Šta je novo?

Kolor šeme vozila GSP-a

Meni na novoj šemi nedostaju one crne površine koje su posebno bili karakteristični za Ikarbuse i Connecto Mečke pre desetak godina.
ikarbus-ik-201-03.jpg

Mada kapiram da tu ima i malo nostalgije. :D
 
У суштини старија возила (Икарбуси 103/201, фапови, тролзе, кт4 и мечке) су требали да офарбају у оригиналне шеме које би се попут ове са слике горе лепо уклопиле са новим Икарбусима који исто имају црне детаље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457759#p457759:2vs8rrul je napisao(la):
laki72 » 12 Jun 2017 06:45 am[/url]":2vs8rrul]Ljudi, pa dizajn danasnjih buseva nema veze sa dizajnom tih na slici sa sredine 80-tih!!!
Tada su i stubovi kod bocnih stakala bili krem bele boje, danas ti stubovi "ne postoje" jer se lepi staklo do stakla!
Po meni se kolor sema iz tog vremena ne moze bez modifikacija primeniti da danasnje buseve.
Mislim moze, ali to ne bi licilo ni na sta.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Vec ne lici ni na sta. Tako je to kada se masinci, elektro inzenjeri i soferi igraju grafickog dizajna :kafa:

Ova "retro" "kolor sema" (posto to i nije kolor sema vec puko nestrucno prefarbavanje) je ubedljivo estetski najgora moguca opcija za stara vozila. Crvena je iritirajuca boja, zuta je bila mnoooogo bolja opcija.

Pritom nakon one namestene ankete, "odabrana" je crvena boja, a ne jeziva crveno-prljavo bela.

Po meni eco busevi imaju najprihvatljiviju kolor semu, ovo ostalo je samo sprdnja.
 
И ако еко бусеви имају шему пријатну оку, мислим да возила јавног превоза треба да буду баш јарка и упадљива. А и та шема ипак има традицију код нас. Жута је мени некако била иритантна и траљаво изведена са оном плавом штрафтом само на бочној страни. Проблем је по мени што се опет нешто измишља, а требали су само да офарбају како је фарбано 90их и почетком 2000их (Ик-103/201, ФАПови, Тролзе, Мечке и КТ-4), а за новија возила да се боље прилагоди шема.
 
Zelim da kazem da je sve ovo popuno suludo...80% GSP vozila je imalo zuto/plavu kombinaciju i odjednom se neko pametan nasao da to menja i da farba uglavnom GSP krseve iz 90tih u crveno/bez i privatnike, umesto da je samo nalozeno privatnicima da prilagode svoju boju vecinskom zuto/plavom resenju.

Solarise nece ni farbati, zelene i zute svajcarce isto, kao i manove, i sta onda...dobijamo potpuni sarenis i neujednacenost voznog parka bez reda i bez savremenog grafickog identiteta GSP Beograd.

Trebalo je raspisati konkurs i izabrati najbolje graficko resenje, ovo je sve kao sto rekoh samo sprdnja i potpuno nepotreban trosak.
 
Пре тога је неко паметан био наредио да се црвено-беж возила, која су сва била униформна (и тролејбуси, и трамваји и аутобуси) префарбају у нове шаренолике шеме - аутобуси у жуто са плавом штрафтом, тролејбуси у наранџасто са плавом штрафтом и трамваји у црвено са плавом штрафтом. То се све дешавало у периоду 2003-2004. У исто време нпр. стижу и донирани МАНови са потпуно другачијом шемом, да кажем Сарајевском (штрафта светлије нијансе плаве испод прозора, као и мање јарком нијансом жуте), као и ЗИУ тролејбуси из Атине у њиховој шареној жуто-љубичасто-светло плавој шеми. А и такође су у исто време стигли и Мерцедеси и ФАПови у црвено-беж шеми, мада су већином префарбани, и данас има Мерцедеса у оригиналној црвено-беж шеми са црним браницима. Тако да је већ у то време постојао потпуни шарениш са донираним возилима, новим возилима, префарбаним и непрефарбаним старим возилима. Плус приватници који су тада били потпуни шарениш, бела, плава, жута, пинк и зелена возила.

На страну што се префарбавање без озбиљније поправке возила може сматрати за бацање пара, естетски гледано промашај је у томе што стара возила нису префарбана у оригиналне шеме, већ се ту нешто мало експериментисало у ГСП (скроз црвени аутобуси, беж штрафте само са стране али не и напред и позади, на Конекту црвени браници напред а позади беж целом дужином и око светлосне групе...). Приватници су се већином добро снашли, те смо видели старије Икарбусе, као и новије (112, 218) боље офарбане него у ГСПу.

Мада слажем се да су прописи за фарбање морали да буду ближе одређени.

А донирана возила логично да ће остати у оригиналним шемама пошто су донатори тако тражили.
 
Da su otvorili konkurs za mlade dizajnere da predlože kolor šeme verovatno bi dobili interesantne, jedinstvene i primerene kombinacije. U Beogradu, Srbiji i okruženju ima previše odličnih dizajnera koji bi sjajno uradili posao umesto dosadnih crveno-krem kombinacija kakve postoje u skoro svakom gradu na svetu. Jeste da bi malo morali da platimo ali bi dobili nešto po čemu bi bili prepoznatljivi.
 
Cirkus sa kolor šemom koji traje već više od decenije je možda najbolji pokazatelj koliko je ovde sve u rasulu.

Prethodna garnitura je menjala kolor šemu samo da bi promovisala svoje boje. Al aj da su barem u tome istrajali, nego ni to. Od tramvaja behu: crveno-plavi, zeleni, žuti, crveno-beli, crveno-plavo-beli, pa čak i sivo-crveni. Trolejbusi te narandžasti, te žuto-plavo-ljubičasti, te crveno-beli te crveni sa šarenilom, te čisto crveni. Autobusi crveno-beli (šema iz doba SCG), malo žuti, malo ljubičasti, malo zeleni, pa sad opet obrnusmo krug i dođosmo do crveno-bele. Al u malo drugačijem izvođenju. Jer je copy-paste previše komplikovano za GSP.

I tako. 15 godina GSPa, 15 boja. I još ima da ih vrti. Jer su ovde standardizacija i reprezentativnost i dalje nepoznati i nedostižni koncepti.
Jedino što još uvek nije bilo od uobičajenih boja su bordo i žuto-narandžasto. Eto, sledeće nabavke ili donacije neka budu (tj. ostanu) u tim bojama. Čisto da upotpunimo krug.

gsp.jpg
 
Мислим да је међу свим нијансама жуте у које су префарбавали старија возила било и случајева те жуто-наранџасте.
 
Bez uvrede, ali ta prica o prepoznatljivosti Beograda po kolor semi gradskog prevoza je veca glupost od price da ce fontana na Slaviji dovesti turiste iz celog sveta. Zagrebacki ZET ili BKK u Budimpesti u okolini, a npr BVG Berlin malo sire su dvobojne kolor seme zamenili jednobojnima i one jako lepo izgledaju na modernim autobusima. Mislim da cak i matorim ikarima(kad su cisti) odlicno stoji skroz crvena ili fazonirana sa bez trakama sa strane. S druge strane bez boja na vecini novih modela ne stoji lepo, tj lepse im stoji skroz crvena ili sa belom umesto bez, mada crveno-bez Liazi i Mazovi izgledaju ozbiljnije
 
Свакако, мада униформност возила треба да постоји. И свакако све зависи од модела возила. КАФу тробојна шема стоји супер, док су кате некако бедне са црвеном и плавом штрафтом боље.

Eво чисто упоређивање.

Оригинална шема.
Tatra_%C4%8CKD_Belgrade.jpg


Додати црни детаљи (као што имају модернија возила са лепљеним прозорима).
268ve.jpg


Упрошћено.
%C4%8CKD-KT4_Beograd_Ta%C5%A1majdan_poslednja_serija_KT4_%281997%29.jpg


Maда поред боја, увек се може поиграти и са облицима. Мени се свиђа ова шема на БКМ тролејбусу у Калуги.
800px-Kaluga_2013_trolleybus_01.jpg
 
Ma neka bude bilo koja šema, samo nek se već jednom primeni na sva vozila. A ne ova glupost, te crveno-bela, te žuta, te zelena, te narandžasta... Ok, mogu da postoje varijacije da neki autobusi pored crveno-bele imaju i one crne pojaseve. Ili da tramvaji imaju i donje bele štrafte dok bi trolejbusi ostali skroz crveni. Dakle mogu varijacije ali treba težiti ka tome da se broj boja svede na dve do tri. A ne na 10.

I debilno je da se vozila iz donacija čuvaju u originalnim šemama koje osim što se ne uklapaju, čak ni ne ''govore'' ko je donirao i kada. Evo, jel nekome nešto znači zelena boja Švajcaraca? Jel negde na njoj piše ili sugeriše da je to stiglo iz Švajcarske? Jok. Samo bezveze izgleda. Dakle prefarbaju se lepo Švajcarci, MANovi i ostali u standarnu uniformnu šemu, a na njih da se nalepe nalepnice na kojima će pisati ko ih je donirao sa sve zastavom države. Kao što je bilo sa Japancima odnosno MANovima (mislim na te nalepnice). Jer prosečan čovek na ulici će mnogo brže i lakše uočiti i zapamtiti Švajcarsku ili Japansku zastavu, nego običan tekst bez ikakve vizuelizacije. O kolor šemi da ne pričam. Baš će neko da zna da je tramvaj iz Švajcarske zato što nosi zelenu ili žutu boju. Kako da ne. Nego lepo bato zastave i ispod mali tekst. A ostatak vozila u uniformi.

Sa Solarisom se sklopi novi ugovor koji će omogućiti promenu boje a da se opet nastavi održavanje u ovlašćenom servisu. Mislim pobogu to je ugovor o kupovini i održavanju gradskih autobusa. Nije licenca za proizvodnju S-400 ili nosača aviona. Niti je Deset božjih zapovesti pa da ne sme ništa da se menja. Te ugovore su pravili ljudi za ljude. I tako ih treba i posmatrati. Kad nešto ne valja ili treba da se promeni, sedne se za sto i ispregovaraju se novi uslovi. Standardni odnos kupac - prodavac, sasvim normalna pojava i praksa u svetu. Ali avaj, treba se iscimati za sve to. Treba obaviti tih 10 telefonskih poziva i 5 sastanaka... :roll:
 
Ljudi, svaka cast na komentarima. A mogli su jednostavno sva vozila da ostave u beloj boji, sa eventualno plavim i crvenim detaljima...sa bojama koje dominiraju na grbu i zastavi grada Beograda. Sto kaze Biciklistkinja toliko talentovanih grafickih dizajnera imamo u Srbiji...ali nazalost niko ih ne pita za strucnost.
 
Vizuelni identitet grada se svakako može unaprediti korz jedinstvenu boju, ili kombinaciju boja i oblika kakva je na primer u Atini. Po njihovom dizajnu se vidi vreme kada je donešen, ali je i dalje jedinstven i prepoznatljiv.
 
Што се тиче донираних возила, мислим да су Јапанци и Швајцарци тражили да возила стриктно остану у оригиналним шемама. По мени јако глупо, као што ми је глупо и што су задржани натписи на немачком у унутрашњости, a на многима и логотипови два предузећа градског превоза из Базела која су донирала трамваје.

Да имамо талентованих графичких дизајнера стоји, ево имали смо лепо искуство са Air Serbia, aли лоше са ћеркама фирмама железнице. Проблем је што је ово одрађено (као што се већина ствари и ради) крајње траљаво, урађена је анкета у новинама и на сајту без претераног детаљисања типа комбинације, победила је једна боја, мајстори по гаражама су почели да фарбају на разне начине, приватници на друге, отприлике су се ту најбоље снашли Икарбус са новим 112Л/М и неки сервиси који су вешто ископирали стару шему приватницима.

А у суштини би град требао да има књигу стандарда за целокупни визуелни идентитет града, која би се у посебном одељку бавила означавањем и бојењем свих возила у власништву града (возила градске управе, комуналних предузећа - чистоћа, зеленило, водовод и канализација, пијаце, електране, паркинг сервис, погребно, инфостан, стамбено, Београд пут, јавна расвета, ветерина Београд и ГСП, затим медицинских установа - домова здравља, хитне помоћи, завода за јавно здравље, биоцида, и других јавних предузећа, установа којима управља град).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461345#p461345:27nvxfcu je napisao(la):
zexland » Sun Jun 25, 2017 1:04 pm[/url]":27nvxfcu]Ljudi, svaka cast na komentarima. A mogli su jednostavno sva vozila da ostave u beloj boji, sa eventualno plavim i crvenim detaljima...sa bojama koje dominiraju na grbu i zastavi grada Beograda. Sto kaze Biciklistkinja toliko talentovanih grafickih dizajnera imamo u Srbiji...ali nazalost niko ih ne pita za strucnost.

Апсолутно се слажем. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461368#p461368:39eeidd4 je napisao(la):
Дошљак » 25 Jun 2017 02:07 pm[/url]":39eeidd4]Што се тиче донираних возила, мислим да су Јапанци и Швајцарци тражили да возила стриктно остану у оригиналним шемама. По мени јако глупо, као што ми је глупо и што су задржани натписи на немачком у унутрашњости, a на многима и логотипови два предузећа градског превоза из Базела која су донирала трамваје.

Japanci nikad nisu trazili da ostanu u ovoj boji, Trazili su da ne diramo ta vozila dok su pod garancijom da ne bi izgledali kao one crvene BKM posto verovatno znaju da mozemo sve da upropastimo, i da ne skidamo nalepnice "donation from Japan" to je to.
Sto se tice kolor seme, nema ona veze sa Japanom za razliku od svajcaraca, kruze razne price da su ta vozila bila namenjena za GRAS(Sarajevo) pa su onda odlucili da posalju nama sto je vrlo moguce.
GRAS_Sarajevo_Bus_Ikarbus_IK-206.jpg
 
Негде сам читао да су једном једног Јапанца излепили рекламама па су морали да га скривају од званичника амбасаде који су обилазили донирана возила у једној од гаража. Наравно, шема је ГРАСова, аутобуси су стигли из Турске, могуће да су пренамењена донација.
 
Prije nabavke vozila bio je jedan man na probi u bg Nije tacno da su bili namjenjeni sarajevu oni su dobili totalno drugi model i poslije je gras nastvio da farba ostala vozila u tu semu pa nasi novinari za pokrivlaicu uzimali ikrbus iz sa kad bi pislai tekst o gspu
Svajcarci su zahtjevali da vozila ostanu u orginalanoj semi i na vecini pise da su donacija svaj vlade i grada bazela .Za reklamu i japanca je tacno i za skrivanje buseva iz drugih razloga
 
Svajcarci su zahtjevali da vozila ostanu u orginalanoj semi
Pa to je idiotizam. Švajcarska zastava pored srpske bi bila mnogo upečatljivija i delotvornija poruka nego originalna kolor šema.
Kao i ovo za Solarise. ''E ne smemo da ih prefarbamo jer po ugovoru moraju da ostanu žuti.'' Pa promenite ugovor majku mu. :bash: Nije to nosač aviona!

P.S. Skrivali su od Japanaca autobuse koji su svakodnevno špartali po gradu. :laugh: Kakavi carevi. Kao kad dete gurne nešto razbijeno ispod tepiha i misli da je time rešilo problem. :mrgreen: Ceo GSP kao da je iz nekog stripa izašao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461368#p461368:24db3bqt je napisao(la):
Дошљак » 25 Јун 2017 02:07 pm[/url]":24db3bqt]

Да имамо талентованих графичких дизајнера стоји, ево имали смо лепо искуство са Air Serbia, aли лоше са ћеркама фирмама железнице.

Grafički identitet AirSerbia je radio profesionalni grafički dizajner, a logotipe za železnička preduzeća su smišljali direktori istih ... razlika je očita. Naravnoučenije: Grafičkim dizajnom treba da se bavi - grafički dizajner.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461572#p461572:1u20oj33 je napisao(la):
stf » June 26th, 2017, 11:58 am[/url]":1u20oj33]Naravnoučenije: Grafičkim dizajnom treba da se bavi - grafički dizajner.
Naravoučenije: Da bi ti posao radio grafički dizajner , treba da ga platiš.
 
Sole ... kvalitetnih grafičara ima mnogo a posla je malo, cene su bedne. U svakom slučaju, njegove usluge ne prelaze cenu koštanja prefarbavanja jednog jedinog ikarbusovog krša ...
 
Vrh