Šta je novo?

Pešačke zone

Slažem se i sa Benderom i sa Kalianom.
Tu je jednostavno opet zatajio jedini entitet koji mora time da se pozabavi, a to je država.
 
„Врабац“ вози по пешачкој зони

7543e6adbeda8ab483f52ada3da713fc_4417707401.jpg


Ширењем пешче „штрафте“ око Кнез Михаилове улице, ка Обилићевом и Косанчићевом венцу, све до Савског шеталишта, централна градска зона доживеће у наредних пет година значајне промене. Многобројне новине очекују становнике Варош капије, али и све Београђане. „Врабац сервис“, надгледање улаза у пешачку зону, као и снабдевање продавница у јутарњим сатима, само су неке од измена које нас очекују, преносе Вечерње новости.

Према тврдњама главног градског урбанисте Милутина Фолића, ниједна тачка овог „шеталишта“ неће бити удаљена више од 200 метара од најближе саобраћајнице. То потврђују и детаљне студије, које су рађене пре почетка самог пројекта, у којима се мислило и о најситнијим детаљима.

- За саобраћај остају проходне Поп Лукина, Бранкова, Маршала Бирјузова до гараже, Царице Милице, Николе Спасића, Чубрина и Иван-бегова, и на њима ће бити паркинг места. Овим је прилаз пешачкој зони обезбеђен - каже Фолић за „Новости“.

Око целе пешачке зоне постављају се потапајући стубићи, који ће по потреби бити спуштани, па је прилаз колима хитних служби омогућен. Због ових возила између башта ресторана мораће да постоји простор од 3,5 метара како би се несметано кретали кроз зону.

Сви улази у „централно шеталиште“ биће надгледани 24 часа, а у оквиру Секретаријата за саобраћај постојаће служба која ће пратити улазак и излазак возила.

- Снабдевање продавница биће могуће само од 6 до 10 сати ујутру, и то возилима тежине до 3,5 тона. То су омањи камиони који неће уништити плочнике. Возила која се нађу у пешачкој зони ван ових термина, биће вишеструко кажњавана када их подигне служба „Паркинг сервиса“. У ванредним случајевима у зону ће моћи да уђу и тежи камиони, али по добијању дозволе Секретаријата за саобраћај. Тада ће се обавезно постављати заштита плочника од гуме или фосни, како се улица не би уништавала - каже Фолић.

Зато су све банке чије се пословнице овде налазе, као и „Лутрија Србије“, своје сефове већ изместиле. Пролаз ка Народној банци остаје проходан.

Оно што је житеље Варош капије највише бринуло јесте проблем паркирања услед ширења пешачке зоне, као и раздаљина коју ће старији морати да пређу од саобраћајнице до куће.

- Ширењем пешачке зоне „скинули“ смо стотинак места за паркирање, а њих смо надокнадили са још додатних 200 места у гаражи на Обилићевом венцу, која се отвара 1. јула. У њој ће по специјалним условима бити обезбеђено паркирање за станаре пешачке зоне, који ће месечно паркинг место плаћати 6.000 динара. Уједно, од септембра, испод шопинг мола у Рајићевој имаће на располагању још 450 паркинг места - истиче градски урбаниста.

Специјализованим електричним возилима „Врабац сервиса“ старији сутрађани ће бесплатно моћи да се превезу од улице до кућног прага. Возила ће кружити зоном током читавог дана, а до станара ће долазити и по позиву. Служба ће имати списак житеља који имају приоритет у коришћењу ове услуге. „Врабац сервис“ направљен је по угледу на Љубљану, која је такође добила простор за шетаче.

Пешачка зона подељена је у четири функционалне целине. Прва је Кнез Михаилова, која ће остати претежно трговачка улица, друга је зона Обилићевог и Топличиног венца у којој доминира угоститељство. На Косанчићевом венцу имаћемо најважнију културно-историјску целину Београда, којом ће се силазити до савског приобаља. Све то ће повезати шеталиште на Сава променади са шеталиштем ка Бетон хали, односно новој пасарели, којом ћемо се пети ка Калемегдану.

Градња гараже Студентски трг могла би да почне идуће године, као и тунел који ће повезати Савску и Дунавску падину. Овим ће се саобраћај у центру растеретити и створити услови да се Бранкова улица „сузи“, односно да се дуж ње направе бициклистичке стазе и посаде дрвореди.

Izvor: Grad Beograd
 
Ufff, ala se fantazira...
Taman će se ovo koristiti kao argument pred predstojeće gradske izbore, pa će se razvlačiti da bi se opet koristilo kao argument 2021/22.
Mada, apsolutno podržavam ideju za "Vrapca".
 
Moram da kazem svaka cast Folicu na posvecenosti u razvoju ovog delu grada kojim se niko dugo vremena nije bavio. Treba biti korektan :)
 
Na mapi koju je okacio Homer, deluje kao da ipak nece Gracanicku otvoriti za saobracaj sve do Pariske ulice. Cini mi se da je to los potez. Na taj nacin cine se pristupacnijim i parking preko puta Gradske biblioteke, i prilaz garazi u Rajicevoj.
 
Koji je problem da se sve ove planirane garaže prave istovremeno?

Garaža u Rajićevoj? Koliko će od planiranih 450 mesta biti za građanstvo? Hotel će sigurno uzeti bar 100 mesta.
 
Hoćeš da praviš garažu sa 700 mesta, a širiš pešačku zonu??? Ne mogu da se pomirim sa time da ne postoji nijedna linija koja vodi do Studentskog trga, makar sa donje strane preko Braće Jugovića. Tu zaboga ima nekoliko fakulteta i mislim da je svakako potrebno da postoji prevoz.
 
Што се тиче башти, приметио сам вечерас да у Вука Караџића баш прелазе границе. И то не оно да неко столицом оде изван границе него опуштено ређају и столове. Подржавам баште у пешачкој зони али само ако се добро контролишу.
 
Mora da se pohvali entuzijazam Folića za širenje pešačke zone, ali mora i da se kritikuje Folić jer ne zna prvo pravilo urbanizma. Ili povećavaš automobilsku infrastrukturu( infrastrukturu pojedinačnog prevoza) ili povećavaš infrastrukturu masovnog prevoza( javni prevoz, biciklističku infrastrukturu, pešačku infrastrukturu). Ta dva načina transporta su u stalnom sukobu svuda i može samo jedan da pobedi i mi se moramo odlučiti za taj jedan. Ili smo za automobile ili smo za javni prevoz.

Čemu širenje pešačke zone kada će se izgradnjom planiranih garaža automobilski saobraćaj oko nje enormno uvećati i opet će pešačenje po gradu biti nezgodno, grad prljav i bučan, a javni prevoz spor? Ako prati Folić ovo mogao bi da odgovori, ovo je grad moj kao i njegov i potrebno je da postoji diskusija, a ne da se ovakve odkluke donose bez konsultacija sa nama.
 
Ja ne znam za to pravilo, ali znam za logiku da ako ukineš parking mesta na ulici, moraš negde da ih stvoriš.

Moja logika - znaš da nema mesta u centru na ulicama pa zato ideš pravo u neku garaža. Znači nema više uzaludnog vrtenja po centru, pa je i manja gužva.
 
Večeras sam snimio kolovoz u Maršala Birjuzova, na početku raskrsnice sa Carice Milice prema garaži. Osvetljenje je od automobilskih farova, tako da se vidi reljefna površina nove kaldrme. Meni ovo deluje da je aljkavo postavljeno, a i neprijatno je za hodanje zbog neujednačene površine.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460102#p460102:1x8dk8co je napisao(la):
roger » Пон Јун 19, 2017 9:55 pm[/url]":1x8dk8co] Meni ovo deluje da je aljkavo postavljeno, a i neprijatno je za hodanje zbog neujednačene površine.

Neujednacena povrsina je definicija kaldrmisane ulice, ali baš zato što je kolovoz predviđen za vozila a ivičnjak za pešake, ovaj drugi će biti popločan jablanitom.
 
Nisam primetio da su majstori u Maršala Birjuzova koristili ovakve šablone. Kao da su kocku postavljali odokativno ?!

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460111#p460111:1eutzlke je napisao(la):
roger » Пон Јун 19, 2017 10:24 pm[/url]":1eutzlke]Nisam primetio da su majstori u Maršala Birjuzova koristili ovakve šablone. Kao da su kocku postavljali odokativno ?!

Ispravi me ako grešim ali ja ovakav šablon kaldrme nisam video nigde u Beogradu
 
Kaldrma se uvjek slaze u lepezu kako bi iole trajala ima vise tipova kaldrme
 
Не знам зашто, али још од реконструкције парка између улице Јове Илића и булевара Ослобођења, поставља се изузетно неравна коцка.
 
Pa fino klesana je skuplja i treba vise umjesnosti majstora a grubo tesana je jeftinija i nije svaka ista
Idalna kocka je 10×10×10 uz manja odstupanja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460112#p460112:26vx1h5x je napisao(la):
fjerinic » 19 Јун 2017 09:28 pm[/url]":26vx1h5x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460111#p460111:26vx1h5x je napisao(la):
roger » Пон Јун 19, 2017 10:24 pm[/url]":26vx1h5x]Nisam primetio da su majstori u Maršala Birjuzova koristili ovakve šablone. Kao da su kocku postavljali odokativno ?!

Ispravi me ako grešim ali ja ovakav šablon kaldrme nisam video nigde u Beogradu
Слика је направљена у Београду, ниси видео лепо :p
 
Добро, то се разуме, али зар да људи обилазе стазе због недовољно обрађеног камена и радије ходају поред, као што је случај у поменутом парку..
 
Sta da ti kazem trebalo bi povesti vise racuna kod izvodjenja radova obuciti majstore stvoriti im uslove bar minimalne itd
 
На моју поруку си мислио? Мислим да није толико проблем у мајсторима, колико у степену обраде камена.
 
Pa ima tu i jednog i drugog po malo i razvrstavanju kaldrme prije slaganja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460134#p460134:1nu2421n je napisao(la):
Somi303 » Пон Јун 19, 2017 11:19 pm[/url]":1nu2421n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460112#p460112:1nu2421n je napisao(la):
fjerinic » 19 Јун 2017 09:28 pm[/url]":1nu2421n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460111#p460111:1nu2421n je napisao(la):
roger » Пон Јун 19, 2017 10:24 pm[/url]":1nu2421n]Nisam primetio da su majstori u Maršala Birjuzova koristili ovakve šablone. Kao da su kocku postavljali odokativno ?!

Ispravi me ako grešim ali ja ovakav šablon kaldrme nisam video nigde u Beogradu
Слика је направљена у Београду, ниси видео лепо :p

Pa ne računa se i Grocka valjda?! :laugh: Šalu na stranu u pravu ste da se uvek ređa kaldrma "polukružno", samo nigde nisam video ovaj dezen kao na slici, obično se ređa polukružno celom širinom puta.... Nadam se da je kaldrma u M.Birjuzova odrađena valjano, ali znam da je Direktor često pisao kako smo deficitarni sa kaldrmarima, tako da ne znam da li imam čemu da se nadam.
 
Vrh