Šta je novo?

Pešačke zone

Ja ne mogu da vam opišem koliko prezirem te ogromne žardinjere.

Videh i ja te dve žardinjere (kod skretanja na parking zgrade) koje zauzimaju sigurno trećinu zone. I dalje tvrdim da je dovoljno jedno nadležno lice po smeni za celu novu pešačku zonu da reši problem nepropisnog parkiranja bez ikakvih stubića, a naročito bez ogromnih žardinjera.
 
Da, u stvari je vrlo jednostavno. Skoro sam bio u St. Gallen-u.
Evo malo slika pešačke zone. Nema žardinjera, stubića ničega i tako toga ni na jednom ulazu u pešačku zonu. Kod nas (pošto ne poštujemo baš pravila kao Švajcarci :D ) treba, što kaže astrodule, pojačati kontrolu. U ekskluzivnom delu dozvoljen je ulaz samo dostavljačima u odredjeno vreme. Jedan deo je za sve, ograničenje 20. U jednom delu dozvoljen ulaz automobilom samo stanarima. Svima se izlazi u susret koliko je moguće u zavisnosti od okolnosti. Ne treba biti toliko isključiv: 'Ovo je sad pešačka zona i kraj..'
 
Upravo tako.
Ja uvek zamišljam najgori scenario, a to je neki požar ili hitni slučaj. Dok se pomere žardinjere ili potope stubići prođe minut, a to je nekad razlika između života i smrti.


Poslato sa telefona
 
Mogu da se organizuju vjezbe vatrogasaca pristup protiv pozarnim putevima da im se postave stubici obicni koji vatrogasni kamion moze da izvali lagano.Da se u zgradama prekontrolisu hidrantske vertikale da zgrade koje ih nemaju da se ugrade .Da se stave pp aparati u hodnike u zgradama uputsta za postupanje slucaju pozara .Da se organizuju pp vjezbe po zgradama .Da se postave planovi evakuacije itd itd
 
Meni kod tog uvođenja pešačkih zona nisu problem same zone same po sebi , nego realizacija. Nikakva komunikacija sa stanarima i onda bam! ogromne žardinjere.
Ipak mislim da je stanarima trebalo dati priliku da se upoznaju, iznesu primedbe.
I ne ne mislim na onaj "javni uvid" to verujem da je odrađeno formalno. I tu zaista mislim pre svega na stanare i njihove probleme. Kafići, prodavnice nek teraju svoje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457215#p457215:14op15wg je napisao(la):
Вожд » 10 Jun 2017 02:02 am[/url]":14op15wg]Мини електрични аутобуси превозиће становнике Варош капије по пешачкој зони Обилићевог венца. Возила неће уништавати плоче на новом шеталишту
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%B3%D0%B0

Ovo je uzasna vest i jos jedno podilazenje ljudima. :bash:

Evo ja trazim mini elektricni autobus da odveze moju babu od zgrade do pijace, nazad ne mora. Jednaka je udaljenost.
Gde zivi, kazes Rakovica, onda nista...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457239#p457239:gkfjidcj je napisao(la):
SerbPacker » 10 Jun 2017 08:25 am[/url]":gkfjidcj]Meni kod tog uvođenja pešačkih zona nisu problem same zone same po sebi , nego realizacija. Nikakva komunikacija sa stanarima i onda bam! ogromne žardinjere.
Ipak mislim da je stanarima trebalo dati priliku da se upoznaju, iznesu primedbe.
I ne ne mislim na onaj "javni uvid" to verujem da je odrađeno formalno. I tu zaista mislim pre svega na stanare i njihove probleme. Kafići, prodavnice nek teraju svoje...

Isto kao što su ti stanari komunicirali sa gradom kada su uništavali fasade sa klimama, crevima za klime koji idu po 2, 3m preko fasade?
Zastakljenim terasama? PVC stolarijom na predratnim zgradama i drugim vidovima uništavanja istorije ovog grada?
Onog trenutka kada ti isti stanari vrate fasade u originalno stanje i krenu da ih održavaju o svom trošku, a ne uništavaju, zaslužuju komunikaciju i dogovor.
Zaista se izvinjavam na generalizovanju, ali mi je mučno više od toga da se stalno traže svoja prava i ustupci, pišu razne objave, a kada se bahati i krše pravila zarad sebe onda je sve u redu.
 
Pa piši Opštini pa da vidimo odgovor.

Lepo sroči pismo tipa
Redovno prateći gradske vesti primetio sam da je najavljana mogučnost da električno vozilo prevozi slabo pokretne ljude u centru Beograda.
Kada će ista usluga da se omogući slabo pokretnim osobama i u drugim delovima grada.

Sa poštovanjem

Unuk slabo pokretne bake koja mora svaki dan da ide do doma zdravlja / prodavnice / pošte / banke
 
Necu pisati, zato sto ne smatram da je to nesto dobro. To je samo deo zivota i tome se treba prilagodjavati.

Neko je lepo napisao pre nekoliko postova, sta u situaciji kada je neko slabo pokretan u zgradi u kojoj nema lifta, na trecem, cetvrtom spratu?

Da li praviti lift ili ti ljudi treba da se prilagode svom zivotu. Ja bih rekao ovo drugo... Za pare od stana, banja i do kraja zivota uzivanje!
 
Mini bus treba da bude zamena za nemogućnost prilaska taksijem ili kolima svojoj kući, koju ostali gradjani van pešačke zone imaju. Tako ja to shvatam. Mogu da razumem nerviranje samo ako bi prevoz bio besplatan
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457270#p457270:3rm3bwos je napisao(la):
Toni » 10 Jun 2017 11:15 am[/url]":3rm3bwos]Mini bus treba da bude zamena za nemogućnost prilaska taksijem ili kolima svojoj kući, koju ostali gradjani van pešačke zone imaju. Tako ja to shvatam. Mogu da razumem nerviranje samo ako bi prevoz bio besplatan

Pretpostavljam da mislis na preko 100 000 ljudi koji zive na selima po Srbiji, bez asfalta. Ali dobro to nije fensi, njima to ne treba.

I opet ponavljam, covek zivi i tokom zivota se menja, i ako ne zeli da se prilagodi promenama drustva, vec zahteva prilagodjavanje drustva pojedincima, onda i nije za zajednicu, a kamoli za centar grada!
 
Tako su se i ljudi na selima prilagodili promenama društva, tj. nebrizi o njima, i napustili sela.
 
To je vise golf car pogledajte kako izgleda u ljubljani
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457280#p457280:1bxaxvql je napisao(la):
Toni » 10 Jun 2017 11:57 am[/url]":1bxaxvql]Tako su se i ljudi na selima prilagodili promenama društva, tj. nebrizi o njima, i napustili sela.

Tako je, dakle prvo mini-busevi za njih, pa za centar. Dakle redom.
 
Uži centar grada (mislim na pešačku zonu i okolne ulice), ne koriste samo stanari i zaposleni u tom delu grada. Nisam čuo da je neko u javnim raspravama spomenuo dva univerziteta, Beogradski univerzitet i Univerzitet umetnosti u Beogradu. Rektorat Beogradskog univerziteta se nalazi u Kapetan Mišinom zdanju. Rektorat univerziteta umetnosti na Kosančićevom vencu. Muzeje niko nije spomenuo, Muzej jugoslovenske kinoteke, Etnografski muzej, Narodni muzej, Pozorišni muzej, Pedagoški muzej, Muzej SPC, Muzej grada Beograda - Konak kneginje Ljubice, Muzej Narodnog pozorišta. Galerije niko nije spomenuo, Galerija ULUS, Galerija SANU, Galerija nauke i tehnike, Galerija Zepter, Galerija Beograd na Kosančićevom vencu, Galerija grafičkog kolektiva, Galerija Legat u Knez Mihailovoj, Mala galerija MSU u Pariskoj, Mala galerija ULUPUDS - SINGIDUNUM , Galerija FLU, Parobrod, Galerija Remont u Maršala Birjuzova, Galerija Kulturnog centra, Galerija Centra za vizuelna istraživanja. Biblioteke niko ne spominje, Biblioteka grada Beograda, Patrijaršijska Biblioteka, Biblioteka SANU. Institucije niko ne spominje, Patrijaršija SPC, Srpska akademija nauka i umetnosti, ULUS - Paviljon Cvijeta Zuzorić. Fakultete niko ne spominje, Fakultet likovnih umetnosti, Fakultet primenjenih umetnosti, Filološki fakultet, Prirodno matematički fakultet, Filozofski fakultet, Fakultet za restauraciju SPC .... Ambasade niko ne spominje, Ambasada Austrije, Ambasada Republike Francuske... Komercijalnu delatnost SVI SPOMINJU, to je ona nakaza od Tržnog centra u Rajićevoj, koja valjda predstavlja SVETILIŠTE za okolne ugostiteljske sadržaje oličene u kafićima na trotoarima u koje NE SVRSTAVAM i okolne hotele Skver 9, Mažestik, Palas ...?! Pa, kako misle gradski arhitekta i gradski menadžer, da sve to funkcioniše, bez njihovih mozgova, bez javnog prevoza, bez garaža, bez parking mesta ... Ono što je domet gradskog arhitekte i graskog menadžera su fontane, ona na Slaviji i ona kod Pevca, kojom su nas približili urbanističkom kiču u Skoplju.
 
Na nacin gde se pojedinac ipak prilagodjava potrebama zajednice i drustva.
Bitka za sela je izgubljena jos odavno, treba sada brinuti o varosicama i malim gradovima.

Isto tako, ko je navikao da kolima udje u ulaz zgrade, trazi mesto za sebe. Ja mozda hocu kucu sa dvoristem od 10 ari u centru grada, ali to bas ne ide tako.

Ili sto bi rekao dr.mr iz nekoliko postova iznad, 300-godisnja kaldrma, ali mu ne smeta da vozi preko nje kolima. Sebicluk je mnogo gadna stvar.
 
Kratko pretjerujes pobrojao si dobar dio onih koji ce imati pristup kolima kao sto ga imaju i sad
 
@roger
90% objekta koje si nabrojao su na manje od 100 metara od ulica. A ako cemo posteno, univerziteti i fakulteti, svi do jednog ne ispunjavaju ni jedan uslov koje obrazovanje u modernom vremenu zasluzuje, pocevsi od kolicine prirodnog osvetljenja, provetravanja vazduha, itd... (na stranu sto je kvalitet na nivou ispod kvaliteta iz 90ih)
 
Evo, neka mi neko objasni, na gornjoj mapi Beograda (Infograd) se lepo vidi da između Knez Mihailove i Uzun Mirkove, postoje ulice, Pariska i Rajićeva. Na drugoj mapi Beograda (Google), te dve ulice ne postoje !? Pa, koji DEBIL treba da budeš, da daš dozvolu da se ukinu dve trase ulica koje tu postoje još od Rimljana, znači 2.000 godina. Pa, ovo nije Novi Beograd, gde je trasiranje ulica počelo pre 50-60 godina. I ja sada treba da se divim nekakvim DEBILNIM fontanama. pešačkim zonama i MODERNIM tržnim centrima ???

Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457322#p457322:3560nn81 je napisao(la):
roger » 10 Јун 2017 04:23 pm[/url]":3560nn81]Evo, neka mi neko objasni

Ево ја ћу да ти објасним јер познајеш Београд као просечни дођош али имаш подугачак поган језик ... Наиме, надграђивање улица није никакав новитет у Београду. Још су га комунисти увели и имплементирали на читавом низу локација у граду. Ја ћу навести само пар најпознатијих примера зидања изнад улица (улице су углавном остале као пешачка комуникација кроз приземље објеката).

1. Улица Студентски трг
2. Нушићева
3. Шафарикова
4. Шајкашка
5. Ватрослава Лисинског
6. Лазаревићева
7. Љубе Дидића
8. Ћирила и Методија
9. Борислава Пекића
10. Пајсијева

Мислим да је довољно ... Париска се у случају ТЦ Рајићева преграђује, али Рајићева остаје пешачки проходна кроз приземље објекта.
 
@ STF
Vidim da se bolje razumeš u centar Beograda, nego što se razumeš u centar Grocke. Pa navedi mi u jednom od tvojih deset primera "nadgrađenih ulica", da ti je obezbeđen prolaz samo u radno vreme od 08-24h ??? Samo nemoj da navodiš primer Londona, jer si se već blamirao na ovoj temi poredeći Beograd i London.
 
Vrh