Šta je novo?

Veliko ratno ostrvo - Lido Zemun

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460062#p460062:2x62y43n je napisao(la):
boca-ica » 19 Jun 2017 08:10 pm[/url]":2x62y43n]A da nam je tu ,,neki,, most , pa preko cele godine do Lida ...
file.php
Da nam je tu ovaj most sa onim betonskim postoljima imali bi iz svakog po jedan sprud, jer
bi oni kočili ionako slab protok kroz Dunavac, pa bi tako samo povećali veliko zamuljavanje.

Toliko smo ovde pisali o zatrpavanju tog dela i 'pomeranju' VRO, ali ti to ne možeš da shvatiš.
 
Zavisi kako se isprojektuju dal ubrzavaju ili usporavaju tok. Eto ni sad na postjeciem Pancevcu ni na Zaricevom tolkih godina nema sprudova ni u sredini ni uz obale :)
Nama treba da usmerava i ubrzava tok radi samo ciscenja rukavca VROa.
Zamuljavanje vidimo kod onih splavova koj su parkirani na mestima koja su planirana za zaustavljanje..... iz tog razloga tu umeato haoticnih i neadekvatnih prisutnih slucajeva koj zamiljavaju. treba nam savremena planska marina i to po sredini rukavca a ne uz obalu gde zamuljava a to moze bas sa pristupom sa nekog mosta
 
Verovatno je pitanje vremena kada ce urbanizovati VRO.
U nekom paralelnom univerzumu, VRO je urbani centar Beograda...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460166#p460166:6wauc426 je napisao(la):
boca-ica » 20 Jun 2017 07:36 am[/url]":6wauc426]Zavisi kako se isprojektuju dal ubrzavaju ili usporavaju tok. ...
Da 'ubrzavaju tok '?!... svaki je veštačka barijera i može samo da usporava tok, a

pošto je ovde već počelo zamuljenje, usporavanje toka i stvaranje pličaka nije

uporedivo sa pančevcem i savskim, pogotovu što u rukavcu nije matica Dunava.
 
Sve se to da pročistiti (plitak je tu Dunav), napraviti neka usmeravanja sa nekim profilima kao avionsko krilo. Nisam stručnjak, ali sigurno je moguće.

Ali pre svega toga treba malo povećati razmak između splavova i kažnjavati one koji ne čiste đubre oko istih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460184#p460184:zv66di0c je napisao(la):
astrodule » 20 Jun 2017 10:04 am[/url]":zv66di0c]Sve se to da pročistiti (plitak je tu Dunav), napraviti neka usmeravanja sa nekim profilima kao avionsko krilo.
Nisam stručnjak, ali sigurno je moguće.
Vidi se da nisi stručnjak, batali avionska krila. .. a jeste sve moguće, samo ko će da plati.
Evo, preporučujem holanđane za bagerovanje, pa vidi sa njima koliko traže za taj posao.
Kasnije bi moralo to i da se održava, kako je nekad i bilo - bagerovalo se oko VRO.
 
Avionska krila i smislu da sa jedne strane voda protiče brže, a sa druge sporije i to sigurno može da se iskoristi za usmeravanje vode u blizini prepreka. Jbm li ga, logika kaže da se to može iskoristiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460195#p460195:4mhpk5iv je napisao(la):
astrodule » 20 Jun 2017 10:46 am[/url]":4mhpk5iv]Avionska krila i smislu da sa jedne strane voda protiče brže, a sa druge sporije ...
Tako bi samo gurao most na jednu stranu.... nego šta kažu holanđani za bagerovanje? :)
 
Nisam mislio na stubove mosta nego za problem oko splavova i obale.

A ako je most "na krivini" onda bi sigurno moglo nešto da se popravi ovakvim profilima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460198#p460198:y8adz6jb je napisao(la):
astrodule » 20 Jun 2017 11:00 am[/url]":y8adz6jb]Nisam mislio na stubove mosta nego za problem oko splavova i obale.
Splavovi su na pontonima sa raznim 'buradima' koja koče tok, a i alat za sidrenje.

Osim toga bacaju sav otpad u reku, pa se vremenom stvara mulj i blato oko trupa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460202#p460202:o0r0s4lt je napisao(la):
astrodule » 20 Jun 2017 11:09 am[/url]":o0r0s4lt]Po tvom mišljenju je problem nerešiv u Srbiji?
Koji problem?.... ima tu više problema. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460198#p460198:2a7y4vxr je napisao(la):
astrodule » 20 Jun 2017 11:00 am[/url]":2a7y4vxr]Nisam mislio na stubove mosta nego za problem oko splavova i obale.
Sve ustvari počinje još od vezova/marina kod restorana 'Šaran' i 'Venecija', pa preko Šlepa do hotela exYU :
 
Dunav će u nekoj daljoj budućnosti napraviti radi zatrpavanja rukavca povremenu baru/jezero
kod niskog vodostaja, ako ne bude redovnog čišćenja bagerom, kao što se nekad čistilo.
Takve situacije se mogu videti na dosta mesta i Dunava i Save, jer povremeno menjaju tok.

Poštoji i rešenje da Grad napravi jezero, kad za to dođe vreme i kad se sagleda potreba.
Ovde može da se vidi poređenje takvog jezera kod VRO i onog kod ade Singanlije, gde bi
bilo jedno manje naspram Starog jezgra Zemuna i veće naspram novobeogradske strane.

Na manjem bi trebalo dozvoliti samo kajakaški i jedriličarski klub, kao i izdavanje plovila
samo na individualni pogon bez upotreba bilo kakvog motora, već samo na vesla i sl.
Može i da se poribi i da se naplaćuju dnevne ribolovačke dozvole - pticama besplatno.

Na VRO bi se napravio nasip/obaloutvrda, a najveći deo bi ostao nebranjen, kao i sada.
Dunav bi verovatno odneo jedan deo kako bi uspostavio potreban protok, a na manjem
delu VRO gde je sada plaža Lido bi mogle da se dozvole ekološke sezonske bašte i sl.
 
2 -1 = 2 ???? :lol:
+
Neuporediva je Sava sa Dunavom, obaška sto obe Savske obale imaju kamenu utvrdju - kej celom dužinom Ade ....

VRO na tom mestu Dunavsko korito deli na dva korita a nešto kasnije na ušcu sa Savom spaja opet u jedno ,
pa tako na tom kratkom potezu imamo glavno (plovni put ) i sporedno korito
koje svako za sebe ima svoju protočnu moć, brzinu snagu pa i kapacitet, totalno različite osobine i ....

Zatvaranjem prevlakom jednog u ovom slučaju manjeg korita, ono vece bi moralo da preuzme njegov (manji) dotatašnji uporedni protok
Tako uvecana sila u ,,glavnom ,, koritu , stanje od ušca bi se prenelo ispred VROa mada veca verovatnoca da bi se proširila u tom delu leva obala ....

Za te moguce efekte i posledice pregradjivanja rukavca u jezero odgovor je svima i sada pred očima
na samom Ušču zbog uvecanja rečnih sila , nema sprudova ni ostrva ....

Dunav je to ... i kad je pitom i miran veliku silu ima a kamoli kad ,,podivlja,, pa naleti na zapreku
hteli ili ne nastavice svoj put bez obzira šta i kakve izmene i posledice ostaju iza njega
a naročito sto leva obala nema utvrdu

E da ....malko mi je čudno od istog ,,navijača,, da čitam postove u koima piše
pešački Zaricev most bi uništio VRO a onda predlaže zemljanu prevlaku a ona ne bi uticala na zaštitu VROa....

al to je TAČNO , zemljana prevlaka ne bi uticala na zaštitu VROa jer ga onda ne bi ni bilo :laugh: :lool: :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461416#p461416:1sjp3fgc je napisao(la):
boca-ica » 25 Jun 2017 07:42 pm[/url]":1sjp3fgc]Neuporediva je Sava sa Dunavom, ...
Nisi ti razumeo, po običaju, da sam postavio sliku za poređenje veličine dva jezera, a ne dve reke.

Ostalo neću ni da komentarišem, nisi ti to shvatio, a o izvodljivosti nemoj uopšte da brineš.
 
Generalni plan iz 1950god je predviđao nasipanje celog VRO, ali se kasnije odustalo
verovatno što je bilo važnije nasuti N.Beograd radi stambenih blokova, a i cene radova.

Moj predlog je da VRO skoro celo ostane nebranjeno nasipom i plavno za potrebu Dunava.
Znači, izgradila bi se obalovtvrda od restorana Šaran do Lida i dalje obalom VRO do Ušća.

Naravno, sve ovo može da se izgradi 'kad za to dođe vreme'- kako sam već gore napisao.
 
Nisi ti razumeo....
Bilo bi dobro da je tako... al izgleda da ne samo ja vec skoro svi jako dobro razumeli...

da se vratimo VRO
sa dobro uredjenom pravnom regulativu (odnosi se na zaštitne pod zakonske akte)
Zaricev most do Lida bi otvorio još jednu dimenziju Beograda
a najprostijim sagledavanjem odavno Ada C. je nedovoljna i mala za zadovoljenje potreba 3 milionskog grada

Postoje još slična dobra mesta za takve potrebe ali zahtevaju daleko više novca i vremena za privodjenje nameni
koja, ako nisu zagadjena, uništena, onda su jako zapuštena. ...

Jednostavno postojeca plaža Lida sa postojecom infrastrurom i pratecim objektima je u samom geo-centru Beograda
dostupnija i bliža i od same Ade C. i zaslužuje Zaricev most
koj ne samo da rešava pristup slobodnom delu VROa-Lidu
vec rešava veliko sve očiglednije nedovoljno uredjeno nautičko pitanje -velike Bg Dunavske marine
o čemu sam (o)pisao u predhodnim postovima

Osim toga postoje odredjeni EU-,,Dunavski fondovi,, (a ne Savski) koj upravo služe da pomognu razvoju i očuvanju Dunava i njegovog priobalja i kulturnog nasledja
te teret od projekta i sama realizacija bi bila lakša brža i dobro podržana sa više strana :)

naredno tvoje pisanije sa sličicom iz 50 ...
VRO da...ostane nebranjeno nasipom ...
sa prevlakom samo VROmoze nastati ... al ajd strvarno pročitaj predhodni post :)
gde jasno piše da sa prevlakom - zatvaranjem protoka u rukavcu rizikuje se ne samo plavljenje VROa sa glavnog plovnog toka
nego rizikuje se gruba i brza erozija do potpunog nestaka VROa :!:

a ti sad piši i SF za VRO .... i to je korisno ....bar uveseljava i uvecava posecenost ove BB teme
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461454#p461454:24w0ik61 je napisao(la):
boca-ica » 25 Jun 2017 11:01 pm[/url]":24w0ik61].. zatvaranjem protoka u rukavcu rizikuje se ne samo plavljenje VROa sa glavnog plovnog toka
nego rizikuje se gruba i brza erozija do potpunog nestaka VROa.
Rekoh ja da ti ne razumeš o čemu se ovde radi, ali voliš da daješ svoje 'stručno mišljenje'.

Neće biti nikakvog 'rizika', jer bi se glavni tok produbio od Šarana do ušća, tj. bagerovao a
taj materijal bi poslužio za nasipanje obaloutvrde na VRO, slično kod nasipanja N.Beograda.

Evo, ovde sam dao približne širine Dunava i vidi se da je on mnogo uži posle ulivanja Save.
Stvaranjem jezera bi se samo Dunav vratio u svoje glavno korito i ne bi se više razlivao.
 
I onda bi bb ostao bez prirodnog logoa ne moze adu huju treba uraditi kao adu ciganliju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461537#p461537:3e0g9rtt je napisao(la):
direktor » 26 Jun 2017 08:09 am[/url]":3e0g9rtt]I onda bi bb ostao bez prirodnog logoa ....
Logo će se promeniti u svakom slučaju, jer kao što sam već napisao ili će vremenom Dunav

napraviti povremenu baru/jezero ili će Grad izgraditi jezero.. po ovom predlogu ili slično.
 
kad rece logo,
Cgg_tPlUIAEnQwD.jpg


sjajno resenje za logo za nesudjene olimpijske igre '92
sa motivom usca dveju reka.
 
dragan wrote:... jer bi se glavni tok produbio od Šarana do ušća, tj. bagerovao a
taj materijal bi poslužio za nasipanje obaloutvrde na VRO, slično kod nasipanja N.Beograda
....
Davno bih prekinuo ovo piskaranje
ali samo zbog mladjih članova koj tek upoznaju ,,tajne,, Bgda i Dunava ,koj treba da ga pravilno upiju ( a isčitavaju BB)
nije mi teško da odgovorim i na ovo :)


Bagerovanje dna jeste ostvarljivo ali je neisplatljivo u odnosu na cenu premeštanja Zaricevog mosta do Lida
Vec sam pisao o snazi Dunava i njegovim velikim nanosima
te bi to bagerovanje dna glavnog toka moralo svake godine do večnosti da se radi , da bi se održala to dodatno produbljavanje dna
zbog uskracenog prevlakom sadašnjeg kapaciteta rukavca izmedju VROa i keja
Takav jaram o Bg-kasi nametnuti je fijuuuu :mrgreen:

Daleko jeftinije je Zaricevim mostom , trajno zameniti sezonski pontonski most do Lida
čij bi stubovi projektovani poštujuci mehaniku fluida, sami ubrzavali protok kroz rukavac izmedju VROa i keja
i time dobili
- pešačko-biciklistički fiksni most koj nosi sve potrebne instalacije za VRO i marinu
- dovoljan vodeni pritisak u tom sporednom toku za prirodno samo čiščenje rukavca
- fiksne čeone stubove (od mosta) za uporedne plutajuce dugačke uredjene marine za različita plovila i splavove
- oslobodjene obale samog keja od kojekvih splavova jer marina ih prebacuje u sredinu rukavca

Znaci prevlaka zbog tog jezera je štetočinsko rešenje jer
- gubimo rukavac VROa
- postavlja izuzetno veliki rizik od grube i brze erozije druge strane VROa
- iziskuje svake godine jako velike dodatne troškove za to bagerisanje glavnog toka i neprekidnog nasipanja VROa
- pride gubimo jedinstvenu mogucnost da naprvimo najvecu Dunavsku marinu a VAN plovnog puta
_ ima još razloga... al treba da stignem da pročitam i po koju pametnu i sa druih BB tema

:sesir:
Da ne ne misliš da nema još siaset razloga, evo na pr.
kako bi odregovao na zaštićenom delu VROa branjeni zivi svet na to obavezno periodično bagerisanje i nasipanje ostrva... ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461656#p461656:24kqijer je napisao(la):
boca-ica » 26 Jun 2017 07:49 pm[/url]":24kqijer]
Bagerovanje dna jeste ostvarljivo ali je neisplatljivo ...te bi to bagerovanje
dna glavnog toka moralo svake godine do večnosti da se radi ,...
Naravno da je ostvarljivo, već sam ti napisao da ne brineš o izvodljivosti projekta.

Ali, nije neisplativo jer bi bagerovanjem i nasipanjem dobili dva jezera, a Dunav bi sam
održavao novi tok, jer više tu ne bi bilo zasipanja zbog brzine novog protoka kod VRO.
Inače, ne bi se uopšte 'periodično nasipalo ostrvo', već samo jedanput obaloutvrda.

A, o tvojoj odvratnoj ideji da se 'Zarićev most' natakari do Lida, neću ni da trošim reči.
 
Vrh