba.

Drugo, a možda i najvažnije, nešto što previđaš: em što je kontrola nema naša obaveza prema EUROCONTROLu, em što će avio kompanije početi da izbegavaju naš vazdušni prostor jer se ne kontroliše, pa će SMATSA manje prihodovati. SMATSA je obavezna da novac ulaže u avio infratsukturu i bezbednost, ali i plaća porez - u Srbiji. Aerodrom NT će imati manje letova.... sve je to itekako povezano.

Ja sam kao primer naveo napad na grad ili TENT. Evo još jednog: zamisli avion u problemu na nebu Srbije (otmica, otkaz navigacionih ili komunikacionih uređaja...štagod), a Srbiju dnevno preleti 1500-2000 aviona. To ćemo da prepustimo slučaju? Gađaćemo sa zemlje otmičara na nebu prepunom ciljeva, čekaćemo da vidimo šta će da se desi? Aj da pričamo ozbiljno.

Što se tiče Rusta u Cesni: lovci ga jesu uočili, ali nisu dobili ikakvo naređenje. Problem je bio "ljudski faktor" tj tromost i nesposobnost "komandnog kadra". Njegov let je više bio blam neko neka prava opasnost. Da je u Cesni nosio neki opasan teret ne bi ni mogao da doleti čak do Moskve.
11. septembar je bila otmica i usmeravanje aviona odmah po poletanju i to je propust obaveštajnih službi a ne lovačke avijacije i PVO.
Ima više primera iz vremena mira kada su lovci presretali civilne avione koji su leteli bez kontrole posade i držali ih na nišanu u slučaju opasnosti da se sruše na neko naseljeno mesto.

Dronovi? Nisu u nadležnosti lovačke avijacije.
PP avijacija? Pošto nemamo more niti dovoljno velike vodene površine pogodne za punjenje amfibija, Kanaderi nam ne odgovaraju (naše reke su plutajuće deponije, velikih jezera po celoj Srbiji da bi akcija bila brza i efikasna - nema), aza "tankere" za suvozemne piste namenjene samo za gašenje požara para nemamo. Zato imamo dogovor sa Rusima.

Poljoprivredna avijacija JAT je namerno ugašena.

Medicinska evakuacija: kao prvi prioritet se nabavljaju 9 komada Erbasovih H145M - višenamenske letelice koje su predviđene da mogu da se koriste za vanredne situacije u miru. Ne vidim problem.

Da mi neko kaže: "ali ima bolesnih ljudi, dece , kojima je neophodno skupo lečenje" - tu bih mogao samo da se složim i da konstatujem da smo šuplji na sve strane i da bih voleo da se sve to rešava isto kako se rešava nabavka helikoptera i aviona. Ali tvoji argumenti jednostavno ne stoje.
 
Od granice sa Hrvatskom do Beograda ima oko 100 km. Tamo je teren relativno nizak što znači da bilo ko može prići neopažen. Dalje ostaje jako malo vremena za opažanje i delovanje.



I dronovi su regulisani pravilnikom

http://www.cad.gov.rs/docs/regulativa/P ... j%20108-15).pdf


Члан 16.
Захтев за издавање одобрења из члана 7. став 1, члана 8. ст. 2. и 4. и члана 9. став 3.
овог правилника оператер, односно лице које управља беспилотним ваздухопловом,
подноси Директорату најкасније десет дана пре планираног лета.
Члан 17.
Летење страних беспилотних ваздухоплова у ваздушном простору Републике Србије
није дозвољено без дозволе министарства надлежног за послове одбране.
Оператер беспилотног ваздухоплова и лице које управља беспилотним
ваздухопловом, а који су страно правно или физичко лице, могу да користе беспилотни
ваздухоплов на територији Републике Србије у складу са одредбама овог правилника и под
условом да Директорат прихвати одговарајући сертификат о оспособљености за управљање
беспилотним ваздухопловом који је том лицу издао надлежни орган стране државе.

i pojašnjenja vezana za pavilnik https://rcshop.rs/pravilnik-o-bespilotn ... jasnjenje/
 
...zamisli avion u problemu na nebu Srbije (otmica, otkaz navigacionih ili komunikacionih uređaja...štagod),
To ćemo da prepustimo slučaju? Gađaćemo sa zemlje otmičara na nebu prepunom ciljeva, čekaćemo da vidimo šta će da se desi? Aj da pričamo ozbiljno...
Zamišljam..... :roll:
A sta ce da mu radimo u tom slučaju u vazduhu iz ultra modernog presretača ?
popiški ce mu se na krilo pa ce da oslobodi taoce od straha
ili ce da mu naprasno prorade navigacioni i komukacioni uredjaji pa ce još da ga pirveže i da ga odšlepa :lol:

kazem ti preskupo za slučaj u slučaju slučaja
ne treba nam ništa ultra

Ovo mi se jako dopada pa daj koju reč više
Medicinska evakuacija: kao prvi prioritet se nabavljaju 9 komada Erbasovih H145M - višenamenske letelice koje su predviđene da mogu da se koriste za vanredne situacije u miru.
:kk:

mada ovi na donjoj sličici imaju još veci kapacitet al nemam pojma ni kako se zovu a kamoli dr.
 
Ne razumeš suštinu ili si potpuno neozbiljan: ne radi se o "slučaju slučaja", nego o našoj međunarodnoj obavezi da nadziremo naš vazdušni prostor (tj da bude pod kontrolom), i da li će da nas civilni vazušni saobraćaj zaobilazi ili neće. Ako se zna da nam vazdušni prostor nije kontrolisan - pa to je kao pozivnica za teroriste: nebranjeno nebo na glavnom evropskom koridoru, nismo mi neko azijsko ili afričko bespuće.

Šta može presretač?
Pa prvo može da ga ima na oku, da se zna šta se zapravo dešava u vazduhu, može da odmah reaguje ako krene npr. da naglo propada ili skrene ka drugim avionima. Može da izvrši psihološki pritisak na otmičare. Nisu svi kao otmičari na filmu, ljudi popuštaju pod pritiskom. Jedan rafal svetećim granatama ispred nosa je isto kao pucanj iz puške u vazduh - nikad ne znaš da li će sledeći metak da ide ka tebi.

Srećom, ti se ne pitaš da li je skupo ili nije.
 
Srećom, ti se ne pitaš da li je skupo ili nije.
Naravno da se ne pitam ,kao i par miliona drugih ... imamo poverenja da ce izabrati za nabavku al po našoj meri :D
 
Boco, prosto ne mogu da verujemsta citam tvojim postovima na ovoj temi.
RV i PVO je pored EI PED NAJBITNIJI faktor u modernom ratovanju.
Vecina savremenih ratova se i zavrsi dejstvovanjima iz vazduha.
Ali da se ostavimo ratovanja. Upravo ODVRACANJE od napada, bilo neke vojne sile, bilo teroristickog napada je svrha tih 'skupih' igracki.

A o kontroli neba, zar treba trositi reci objasnjavajuci koliko je bitno?
Jedna NEUTRALNA svajcarska svakih par meseci radi vezbe presretanja i prizemljivanja civilnih letelica.
Treba li da svoje nebo damo drugima da ga cuva i kontrolise i jos da placamo za to?

I da se vratimo na sustinu. Da mi smo osiromasena zemlja. Skripi nam na svim stranama, a sume potrebne za modernu vojsku su ogromne.
Al pogledaj sa druge strane kakva su vremena?
Prosle su 70-80 -te godine kada se je bio status kvo sve do raspada istocnog bloka.
Danas se prilike na geopolitickoj sceni menjaju munjevitom brzinom. Saveznistva se menjaju ubrzano, kao i interesi i uticaji, a na vlasti su se sirom sveta uglavili neodgovorni ludaci spremni na razlicita delovanja bez da se i u jednom trenu zamisle nad posledicama.
Mi kao potencijalno zariste smo odlican poligon za dejstvovanje svima.
Ovima sa bliskog istoka smo evropa, evropi smo 'nebitni juznjaci'.
Zapadu smo 'ruski satelit', a rusima 'zapadni poslusnici'.
I ko ce nas da 'cuva' boco, ako se sami ne cuvamo koliko toliko, koliko mozemo?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sve to stoji, ali opet se vraćamo na priču s čim će da lete kad nemamo para ni za gorivo ni za održavanje (tek modernizacija) ?
Kupe par praćki koje su sposobne za rano otkrivanje i delovanje na većim visinama. Posle prvog uspešnog dejstvovanja bićemo prvi na listi za izbegavanje kod tih kamikaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446587#p446587:1tkext8w je napisao(la):
relja » 16 Apr 2017 10:16[/url]":1tkext8w]Ne razumeš suštinu ili si potpuno neozbiljan: ne radi se o "slučaju slučaja", nego o našoj međunarodnoj obavezi da nadziremo naš vazdušni prostor (tj da bude pod kontrolom), i da li će da nas civilni vazušni saobraćaj zaobilazi ili neće. Ako se zna da nam vazdušni prostor nije kontrolisan - pa to je kao pozivnica za teroriste: nebranjeno nebo na glavnom evropskom koridoru, nismo mi neko azijsko ili afričko bespuće.

Šta može presretač?
Pa prvo može da ga ima na oku, da se zna šta se zapravo dešava u vazduhu, može da odmah reaguje ako krene npr. da naglo propada ili skrene ka drugim avionima. Može da izvrši psihološki pritisak na otmičare. Nisu svi kao otmičari na filmu, ljudi popuštaju pod pritiskom. Jedan rafal svetećim granatama ispred nosa je isto kao pucanj iz puške u vazduh - nikad ne znaš da li će
sledeći metak da ide ka tebi.

Srećom, ti se ne pitaš da li je skupo ili nije.
Uzdržavah se al ne mere, napisah ne razumem se u te nj. igračke al bar imam (još malo pa skoro) prosecnu pamet :lol:
pa kapiram da ovo (boldovano ) je mnogo mnogo šuplje i ne pije vodu ...

Ajd obrazložicu iz više uglova , ali ne zbog natezanja- treba ili netreba - da tolke pare damo
vec zbog nipodaštavanja i omalovaživanja našeg ORLA koj ne samo da je primeran i dostojan takvog zadatka vec moze da bude naš najaci izvozni adut sa najvecom industriskim prihodom u valuti za kojojom vapimo.

Ajmo redom prvo ono boldovano

1. - Nikada i nigde niti ce se, za potrebe terorizma moglo doci do otmice nekog vojnog aviona, pa da sa njim pokušaju nešto
te naš ORAO jeste dobar cuvar neba jer govorimo samo od opasnosti od zloupotrebe civilnih aviona.

2. Danasnji teroristi ne pregovaraju, pouceni više deceniskim iskustvom da uvek (za ili posle) pregovorima samo nadrljaju neostvarivši ni cilj ni efekat,
pa su razvili samoubilacku doktrinu (a svi smo svedoci dansnjice) nj. misije sa exp. prslucima
a za takve, sve sto si napisao (boldovano) upozoravajucim pucanjem za njih ne važi, niti ce ih upalšiti niti zaustaviti,
vec samo tim gubitkom vemena približiti njihovoj meti.
Te ako ce mo da ga obaramo, to moze raketama i sa zemlje a moze i ORAO jer na svakom krilu nosi raketu,
koja značajno povecava domašaj, a to ga čini dostojnim čuvarom našeg neba od takvih situacija i terorista.

3. Ajmo na vojni deo, potecionalni akteri se dele na članice EU (nato) i one koje nisu.
-Vezano za članice - da nabavimo i pet puta više letecih čudesa, sobzirom da deluju zdrzruženo, ni rucak ne bi im osolili ,
te zalud nam je opet bi nas združeno brojčano nalupali.
-Preostaju nam NEčlanice , a ima ih malo i nemaju svoj avion kao mi ORLA, pa moraju sve da kupe a kako su u još goroj fin. situaciji ta savremena leteca čudesa su im nedostupna a i ako nekim čudom nabave, mogu simboličan broj,
koj se lako obara sa zemlje tako da bi naš ORAO i brojčano opet bio gospodar i čuvar sigurnosti našeg neba.

Da skratim smeta mi to naše ,,U tudjeg tatka, golema patka ,, sa omalovaživanjem našeg ORLA
ORAO jeste dostojan i primeren za naše nebo uz malu modernizaciju koja se inače i tako planira za darovana leteča čudesa

Pitam se kako ce išta svoje prodati ikome, ako ga sami ne cenimo i ne koristimo ?
Vrh industrije jeste avio industrija a mi proizvodimo ORLA , ima i tradiciju i poznat je u svetu, pozeljan i pristupacan svim manjim kupcima kojima su nedostižna savremena leteca čudesa a koja nit mogu finasiski da se održavaju nit mogu da se napajaju a često nema ni potrebe za vecim dometima te ORAO jeste pozeljan proizvod za njih

Kome to ide na ruku da se ORAO zgasi, a mi da se zadužujemo i otežavamo sebi dugove za ta leteca čudesa
a to i ORAO moze da završi kvalitetno posao i našoj sirotinji značajno olakša

Učeli ista u tim školama ili samo mašu krilima, onako parade i uparadjivanja radi ?
Kam gi patrioizam razvitak napredak našeg,
koja li je to matematika da samo tudje i tudji boljitak nam nešto donosi i moze da odradi taj posao
:sesir:
 
Mислим да ловачки авион за пресретање мора да има радар. Орао је чистокрвни јуришник, нема радар нити, а називан је погрешно ловац-бобмардер због формације пукова и ескадрила у ЈРВ која је установљена још пренаоружавањем на америчке Ф-84 и Ф-86 који су били прави ловци-бомбардери у тадашње време. И на крају тој лепој и мени драгој челичној птици нажалост иду године, а ремонт постојећих иде веома споро.
 
@boca-ica
Ako ti je dostupan samo telefon sa brojcanikom, mozes li ga unaprediti da bude konkurentan Samsugu, LG, ili Aple smartphone-u?
Manite se mastarija. Oces mocan proizvod?
Razvoj i industrijska spijunaza su put.
Nema industrijske spijunaze, a nema ni kvalitetnog kadra na institutima.
Nema ni pazriotizma.
Sve to se gradi decenijama.
U medjuvremenu, treba se zastititi...

O opasnostima...
Na koliko ti je udaljenost Turske?
Evo, predsednik im polako postaje 'sultan', a vec neko vreme velica i gradi kult osmanlijskog carstva.
Ko zna sta vec sutra moze da mu padne na pamet?
A gle cuda, grupama ludaka u sarajevu ovo je posluzilo kao povod za slavlje...




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Боцо Ицо,
Објаснио ти је Реља, а ево ја ћу да додам: Орао може да пресретне А330 Ер Србије само под одређеним условима (да му је близу, да у том тренутку лете сличном брзином, да пилот има вештог сарадника у официру за навођење на земљи итд.). Познати су проблеми које су имали југословенски пилоти да пресретну ране цивилне млазњаке до увођења Мига 21 у употребу, почетком шездесетих - Орао у таквој улози није ништа бољи него Ф-86 Сејбр.

Лакију плус за здраворазумско геополитичко размишљање и за стављање Турске у једначину. Мене, например, готово забавља жеља у нашег народа, па и у делу његове интелигенције, да се распадну све форме колективне безбедности и све институције које постоје на тлу Европе, а управо у таквим околностима су Србијом владали - Турци... Да их не би Бугари зауставили? Или би нам Арнаути и Бошњаци помогли у неком одсудном боју? По свој прилици бисмо опет морали да се уздамо у Угаре, или да чекамо да Руси заузму Цариград. А, ако не бисмо имали баш никакав фактор одвраћања... онда бисмо сами позвали дахије у госте, на отоман. Па бисмо чекали Трећи српски устанак и неко ново устројство Европе.
 
Da Turska ... ona se na finjaka zapravo oslobadja gvozdenog stiska jer ni prašinu sa aviona ne smeju da skinu bez njihove saglasnosti a kamoli da ne prijavljeni polete... a i da polete, moraju da preseku još necija dr. neba koja nisu ne branjena
al ajd... da ne tupim o geopolitici...


Ćudo jedno, prošle godine ORAO 2.0 , je imao perspektivu i bio uzdanica
a ove 2017 je samo ko kanta za djubre - :roll:

evo i deo tog teksta sa linkom za celu tu vest

недеља, 10. апр 2016
Куда лети српски "орао"
Приказивање војног авиона "орао" са новим типовима наоружања на батајничком аеродрому отворило је питање будућности српског јуришника-бомбардера. "Паметне бомбе", ракете ваздух-ваздух и вероватно савремена електроника дефинитивно повећавају борбену моћ "орла".
Примерак представљен на аеродрому "Батајница" је демонстратор модернизације, двоседна варијанта, односно како су медији пренели, извиђачко-наставни ИЈН-22, са модификацијама за прихват ракета на ивицама крила.
Нови „орао" је имао монтирану "паметну" односно ласерски навођену бомбу, ракете ваздух-ваздух кратког домета Р-60, вођену ракету која подсећа на ГРОМ-Б и контејнер испод трупа авиона, вероватно за снимање из ваздуха.....
Izvor RTS http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... 6810/.html
 
Ех, нема потребе терати инат: Орао је јуришни авион, намењен нападима на циљеве на земљи. Ракете ваздух-ваздух могу да му се дограде, и оне би пре свега служиле за против-хеликоптерску борбу, а током четворогодишњег ратовања вероватно би обориле и један и по авион (као што се, ваљда једном, у Ирачко-иранском рату, десило да ракетом са хеликоптера буде оборен авион-ловац).

За пресретање Ј 22 Орао - није.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446737#p446737:1v82p3gf je napisao(la):
boca-ica » 17 Apr 2017 08:32 am[/url]":1v82p3gf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446587#p446587:1v82p3gf je napisao(la):
relja » 16 Apr 2017 10:16[/url]":1v82p3gf]Ne razumeš suštinu ili si potpuno neozbiljan: ne radi se o "slučaju slučaja", nego o našoj međunarodnoj obavezi da nadziremo naš vazdušni prostor (tj da bude pod kontrolom), i da li će da nas civilni vazušni saobraćaj zaobilazi ili neće. Ako se zna da nam vazdušni prostor nije kontrolisan - pa to je kao pozivnica za teroriste: nebranjeno nebo na glavnom evropskom koridoru, nismo mi neko azijsko ili afričko bespuće.

Šta može presretač?
Pa prvo može da ga ima na oku, da se zna šta se zapravo dešava u vazduhu, može da odmah reaguje ako krene npr. da naglo propada ili skrene ka drugim avionima. Može da izvrši psihološki pritisak na otmičare. Nisu svi kao otmičari na filmu, ljudi popuštaju pod pritiskom. Jedan rafal svetećim granatama ispred nosa je isto kao pucanj iz puške u vazduh - nikad ne znaš da li će
sledeći metak da ide ka tebi.

Srećom, ti se ne pitaš da li je skupo ili nije.
Uzdržavah se al ne mere, napisah ne razumem se u te nj. igračke al bar imam (još malo pa skoro) prosecnu pamet :lol:
pa kapiram da ovo (boldovano ) je mnogo mnogo šuplje i ne pije vodu ...

Ajd obrazložicu iz više uglova , ali ne zbog natezanja- treba ili netreba - da tolke pare damo
vec zbog nipodaštavanja i omalovaživanja našeg ORLA koj ne samo da je primeran i dostojan takvog zadatka vec moze da bude naš najaci izvozni adut sa najvecom industriskim prihodom u valuti za kojojom vapimo.

Orao se više ne proizvodi. Od circa 100 proizvedenih, danas leti tu oko 10.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446737#p446737:1v82p3gf je napisao(la):
boca-ica » 17 Apr 2017 08:32 am[/url]":1v82p3gf]
1. - Nikada i nigde niti ce se, za potrebe terorizma moglo doci do otmice nekog vojnog aviona, pa da sa njim pokušaju nešto
te naš ORAO jeste dobar cuvar neba jer govorimo samo od opasnosti od zloupotrebe civilnih aviona.

Prva tvrdnja je besmislena.
Druga tvrdnja nije tačna: Orao je jurišnik, brzna bliskih brzinama putničkih aviona, nije opremljen i naoružan za presretanje. Patnograf ti je objasnio.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446737#p446737:1v82p3gf je napisao(la):
boca-ica » 17 Apr 2017 08:32 am[/url]":1v82p3gf]
2. Danasnji teroristi ne pregovaraju, pouceni više deceniskim iskustvom da uvek (za ili posle) pregovorima samo nadrljaju neostvarivši ni cilj ni efekat,
pa su razvili samoubilacku doktrinu (a svi smo svedoci dansnjice) nj. misije sa exp. prslucima
a za takve, sve sto si napisao (boldovano) upozoravajucim pucanjem za njih ne važi, niti ce ih upalšiti niti zaustaviti,
vec samo tim gubitkom vemena približiti njihovoj meti.
Te ako ce mo da ga obaramo, to moze raketama i sa zemlje a moze i ORAO jer na svakom krilu nosi raketu,
koja značajno povecava domašaj, a to ga čini dostojnim čuvarom našeg neba od takvih situacija i terorista.

Onda ćemo pucati prvi, pre nego što se sami ubiju. Za Orao ti je objašnjeno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446737#p446737:1v82p3gf je napisao(la):
boca-ica » 17 Apr 2017 08:32 am[/url]":1v82p3gf]
3. Ajmo na vojni deo, potecionalni akteri se dele na članice EU (nato) i one koje nisu.
-Vezano za članice - da nabavimo i pet puta više letecih čudesa, sobzirom da deluju zdrzruženo, ni rucak ne bi im osolili ,
te zalud nam je opet bi nas združeno brojčano nalupali.
-Preostaju nam NEčlanice , a ima ih malo i nemaju svoj avion kao mi ORLA, pa moraju sve da kupe a kako su u još goroj fin. situaciji ta savremena leteca čudesa su im nedostupna a i ako nekim čudom nabave, mogu simboličan broj,
koj se lako obara sa zemlje tako da bi naš ORAO i brojčano opet bio gospodar i čuvar sigurnosti našeg neba.

Prvo, mi se ne naoružavamo, već spašavamo lovačku avijaciju od nestanka. Nabavljamo koliko nam je portebno da kontrolišemo naše nebo u miru, ne spremamo se za rat.
I opet - poptpuno si pogrešno shvatio kakav je avion Orao i koliko ih danas još ima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446737#p446737:1v82p3gf je napisao(la):
boca-ica » 17 Apr 2017 08:32 am[/url]":1v82p3gf]
Da skratim smeta mi to naše ,,U tudjeg tatka, golema patka ,, sa omalovaživanjem našeg ORLA
ORAO jeste dostojan i primeren za naše nebo uz malu modernizaciju koja se inače i tako planira za darovana leteča čudesa

Pitam se kako ce išta svoje prodati ikome, ako ga sami ne cenimo i ne koristimo ?
Vrh industrije jeste avio industrija a mi proizvodimo ORLA , ima i tradiciju i poznat je u svetu, pozeljan i pristupacan svim manjim kupcima kojima su nedostižna savremena leteca čudesa a koja nit mogu finasiski da se održavaju nit mogu da se napajaju a često nema ni potrebe za vecim dometima te ORAO jeste pozeljan proizvod za njih

Kome to ide na ruku da se ORAO zgasi, a mi da se zadužujemo i otežavamo sebi dugove za ta leteca čudesa
a to i ORAO moze da završi kvalitetno posao i našoj sirotinji značajno olakša

Učeli ista u tim školama ili samo mašu krilima, onako parade i uparadjivanja radi ?
Kam gi patrioizam razvitak napredak našeg,
koja li je to matematika da samo tudje i tudji boljitak nam nešto donosi i moze da odradi taj posao
:sesir:

Dakle još jednom: Orao se proizvodio u fabrici SOKO u Mostaru do raspada SFRJ, od delova iz uvoza i od kooperanata iz cele bivše SFRJ.
Orao se od 1992 ne proizvodi. U ratovima je izgubljen jedan deo, u udesima još dosta, većini je istekao resurs. Sada je u letnom stanju oko 10 kom, a koliko ih je upotrebljivo? Tehnološki je zastareo, o kvalitetetu... pa to je možda najkomplesniji prozvod bivše SFRJ, ali ga mnogi stručni ljudi zovu "poluproizvodom" i "nezavršenim avionom".
NIje izvožen, projektovan je u saradnji sa Rumunijom koja je svoje primerke odvano povukla, pre 19 godina ... i sada uvodi polovne F-16 - da bi mogla da kontroliše svoje nebo i da ne bi ugasila lovačku avijaciju.
 
A u iščekivanju izlaska iz štampe knjige Suada Hamzića, evo njegove najzanimljivije do sada ispričane priče

Letačke priče Suada Hamzića: Kako sam ispitivao prototip aviona RF-5E (dopunjena verzija)
https://tangosix.rs/2016/11/02/ispitiva ... 80-godine/

Ne znam ikoga ko je posle čitanja ove priče ostao ravnodušan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446222#p446222:1wx74djt je napisao(la):
Вожд » Čet Apr 13, 2017 9:58 pm[/url]":1wx74djt]Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni
https://tangosix.rs/2017/12/04/hitno-ak ... zgubljeni/

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uNAcmqQ0FvU[/youtube]

Zanimljiv komentar

Zozon 12:39, 14. apr. 2017.

Misko,

sve sto si rekao je tacno. Zelim samo, da tebi i ostalima, skrenem paznju na nesto sto se dogodilo ranije i ovo sada je samo prirodna posledica prethodnih dogadjanja. Dakle, grupa uzurpatora (citaj vojnih penzionera) potpomognuta jos uvek aktivnim vojnim licima iz Ministarstva odbrane, je ucinila sve da vazduhoplovni muzej predje pod drzavu tj. Ministarstvo odbrane. To su uradili tako sto su osnivace muzeja privoleli da svoja prava ali i OBAVEZE prenesu na drzavu tj. Ministarstvo odbrane. Nije ovo prvi put, da se nesto gabaritno prevlaci u Muzej, ali su tada uskakali osnivaci koji su mogli novcano da pomognu (kontrola letenja tj. SMATSA, Aerodrom „Nikola Tesla“, JAT – sada Er Srbija). Sada, osnivaci kazu: „…mi vise nemamo nikakvih obaveza prema muzeju…“. I nazalost su u pravu. Zato sada muzej mora ovako da sakuplja novac, jer je to rezultat rada nestrucnih vojnih penzionera postavljenih dekretom a ne javnim konkursom. Da vam jos nesto kazem: iako je drzava preuzela vazduhoplovni muzej, ona i dalje ne placa nista tom muzeju – cak ni komunalne troskove ni plate zaposlenima! Pa gde to ima? Sta ce sutra da se desi ako sudski izvrsitelji dodju da plene imovinu muzeja, zbog neplacenih rezijskih i komunalnih troskova? Da nece mozda da nas zovu da im placamo i komunalije? Aleksandar Vucic koji je za 10 i po meseci tri puta uredbom postavljao direktora muzeja, rece da drzava ima para. Pa gospodo vojni penzioneri koji reflektirate na platu od 600 evra (pored vojne penzije) izvolite radite nesto. Zasto mi, obicni smrtnici i ljubitelji vazduhoplovstva, da placamo posledice vaseg nerada ili loseg i nestrucnog rada?
 
лично, баталио бих пројекат Орла. застарео авион, са врло неекономичним мотором (+ што је Соко у другој земљи и више не постоји). данашњи тренд је да се клипњаче враћају у употребу, управо за потребе непосредне ваздушне подршке и за борбу против терориста. штавише, САД намеравају да А-10 замене управо клипним авионима, а главни фаворити су Beechcraft AT-6 Wolverine и Embraer A-29 Super Tucano. штавише, управо је А-29 тренутно један од најпродаванијих авиона тог типа у свету.

е сад, зашто ово пишем. ми имамо у потпуности развијен један клипни авион, а то је Ласта-95, на коју је интегрисан борбени комплет, а имамо пројекат Копца, који представља модификацију Ласте-2, намењен првенствено за борбу. лично, боље је да даље развијамо та два пројекта и модернизујемо Г-4, а Орла пошаљемо у заслужену пензију
 
Proizvodnja orla za drzavu srb danas je naucna fantastika ma sta lajavac av av i ekipa iz zdrpa pricala
Procitajte novu knjigu generala Pustinje i sve ce vam biti jasno inace fabrika soko mostar gdje je vrsena asemblacija je danas hipermarket
Vecina alat i masina je izvucena ali nije adekvatno cuvana kao ni ljudi koji su znali posao
inace jedino je spasen nekim cudom vazduhoplovni zavod orao koji je komplet do zadnjeg srafa iz rajlovca preseljen u bijeljinu
mogu kad uhvatim vremena okaciti fotke selidbe i oni i dalje rade i kupuju nove masine
Mi akumulatore i gume nemoze da napravimo a da pricamo o koplet ptici ma traktor za vucu nam je problem ej
 
Dok je svetska promocija bila na prošlomesečnom Sajmu naoružanja i vojne opreme u Abu Dabiju, gde je, prema rečima sagovornika Danasa, "privukao solidnu pažnju potencijalnih inostranih kupaca". To je i razlog što je premijer, koji je posetio i Sajam u Abu Dabiju, u Plani bio rezigniran, jer uprkos tome što za ta vozila možemo da imamo 700 do 800 narudžbina iz inostranstva, ne možemo da proizvedemo ni desetak. - See more at: http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?ne ... gq6qq.dpuf

Po rečima velikog vođe mi ne možemo da proizvedemo ni desetak lakih oklopnjaka, a kamoli avion tipa Orao kojeg nikad u Srbiji nismo ni pravili, totalno je gubljenje vremena o tome i raspravljati čak i u relax diskuskusiji na ovom forumu!
Pitanje za ozbiljnu analizu je da li nam se sad više isplati modernizacija G-4 ili kupovina novih školsko borbenih aviona npr. Jak-130?
 
Џони, турбопроп и клипни мотор никако нису једно те исто :wink:
Турбопроп је у основи млазни мотор.
 
Vrh