Šta je novo?

Air Serbia

Online check in im uopste ne radi za karte kupljenje pre Sabre, za ostale ne znam. Imao sam 6 letova u zadnjih 15 dana (3 povratna) i to nije radilo nigde (Milano i Dizeldorf su na listi onih na kojima navodno radi). Druga stvar posle koje sam poceo da se smejem od muke. Nedelja ujutru let za Dizeldorf, gužva haos, ne mogu da se chekiran - odvode me do šaltera Air Serbia na kome saznajem da je problem što na istom letu postoje dva putnika sa istim imenom i prezimenom i da sistem jednostavno ne podržava to! Tek se na nivou broja elektronske karte može RUČNO izabrati putnik. ŠIfra rezervacije ništa ne vredi ni na šalteru ni na online check in-u!
P.S. prvi avioni sa novim sedistima od 11. maja?
 
B92, 10.5.2017
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1258859

Dane Kondić za B92: Zašto NY iako se ne isplati

Direktor Er Srbije Dane Kondić govorio je u intervjuu za B92 o tome zašto je suspendovan let za Abu Dabi, ali i zašto letimo za Njujork iako se ne isplati.

"Kao odgovoran menadžment odlučili smo da suspendujemo let za Abu Dabi, pre svega jer gledamo koje su destinacije najjeftinije, ali i zbog cena goriva koje je poskupelo 50 odsto u odnosu na pre 3-4 meseca“, kaže Kondić.

Kao još jedan razlog navodi i petogodišnji plan kompanije koji moraju da osveže i u skladu sa cenom goriva.

Na pitanje zašto je let za Njujork neprofitabilan, Kondić kaže:

"Krenuli smo od nule, brend nije bio poznat i morali smo da vidimo kako da osvojimo deo kolača. Kao maloj kompaniji, potrebno nam je mnogo investicija ne samo u relaciju nego i prodajnu mrežu“, priča Kondić.

"Da budemo realni, ljudi tamo ne znaju za Srbiju, osim dijaspore, ali ne možemo samo na nju da se oslonimo, iako je popunjenost 70 odsto. Osvojiti Ameriku nije laka stvar, ali radimo na tome“, kaže Kondić.

Da li je moguće da je gorivo poskupelo 50% u odnosu na pre 3-4 meseca?
I da li je moguće da je let za New York neprofitabilan iako je popunjenost 70%?
 
Наравно да је могуће (ово друго), зависи по којој цени продајеш карте.
 
3f36a24ff61f1351cfba0da71759e0d1.jpg


Prvi let Airserbia-e sa kompletno zenskom posadom. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450483#p450483:3c9sdqea je napisao(la):
Stomatolog » Wed May 10, 2017 4:13 pm[/url]":3c9sdqea]
B92, 10.5.2017
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1258859

Dane Kondić za B92: Zašto NY iako se ne isplati

Direktor Er Srbije Dane Kondić govorio je u intervjuu za B92 o tome zašto je suspendovan let za Abu Dabi, ali i zašto letimo za Njujork iako se ne isplati.

"Kao odgovoran menadžment odlučili smo da suspendujemo let za Abu Dabi, pre svega jer gledamo koje su destinacije najjeftinije, ali i zbog cena goriva koje je poskupelo 50 odsto u odnosu na pre 3-4 meseca“, kaže Kondić.

Kao još jedan razlog navodi i petogodišnji plan kompanije koji moraju da osveže i u skladu sa cenom goriva.

Na pitanje zašto je let za Njujork neprofitabilan, Kondić kaže:

"Krenuli smo od nule, brend nije bio poznat i morali smo da vidimo kako da osvojimo deo kolača. Kao maloj kompaniji, potrebno nam je mnogo investicija ne samo u relaciju nego i prodajnu mrežu“, priča Kondić.

"Da budemo realni, ljudi tamo ne znaju za Srbiju, osim dijaspore, ali ne možemo samo na nju da se oslonimo, iako je popunjenost 70 odsto. Osvojiti Ameriku nije laka stvar, ali radimo na tome“, kaže Kondić.

Da li je moguće da je gorivo poskupelo 50% u odnosu na pre 3-4 meseca?
I da li je moguće da je let za New York neprofitabilan iako je popunjenost 70%?


Da, cene kerozena su značajno porasle u prvom kvartalu u odnosu na isti kvartal 2016. godine, ali su već krajem aprila počele da padaju.

The recent airline stock rally can be traced primarily to these indications of strong demand. However, investors are also starting to give airlines "credit" for a recent drop in fuel prices. As recently as the middle of April, the market price of jet fuel was $1.57 per gallon. By the beginning of May, the price had fallen to $1.41 per gallon, and it has continued to decline since then.
Izvor: https://www.fool.com/investing/2017/05/ ... g-may.aspx

Što se tiče leta za Njujork, on može biti neprofitabilan i sa popunjenošću od 100%. Mnogo toga zavisi od cenovne politike (yield i revenue management), konkurencije sa kojom se kompanija suočava, sposobnošću aviokompanije da proda kargo prostor, a i troškovnom stranom (avion koji ne leti, tj. leti 3 puta nedeljno, pravi fiksne troškove i onim ostalim danima).

Inače, zanimljivo je odslušati "intervju", naročito deo oko subvencija, gde je implicitno priznato da Air Serbia dobija subvencije. (oko 2:30)

Novinar: "Nije tajna da vi kao kompanija dobijate subvencije sa aerodroma..."
Dane Kondić: "Subvencije su sve u skladu sa dogovorima"

Da li je moguće da ovaj "lik" vodi jednu aviokompaniju.
 
Vojinović: Er Srbija prelazi na novi model, tzv. hibrid
Er Srbija će u budućem poslovanju primeniti novi poslovni model, kombinujući strategiju nacionalog avioprevoznika i low cost kompanije. Da bi uskladila troškove poslovanja i zaradu, najavljeno je sužavanje sedišta, ali i nov sistem čekiranja prtljaga.....
Izvor http://rs.n1info.com/a248129/Biznis/Voj ... ibrid.html
:shok:
 
Ne znam ni jednu liniju a da je kapacitet 100% popunjen i to na svim letovima koje u mesec dana obavi. Tako da strategija o dodatnim sedistima pada u vodu na linijama koje nemaju 100% popunjenost na svim mesecnim letovima.

Ako uzmemo da je popunjenost leta visokih 90% do 95% onda u avionu ostaje od 9 do 18 sedista praznih.

Sta u tom slucaju znaci jos dva reda od po 6 sedista ?

To znaci da ce procenat popunjenosti pasti za 5% do 10%.
I naravno troskove zamena sedista.

Mozda i gresim, ne zivim u iluziji da su svi ostali manje pametni. Ako ima neko dodatno pojasnjenje neka da doprinos.
 
Mozda je neka burazerska firma "nabavila" sedista pa treba zamena :D
 
Vise ima logike da ce cena karata biti za isti procenat ( povecanja kapaciteta) manja . kako bi bili konkurentniji low coust najezdi jer u pitanju je opstanak kroz prizmu rentabilnosti . :)
 
ma kakav opstanak, sve će trajati dok ima podršku iz budžeta, a to će morati da prestane zbog pregovora sa EU, kada će ih, logično, napustiti i Etihad
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450800#p450800:3q5bbfno je napisao(la):
Armatura » 11 May 2017 10:28 pm[/url]":3q5bbfno]Ne znam ni jednu liniju a da je kapacitet 100% popunjen i to na svim letovima koje u mesec dana obavi. Tako da strategija o dodatnim sedistima pada u vodu na linijama koje nemaju 100% popunjenost na svim mesecnim letovima.

Ako uzmemo da je popunjenost leta visokih 90% do 95% onda u avionu ostaje od 9 do 18 sedista praznih.

Sta u tom slucaju znaci jos dva reda od po 6 sedista ?

To znaci da ce procenat popunjenosti pasti za 5% do 10%.
I naravno troskove zamena sedista.

Mozda i gresim, ne zivim u iluziji da su svi ostali manje pametni. Ako ima neko dodatno pojasnjenje neka da doprinos.

Неће наравно сви летови бити попуњени 100%, али има случајева када се тражи карта више. Израчунај зараду од додатних 12 продатих карата. А сем трошка уградње нећеш имати додатни трошак за непродата седишта на летовима који нису попуњени. То што ће статистички попуњеност бити мања не значи ништа када су трошкови у питању.

Теоријски, мени је тај потез сасвим ок.
 
Još kada bi neko vodio računa o udobnosti putnika.... Naravno nije to krivica Air Serbia-e, ali generalno važi pravilo da sve osobe više od 185cm su praktično putnici drugog reda.
 
kako nije krivica? nije isto da li letiš do beča atr-om ili airbusom/fokkerom, a as leti atr-om
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450854#p450854:39qdq9pc je napisao(la):
Gargoyle » 12 May 2017 08:31 am[/url]":39qdq9pc]kako nije krivica? nije isto da li letiš do beča atr-om ili airbusom/fokkerom, a as leti atr-om
Pa nije njihova krivica, jer su trend smanjenja prostora za putnike osmislile i zločinački sprovode velike svetske kompanije. A to za Beč nije toliko ni važno jer su u pitanju kratki letovi oko 1h ili nešto više. Problem su letovi od 2 i više sati, a gig/mega problemi su letovi preko 5 sati.
 
ersrbija (nakon ukidanja dubaia) nema letove preko 5 sati, osim jfk, gde neće smanjivati prostor, jer ionako ima min. 30% praznih sedišta. a low costerima gde ima isto mesta kao kod ersrbije se može leteti tih 2 sata za manje para.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450910#p450910:3jfk6xfz je napisao(la):
Misha V » 12 May 2017 11:48 am[/url]":3jfk6xfz]Mislis ukidanja Abu dabija...

jabadabadu
 
Ta sedišta je trebalo postaviti prilikom nabavke aviona, kada je osnivana Air Serbia. Sada samo imamo (kažem imamo, jer deo troškova poslovanja aviokompanije pokrivaju poreski obveznici Srbije) dupli trošak. Tada su ulagali u sedišta - a znali su da tako nešto nije održivo, i sada ih opet menjaju.

Ljudi ovde NE SHVATAJU da u avioindustriji ne možeš da se boriš protiv vetrenjača. Ne možeš da imaš "butik" aviokompaniju (štagod to značilo na siromašnom tržištu i gde većina letova ne prelazi 1-2 sata) u regionalnom saobraćaju. Ne možeš da izmišljaš toplu vodu koju su MNOGO VEĆE I OZBILJNIJE I PROFITABILNE aviokompanije davno izmislile. Ne možeš da kopiraš model iz arapskog sveta na Evropu. Davno su poredili strategiju Etihad-a sa strategijom Swissair-a (koji, hm, gle čuda, više ne postoji): http://www.economist.com/node/705265

Kada posluješ na malom tržištu, moraš biti svestan svog okruženja, konkurencije, realnosti. Nije jedna moćna Lufthanza tek tako izbacila poslovnu klasu iz aviona i zamenila ih običnim sedištima (sa praznim srednjim sedištem). Nisu tek tako zamenila sedišta na ova tanja (a ne uža kako ovaj "novinarčić" kaže). Ova sedišta su LAKŠA (a samim time teret koji avion nosi je manji, što dovodi do SMANJENJA potrošnje goriva), a samim time što su tanja, omogućavaju veći broj sedišta u avionu, BEZ smanjenja prostora koje putnik ima na raspolaganju između redova.

Toliko GLUPOSTI je ova naša aviokompanija radila (naravno, ima tu i dobrih strana: povezivanje Beograda sa svetom, marketing, isl.), koje je mogla da izbegne samo da je posmatrala šta su PAMETNIJI i VEĆI od nje uradili.
 
ko da posmatra - menadžment Etihada? zašto je sklapan aranžman uopšte, ako je menadžment omanuo, a jeste
 
Od Fijata i Er Srbije u budžet samo "mrvice"

Ekonomista Dragovan Milićević je na osnovu izveštaja o novčanim tokovima najvećih srpskih kompanija došao do zanimljivih podataka po kojima najveći državni projekti, Fijat i Er Srbija plaćaju najmanje novca u budžet uprkos ogromnim investicijama od strane države.

Tako je prema bilansima iz 2015. godine, s obzirom na to da još nisu objavljeni finansijski izveštaji za 2016, Fijat koji je četvrta kompanija u Srbiji po visini poslovnih prihoda uplatio 173,7 miliona dinara javnih prihoda u koje spadaju porez na dodatu vrednost, akcize, carine i ostale dažbine, od toga nula dinara poreza na dobit. To je svega 0,12 odsto poslovnih prihoda kompanije. Drugi veliki državni projekat, Er Srbija je u 2015. godini uplatila je 90 miliona dinara, od čega 12,8 miliona poreza na dobit, što je 0,27 odsto poslovnih prihoda kompanije. Ove dve kompanije učestvovale su u poreskim prihodima države 2015. godine sa 0,01 odsto u slučaju Er Srbije i 0,02 odsto u slučaju Fijata.

Nastavak na:
http://www.danas.rs/ekonomija.4.htm...+i+Er+Srbije+u+budžet+samo+"mrvice"


Uraaaa za subvencije stranim investitorima :dil:
 
Mozete me zvati hejterom i pristalicom 'teorija zavere'...
Ali po meni ovo je aamo jedan od nacina isisavanja love iz kompanije i nista drugo.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
B92, 15.5.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1260592

10 erbasa Er Srbije postaju 11 - kako?

Er Srbija promeniće sedišta u deset svojih erbas aviona A319 i A320, čime će im povećati kapacitet, saopšteno je iz te avio-kompanije.

7920580635919a3934315d146688876_w640.jpg


Tanja sedišta su male težine i oblikovana tako da zauzimaju manje prostora, što omogućava Er Srbiji da ugradi dodatne redove sedišta, a u isto vreme da poboljša ukupan boravišni prostor i komfor za svoje goste, navodi se.

Nakon renoviranja kabine, kapacitet aviona A319 povećaće se sa 128 na 144 sedišta, a u avionima A320 sa 155 na 174 sedišta, što predstavlja ukupno povećanje veće od 12 odsto u celoj floti uskotrupnih aviona.

Nova sedišta biće ugrađena i u biznis i u ekonomskoj klasi, a prvi avion A319, registrovan pod oznakom YU-APJ, trenutno se renovira u sklopu prilagođavanja poslovanja u cilju osnaživanja evropske mreže avio-kompanije.

“Rekaro sedišta štede prostor, manje su težine i obezbeđuju više prostora za noge za goste zahvaljujući svom modernom dizajnu. „Nova sedišta su oko 2,6kg lakša od sedišta prethodne generacije, što će smanjiti težinu naše flote aviona erbas A320 i A319 za više od 3.500kg u praznom stanju, čime će se smanjiti potrošnja goriva i emisija ugljenika”, izjavio je generalni direktor Er Srbije Dane Kondić.

„Povećanje broja sedišta ekvivalentno je uvećanju flote Er Srbije za još jedan erbas avion, a istovremeno će poboljšati ponudu i nivo udobnosti na letu. Na taj način Er Srbija će biti konkurentnija, značajno će smanjiti jedinične troškove, pokrenuće rast prihoda i povećati gustinu sedišta, tako da ćemo imati mogućnost da bolje odgovorimo na potražnju tokom letnjeg perioda”, navodi Kondić.

Er Srbija će ugraditi ukupno 1.500 rekaro sedišta u narednih nekoliko nedelja.

Uprkos povećanju kapaciteta, sedišta pružaju gostima više boravišnog prostora jer imaju tanji naslon i „džep“ za magazine na većoj visini. „Džep“ koji se obično nalazi u visini kolena sada je postavljen iznad rasklopivog stočića, što obezbeđuje više prostora za noge.

Nova rekaro sedišta biće ugrađena i u biznis klasi uskotrupne flote, u kojoj će se središnje sedište ostavljati prazno radi obezbeđivanja više prostora i gde će biti po dva gosta sa svake strane, u poređenju sa po tri gosta u ekonomskoj klasi.

Biznis klasa biće odvojena od ekonomske klase pokretnim paravanom, što omogućava Er Srbiji da prilagodi broj sedišta u zavisnosti od potražnje na putovanju. Od sada će do 12 sedišta biti dostupno u biznis klasi, u zavisnosti od potražnje.

Pored novih sedišta, renoviranje kabina aviona A319 i A320 podrazumeva i ugradnju novih tepiha, zavesa i obeležja na podovima, koji su u skladu sa enterijerom aviona erbas A330 koji trenutno putuje na relaciji za Njujork.
 
Kazu da ce da izgube dio putnika zbog ovog prijatelj koji je letio oz londona dobio neki sendvicic kaze usluga opala naplata bitanja sjedista ubacivanje novih sjedista prtljag itd
 
Letim pre neki dan sa Air Serbia, i uradim prijavu na let (check-in) putem interneta. Prilikom završetka čekiranja, dobije se poruka o raznim savetima, uključujući i ona da "savetujemo da slikate ovu mobilnu kartu za ukrcavanje" ?!?!?!?!



Izaberem da dobijem kartu za ukrcavanje na telefon putem mejl. Stiže mi poruka sa opcijom da kartu prebacim u iphone wallet (što je vrlo jednostavan način da se iste čuvaju u telefonu). Sve to odradim i odem na aerodrom.

Pred sam izlaz, pre kontrole ručnog prtljaga, stoje dva momka koja svakom putniku proveravaju kartu za ukrcavanje, i štikliraju na papiru broj karte. To je onaj broj gde se beleži redosled putnika prilikom čekiranja. NA PAPIRU. Pokazujem mi moju kartu za ukrcavanje, i pitaju me da li imam onu koja se štampa, jer sa ovom ništa NE mogu. Kažu mi da nađem mejl, pa da se sa time ukrcam. Nađem mejl, i pokazujem im, i oni traže po karti taj broj za ukrcavanje. NEKO je ZABORAVIO da prikaže taj broj na mobilnim kartama za ukrcavanje. Taj broj inače POSTOJI na kartama SVIH drugih aviokompanija.

Posle kontrole ručnog prtljaga, dolazim do ukrcavanja, gde mi zemaljska stjuardesa ponovo traži kartu, ali OPET onu iz MEJLA, jer i ona MORA da štiklira taj PAPIR sa mojim brojem, iako tu istu stvar ODRADI RAČUNAR za nju prilikom provlačenja karte na očitaču.

Ovo znači da imamo TRI osobe koje proveravaju karte za ukrcavanje, DVA ISTOVETNA PAPIRA na kojima se štiklira ovaj broj, JEDAN RAČUNAR koji ovo isto beleži, i ukupno NULA osoba iz Air Serbia koje su razmišljale o ovim procesima i podacima koji su im neophodni da bi se ukrcavanje putnika obavilo na što JEDNOSTAVNIJI, i za aviokompaniju JEFTINIJI način.

Pogledajte prilog 1


O dizajnu ne želim da trošim reči. Sve aviokompanije imaju karte za ukrcavanje (digitalne) u bojama aviokompanije. Alitalia zelene, Lufthanza žuto-narandžaste, airberlin crvene. Air Serbia ima belu kartu, sa nekim logotipom za snežnim pahuljicama koji se nimalo ne uklapa u samu kartu...
 
Vrh