Šta je novo?

Air Serbia

Gledaju oni šta rade PAMETNIJI i VEĆI, ali je to po principu "kako mali Perica zamišlja avio kompaniju" i "vid'la žaba da se konji kuju, pa i ona digla nogu". Sad su već došli do toga da ni ono što je koliko toliko funkcionisalo ne funkcioniše, a među zaposlenima ne mogu da nalove nikog ko bi znao šta i kako treba uraditi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450925#p450925:3npfho5p je napisao(la):
VeniVidiVici » 12 May 2017 01:32 pm[/url]":3npfho5p]Ta sedišta je trebalo postaviti prilikom nabavke aviona, kada je osnivana Air Serbia. Sada samo imamo (kažem imamo, jer deo troškova poslovanja aviokompanije pokrivaju poreski obveznici Srbije) dupli trošak. Tada su ulagali u sedišta - a znali su da tako nešto nije održivo, i sada ih opet menjaju.

Ljudi ovde NE SHVATAJU da u avioindustriji ne možeš da se boriš protiv vetrenjača. Ne možeš da imaš "butik" aviokompaniju (štagod to značilo na siromašnom tržištu i gde većina letova ne prelazi 1-2 sata) u regionalnom saobraćaju. Ne možeš da izmišljaš toplu vodu koju su MNOGO VEĆE I OZBILJNIJE I PROFITABILNE aviokompanije davno izmislile. Ne možeš da kopiraš model iz arapskog sveta na Evropu. Davno su poredili strategiju Etihad-a sa strategijom Swissair-a (koji, hm, gle čuda, više ne postoji): http://www.economist.com/node/705265

Kada posluješ na malom tržištu, moraš biti svestan svog okruženja, konkurencije, realnosti. Nije jedna moćna Lufthanza tek tako izbacila poslovnu klasu iz aviona i zamenila ih običnim sedištima (sa praznim srednjim sedištem). Nisu tek tako zamenila sedišta na ova tanja (a ne uža kako ovaj "novinarčić" kaže). Ova sedišta su LAKŠA (a samim time teret koji avion nosi je manji, što dovodi do SMANJENJA potrošnje goriva), a samim time što su tanja, omogućavaju veći broj sedišta u avionu, BEZ smanjenja prostora koje putnik ima na raspolaganju između redova.

Toliko GLUPOSTI je ova naša aviokompanija radila (naravno, ima tu i dobrih strana: povezivanje Beograda sa svetom, marketing, isl.), koje je mogla da izbegne samo da je posmatrala šta su PAMETNIJI i VEĆI od nje uradili.
 
Ta dva momka su aspolutni visak i sluze za hmmmm nesto, kada sam pitao sta kabinkso osoblje proverava odgovor je bio broj leta. Dakle oni proveravaju da li su svi ispred njih ludi i nepismeni
 
Da li neko zna koliko je opala prodaja putem sajta Air Serbia od kako su prešli na Sabresonic? Ja znam da sam već nekoliko karata kupio na drugim sajtovima (jednostavnije, brže, i što je takođe bitno jeftinije) od kako je izvršena migracija. Često mi se i blokira pretraživač dok pokušavam da rezervišem kartu, a teško je naći i direktan let (tj. nije prva opcija, nego mora se proći kroz sve letove sa presedanjima).

Ovo pitam zato što sam čuo i od drugih ljudi koji često putuje ovakve kritike, što bi značilo da je Air Serbia sama sebi uvela dodatne troškove, jer kada se karta kupuje eksterno, aviokompanija ima dodatne troškove procesiranja transakcije.


Takođe, da li ste primetili da je Air Serbia izgleda prodala domen jat.com Do nedavno je ovaj domen prosleđivao na sajt Air Serbia, a sada su ga izgleda prodali. Baš bi me zanimalo za koliko para.
 
Potrebno je uraditi samo jednu stvar da bi Air Serbia postala uspešna i održiva. Da otpusti suvišnih 1500 ljudi.
 
Sta zar se vec toliko nakrcali sa viskom zaposolenih pritom dobrim djelom nesposobnih
 
ne znam kako ali JU ima ubedljivo najveći broj zaposlenih u odnosu na broj aviona u floti.
 
Obećao sam da ču da vas bavestim da li će me AirSrbija zaštiti kao potrošača i redovnu mušteriju i kakav odnos kompanija ima u slučajevima loma kofera (više informacija http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=17&t=989&start=3775

Nakon dva meseca čekanja i tišine Air Srbije odštetni zahtev usvojen (delimično) par dana pre isteka zakonskog roka od 60 dana :).

Screen_Shot_2017-05-27_at_14.09.29.png


Kofer košta više od ovoga svakako ali AS verovatno računa amortizaciju pa nisam hteo da se cimam a i koleginica pravnica kaže da bi bila slaba vajda.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441085#p441085:1wylqxf4 je napisao(la):
vucko » 19 Mar 2017 07:10 pm[/url]":1wylqxf4]Da li je napravljen zapisnik od strane aerodromske službe? Ako to nemaš možeš da se slikaš.

Vučko, uopšte nisi bio u pravu. Borite se za svoja prava! Jeste cimanje.

Lep dan za :vops:
 
Zar nije ova levo učestvovala u spotovima "Bijelog dugmeta" za album "Uspavanka za Radmilu M."?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=75Wrd-tUirI[/youtube]
 
Zimski red letenja Jugoslovenskog aerotransporta (JAT) / Severna Amerika, 1980-1981
Po ovom redu letenja, JAT je zimi održavao 4 direktna leta iz Beograda za Njujork (od toga 2 non-stop leta), a leti 6 direktna leta (od čega 3 non-stop leta).

I tada je nudio specijalne uslove za dalje destinacije - imate i cene za sve, kao i podatak da je 5000 Amerikanaca 1980. tranzitiralo preko Beograda ka tim daljim (ne-jugoslovenskim) odredištima.

Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454437#p454437:1d4fw3l3 je napisao(la):
JohnnyLee » 28 May 2017 07:45 pm[/url]":1d4fw3l3]реклама за ЈАТ-ову Јадранску класу из 1983.

JATadriaticclass83.jpg


Говорило се "Адријатик класа", није се преводило на српскохрватски. Тих година је негде и основана - дотад је цео авион била економска. У "Адријатик класи" се служио шампањац на почетку лета, на Б737 и загрејан (и солидан) оброк. Нови авион имао је и једну новину: мониторе са којих је на летовима за Београд, годинама, уз филмић посвећен мерама безбедности (што је раније све говорила стјуардеса), емитован и спот са песмом "Belgrade, my Belgrade": https://www.youtube.com/watch?v=vigotgOgUhs
 
U broju Večernjih Novosti koji će izaći sutra piše na naslovnoj strani da AirSerbia naplaćuje prijavu za let na šalteru 30 EUR, ako se ne odradi preko interneta.
Da li je to istina? I od kada ta odluka počinje da se primenjuje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454852#p454852:12vxqbxq je napisao(la):
Stomatolog » 30 Maj 2017, 21:17[/url]":12vxqbxq]U broju Večernjih Novosti koji će izaći sutra piše na naslovnoj strani da AirSerbia naplaćuje prijavu za let na šalteru 30 EUR, ako se ne odradi preko interneta.
Da li je to istina? I od kada ta odluka počinje da se primenjuje?
Već je otpočela. Čak se naplaćuje za dobar deo sedišta i putem interneta (doduše, 200-300 dinara), ali im, barem pre 2-3 nedelje, sistem nije šljakao kako treba.
 
@Nepopraljivi ja sam pozitivno iznenađen, do sada su odbijali reklamacije samo tako. Nadam se da su skapirali dap putnici nisu krpe koje trebaju da zeznu već neko ko treba da ima poverenje u njih onda je to pohvalno. Do sada je priča bila krajnje kratkoročna što je izazvalo velike kritike na AS od strane putnika.
 
Јели реално ово :shock:
Er Srbija uvodi novine: Prijava na let 30 EUR

Beograd -- Nacionalna aviokompanija Er Srbija od sutra na Aerodromu Nikola Tesla uvodi naplatu usluge aerodromske prijave na let za karte kupljene posle 22. aprila 2017.

IZVOR: TANJUG SREDA, 31.05.2017. | 17:55

Kako su rekli toj kompaniji , taksa od 30 evra naplaćivaće se na šalterima putnicima koji se ne prijave preko interneta i to samo za najniže tarife u okviru ekonomske klase, dok će prijava na let na aerodromskim šalterima ostati besplatna za karte kupljene u višim tarifama ekonomske klase i za goste koji putuju u biznis klasi.

Er Srbija navodi da je ovlašćene turističke agente ranije informisala i zamolila da putnike koji su kupili karte posle 22. aprila obaveste o naplati prijave za let na aerodromu.

Besplatne prijave za let putem interneta (online check-in), kako se objasnili u Er Srbiji, moguće je uraditi na portalu airserbia.com , a taj proces traje svega par minuta i može se obaviti 36 časova pre leta a najkasnije jedan sat pre planiranog vremena poletanja.

Prijava na let putem interneta omogućava putnicima da karte za ukrcavanje (boarding pašes) prime na svoje imejl adrese, tako da mogu da nastave pravo na pasošku kontrolu i tako izbegnu čekanje u redovima na aerodromu.

Uslugu besplatne prijave na let putem interneta mogu da koriste i putnici koji putuju s prtljagom, ali prethodno moraju da predaju svoj prtljag na specijalizovanim šalterima te kompanije za predaju prtljaga (baggage drop-off) na aerodromu Nikola Tesla.

U nacionalnoj aviokompaniji kažu da će od sutra na Aerodromu Nikola Tesla angažovati i posebno obučene zaposlene za prijavu na let putem interneta (Online Check-In Ambašadors), koji će pružati podršku putnicima koji bi želeli na taj način da se prijave.

Putnicima koji ne žele da se prijave na let putem interneta, odnosno onima koji odaberu da se prijave na let na šalterima aerodroma, Er Srbija savetuje da dođu na aerodrom tri sata pre leta, jer će broj šaltera za prijavu na let biti smanjen, u skladu sa orijentacijom kompanije na digitalizaciju i prijavljivanje na let putem interneta.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=05&dd=31&nav_id=1266808
 
Nisam primetio, neka Igor izbriše post onda ;)

Card_DSCats_Cryingcat_P.jpg
 
Naslov članka insinuira da se svako čekiranje na let plaća 30 evra što apsolutno nije tačno. Ova naplata jeste krajnje nepoštena prema sugrađanima koji još uvek nisu baš previše razvili naviku online čekiranja ali to bi onda trebalo tako i napisati/prokomentarisati a ne juriti lajkove i klikove pomoću senzacionalističkih i malicioznih naslova. Novinarstvo se pretvorilo u ozbiljno zlo, nevezano za ovaj tekst.

A što se tiče ovoga:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454890#p454890:dr7fb39c je napisao(la):
vucko » 30 May 2017 10:00 pm[/url]":dr7fb39c]@Nepopraljivi ja sam pozitivno iznenađen, do sada su odbijali reklamacije samo tako. Nadam se da su skapirali dap putnici nisu krpe koje trebaju da zeznu već neko ko treba da ima poverenje u njih onda je to pohvalno. Do sada je priča bila krajnje kratkoročna što je izazvalo velike kritike na AS od strane putnika.

Moj uzorak možda nije reprezentativan ali ima skoro dve godine kako sam prijateljima pomogao da pošalju odštetne zahteve za otkazan let (krivicom Er Srbije) i smaranje po aerodromu u stranoj zemlji. Oboje su dobili po 500 evra kompenzacije, potrajalo je par meseci ali dobili su novac i generalno nisu morali previše da se cimaju osim da na svakih 10-15 dana pošalju podsetnik mejlom, tek da nadležna ekipa u Er Srbiji vidi da nisu zaboravili i da ne odustaju. Iz prve ruke znam za još nekoliko slučajeva gde su ljudi uredno isplaćeni za otkazane letove. Za prtljag imam samo informacije od par prijatelja koji su sa trake podigli razbijene kofere, tu je kompenzacija išla brže ali je procena štete večiti problem jer za razliku od otkazanih letova gde su manje-više sve cifre fiksirane kod prtljaga ima više nivoa igranke. Putnik bi, logično, hteo nov kofer a prevoznik bi radije da plati popravku prema dostavljenom računu - ali gde i kako popraviti razbijen kofer? Pa kada se nekako dođe do novog kofera onda prevoznik naravno neće da plati Samsonite kategoriju nego neku najgoru krdžu koja neće preživeti više od dva bacakanja po aerodromskim katakombama. Na kraju prevoznik izvadi neku svoju tabelu i plati odštetu sa kojom ne možeš da kupiš pola pristojnog kofera tako da se sve svodi na to šta si zapravo izgubio - ako su ti razbili neki raspad od kofera koji je i onako brojao poslednje dane onda si na dobitku jer si praktično dobio subvenciju za kupovinu novog kofera a ako su ti razbili nov novcijat American Tourister onda jbg :violina:
 
Interesantni primeri u vezi kofera ;)

Nego, vratio bih se na prethodni tekst, koji slozicu se jeste maliciozan i senzacionalisticki.
Prvo zapazanje mi je da se uvodi naplata cekiranja, dok je znatan broj ljudi koji navode da sistem za online cekiranje ne funkcionose, ili tacnije da se izrazim, ne funkcionise kako treba.
Ako je to zaista tako, a ja nisam proveravao, oa zaista ne znam, onda je odluka ishitrena i motivisina iskljucivo sa ciljem da se uoci letnje turisticke sezone i naravno veceg broja putnika na letovima, namaknu dodatni prihodi.

Druga stvar, koja mi pada u oci jeste cinjenica da se ovakvim merama "podrazumeva" IT pismenost, sto apsolutno nije slucaj, a i ne mora da bude.
Vracajuci se sa OI 2016 u Riu, uverio sam se da je apsolutno najzastupljenije bilo cekiranje na aerodromu, iako su u pitanju po pravilu bili uglavnom mladi ljudi (sportisti, treneri).
Pri tom, na aparatu kompanije LHD cekiranje i stampanje karte nije trajalo nista krace nego na salteru, ali ajde da to pripisemo ogromnoj guzvi koja je nakon zavrsetka igara bila na odlaznim letovima.

I treca stvar, po meni i najbitnija.
Ovo sa naplatom 3000dinara je naknadni trosak koji nije iskazan na karti. Pri tom, povlaci pretpostavku da imate racunar, tablet, mobilni, stampac i da sve to umete da koristite, a u protivnom ce vam se naplatiti DODATNO!
PParalela tome bi bila da vam kod lekara dodatno naplate kucanje izvestaja lekara specijaliste.
Modalitet bi mogao biti iskljucivo davanje popusta na cenu ili drugih pogodonosti onima koji se SAMI ODLUCE na online prijavu.

Imam utisak da ce ovaj ishitren potez AirSerbia-a u cilju vece zarade, imati negativne posledice i po profit i po imidz firme, koji se koliko vidim vec pogorsao u odnosu na prethodne godine.

Takodje, u zadnje vreme imam neku strepnju da ce cela prica sa 'partnerstvom' i upravljanjem Etihada nece izaci na dobro.
Prodaja aviona (ma koliko stari bili), najam drugih, zamena sedista koja su postavljena pre par godina... sve mi to mirise na ispumpavanje kapitala stranom partneru preko svih tih poslova.
Brine li ko da ce se u jednom trenutku strani partner povuci iz cele price o partnerstvu 'galantno' oprastajuci svoja 'potrazivanja' (ignorisuci i dugove) i ostaviti nas da se gotovo bez flote dovijamo sta dalje, a to je potencijalno mnogo gora situacija od stanja u kojem je bio JAT pred 'umiranje'?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da l je moguce da se ministarka fotka kao da otvaraju liniju za Sidnej a ne za Veneciju koju ce verovatno ugasiti posle leta...
 
Uslugu besplatne prijave na let putem interneta mogu da koriste i putnici koji putuju s prtljagom, ali prethodno moraju da predaju svoj prtljag na specijalizovanim šalterima te kompanije za predaju prtljaga (baggage drop-off) na aerodromu Nikola Tesla.
Nadam se da je ovo greška u tekstu. Ako nije, i još ako ne prihvataju elektronske karte, onda da svaki putnik pod mišku da uprti po jedan štampac pre odlaska na aerodrom.
 
Vrh