Šta je novo?

Air Serbia

JohnnyLee":12a0dnww je napisao(la):
иначе, Мицубиши је врло загрејан за Ер Србију. штавише, на Буржеу су на штанду ставили модел у бојама Ер Србије



иако имају 243 поруџбине од других авиокомпанија, углавном из Азије и САД. е сада, има и једна поруџбина из Европе, шведски Rockton AB, који се бави изнајмљивањем авиона. не бих се изнендио да је направљен неки споразум између Мицубишија, Роктона и Ер Србије, а да је он тајна

Interesantan "kljun" na ovoj ptici :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prvi MRJ biće uveden u saobraćaj 2020.godine i maksimalan broj putnika MRJ90 je 92, mislim da ni čekanje do 2021-2022. ni kapacitet aviona ne odgovara potrebama ASL.
Od legacy prevoznika u evropi jedino još ČSA, Aegean, THY i ASL(THY i nema potrebu) nemaju regional jet u floti, Croatia je ove godine iznajmila dva CRJ-1000(pre toga je leteo Trade Air sa F-100), a i Adria je vidimo blizu nabavke SSJ-100!
 
Nesporno je da ASL treba da zadrži ATR, ali između ATR72(70 sedišta) i A319(144 sedišta) je velika praznina, fali jedan tip aviona sa kapacitetom 100-115 sedišta, kao što je i JAT imao DC-9(koji je nosio evromediteranski saobraćaj), a bio je po kapacitetu između ATR-a i B737/727.
 
Znaci nista. Bar moze neograniceno da se cirka kad nema klope :)
 
Obično se ne bavim insajderisanjem tamo gde nemam lični kontakt, a Air Serbia je upravo takva firma, ali moj kolega ima i baš danas kaže da njegova prijateljica, stjuardesa, ima ugovor do septembra i verovatno će biti ćao zdravo. Kaže da je kompaniju uništila Amerika zbog raznih troškova, da sada reklamiraju neka nova sedišta, a da su u stvari u avion gde je bilo, tipa, 70 mesta, sada stavili 120 što znači da su sedišta znatno uža. Reče da se, valjda, do Pariza služi samo voda (ovo je bar lako proveriti ako je neko skoro išao). Drugim rečima, kako ona kaže, ići će na to da budu low coast.
Jedino što se sada nadaju je da će proći ova koncesija pa da će se nekako isčupati.
Kao što rekoh, nije iz prve ruke, ne pratim situaciju tamo, ali eto, da podelim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466007#p466007:141lpeoj je napisao(la):
jelenabg » 17 Jul 2017 04:04 pm[/url]":141lpeoj]Obično se ne bavim insajderisanjem tamo gde nemam lični kontakt, a Air Serbia je upravo takva firma, ali moj kolega ima i baš danas kaže da njegova prijateljica, stjuardesa, ima ugovor do septembra i verovatno će biti ćao zdravo. Kaže da je kompaniju uništila Amerika zbog raznih troškova, da sada reklamiraju neka nova sedišta, a da su u stvari u avion gde je bilo, tipa, 70 mesta, sada stavili 120 što znači da su sedišta znatno uža. Reče da se, valjda, do Pariza služi samo voda (ovo je bar lako proveriti ako je neko skoro išao). Drugim rečima, kako ona kaže, ići će na to da budu low coast.
Jedino što se sada nadaju je da će proći ova koncesija pa da će se nekako isčupati.
Kao što rekoh, nije iz prve ruke, ne pratim situaciju tamo, ali eto, da podelim.

Drugarica ti je dosta preterala. Ja sam leteo skoro i za Pariz i za Amsterdam, i cinjenica jeste da vise ne dobijas topli obrok, vec sendvic, dezert pice i kafu, ali niko nije ni kupio avionsku kartu da bi se najeo za vreme leta od 2-3h.

Sto se tice novih recaro sedista, uopste nema razlike u komoditetu (ja sam poprilicno vanstandardan, pa je meni svaka promena bolna) ali kod ove apsolutno nikakvu razliku nisam primetio. (sa 70 na 120 je nemoguce da da su ih redjali jedan na drugi), mislim da je sa 128 na 144 u a319, i nisam siguran za a320.)

A da ih je Amerika unistila, verujem da jeste napravila rupu u budzetu, ali avaj to je bio drzavni projekat br 1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466007#p466007:1dl5ihe7 je napisao(la):
jelenabg » Pon Jul 17, 2017 5:04 pm[/url]":1dl5ihe7]
Jedino što se sada nadaju je da će proći ova koncesija pa da će se nekako isčupati.

@jelenabg AirSerbia i Aerodrom Nikola Tesla su dva razlicita preduzeca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465935#p465935:31v4vnex je napisao(la):
loyola » Pon Jul 17, 2017 11:58 am[/url]":31v4vnex]Znaci nista. Bar moze neograniceno da se cirka kad nema klope :)

Navedi mi evropsku legacy kompaniju na cijem letu do dva sata ces dobiti nesto vise od sendvica, dezerta pica i kafe? Kod mnogih je cak i to misaona imenica bez da platis, naravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466007#p466007:13946p60 je napisao(la):
jelenabg » 17 Jul 2017 04:04 pm[/url]":13946p60]Obično se ne bavim insajderisanjem tamo gde nemam lični kontakt, a Air Serbia je upravo takva firma, ali moj kolega ima i baš danas kaže da njegova prijateljica, stjuardesa, ima ugovor do septembra i verovatno će biti ćao zdravo. Kaže da je kompaniju uništila Amerika zbog raznih troškova, da sada reklamiraju neka nova sedišta, a da su u stvari u avion gde je bilo, tipa, 70 mesta, sada stavili 120 što znači da su sedišta znatno uža. Reče da se, valjda, do Pariza služi samo voda (ovo je bar lako proveriti ako je neko skoro išao). Drugim rečima, kako ona kaže, ići će na to da budu low coast.
Jedino što se sada nadaju je da će proći ova koncesija pa da će se nekako isčupati.
Kao što rekoh, nije iz prve ruke, ne pratim situaciju tamo, ali eto, da podelim.

Stjuardesama obicno prvo jave za te bitne promene u kompaniji.

:lool:
 
@wexy

Svako ko radi u iole većoj firmi zna kako se glasine vrlo brzo prošire, tako da nije bitno da li si neki šef službe ili čistačica.

@Praguc
Ta žena nije moja drugarica pa da mogu da je priupitam detaljnije, a za broj sedišta sam napisala "tipa", svakako moj kolega nije tačno zapamtio broj.

@Djape
Naravno da Aerodrom Beograd i Air Serbia nisu iste firme, nisam id***. Ali očigledno se među ljudima u preduzeću Air Serbia misli da bi koncesija (da li je realna ili ne, nemam pojma) mogla da ih malo pogura.
 
Dobro, ne budite preostri prema @jelenabg
Ona je samo prenela ono sto je cula od kolege, cija prijateljica je navodno stuardesa. "Izgubljen u prevodu" efekat je svima poznat, kao i to da licni utisak ne mora uvek da bude ispravan.
Gubitci na liniji za NY su valjda bili nesto ocekivano?!
To je i meni kao totalnom laiku bilo prezentovano, kako ovde na forumu, tako i preko medija. Sa druge strane, to je predstavljeni kao 'dugorocan posao' i ulaganje u buducnost. Dal je (ce biti) opravdano, vreme ce pokazati.
Pre nekoliko nedelja provristao sam ovde protiv zamene sedista.
Ne zbog sedista kao sedista, koja su eto po pisanju mnogih nista manje udobna (i prostrana) od prethodnih, vec zbog dupliranja troskova, jer su avionima relativno skoro uradjeni komplet enterijeri. Bojim se da je to ipak nacin za ispumpavanje love iz AS.
Sendvic i kolac do Pariza?
Pa sta? I u Lufthansa-i je isto do Frankfurta (cenim da je relativno slicna razdaljina.
Dobro, "umolih" ih za casu belog vina, ali u principu, to je to isto. :D
Ocemo li umreti od gladi?
Svakako necemo. Pamtim i ja kada sam kao klinac na liniji do Tripolija (let 2h) imao kompletan i obilan obrok, sa velikom sniclom, ali ocigledno je da su ta vremena davno prosla i kod drugih mnogo mocnijih kompanija.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466038#p466038:328xkzbs je napisao(la):
jelenabg » Pon Jul 17, 2017 9:33 pm[/url]":328xkzbs]
@Djape
Naravno da Aerodrom Beograd i Air Serbia nisu iste firme, nisam id***. Ali očigledno se među ljudima u preduzeću Air Serbia misli da bi koncesija (da li je realna ili ne, nemam pojma) mogla da ih malo pogura.

Ako bi bila ljubazna da, meni, kompletnom idiotu, objasnis kako bi koncesija Aerodroma mogla da bude "vetar u ledja" AirSerbiji? ;)
Takodje me zanima u koji je to avion umesto dosadasnjih 70 stalo 120 sedista?! A ne bit ni o onoj casi vote za Pariz..
Sovjet, ako vec nesto ne znas ili ne razumes, onda pitaj a ne tracari na strucnom forumu. Nije sramota da pitas.
 
Djape, da si malo pažljivije pročitao moju poruku mogao si da primetiš sledeće:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466007#p466007:268vvibc je napisao(la):
jelenabg » 17 Jul 2017 05:04 pm[/url]":268vvibc]a da su u stvari u avion gde je bilo, tipa, 70 mesta, sada stavili 120 što znači da su sedišta znatno uža.

Uspeo si čak da preskočiš i drugu poruku gde sam jasno naglasila da čovek nije zapamtio tačan broj, ali da je razlika bila relativno velika na taj broj sedišta. Ne znam koji je avion u pitanju jer niti je ona rekla, niti je njega to zanimalo. Takođe ga nije zanimalo ni to kako bi koncesija mogla da pogura avio kompaniju, čovek je samo slušao jadikovke nekoga ko smatra da će uskoro ostati bez posla. Šta da ti kažem, žena nije znala da će neki stručni ljudi poput tebe da joj seciraju svaku reč.

@laki72
Žena nije "navodno stjuardesa", zaposlena je u našoj avio kompaniji i to nakon što je napustila (mada se to može smatrati internim transferom) Etihad kako bi joj baza bila bliže kući.
 
Zena je za mene "navodno stjuardesa" dok god je ja ne poznajem i ne mogu da potvrdim da je to tacno. :)

Dakle, i ja se mogu deklarisati kao naucnik iz Vince, zar ne, pa bi ti nakon sto ja nesto ovde napisem rekla kako ti je to rekao neko ko radi u Institutu Vinca?
Pa ne bi, vec bi rekla da ti je rekao neko ko navodno radi (ili ko kaze da radi)...

No dobro, to svakako nije poenta ni tvog ni mog 'pisanija'... :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466069#p466069:1m6sy65a je napisao(la):
jelenabg » 17 Jul 2017 10:07 pm[/url]":1m6sy65a]Djape, da si malo pažljivije pročitao moju poruku mogao si da primetiš sledeće:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466007#p466007:1m6sy65a je napisao(la):
jelenabg » 17 Jul 2017 05:04 pm[/url]":1m6sy65a]a da su u stvari u avion gde je bilo, tipa, 70 mesta, sada stavili 120 što znači da su sedišta znatno uža.

Uspeo si čak da preskočiš i drugu poruku gde sam jasno naglasila da čovek nije zapamtio tačan broj, ali da je razlika bila relativno velika na taj broj sedišta.

Kompanija ja tačno precizirala u kojim avionima su sedišta zamenjena i koliki je novi broj sedišta naspram starog. Evo u čemu je problem sa tvojim insajderom i njegovim nazovi izvorom informacija:
- čovek ne zna da je jedina letelica u floti Er Srbije, koja ima 70 sedišta, ATR 725 (ajde da ubrojimo i ATR 722 koji ima 66 sedišta). U ovim letelicama sedišta nisu menjana, već su menjana na 10 Airbus letelica (A319/A320) čiji je broj sedišta povećan otprilike za 12% po letelici (ugrubo 16-20 novih sedišta na 120-150 postojećih).
- kao što se vidi iz prethodne rečenice, razlika u odnosu na postojeći broj sedišta uopšte nije velika. Pri tome nije smanjen razmak između redova sedišta (što je najbitniji detalj u svakoj konfiguraciji) već su nova sedišta znatno tanja po konstrukciji plus su izbačena velika sedišta iz biznis klase. Insajder koji ovo ne razume već tumači da su nova sedišta "znatno uža" je neozbiljan i nepouzdan izvor, najblaže rečeno.

Sve u svemu, ovo ti je školski primer kako rekla-kazala tračevi mutiraju u potpune budalaštine nakon što prođu kroz nekoliko međustanica za dosoljavanje i slobodno tumačenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466043#p466043:salp9vyl je napisao(la):
laki72 » 17 Jul 2017 08:41 pm[/url]":salp9vyl]Dobro, ne budite preostri prema
Gubitci na liniji za NY su valjda bili nesto ocekivano?!
To je i meni kao totalnom laiku bilo prezentovano, kako ovde na forumu, tako i preko medija. Sa druge strane, to je predstavljeni kao 'dugorocan posao' i ulaganje u buducnost. Dal je (ce biti) opravdano, vreme ce pokazati.
Pre nekoliko nedelja provristao sam ovde protiv zamene sedista.
Ne zbog sedista kao sedista, koja su eto po pisanju mnogih nista manje udobna (i prostrana) od prethodnih, vec zbog dupliranja troskova, jer su avionima relativno skoro uradjeni komplet enterijeri. Bojim se da je to ipak nacin za ispumpavanje love iz AS.

Zamena sedišta nije neki stravičan trošak a posmatra se u sklopu zarade koju će doneti povećan kapacitet svake letelice, odnosno uštede koja će preko zime biti ostvarena kada jedna letelica bude reiznajmljena.

Finansijski problemi za Er Srbiju potiču iz dva ključna faktora:

1. Prestanak državne pomoći 31.12.2016. (neki vidovi pomoći su ostali ali sveukupno gledano je materijalna podrška države drastično smanjena)
2. Problemi u koje je upao Etihad, i zbog kojih trenutno nema nikakvih investicija u partnerske kompanije već se samo režu troškovi do maksimuma

Gubici na liniji za JFK su podnošljivi. Mnogo veći problem je neuposlenost A330 tokom zime, mada ni to neće uništiti kompaniju (ove zime se očekuje više letova BEG-JFK tako da će avion pržiti manje love na stajanci).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466098#p466098:16299zzg je napisao(la):
laki72 » 18 Jul 2017 02:05 am[/url]":16299zzg]Zena je za mene "navodno stjuardesa" dok god je ja ne poznajem i ne mogu da potvrdim da je to tacno. :)

Vrlo čudan način razmišljanja, moram da priznam. Ali, naravno, tvoje pravo.

Suština mog pisanija nije uopšte u ovim tehničkim detaljima, već u tome o čemu razmišljaju zaposleni u tom preduzeću ovih dana. To se može nazvati tračevima, ali iz lično iskustva rada u velikom preduzeću, znam da se ti "tračevi" koje zaposleni svih struktura znaju, vrlo često pokažu tačnim. Ne uvek 100%, naravno, ali pogode vrlo blizu. Iz toga razloga mi je bilo zanimljivo da to podelim ovde. Očigledno da stvari ne sagledavamo na isti način.

Na stranu što ja uopšte ne verujem ni u kakve dobre namere stranih investitora koji dolaze u ovo doba "subvencionisanja" gde država praktično daje plate zaposlenima, pa čak ni to ne radi kako treba.
 
Gotovo sve se slazemo @jelenabg

Ono sto mene buni je omaska o broju sedista jedne stjuardese, ali cenim da je tvoj kolega koji je preneo informaciju, malo preuvelicao stvari ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466246#p466246:12rb67ex je napisao(la):
jelenabg » 18 Jul 2017 08:58 pm[/url]":12rb67ex]
Suština mog pisanija nije uopšte u ovim tehničkim detaljima, već u tome o čemu razmišljaju zaposleni u tom preduzeću ovih dana.

Ja iz onoga što je preneo tvoj insajder vidim o čemu razmišlja jedan zaposleni u tom preduzeću ovih dana. Razmišlja o tome kako je kapacitet kabine od 70 sedišta povećan na 120, kako su stavljena neka "uska sedišta" i kako se na letovima za Pariz služi samo voda. Drugim rečima, razmišlja o notornim besmislicama i budalaštinama. Jedini detalj koji tu ima nekog dodira sa surovom realnošću je onaj koji se tiče ugovora o radu i njegovom neizvesnom statusu posle septembra. A to, opet, nije ekskluzivna karakteristika ovog preduzeća već masovno rasprostranjena praksa u banana državama poput današnje Srbije.
 
Kao što rekoh, to sa sedištima je verovatno ovaj prečuo, možda i ja dodatno i to je to. Zato sam i napisala "tipa", dakle, nisu precizni brojevi u pitanju, a i meni to zaista nije najbitnija stvar iz čitave priča pa i nisam nešto mnogo obratila pažnju. Sigurna sam da svaka stjuardesa zna za koliko joj se povećao broj putnika. Ne znam šta je mislila pod uska i da se deli voda, možda je samo bila ljuta, jbg. Inače, i ona je spomenula da je Etihad u problemima, što si ti i potvrdio. Mada čak i ja znam da svaka kompanije u roku od vrlo brzo iz nekih razloga može da upadne u probleme, ali i da se izvuče.
Nisam napisala, pretpostavila sam da se podrazumeva kada sam govorila u množini, ali o kretanju ka "loukostizaciji" se priča u njenom okruženju koje je manje ili veće, je li. I to je zapravo ono što je meni bilo jedino zanimljivo.
Ja sam samo povukla paralelu sa mojim okruženjem, okruženjem jedne velike kompanije, gde se vrlo često neki "tračevi", čak i oni sumanuti, pokažu kao tačni. Čak kod nas, pored nekih vidljivih stvari koje ukazuju na neka dešavanja, često, onim pažljivijima, ne promaknu ni neke sitnice koje, recimo, našim korisnicima ništa ne bi značile. Niti bi značile da ja ovde napišem. Ali kada se sve sabere, dobije se na težini.
E sad, da li oni paranoišu ili nešto ima, pojma nemam. A, kao što rekoh, meni strani investitori uopšte ne ulivaju poverenje i nije mi problem da poverujem i u najgore. Verujem da ako Etihadu ne krene na bolje, da smo mi jedan od onih prilepaka kojih će se najlakše odreći ili poželeti da smanje troškove na najmanju moguću meru.
 
Vidi, to da se Er Srbija pomera prema lowcost modelu nije nikakav trač več činjenica koja je vidljiva iz praktično svih njihovih poteza u ovoj godini. Prethodni model nije zaživeo, može se diskutovati na temu zašto je tako ispalo ali situacija je takva kakva je. Ako ništa drugo, za pohvalu je da su bili u stanju da brzo reaguju i pokušaju da se prilagode okolnostima koje su retko gde tako surove kao u avio saobraćaju - i pri tome se konstantno menjaju, skoro isključivo na štetu malih prevoznika.

Nije trač ni da je Etihad u ozbiljnim problemima. To je odavno potvrđeno i nije nikakva tajna koju samo stjuardese mogu da nam potvrde.

Priče o uskim sedištima koja se povećavaju sa 70 na 120, i vodi na letu za Pariz, nisu tračevi koji bi mogli da se pokažu kao tačni već prosto i jednostavno - besmislice.

Jedna stvar je teoretski moguća, doduše. Moguće je da se broj putnika na njenim letovima povećao sa 70 na 120, u smislu da ona radi na A319 i da je tokom zimske sezone imala prosečno 70 putnika u kabini koja je mogla da primi 128, a sada ima 120 putnika u kabini koja može da primi 144. Ali to nema nikakve veze sa sedištima već sa činjenicom da smo usred letnje sezone kada je tražnja za letovima najveća a u avionima ima mnogo više putnika nego zimi.
 
Vrh