Air Serbia

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Kokili
Intermediate
Postovi: 387
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 207

Re: Air Serbia

Postod Kokili » Sre Maj 10, 2017 12:19 am

Online check in im uopste ne radi za karte kupljenje pre Sabre, za ostale ne znam. Imao sam 6 letova u zadnjih 15 dana (3 povratna) i to nije radilo nigde (Milano i Dizeldorf su na listi onih na kojima navodno radi). Druga stvar posle koje sam poceo da se smejem od muke. Nedelja ujutru let za Dizeldorf, gužva haos, ne mogu da se chekiran - odvode me do šaltera Air Serbia na kome saznajem da je problem što na istom letu postoje dva putnika sa istim imenom i prezimenom i da sistem jednostavno ne podržava to! Tek se na nivou broja elektronske karte može RUČNO izabrati putnik. ŠIfra rezervacije ništa ne vredi ni na šalteru ni na online check in-u!
P.S. prvi avioni sa novim sedistima od 11. maja?
Stomatolog
Higher intermediate
Postovi: 814
Pridružio se: Čet Dec 18, 2014 7:03 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 665
Pohvalio: 284

Re: Air Serbia

Postod Stomatolog » Sre Maj 10, 2017 4:13 pm

B92, 10.5.2017
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1258859

Dane Kondić za B92: Zašto NY iako se ne isplati

Direktor Er Srbije Dane Kondić govorio je u intervjuu za B92 o tome zašto je suspendovan let za Abu Dabi, ali i zašto letimo za Njujork iako se ne isplati.

"Kao odgovoran menadžment odlučili smo da suspendujemo let za Abu Dabi, pre svega jer gledamo koje su destinacije najjeftinije, ali i zbog cena goriva koje je poskupelo 50 odsto u odnosu na pre 3-4 meseca“, kaže Kondić.

Kao još jedan razlog navodi i petogodišnji plan kompanije koji moraju da osveže i u skladu sa cenom goriva.

Na pitanje zašto je let za Njujork neprofitabilan, Kondić kaže:

"Krenuli smo od nule, brend nije bio poznat i morali smo da vidimo kako da osvojimo deo kolača. Kao maloj kompaniji, potrebno nam je mnogo investicija ne samo u relaciju nego i prodajnu mrežu“, priča Kondić.

"Da budemo realni, ljudi tamo ne znaju za Srbiju, osim dijaspore, ali ne možemo samo na nju da se oslonimo, iako je popunjenost 70 odsto. Osvojiti Ameriku nije laka stvar, ali radimo na tome“, kaže Kondić.


Da li je moguće da je gorivo poskupelo 50% u odnosu na pre 3-4 meseca?
I da li je moguće da je let za New York neprofitabilan iako je popunjenost 70%?
Пантограф
Expert
Postovi: 5092
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4984
Pohvalio: 3401

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Sre Maj 10, 2017 4:18 pm

Наравно да је могуће (ово друго), зависи по којој цени продајеш карте.
laki72
Expert
Postovi: 6899
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5378
Pohvalio: 1631

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Sre Maj 10, 2017 5:34 pm

Slika

Prvi let Airserbia-e sa kompletno zenskom posadom. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pohvale za post: 4
VeniVidiVici
Intermediate
Postovi: 255
Pridružio se: Pet Avg 07, 2015 11:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 508
Pohvalio: 92

Re: Air Serbia

Postod VeniVidiVici » Čet Maj 11, 2017 12:27 am

Stomatolog » Wed May 10, 2017 4:13 pm napisao:
B92, 10.5.2017
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1258859

Dane Kondić za B92: Zašto NY iako se ne isplati

Direktor Er Srbije Dane Kondić govorio je u intervjuu za B92 o tome zašto je suspendovan let za Abu Dabi, ali i zašto letimo za Njujork iako se ne isplati.

"Kao odgovoran menadžment odlučili smo da suspendujemo let za Abu Dabi, pre svega jer gledamo koje su destinacije najjeftinije, ali i zbog cena goriva koje je poskupelo 50 odsto u odnosu na pre 3-4 meseca“, kaže Kondić.

Kao još jedan razlog navodi i petogodišnji plan kompanije koji moraju da osveže i u skladu sa cenom goriva.

Na pitanje zašto je let za Njujork neprofitabilan, Kondić kaže:

"Krenuli smo od nule, brend nije bio poznat i morali smo da vidimo kako da osvojimo deo kolača. Kao maloj kompaniji, potrebno nam je mnogo investicija ne samo u relaciju nego i prodajnu mrežu“, priča Kondić.

"Da budemo realni, ljudi tamo ne znaju za Srbiju, osim dijaspore, ali ne možemo samo na nju da se oslonimo, iako je popunjenost 70 odsto. Osvojiti Ameriku nije laka stvar, ali radimo na tome“, kaže Kondić.


Da li je moguće da je gorivo poskupelo 50% u odnosu na pre 3-4 meseca?
I da li je moguće da je let za New York neprofitabilan iako je popunjenost 70%?



Da, cene kerozena su značajno porasle u prvom kvartalu u odnosu na isti kvartal 2016. godine, ali su već krajem aprila počele da padaju.

The recent airline stock rally can be traced primarily to these indications of strong demand. However, investors are also starting to give airlines "credit" for a recent drop in fuel prices. As recently as the middle of April, the market price of jet fuel was $1.57 per gallon. By the beginning of May, the price had fallen to $1.41 per gallon, and it has continued to decline since then.
Izvor: https://www.fool.com/investing/2017/05/ ... g-may.aspx

Što se tiče leta za Njujork, on može biti neprofitabilan i sa popunjenošću od 100%. Mnogo toga zavisi od cenovne politike (yield i revenue management), konkurencije sa kojom se kompanija suočava, sposobnošću aviokompanije da proda kargo prostor, a i troškovnom stranom (avion koji ne leti, tj. leti 3 puta nedeljno, pravi fiksne troškove i onim ostalim danima).

Inače, zanimljivo je odslušati "intervju", naročito deo oko subvencija, gde je implicitno priznato da Air Serbia dobija subvencije. (oko 2:30)

Novinar: "Nije tajna da vi kao kompanija dobijate subvencije sa aerodroma..."
Dane Kondić: "Subvencije su sve u skladu sa dogovorima"

Da li je moguće da ovaj "lik" vodi jednu aviokompaniju.
Pohvale za post: 1
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7072
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1766
Pohvalio: 564

Re: Air Serbia

Postod boca-ica » Čet Maj 11, 2017 10:56 pm

Vojinović: Er Srbija prelazi na novi model, tzv. hibrid
Er Srbija će u budućem poslovanju primeniti novi poslovni model, kombinujući strategiju nacionalog avioprevoznika i low cost kompanije. Da bi uskladila troškove poslovanja i zaradu, najavljeno je sužavanje sedišta, ali i nov sistem čekiranja prtljaga.....

Izvor http://rs.n1info.com/a248129/Biznis/Voj ... ibrid.html
:shok:
.
Armatura
Intermediate
Postovi: 328
Pridružio se: Čet Dec 22, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 531
Pohvalio: 21

Re: Air Serbia

Postod Armatura » Čet Maj 11, 2017 11:28 pm

Ne znam ni jednu liniju a da je kapacitet 100% popunjen i to na svim letovima koje u mesec dana obavi. Tako da strategija o dodatnim sedistima pada u vodu na linijama koje nemaju 100% popunjenost na svim mesecnim letovima.

Ako uzmemo da je popunjenost leta visokih 90% do 95% onda u avionu ostaje od 9 do 18 sedista praznih.

Sta u tom slucaju znaci jos dva reda od po 6 sedista ?

To znaci da ce procenat popunjenosti pasti za 5% do 10%.
I naravno troskove zamena sedista.

Mozda i gresim, ne zivim u iluziji da su svi ostali manje pametni. Ako ima neko dodatno pojasnjenje neka da doprinos.
Ukoliko poznajete svog neprijatelja i poznajete svoje mogucnosti, necete se bojati ishoda stotine bitaka. Kineski general Huan Cu.
loyola
Higher intermediate
Postovi: 1688
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 3:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 835
Pohvalio: 903

Re: Air Serbia

Postod loyola » Čet Maj 11, 2017 11:50 pm

Mozda je neka burazerska firma "nabavila" sedista pa treba zamena :D
#samojako da pobedimo #napreDNO
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7072
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1766
Pohvalio: 564

Re: Air Serbia

Postod boca-ica » Pet Maj 12, 2017 4:53 am

Vise ima logike da ce cena karata biti za isti procenat ( povecanja kapaciteta) manja . kako bi bili konkurentniji low coust najezdi jer u pitanju je opstanak kroz prizmu rentabilnosti . :)
.
Gargoyle
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 316
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 10:22 am
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 24

Re: Air Serbia

Postod Gargoyle » Pet Maj 12, 2017 8:34 am

ma kakav opstanak, sve će trajati dok ima podršku iz budžeta, a to će morati da prestane zbog pregovora sa EU, kada će ih, logično, napustiti i Etihad
Barkley
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 11:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 208
Pohvalio: 223

Re: Air Serbia

Postod Barkley » Pet Maj 12, 2017 9:06 am

Armatura » 11 May 2017 10:28 pm napisao:Ne znam ni jednu liniju a da je kapacitet 100% popunjen i to na svim letovima koje u mesec dana obavi. Tako da strategija o dodatnim sedistima pada u vodu na linijama koje nemaju 100% popunjenost na svim mesecnim letovima.

Ako uzmemo da je popunjenost leta visokih 90% do 95% onda u avionu ostaje od 9 do 18 sedista praznih.

Sta u tom slucaju znaci jos dva reda od po 6 sedista ?

To znaci da ce procenat popunjenosti pasti za 5% do 10%.
I naravno troskove zamena sedista.

Mozda i gresim, ne zivim u iluziji da su svi ostali manje pametni. Ako ima neko dodatno pojasnjenje neka da doprinos.


Неће наравно сви летови бити попуњени 100%, али има случајева када се тражи карта више. Израчунај зараду од додатних 12 продатих карата. А сем трошка уградње нећеш имати додатни трошак за непродата седишта на летовима који нису попуњени. То што ће статистички попуњеност бити мања не значи ништа када су трошкови у питању.

Теоријски, мени је тај потез сасвим ок.
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2795
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 1672
Pohvalio: 1273

Re: Air Serbia

Postod GOJE » Pet Maj 12, 2017 9:22 am

Još kada bi neko vodio računa o udobnosti putnika.... Naravno nije to krivica Air Serbia-e, ali generalno važi pravilo da sve osobe više od 185cm su praktično putnici drugog reda.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Gargoyle
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 316
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 10:22 am
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 24

Re: Air Serbia

Postod Gargoyle » Pet Maj 12, 2017 9:31 am

kako nije krivica? nije isto da li letiš do beča atr-om ili airbusom/fokkerom, a as leti atr-om
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2795
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 1672
Pohvalio: 1273

Re: Air Serbia

Postod GOJE » Pet Maj 12, 2017 9:34 am

Gargoyle » 12 May 2017 08:31 am napisao:kako nije krivica? nije isto da li letiš do beča atr-om ili airbusom/fokkerom, a as leti atr-om

Pa nije njihova krivica, jer su trend smanjenja prostora za putnike osmislile i zločinački sprovode velike svetske kompanije. A to za Beč nije toliko ni važno jer su u pitanju kratki letovi oko 1h ili nešto više. Problem su letovi od 2 i više sati, a gig/mega problemi su letovi preko 5 sati.
Poslednja izmena od GOJE u Pet Maj 12, 2017 9:50 am, izmenjeno 1 put ukupno.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Pohvale za post: 1
Gargoyle
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 316
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 10:22 am
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 24

Re: Air Serbia

Postod Gargoyle » Pet Maj 12, 2017 9:44 am

ersrbija (nakon ukidanja dubaia) nema letove preko 5 sati, osim jfk, gde neće smanjivati prostor, jer ionako ima min. 30% praznih sedišta. a low costerima gde ima isto mesta kao kod ersrbije se može leteti tih 2 sata za manje para.
Misha V
Beginner
Postovi: 44
Pridružio se: Sre Okt 12, 2016 3:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9
Pohvalio: 4

Re: Air Serbia

Postod Misha V » Pet Maj 12, 2017 12:48 pm

Mislis ukidanja Abu dabija...
Gargoyle
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 316
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 10:22 am
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 24

Re: Air Serbia

Postod Gargoyle » Pet Maj 12, 2017 1:22 pm

Misha V » 12 May 2017 11:48 am napisao:Mislis ukidanja Abu dabija...


jabadabadu
VeniVidiVici
Intermediate
Postovi: 255
Pridružio se: Pet Avg 07, 2015 11:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 508
Pohvalio: 92

Re: Air Serbia

Postod VeniVidiVici » Pet Maj 12, 2017 1:32 pm

Ta sedišta je trebalo postaviti prilikom nabavke aviona, kada je osnivana Air Serbia. Sada samo imamo (kažem imamo, jer deo troškova poslovanja aviokompanije pokrivaju poreski obveznici Srbije) dupli trošak. Tada su ulagali u sedišta - a znali su da tako nešto nije održivo, i sada ih opet menjaju.

Ljudi ovde NE SHVATAJU da u avioindustriji ne možeš da se boriš protiv vetrenjača. Ne možeš da imaš "butik" aviokompaniju (štagod to značilo na siromašnom tržištu i gde većina letova ne prelazi 1-2 sata) u regionalnom saobraćaju. Ne možeš da izmišljaš toplu vodu koju su MNOGO VEĆE I OZBILJNIJE I PROFITABILNE aviokompanije davno izmislile. Ne možeš da kopiraš model iz arapskog sveta na Evropu. Davno su poredili strategiju Etihad-a sa strategijom Swissair-a (koji, hm, gle čuda, više ne postoji): http://www.economist.com/node/705265

Kada posluješ na malom tržištu, moraš biti svestan svog okruženja, konkurencije, realnosti. Nije jedna moćna Lufthanza tek tako izbacila poslovnu klasu iz aviona i zamenila ih običnim sedištima (sa praznim srednjim sedištem). Nisu tek tako zamenila sedišta na ova tanja (a ne uža kako ovaj "novinarčić" kaže). Ova sedišta su LAKŠA (a samim time teret koji avion nosi je manji, što dovodi do SMANJENJA potrošnje goriva), a samim time što su tanja, omogućavaju veći broj sedišta u avionu, BEZ smanjenja prostora koje putnik ima na raspolaganju između redova.

Toliko GLUPOSTI je ova naša aviokompanija radila (naravno, ima tu i dobrih strana: povezivanje Beograda sa svetom, marketing, isl.), koje je mogla da izbegne samo da je posmatrala šta su PAMETNIJI i VEĆI od nje uradili.
Pohvale za post: 2
Gargoyle
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 316
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 10:22 am
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 24

Re: Air Serbia

Postod Gargoyle » Pet Maj 12, 2017 1:46 pm

ko da posmatra - menadžment Etihada? zašto je sklapan aranžman uopšte, ako je menadžment omanuo, a jeste
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1144
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 637
Pohvalio: 1247

Re: Air Serbia

Postod Kokos » Ned Maj 14, 2017 9:20 am

Od Fijata i Er Srbije u budžet samo "mrvice"

Ekonomista Dragovan Milićević je na osnovu izveštaja o novčanim tokovima najvećih srpskih kompanija došao do zanimljivih podataka po kojima najveći državni projekti, Fijat i Er Srbija plaćaju najmanje novca u budžet uprkos ogromnim investicijama od strane države.

Tako je prema bilansima iz 2015. godine, s obzirom na to da još nisu objavljeni finansijski izveštaji za 2016, Fijat koji je četvrta kompanija u Srbiji po visini poslovnih prihoda uplatio 173,7 miliona dinara javnih prihoda u koje spadaju porez na dodatu vrednost, akcize, carine i ostale dažbine, od toga nula dinara poreza na dobit. To je svega 0,12 odsto poslovnih prihoda kompanije. Drugi veliki državni projekat, Er Srbija je u 2015. godini uplatila je 90 miliona dinara, od čega 12,8 miliona poreza na dobit, što je 0,27 odsto poslovnih prihoda kompanije. Ove dve kompanije učestvovale su u poreskim prihodima države 2015. godine sa 0,01 odsto u slučaju Er Srbije i 0,02 odsto u slučaju Fijata.


Nastavak na:
http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?news_id=345712&title=Od+Fijata+i+Er+Srbije+u+bud%C5%BEet+samo+%26quot%3bmrvice%26quot%3b


Uraaaa za subvencije stranim investitorima :dil:
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
dr strangelove
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 305
Pridružio se: Pon Mar 24, 2008 12:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 207
Pohvalio: 817

Re: Air Serbia

Postod dr strangelove » Pon Maj 15, 2017 3:14 pm

Er Srbija počela da postavlja nova sedišta u svoje avione
http://rs.n1info.com/a248959/Biznis/Er- ... dista.html

Slika
Pohvale za post: 2
laki72
Expert
Postovi: 6899
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5378
Pohvalio: 1631

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Pon Maj 15, 2017 3:47 pm

Mozete me zvati hejterom i pristalicom 'teorija zavere'...
Ali po meni ovo je aamo jedan od nacina isisavanja love iz kompanije i nista drugo.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Stomatolog
Higher intermediate
Postovi: 814
Pridružio se: Čet Dec 18, 2014 7:03 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 665
Pohvalio: 284

Re: Air Serbia

Postod Stomatolog » Pon Maj 15, 2017 6:23 pm

B92, 15.5.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1260592

10 erbasa Er Srbije postaju 11 - kako?

Er Srbija promeniće sedišta u deset svojih erbas aviona A319 i A320, čime će im povećati kapacitet, saopšteno je iz te avio-kompanije.

Slika

Tanja sedišta su male težine i oblikovana tako da zauzimaju manje prostora, što omogućava Er Srbiji da ugradi dodatne redove sedišta, a u isto vreme da poboljša ukupan boravišni prostor i komfor za svoje goste, navodi se.

Nakon renoviranja kabine, kapacitet aviona A319 povećaće se sa 128 na 144 sedišta, a u avionima A320 sa 155 na 174 sedišta, što predstavlja ukupno povećanje veće od 12 odsto u celoj floti uskotrupnih aviona.

Nova sedišta biće ugrađena i u biznis i u ekonomskoj klasi, a prvi avion A319, registrovan pod oznakom YU-APJ, trenutno se renovira u sklopu prilagođavanja poslovanja u cilju osnaživanja evropske mreže avio-kompanije.

“Rekaro sedišta štede prostor, manje su težine i obezbeđuju više prostora za noge za goste zahvaljujući svom modernom dizajnu. „Nova sedišta su oko 2,6kg lakša od sedišta prethodne generacije, što će smanjiti težinu naše flote aviona erbas A320 i A319 za više od 3.500kg u praznom stanju, čime će se smanjiti potrošnja goriva i emisija ugljenika”, izjavio je generalni direktor Er Srbije Dane Kondić.

„Povećanje broja sedišta ekvivalentno je uvećanju flote Er Srbije za još jedan erbas avion, a istovremeno će poboljšati ponudu i nivo udobnosti na letu. Na taj način Er Srbija će biti konkurentnija, značajno će smanjiti jedinične troškove, pokrenuće rast prihoda i povećati gustinu sedišta, tako da ćemo imati mogućnost da bolje odgovorimo na potražnju tokom letnjeg perioda”, navodi Kondić.

Er Srbija će ugraditi ukupno 1.500 rekaro sedišta u narednih nekoliko nedelja.

Uprkos povećanju kapaciteta, sedišta pružaju gostima više boravišnog prostora jer imaju tanji naslon i „džep“ za magazine na većoj visini. „Džep“ koji se obično nalazi u visini kolena sada je postavljen iznad rasklopivog stočića, što obezbeđuje više prostora za noge.

Nova rekaro sedišta biće ugrađena i u biznis klasi uskotrupne flote, u kojoj će se središnje sedište ostavljati prazno radi obezbeđivanja više prostora i gde će biti po dva gosta sa svake strane, u poređenju sa po tri gosta u ekonomskoj klasi.

Biznis klasa biće odvojena od ekonomske klase pokretnim paravanom, što omogućava Er Srbiji da prilagodi broj sedišta u zavisnosti od potražnje na putovanju. Od sada će do 12 sedišta biti dostupno u biznis klasi, u zavisnosti od potražnje.

Pored novih sedišta, renoviranje kabina aviona A319 i A320 podrazumeva i ugradnju novih tepiha, zavesa i obeležja na podovima, koji su u skladu sa enterijerom aviona erbas A330 koji trenutno putuje na relaciji za Njujork.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 21814
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8567
Pohvalio: 3221

Re: Air Serbia

Postod direktor » Uto Maj 16, 2017 12:46 am

Kazu da ce da izgube dio putnika zbog ovog prijatelj koji je letio oz londona dobio neki sendvicic kaze usluga opala naplata bitanja sjedista ubacivanje novih sjedista prtljag itd
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
VeniVidiVici
Intermediate
Postovi: 255
Pridružio se: Pet Avg 07, 2015 11:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 508
Pohvalio: 92

Re: Air Serbia

Postod VeniVidiVici » Pet Maj 19, 2017 5:49 pm

Letim pre neki dan sa Air Serbia, i uradim prijavu na let (check-in) putem interneta. Prilikom završetka čekiranja, dobije se poruka o raznim savetima, uključujući i ona da "savetujemo da slikate ovu mobilnu kartu za ukrcavanje" ?!?!?!?!

air serbia savet.jpg
Air Serbia / slikajte ovu kartu za ukrcvanje


Izaberem da dobijem kartu za ukrcavanje na telefon putem mejl. Stiže mi poruka sa opcijom da kartu prebacim u iphone wallet (što je vrlo jednostavan način da se iste čuvaju u telefonu). Sve to odradim i odem na aerodrom.

Pred sam izlaz, pre kontrole ručnog prtljaga, stoje dva momka koja svakom putniku proveravaju kartu za ukrcavanje, i štikliraju na papiru broj karte. To je onaj broj gde se beleži redosled putnika prilikom čekiranja. NA PAPIRU. Pokazujem mi moju kartu za ukrcavanje, i pitaju me da li imam onu koja se štampa, jer sa ovom ništa NE mogu. Kažu mi da nađem mejl, pa da se sa time ukrcam. Nađem mejl, i pokazujem im, i oni traže po karti taj broj za ukrcavanje. NEKO je ZABORAVIO da prikaže taj broj na mobilnim kartama za ukrcavanje. Taj broj inače POSTOJI na kartama SVIH drugih aviokompanija.

Posle kontrole ručnog prtljaga, dolazim do ukrcavanja, gde mi zemaljska stjuardesa ponovo traži kartu, ali OPET onu iz MEJLA, jer i ona MORA da štiklira taj PAPIR sa mojim brojem, iako tu istu stvar ODRADI RAČUNAR za nju prilikom provlačenja karte na očitaču.

Ovo znači da imamo TRI osobe koje proveravaju karte za ukrcavanje, DVA ISTOVETNA PAPIRA na kojima se štiklira ovaj broj, JEDAN RAČUNAR koji ovo isto beleži, i ukupno NULA osoba iz Air Serbia koje su razmišljale o ovim procesima i podacima koji su im neophodni da bi se ukrcavanje putnika obavilo na što JEDNOSTAVNIJI, i za aviokompaniju JEFTINIJI način.

airserbia boarding pass.jpg
Air Serbia iPhone boarding pass - karta za ukcrvanje



O dizajnu ne želim da trošim reči. Sve aviokompanije imaju karte za ukrcavanje (digitalne) u bojama aviokompanije. Alitalia zelene, Lufthanza žuto-narandžaste, airberlin crvene. Air Serbia ima belu kartu, sa nekim logotipom za snežnim pahuljicama koji se nimalo ne uklapa u samu kartu...

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bukira i 9 gosta