Šta je novo?

Koridor 10

B92, 20.5.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1262504

Do Bugarske šest traka, 14km gotovo mesecima

Do početka letnje sezone na istočnom kraku Koridora 10 ka Bugarskoj biće pušteno u saobraćaj 33 kilometra novog auto-puta.

Do tog datuma planirano je i da se trećim i završnim slojem asfalta, koji je nedostajao na već otvorenim deonicama od Crvene reke do Staničenja "presvuku" još 25,2 kilometra.

Ekipa "Novosti" se uverila da su poslednje posete, u decembru prošle godine, radovi odmakli, pa više ne zvuči nerealno obećanje iz "Koridora Srbije" da će od 1. jula automobili od Crvene reke do bugarske granice ići u šest traka.

Do tog roka majstori neće stići da završe jedino deo između Staničenja i tunela Sarlah, pa će vozači morati da se vraćaju na magistralni put, dok će na oko kilometar puta na Obilaznici oko Dimitrovgrada, kod Gradinja koristiti samo tri leve trake novoizgrađene saobraćajnice.

Grčka kompanija "Aktor" konačno je, posle godinu i po od otvaranja puta između Crvene reke i Čiflika, počela izlivanje završnog sloja asfalta na 13 kilometara. Trenutno se saobraćaj odvija u desnoj traci, dok neimari asfaltiraju levu. Pre toga su sanirali oštećenja koja su nastala tokom upotrebe nezavršene saobraćajnice.

Radnici koje smo zatekli na gradilištu kažu da dnevno mogu da izliju oko kilometar asfalta, ali da im varljivo vreme ne dozvoljava da posao rade bez prekida. Jer, za postavljanje završnog sloja su neophodni povoljni vremenski uslovi, pa čim kiša počne da pada - radovi prestaju.

Dušan Mijuk, šef projekta "Istok", veruje da će ova trasa biti kompletno spremna za puštanje u saobraćaj do kraja juna. Na ovu deonicu nastavlja se put od Čiflika do Staničenja od 12,2 kilometra na kojem je španski "Rubau" pre tri dana počeo asfaltiranje. Ova deonica je u decembru 2015. godine puštena u saobraćaj u poluprofilu.

“Završni radovi su počeli 16. maja i plan izvođača je da do 31. završe levu traku. Od 1. juna prelaze na asfaltiranje desne, tako da bi sve trebalo da bude gotovo do kraja juna. "Rubau" je kompanija koja se dobro pokazala na terenu. Vode urednu dokumentaciju, poštuju rokove i imaju kvalitetnu opremu”, priča Mijuk.

Deo od Staničenja do tunela Sarlah tek poprima obrise budućeg auto-puta, a radovi su u početnoj fazi. U ovom delu ima i najmanje radnika, jer su oni uglavnom usmereni na druge "Aktorove" deonice. To je deo koji neće biti završen do početka letnje sezone, a po stanju na terenu teško će biti okončan i do kraja ove godine.

Na drugom delu ove deonice, od tunela Sarlah je mnogo "življe". Tu će se, od 1. jula, vozači uključivati na novu saobraćajnicu.

“Pre nekoliko dana je premešten dalekovod koji je predstavljao smetnju u desnoj traci, čime je otklonjena i poslednja prepreka za asfaltiranje ovog dela puta. Ovde su prošle godine u ovo vreme plovile patke, a sada postavljamo završni sloj asfalta”, kaže šef projekta "Istok".

Na istočnom kraku Koridora 10 probijeno je pet tunela. Osim Bancareva, završena je i izgradnja Pržojne padine i Progona na Obilaznici oko Dimitrovgrada. U ovim tunelima smo zatekli majstore iz italijanske kompanije "Elef" koji u Pržojnoj padini montiraju nosače za osvetljenje, dok u Progonu postavljaju svetlosnu signalizaciju.

Od 22,5 kilometara, "Aktor" je do sada asfaltirao 9,4 od Proseka do tunela Bancarevo, a kompanija "Subtera" je kompletno završila izgradnju tunela. U njemu preostaju još samo radovi na elektro-mašinskom opremanju, za koje je u toku procedura za izbor izvođača.

Na trasi od Bancareva do Crvene reke u toku su tek pripremni radovi. Put na izlazu iz tunela je trasiran, ali gotovo ništa više od toga na 13 kilometara nije urađeno.


Put od Pirota do Dimitrovgrada od 14,3 kilometra kompletno je završen krajem prošle godine, ali nije pušten u saobraćaj. Po onome što smo videli na terenu, čini se da će "Aktor", posle svih komplikacija i produžetka roka, kao treći izvođač na ovoj deonici, ipak uspeti da završi obilaznicu oko Dimitrovgrada. Sreću mu kvari zasek "Gradinje", koje se nalazi nasred desne trake auto-puta. Bageristi su uspeli da iskopaju i izvezu više od 350.000 kubika kamena, a procenjuje se da moraju da uklone još oko 250.000 kubika. Zbog toga će, od leta, ovde biti asfaltirane samo tri leve trake, dok se završetak u punom profilu očekuje do kraja godine.


Trenutna situacija na terenu pokazuje da će deonica od Proseka do Crvene reke, koja bi trebalo da zameni magistralni put kroz Sićevačku klisuru, poslednja biti završena, a koliko će vremena još "Aktoru" biti potrebno da je okonča, nije lako proceniti. Gotovo je izvesno da će teško uspeti da se "izbore" sa njom do kraja godine.
 
1.
Da li će čeona naplatna rampa Malča biti pre ili posle izlaza za Svrljig gledano iz pravca Niša?

2.
Zašto se kod Bujanovca prave dve petlje, dok naprimer mnogo veće mesto Vranje ima samo jednu? Po nekim planovima koje sam gledao mislim da je Bujanovac trebao da ima samo jednu petlju.
 
Stacionaža ČNS Malča je iza sadašnjeg čvora i isključenja za Svrljig, ka Proseku mada još nema nikakvih aktivnosti po pitanju otkupa zemljišta i spajanja sadašnjeg magistralnog sa petljom Malča.

A za Bujanovac potpuna besmislica, Vranjska banja je trebala dobiti petlju, ali...
 
Opet nezgoda na BG-Niš i opet zatvaranje puta.

Džaba im svemirski novi Bubanj Vrčin potok i slično.
 
Саобраћај у смеру ка Нишу је обустављен а возила се преусмеравају старим путем преко Ражња.

У смеру ка Београду проходна је једна трака пута.
 
Petlja Srpska Kuća je dobra za pravac ka Trgovištu i kao severni ulaz za Bujanovac.
Razmak između te petlje i perlje Bujanovac nema ni 4km a do Vranja ima 10-11km.

Trebali su da stave Vranje jug izmedju Ribnica i Donjeg Neradovca ali u tom pojasu ide i pruga i put pored autoputa pa je pravljenje petlje teško.
Kod petlje Srpske Kuće su iskoristili stari pravac za jednu od rampi.

Vranjska banja je trebala da ima rampu. npr kod sela Moštanica ili gde je već bila Bresnica.

Znači postojaće čeona naplata Malča posle petlje Svrljig. Niš će imati 5 rampi bez naplata.

Mesto čeone naplate Doljevac će biti malo čudno kada se prebaci u zatvoreni sistem. Zamislite onog ko ide iz Niša i uzme karticu na čeonoj naplati u Doljevcu i siđe nepun kilometar u Doljevcu uz naplatu od 10-20 din. sem ako ne naprave severnije veću npr. kod sela Batušinac mislim da ima ravnog dela gde je moguće napraviti rampu.
 
Prosao sam za vikend u oba smera deonicom BG - SU i dve stvari su me fascinirale:
- Od Siriga na dalje se ne placa AP!!!??? Ja ne mogu da verujem koliko mi para bacamo, prosto neverovatno.
- U povratku sam hteo da svratim u NS i nisam skontao da samo na jednom mestu mogu da se iskljucim. Onda sam posle morao da idem do Kovilja i da se vracam. Ova deonica je tehnicki mozda dobro zamisljena, ali bi trebalo nekako pametnije obavestiti vozace da je to JEDINO skretanje za NS
 
Pitanje naplate u Srbiji je i pitanje mentaliteta i ponasanja nas samih,evo upravo ta deonica Presevo Doljevac je mogla ostati samo na te dve ceone rampe i bez ulaganja u skupe petlje i bocne naplatne rampe jer lokalni saobracaj izmedju Vranja i Leskovca svakako na duzi period ne moze opravdati ulaganja i odrzavanje bocnih naplatnih mesta,kao i same troskove radnika opreme itd.Putnicima u tranzitu je manje vise sve jedno da li ce platiti na dva mesta po 200din ili odjednom 400.Na primer Leskovcani realno i pre Doljevca koriste autoput a i posle Doljevca do Leskovca tako da je cifra tu negde.
Ali tu se javlja problem nase domisljatosti pa ljudi pocinju brze bolje da zaobilaze rampu ukljucujuci se pre i posle same rampe i tako fino izbegnu naplatu,onda su ovi iz Puteva primorani da na bliza iskljucenja postavljaju bocne otvorene naplatne rampe kao sto vsu Doljevac i Gadzin han i na taj nacin teraju ljude na autoput.Taj scenario bi se uskoro dogodio i kod Preseva,a vec je vidjen kod Pazove i Siriga ranije tako da na kraju vi opet imate nekoliko bocnih rampi u otvorenom sistemu i i onda sledi logican zakljucak dodajmo jos dve ili i li tri i eto zatvorenog sistema.

A mentalitet nasih ljudi je cudo ,javna je tajna menjanje kartica za putarinu i skracivanje deonice i o tome smo vec diskutovali a sad a je trend da su ljudi poceli menjati tagove!!! Prosto neverovatan je primer da cesto mozete videti kamiondzije kako prelepljuju tablice,ili vozace vozila koji voze uz desnu ivicu trake da im se ne vidi cela tablica.Tolika drskost bez obzira na to sto svaki tag nosi jedinstveni indentifikacioni broj,sam videonadzor objekta koji bukvalno sve snimi i sto se takvim postupcima lako ulazi u trag ne sprecavaju nase ljude da krse propise,pitam se samo sta smo u stanju sve da uradimo na mestima gde nas niko ne vidi?
 
Gledam nešto na Guglu ovu deonicu gde je bila saobraćajna nesreća kod Ražnja.

1. Zar nije lakše iseći zaštitnu ogradu (da ne kažem pogrešno bankinu) između smerova i tako omogućiti prolaz u oba smera. Shvatam da je to "veliki" logistički poduhvat za naše službe jer treba zvati nekoga sa brusilicom i nekoga ko ima privremenu saobraćajnu signalizaciju.

2. Zašto na ovom potezu nema zaustavne trake?

 
Zbog sporijih vozila su ukinute zaustavne trake. Mislim da je isto stanje i uz Begaljičko brdo kao i kod MML-a.
 
Stomatolog":2fxmr4oi je napisao(la):
Ako ćemo tako onda bi bilo dobro i pošteno da po završetku beogradske autoput obilaznice, da se i ona uključi u zatvoreni sistem naplate putarine.
To bi onda izgledalo ovako, 'plavi klugovi' bi bile bočne naplatne rampe, a 'plave linije' bi bile čeone naplatne rampe.
'Duple crvene linije' su trenutne i planirane čeone naplatne rampe.
Tranzitni putnici kroz Srbiju bi uzimali karticu za autoput na naplatnoj stanici Šid ili Subotica i plaćali bi kod Dimitrovgrada ili Preševa ili obrnutim redom u suprotnom smeru.



U celoj Srbiji neki žele da se naplaćuje svaki kilometar autoputa osim oko i kroz Beograd i oko Subotice (po planu četri izlaza od granice bez naplate), a razlog je konfor i što manje čekanje na naplatnim rampama koji bi najviše značio nama beograđanima, pošto naprimer Nišu bi uskratili besplatnu upotrebu autoputa oko grada. Naprimer Novi Sad ima oko grada paralelni put čija je upotreba besplatna. Da li će naprimer Čačak dobiti besplatnu uporebu autoputa od Preljine do Pakovraće (nekima bi to značilo, brza obilaznica bez semafora)? Najverovatnije neće. Svim građanima mesta koja imaju dva ili više ulaza/izlaza na/sa autoputa bi značilo da je upotreba među tih ulaza/izlaza besplatna.

Zbog toga od pre nekog vremena i zagovaram vinjete kao elegantno i pravedno resenje. Nema povlascenih, a nema ni bocnih rampi koje vise kostaju, nego sto zarade.

astrodule":2fxmr4oi je napisao(la):
Gledam nešto na Guglu ovu deonicu gde je bila saobraćajna nesreća kod Ražnja.

1. Zar nije lakše iseći zaštitnu ogradu (da ne kažem pogrešno bankinu) između smerova i tako omogućiti prolaz u oba smera. Shvatam da je to "veliki" logistički poduhvat za naše službe jer treba zvati nekoga sa brusilicom i nekoga ko ima privremenu saobraćajnu signalizaciju.

2. Zašto na ovom potezu nema zaustavne trake?


A kad demontiraju zastitnu ogradu, onda da dovezu par kamiona sljunka, valjak da to sabije i finiser sa kamionom asfalta...
Cenim da si ovo prevideo ;)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452865#p452865:2j346hsb je napisao(la):
Žika » 56 minutes ago[/url]":2j346hsb]Zbog sporijih vozila su ukinute zaustavne trake. Mislim da je isto stanje i uz Begaljičko brdo kao i kod MML-a.

Aha, znači ovo je nizbrdica / uzbrdica?

@laki72 pa postoje oni kao mini mostovi za kablove ili kanale. Cenim da bi se tako manje vremena trošilo nego preko obilaska. Potpuno sam svestan da je to organizovati logistička noćna mora, ali da je u pitanju neka veće nezgoda mislim da bi to bilo bolje rešenje.
 
@astrodule
Ma salim se malo, jasno mi je sta mislis.
Koliko mi se cini, na rekonstruisanim delovima ostavljeni su 'prolazi' gde je dovoljno demontirati zastitnu ogradu.
Naravno, potrebno je to uraditi duz celog autoputa na svakih 2-3 km, a to vec nije mali posao.
Takodje, potrebno je pokriti autoput nadzornim kamerama i imati dezurne ekipe koje bi u slucaju potrebe brzo izasle na teren i demontirale ogradu, ali i postavile privremenu signalizaciju i razdelne barijere na obilaznim deonicama.
Bojim se da ce proci jos nekoliko godina dok dodjemo do takvog nivoa dezurstava, a vidjao sam zastoje uzrokovane udesima i po mnogo bogatijim i organizovanijim zemljama.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
-neka bude i na 5km, kao u Hrvatskoj, pa super. Obim saobraća je toliki da je totalni kretenizan slati ga na stari put. (koliko god on na ovoj deoni bio dobar
 
Ne znam kako vi ali meni je lose kad vidim saobracajku i stetu koja je nastala, da ne spominjem zivote. Jednom sam video na penjanju na Zlatibor iz Nove Varosi zestok udes i posle stajanja od sest sati,kad sam konacno tuda prosao i video sta je ostalo posle nesrece, nisam mogao da se smirim od tuge i noge su mi klecale od straha. Stao sam na prvi motel i tu odmorio dok se nisam smirio. Zato je i bolje preusmeriti negde drugde saobracaj jer na nas vozace takve stvari jako uticu, bez obzira koliko mislimo da smo jaki

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
@laki72 razumemo se potpuno.

Svako ko je vozio po stranim autoputevima zna da su gužve normalne stvar.

Ipak, postoje neke stvari koje olakšavaju život vozačima, a to su displeji iznad autoputa koji ti daju neka obaveštenja (ne samo temperaturu i vreme, nego i najavljuju gužve ispred).

Prva stvar koju bih uveo kod nas su displeji na bitnim skretanjima pred mesta gde se očekuje gužva, tj. ispred glavnih rampi (čeonih) na našim autoputevima, kao i pred granicu (odvajanje za alternativne granične prelaze).

Sledeća stvar je radio stanica koja jedino što radi obaveštava o gužvama i radovima. Ako je neko vozio po inostranstvu mogao je da primeti da se ponekad na radiju emituju neka obaveštenja (čak i ako slušaš MP3 ili CD).

Sve to zahteva mnogo logistike i organizacije, ali to je nešto što mora da ide uz autoputeve.

@kuburicsrdjan 6 sati im nije bilo dovoljno da raščiste? To je ta logistika koja nam fali :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452905#p452905:bdccwxpb je napisao(la):
astrodule » Mon May 22, 2017 12:59 pm[/url]":bdccwxpb]Sledeća stvar je radio stanica koja jedino što radi obaveštava o gužvama i radovima. Ako je neko vozio po inostranstvu mogao je da primeti da se ponekad na radiju emituju neka obaveštenja (čak i ako slušaš MP3 ili CD).

Sve to zahteva mnogo logistike i organizacije, ali to je nešto što mora da ide uz autoputeve.

To samo zahteva promenu mišljenja, da jednostavno autoput nije lokalni put i da ne mogu vozila da stoje duže od sat vremena.

Displeji iznad puta su relativno skupi, ali uvođenje objavljivanja informacija preko radija uz RDS alarm signal nije lansiranje raketa.
RTS već ima deo opreme.

...izguglaj RDS-TMC
Taj "Traffic message channel" ne košta skoro ništa a super je stvar.
 
Opcija TA.

Traffic announcement (TA) refers to the broadcasting of a specific type of traffic report on the Radio Data System. It is generally used by motorists, to assist with route planning, and for the avoidance of traffic congestion.

The RDS-enabled receiver can be set to pay special attention to this TA flag and e.g. stop the tape/pause the CD or retune to receive a Traffic bulletin. The related TP (Traffic Programme) flag is used to allow the user to find only those stations that regularly broadcast traffic bulletins, whereas the TA flag is used to stop the tape or raise the volume during a traffic bulletin.

On some modern units, traffic reports can also be recorded and stored within the unit, both while the unit is switched on, but also for a pre-set period after the unit is turned off. It may also have in-built timers to seek and record the same for two separate daily occasions, i.e., one setting for before the morning commute, and the second for the evening return journey. These messages may then subsequently recalled on demand by the driver. This specific function is known as TIM, or traffic information message.
 
No nasim radio stanicama savremena tehnilogija ne sluzi nicemu.
Takodje, i da pozele, bilteni koje daje AMSS su izizetno nepouzdani i kasne prilicno sa auzuriranjem informacija.
To me posebno nervira po pitanju granicnih prelaza, jer na svakom vecem imaju svoju bazu, pa iz prve ruke mogu da znaju pravo stanje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ali oni ti nista ne znace na granicnom prelazu, jer ne odvajaju vozace od putnika, teretna, putnicka ni autobuse.
Bus sa 100 ljudi od kojih pola ima ukljucen 'tracking' je jednak kao 25 automobila sa 2 putnika, a priznaces bus i 25 automobila ne prave istu guzvu u saobracaju :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prilog u bg hronici o zastojima na autoputu
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Tyurpap0FLc[/youtube]
Na 5 minuta.
 
Eto i Palikuća kaže da nedostaje komunikacija između hitnih službi.

@laki72 Nisam siguran da Google nije predvideo situaciju sa putnicima u busu. Naime, GPS je prilično precizan, pa vidi da su ti putnici na malom prostoru. Ono što je njemu važnije je lokacija svakog ko ima tracking, a na osnovu nje postavlja tamno crvene linije.

Ja nekako baš verujem Googlovim mapama i navigaciji, jer mi je po Srbiji (i Beogradu) cenio vremena dolaska precizno skoro u minut.
 
Vrh