Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pa kako da stanica Prokop bude akraktivna kada se još uvek gradi, na njoj nema nikakvih sadržaja koji tek treba da se grade (tržni centar), nema prodaje karata, trafike, nema poštenog prilaznog puta, nema javnog saobraćaja do stanice, a nema ni nekog velikog broja vozova.

Kada se napravi bar jedna pristupna saobraćajnica do Prokopa i kada se dovede par linija gradskog saobraćaja da prolazi uz stanicu, postavi bar jedna trafika i blagajna za prodaju karata i prebaci bar polovina vozova sa GŽS na Prokop, biće i mnogo više putnika.

Stvar je gotova, GŽS se ukida ili će joj se funkcija minimalizovati, tako da treba samo obezbediti minimalne uslove koje sam već pomenio i početi prebacivati polaske vozova, a putnici će se morati naviknuti na nove okolnosti koje su dogovoreno pre 30 godina.
 
:)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452559#p452559:1s5l02vv je napisao(la):
Biciklistkinja » 20 May 2017 07:30 pm[/url]":1s5l02vv]Ako smo mi gradili Prokop 30 godina i uložili stotine miliona evra da bi u špicu desetoro ljudi ušlo u BG voz onda jbt život. Kome nije jasno da je buduća glavna železnička stanica na potpuno pogrešnom mestu i da stanica nikada neće biti atraktivna onda neka ode na Prokop, sedi na klupi ceo dan i gleda u tu tugu.
Ne razumem sta nije jasno. Napravili smo od stanice slepo crevo i cudimo se sto nema putnika. Sa tri strane ne mozes da joj pridjes, a sa cetvrte je putesestvije. To je isto kao da napravis hotel na vrhu neke planine, a ne napravis put do hotela i onda kazes dodje mi da placem, nema gostiju. Kao ima samo poneki planinar pesak. Ugasiti gzs, prebaciti vozove u prokop i preusmeriti par linina koje idu na Savski trg i garantujem hiljade putnika...
 
Tačno tako.
I nadam se da će taj dan doći već ove godine završetkom izgradnje pristupne saobraćajnice.
GSP treba da prebaci par gradskih linija da prolaze pored stanice.
Na ulazu u stanicu treba postaviti jednu trafiku,
a železnica neka postavi jedan privremeni kontejner za prodaju karata.
Taxi stanica.
I par policajaca ili redara koji će da paze malo na red.
I naravno vozove treba prebaciti i to je to za početak.
 
Izgradnjom svih pristupnih saobracajnica (pogotovo onih sa autoputa), stanicne zgrade, trznog centra i uz modernizaciju zeleznice broj putnika ne bi bio nikakav problem. Znam da dosta ljudi negoduje zbog lokacije stanice, ali ja mislim da lokacija nije problem vec njena trenutna (ne)povezanost sa drugim delovima grada. Izgradnjom svega prethodno navedenog ni to ne bi bio problem jer bi se olako uvele nove linije gradskog prevoza. Ne zaboravimo da se Prokop nalazi uz mostarsku petlju i da blizina autoputa olaksava prilaz putnicima sa udaljenih delova grada. Isto tako svaka linija gradskog prevoza koja prolazi autoputem bi mogla da dobije stajaliste kod Prokopa. Ono sto je zapravo problem jeste realizacija ovog projekta koja traje u nedogled. Drugi problem je katastrofalno stanje u zeleznici od koje verovatno i kombi prevoz ima veci broj putnika. Kada bi se projekat zavrsio i bar neki putni pravci modernizovali vrlo lako bi broj putnika narastao.
 
Ovi što kukaju kako imamo malo putnika na Prokopu , pored toga što smo tolke pare smo "ulipali" u njega , i što nedvosmisleno govori da je stanica na lošem mestu , mi nisu jasni. Znam da će da zvuči pojedincima kao da sam pristrasan , i da navijam za to da imam što više direktnih linija ka drugim naseljima , samo zato što igrom slučaja živim u blizini ...
Odjednom je preusmerenje , makar jedne linije koja ne prolazi trenutno pored , za sada glavnog ulaza , teranje putnika na nepotrebno kruženje i mučenje , zarad nečijeg hira. Kao što reče Stomatolog , kako da stanica bude pristupačnija kada iz pojedinih pravaca moraš da oprkužiš 3/4 stanice da bi došao do ulaza. Sa izgranjom nove saobraćajnice , koja je pri kraju , taj problem nestaje , i stvaraju se uslovi za preusmerenje jedne ili par linija preko Prokopa , čime bi se veći broj naselja , uflavnom onih kojima je sada komplikovano da dođu do stanice , bila mnogo pristupačnija. Ako može železnička stanica "Karađorđev park" da ima vezu sa gomilom naselja (Konjarnik , Šumice , Slavija , Novi Beograd , Zemun , Banjica , Dedinje , Stari Košutnjak , deo Kanarevog brda , Miljakovac I , Miljakovac II , Miljakovac III , Vidikovac , Petlovo brdo , Rakovica , Resnik , Bulevar Oslobođenja , Čukarička Padina , Južni bulevar , Cvetkova pijaca , Kluž , Mirijevo I & II , Medaković II , Dušanovac , Neimar , Sopot , Mladenovac , Trg republike , Hadžipovac , Kumodraž , Glavna železnička stanica , Sajam , Železnik , Julino brdo , ...) , ne vidim zašto ne bi mogao i Prokop da ima petinu ili čak šestinu od tog broja. Iako će biti onih koji će to opravdavati time da ima veliki broj putnika koji koristi BG: voz , jedinu liniju železnice koja prolazi tuda , i time kako je to samo još jedan primer kako je Prokop na lošem mestu , a Karađorđev park na dobrom mestu , bilo bi dobro da ti isti zagovornici zapitaju i kažu šta rade svi ti ljudi koji izađu iz voza. Da li masovno idu do nekog mesta u blizini železničke stanice “Karađorđev park“ , i koje je to mesto (objekat) ili presedaju na linije koje tu staju i idu do neke druge lokacije?
 
Да искористим Букирину фотографију грађевинске табле:

file.php


Дакле сутра је готов јужни прилаз станици "Београд центар" :kk: :kk: :kk: :gobb:

Значи наредне ноћи ово завршавају:

file.php


Живео Страбаг, ето како се пословно понаша једна европска фирма. Ред, рад и култура! Ех, само да код нас заживи тај систем, па да нам сване... :sesir: Никад нисам волео професионалне европејце, али сад видим да грешим и да људи имају право :grand:

Али шта се дешава на изградњи моста код Остружнице, на обилазници? Наш цењени Игор у својој изванредној репортажи констатује да ће рок тешко бити испоштован, а како је то могуће кад је опет у питању чини ми се Страбаг? Сад се присетих да их нешто није било на траси више од пола године од тренутка пуштања радова, или можда грешим? :dil:

И најновије догађање, у рупи где се граде Виста и Парк солитери: посао је добио Страбаг, шипови од стране Новкол-а одавно урађени, а даљи радови увелико - стоје?! Колико се сећам на Резиденс блоку Енергопројект је готово "изгурао" Новкол и одмах кренуо са радовима. И сва је прилика да ће испоштовати рок до априла наредне године.
Уствари, можда сам ја само острашћена незналица и можда ће ме велика европска фирма демантовати, што бих јако волео да се догоди. У то име :vops:
 
Strabag mislim da nista nije uradio na vrijeme i da uvjek kasni i trazi pare za dodatne radove
 
Generalno , kod nas se nista ne odradi na vreme , barek koliko je meni poznato. I uvek se produzavaju rokovi , da bi se na kraju reklo da je zavrseno pre roka. Jeste , to je tacno , ali sto pri tom i ne kazu koji je to produzeni rok po redu , cik ako smeju. Ove sa pristupnom saobracajnicom Prokopu je , jedino za sta mogu da kazem da ce biti uradjeno u roku , ali da ce biti za par dana gotovo , kao sto neki kazu , nisam siguran. Mislim da ce ipak trebatri malo vise vremena , jer niti je zavrsena zastitna ograda mostovskoj konstrukciji , niti je zavrsen spoj nove saobracajnice sa Dragana Mancea.
 
Напео сам се али нисам успео да ти испратим ток мисли?!? Јел касне ови или не касне, оће ли бити сутра готово као што пише на табли или неће? Ја бих рекао да добро касне, а зашто не знам и нисам могао да уочим из ових ваших предивних репортажа, деловали су ми некако опуштено, по систему хај полако хај лагано. Мени смета што добише силне послове, а очигледно се нису доказали... :notok: :kafa: :grand: :dil: :bash: :notok: :notok:
 
Saobracajnica kod Prokopa ne kasni , barem ono što sam imao prilike da čujem i da pročitam. Nikako ne bih rekao da dobrano kasne , već da rade mnogo brže nego što se inače radi. Kad god bih prošao pored , video sam da se nešto radi , za razliku od drugih gradilišta gde se dešava vrlo često da bude po par ljudi i da sede i odmaraju se ...
Generalno , ne znam da se iko kod nas dokazao , tako da koga god da odaberemo , dođe nam na isto. Jedino je pitanje ko je na vlasti u trenutku započinjanja nekog posla , jer na osnovu toga će "njegove" firme da dobijaju poslove u tom periodu.
 
1. На табли пише - крај радова 22.05.2017. ја мора да сам обневидео или нешто још горе :| :oops: :cry: :x
2. Енергопројект је имао рок 27.јануар 2016. за радове под плочом и испоштовао је. Или ја имам амнезију.
3. Иста фирма потпуно у року ради у БНВ-у ове прве зграде... Толико о томе да нико не поштује рокове. :grand:
 
U zadnje vreme Strabag je dobio gomilu poslova:
-Gradnja Ikee i pristupnih saobracajnica
-Gradnja Naplatne Rampe Vrcin
-Pristupni putevi Prokopu
-Most kod Ostruznice
-Zgrada u sklopu BNV-a
Mozda su dobili previse poslova,a nemaju dovoljno radnika i mehanizaciju?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452752#p452752:3u5mczc1 je napisao(la):
Veliki Vracar » May 21st, 2017, 8:45 pm[/url]":3u5mczc1]1. На табли пише - крај радова 22.05.2017. ја мора да сам обневидео или нешто још горе :| :oops: :cry: :x
2. Енергопројект је имао рок 27.јануар 2016. за радове под плочом и испоштовао је. Или ја имам амнезију.
3. Иста фирма потпуно у року ради у БНВ-у ове прве зграде... Толико о томе да нико не поштује рокове. :grand:
Što se tiče popločavanja i zamene šina , rok je bio neverovatno velik , godinu i po dana , čini mi se , a za nešto mnogo kompleksnije , kao što je izgradnja saobraćajnice i podizanje mostovske konstrukcije , godinu dana. :bash:
I opet i pored tako velikog roka , oni nisu bili u stanju da to odrade kako treba , pa su morali i da rade treću smenu , nekih mesec dana pre isteka roka , sve samo da se stigne na vreme da bude pre izbora , kako bi AV mogao da "poentira".

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452761#p452761:3u5mczc1 je napisao(la):
autoputevi kao hobi » May 21st, 2017, 9:48 pm[/url]":3u5mczc1]U zadnje vreme Strabag je dobio gomilu poslova:
-Gradnja Ikee i pristupnih saobracajnica
-Gradnja Naplatne Rampe Vrcin
-Pristupni putevi Prokopu
-Most kod Ostruznice
-Zgrada u sklopu BNV-a
Mozda su dobili previse poslova,a nemaju dovoljno radnika i mehanizaciju?

Vidi , kako sam ja čuo , fazon je u tome da se poslovi prihvataju , što je više moguće , da se postave skele , i da se radi malo ovo , malo ono , koliko se stigne , a sve zbog toga što se dobro plaća za svaki dan koliko stoji skela. Informacija je proverena , imam rođaka koji je u tim vodama , radi projektovanje kanalizacije.
 
Kašnjenje Strabaga za naplatnu stanicu Vrčin je bilo katastrofalno, više od pola godine za svega 1km autoputa. Azijati su za mnogo veće deonice (po 40-50km) imali manja kašnjenja zadnjih godina u Srbiji. Azeri svega 2 meseca za 40km autoputa sa tunelima, mostovima kroz brda i ispao je haos, a ovi kasne pola godine za 1km autoputa i još ih hvale.
 
"Страшна багра" :twisted: (генеалогија настанка назива компаније :laugh: )

Солецар каже: "Vidi , kako sam ja čuo , fazon je u tome da se poslovi prihvataju , što je više moguće , da se postave skele , i da se radi malo ovo , malo ono , koliko se stigne , a sve zbog toga što se dobro plaća za svaki dan koliko stoji skela"

Знаш како, овакву филозофију са овим скелама можда може да гура неки предузимач-дунђер док не добије батине, али овде се ради о светским компанијама и о тендерски добијеном послу са прецизно утврђеним роковима, тако да је једини лек одштетни захтев за сваки дан неодобреног кашњења тј. спасавај што се спасити може, а компанију на црну листу. Међутим ови и даље добијају послове, по мени то је крајње лудило.... Видећемо шта ће бити на Висти, лоше је почело, нема их нигде... :grand:
 
Можете да довлачите које оћете линије на Прокоп, али има једну ману коју није могуће исправити - нема везу са најкапацитетнијим површинским јавним превозом - трамвајем. Нити може да је има. Све оне скице које су предлагане својевремено су све до једне - научна фантастика.

На крају, нама "мрзитељима" прокопа је јасно да ће станица постати приступачна када се изграде сви приступни путеви. Проблем је што ти приступни путеви коштају милионе евра које треба уложити да би станица била повезана како треба а рецимо, НБГ је већ повезан како треба (чак и боље). Те милионе смо могли да улупамо у НБГ и да од ње направимо главну станицу која би изгледала као свемирски центар .... али не ... улупаћемо милионе у Прокоп да бисмо га довели у стање НБГ-а. Станица повезана са градом која изгледа као напуштена руина на периферији неког града у Сибиру. Лудило мозга!
 
Koliko god vi mrzitelji Prokopa pricali ja vam kazem da je sadasnja Glavna zeleznicka stanica cernobil i bice jos mnogo godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452853#p452853:2bdgq9nq je napisao(la):
stf » May 22nd, 2017, 11:29 am[/url]":2bdgq9nq]Можете да довлачите које оћете линије на Прокоп, али има једну ману коју није могуће исправити - нема везу са најкапацитетнијим површинским јавним превозом - трамвајем. Нити може да је има. Све оне скице које су предлагане својевремено су све до једне - научна фантастика.

На крају, нама "мрзитељима" прокопа је јасно да ће станица постати приступачна када се изграде сви приступни путеви. Проблем је што ти приступни путеви коштају милионе евра које треба уложити да би станица била повезана како треба а рецимо, НБГ је већ повезан како треба (чак и боље). Те милионе смо могли да улупамо у НБГ и да од ње направимо главну станицу која би изгледала као свемирски центар .... али не ... улупаћемо милионе у Прокоп да бисмо га довели у стање НБГ-а. Станица повезана са градом која изгледа као напуштена руина на периферији неког града у Сибиру. Лудило мозга!
Da se drukčije razmišljalo , drukčije bi se i radilo. To za posledicu ima da nam železničke stanice , govorim samo za Beograd , jer za druge gradove ne znam , izgledaju kao da su preživele neku katastrofu , izuzev one dve novoizgrađene stanice sa Leve obale Dunava. I sad , tolko godina i decenija kasnije , nismo se ništa makli , zato što "biološki" produkti onih sa vlasti od II svetskog rata pa do raspada SFRJ , danas vode državu. Te tako i ne mora da čudi što pravimo od Prokopa novu GŽS , a ispod stanice Novi Beograd gradimo novi BAS i LASTU , a pri tom sistem koji je odlično funkcionisao kod današnje GŽS , GŽS + BAS razje*******avamo , umesto da smo BAS i LASTU izmestili kod jedne od pomenutih stanica za koju bi smo se odlučili da postane nova Glavna železnička stanica i tako zadržimo sistem koji odlično funkcioniše. Obzirom da imamo situaciju kakvu imamo , i neminovnosti da će pojedini regionalni vozovi završavati u Prokopu , bez svraćanja (stajanja) do NBG , treba i njima omogućiti da imaju , kol'ko god je to moguće , iste uslove kao oni kojima će voz stajati na NBG , plus što treba da omogućimo i okolnim naseljima da imaju adekvatnu autobusku vezu sa Prokopom , da ga ne gledaju više kao nešto strano , nepristupačno i van njihove "lige" ... , već da mogu da koriste , pre svega , sve benefite BG: voza , a po potrebi i regionalnog voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452848#p452848:3ggez7sk je napisao(la):
Veliki Vracar » May 22nd, 2017, 11:22 am[/url]":3ggez7sk]Знаш како, овакву филозофију са овим скелама можда може да гура неки предузимач-дунђер док не добије батине, али овде се ради о светским компанијама и о тендерски добијеном послу са прецизно утврђеним роковима, тако да је једини лек одштетни захтев за сваки дан неодобреног кашњења тј. спасавај што се спасити може, а компанију на црну листу. Међутим ови и даље добијају послове, по мени то је крајње лудило.... Видећемо шта ће бити на Висти, лоше је почело, нема их нигде... :grand:
Prosto ne mogu a da se ne zapitam da li to ti i ja živimo u istoj državi ... Sistem funkcioniše kako rekoh , informacija iz prve ruke , svidelo se to nama ili ne. Da smo pravna država ili da imamo nekog ko je spreman da istera stvari do kraja , i da pri tom ima finajsijskih sredstava za tako nešto , poštovali bi se rokovi i te kako , a i sam kvalitet radova bi bio desetostruko bolji , te tako ne bi smo imali situacije u kojima se toleriše odstupasnje od par cm ili lošiji kvalitet asfalta ili poplavu na Autokomandi prilikom svake malo jače kiše...
Gledao sam prošle godine emisiju , Discovery ili Nat. Geography , naš čovek , živi i radi u SAD. Ima svoju građevinsku firmu i jedan je od cenjenijih u tom poslu. Kaže , da tamo ako se prekorači rok , ne da te samo finansijski odrape , nego ti automatski i ugled pada i ljudi će da razmisle da li da te angažuju , jer nisi više 100% pouzdan ... Pričao je o izgradnji nekog mosta , koji je trebalo da dođe na mesto starog mosta. U sred gradnje je primetio da ima odstupanje od 2mm , i da bi na kraju radova ono bilo 1cm (po spajanju krakova) , te je angažovao svoje radnike da rade i III smenu , jer je izračunao da bi ga to dodatno plaćanje radnika izašlo mnogo povoljnije nego da plaća penale za svaki dan kašnjenja.
 
Ево и од мене једна фотка. Пролазио сам данас, па нисам имао срца да не сликам :) Није баш неки квалитет, не замерите.

20170522_122212.jpg
 
Nije sve u kvalitetu , ima nešto i u "kadru". :)
Deluje mi da će tu da bude stajalište za GSP linije.
 
Video sam pre neki dan avanturiste koji su sa staze u izgradnji išli niz brdo ka Prokopu jer im je smor da idu preko stepenica
 
Vrh