Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

nemojte porediti izgradnju AP BG-Niš i prognoze budućeg prometa pre 50 godina i izgradnju AP danas.
SFRJ je bila brzo rastuća ekonomija (dvocifreni godišnji rast BDP-a) i broj stanovnika se uvećavao brzo a posebno broj vozila.
ima jedna nauka, zovu je demografija.
kod nje nema iznenađenja i naglih obrta, sve se zna makar 20-30 godina unapred.
može da se desi da dođe kinez i izgradi za džabe kanal vardar-morava.
onako iz meraka.
malo je verovatno ali je moguće.
može da se desi da ni jedan mladi čovek ne napusti srbiju u potrazi za boljim životom.
skoro nemoguće ali ipak postoji nekakva mala šansa.
ali ne postoji nikakva šansa da se broj stanovnika srbije ne smanji drastično u sledećih 20 godina, a posebno broj ljudi na selu i u rubnim krajevima srbije.
a posebno ne postoji šansa da se drastično ne smanji broj ljudi preko 18 godina tj broj vozača, samim tim i broj vozila na putevima.
koliko je teško onda predvideti budući saobraćaj?
ako znamo saobraćaj koliko je teško predvideti isplativost puta?
ako ćemo da negde "bacimo pare" uvek mislite kome ćemo da ih uzmemo jer država nema svoje pare.
to su pare svih nas. da bi jednima dali, drugima moramo uzeti.
ko ima viška npr 2 milijarde €
penzioneri?
prosvetni radnici?
radnici Jure i Fijata?
naša deca?
naši unuci?
zdravstvo?
školstvo?
vojska?
ko to pliva danas u parama dok nama trebaju novci za AP, da im odmah to uzmemo?
 
U zadnje tri, četri decenije kolko putujem preko Zlatibora upravo je suprotan slučaj od toga što pričaš. Naime pre tri decenije između Užica i Zlatibora su uglavom bile livade sa po kojim objektom a sada je sve ispunjeno ljudima, kolima, poslovnim prostorima. Na samom Zlatiboru da i ne pričam, a čak i oko njega i ka Tari. Sandžak ima pozitivan prirodni priraštaj. To je što se tiče trenda proteklih par decenija.
Što se tiče demografskog trenda od pre pola veka u kraju oko autoputa ka Nišu, Makedoniji i Bugarskoj, kada je počela njegova gradnja, evo imam jednu demografsku mapu promene broja stanovnika 1971 u odnosu na 1961. Ako pogledaš demografski trend u tom periodu oko Niša, istočne Srbije, ka Bugarskoj vidićeš da je trend već tad bio negativan.Pozitivan trend je bio u Nišu i albanskim opštinama na krajnjem jugu kao i na Kosovu (da je po tvojoj teoriji demografije onda bi se autoput po ovome trebao graditi na Kosovu zar ne ali to se nije desilo). Tako da ne vidim kakav je to bio demografski bum u ovom kraju pre pola veka pa se zbog toga upravo tamo gradio autoput. Ja mislim da su drugi razlozi bili važniji kada se odlučivalo o gradnji.
I na kraju, svako ko iole poznaje demografiju, zna da su trendovi sinusoidni, ciklični. Ne misliš valjda da će nam zauvek biti negativan trend dok ne nestanemo? Ako je po cikličnoj istoriji, onda će i u budućnosti ponovo biti trend rasta stanovništva u Srbiji.
 
Ne slažem se. To što je Srbija u centru velike demografske depresije Balkana ne znači da treba obustaviti razvoj. To bi samo pogoršalo stvari. Mnoga naselja u Srbiji preživljavaju ovo sad višedecenijsko mračno doba zahvaljujući autoputevima u neposrednoj blizini, pa zašto ne bismo i drugima dali tu mogućnost.

Ne radi se o nekome ko će da izađe da divlja 200kmh već o brzom pristupu za robni prevoz, za industriju, kao i za turizam.
 
koliko ja znam svake godine se u srbiji rodi 38.000 ljudi manje nego što umre.
iz zemlje odlazi u proseku oko 50.000 ljudi godišnje.
to je 88.000 ljudi godišnje manje.
sa tendecijom da se taj broj samo povećava.
jer odlaze mladi koji treba da prave decu, pa će se rađati manje ljudi.
moderna komunikacija internetom i isti takav demografski jaz u evropi će samo povećavati šanse mladih ljudi da se zaposle u inostranstvu (evropi, USA, Kanada, pa i Rusija).
dakle gubićemo na 10 godina minimum milion ljudi.
i oni koji ostaju će biti stariji u proseku...
nešto kao što danas imamo u selima.
ljudi su najdinamičniji u odina od 25-50te, tada najviše putuju.
a nama će takvih najviše faliti.
ne samo da ljudi imaju manje dece, već ih dobijaju skoro duplo kasnije nego njihove bake i deke.
time se gubi cela generacija a to još više utiče na prirodni priraštaj.
moguće je da ćemo naseliti kineze ili arape, u tom slučaju će nam trebati infrastruktura.
u suprotnom neće.
jer puteva, kuća i stanova imamo više nego što imamo ili ćemo imati ljudi koji mogu da plate da koriste tu infrastrukturu.
mi to do sada nismo osetili previše (tj gradovi nisu, sela delimično jesu) jer je stiglo 250k stanovnika sa kosova, i bar 750k iz BIH, hratske pa i iz CG i Makedonije.
to je 1M ljudi, manje se odlazilo u inostranstvo pa je to skoro pa pokrilo 20 godina (1991-2011).
videćemo na popisu 2021. kako je slika loša...
SFRJ je imala manje lošu demografsku situaciju i bio je zabranjen odlazak iz zemlje do 1965te što je popravljalo situaciju.
ne vidim kako će se popraviti situacija jer je teško očkivati da će žene rađati od 20te do 30te npr po 5-6 dece u proseku što bi kompenzovalo manjak mladih i odlazak u inostranstvo.
i sistem u gradovima koji postoji maksimalno i fizički i finansiski otežava dobijanje i podizanje dece.
to je svetski trend i nije realno da ga mi obrnemo.
realnije je da kao bugarska budemo zemlja koja najbrže gubi stanovništvo na svetu, ili kao hrvatska koja će to uskoro biti.
 
Bojim se da su tvoje procene poprilicno realne.
Opet, sa druge strane, nadam se da dugorocno nije svecizgubljeno i da ce se u Srbiji (pa i sire, u Evropi) promeniti trendovi a time i demografija.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I na tu procenu da dodamo i koju hiljadu ljudi poginulih na ibarskoj od 1960. I slika postaje daleko sumornija.
 
Тренутна демографска ситуација јесте веома црна и нажалост велике су шансе да се настави у истом смеру.

Међутим, то не значи да је баш све изгубљено. Растућа покретљивост становништва би у случају бржег и смисленијег економског развоја и сређивања институција (да, знам, јако су мале шансе, али постоје) могла да преокрене трендове миграција и када су у питању наши који су већ отишли преко, а и прилив становништва пре свега из блиских држава (не неко насељавање Арапа и Кинеза). То су најпре све земље из окружења, али и друге словенске земље, а после и неке друге, вероватно. Нешто слично се дешава у Ирској, Словенији и Чешкој, које нису развијене као нпр. скандинавске државе, Немачка, Швајцарска и Аустрија, али привлаче људе којима је и то ок и имају раст становништва, чак и у оваквим демографским условима у Европи.

Нажалост, из дана у дан је изгледније да тај филм нећемо гледати.
 
1. Ipak izgleda da jos sve nije trasirano od Obrenovca do Ljiga, fali deo oko ili preko reke ispod petlje Lajkovac. Ako sam dobro razumeo ovu deonicu rade naši, pa je pomalo čudno jer su se više puta hvalili kako rade brže od Kineza gore, a kolko vidim kod Kineza je bar sve od Obrenovca do Uba trasirano?
2. Vezano za deonicu Surčin-Obrenovac koja je počela da se radi pre oko već 4 meseca i od tada teče valjda rok, Kinezi deluje da dobro napreduju sa pomoćnim mostovima sa obe strane Save. Ali nije jasno ko radi ostatak deonice, oni ili naši? Ostatak deonice još nije ni pipnut, a posebno dupla petlja Surčin kao i prelaz preko autoputa i pruge deluju da će zahtevati dosta vremena da se izgrade, pa nije jasno da li u startu već imamo najavu za probijanje rokova? Da li je država uopšte uradila celu eksproprijaciju pa to koči početak ostalih radova?
 
Da taj most koji spaja dve deonice deluje problematično, radilo bi se o mostu skoro iste dužine kao onom gore kod Obrenovca preko Kolubare, ako ne krenu do kraja avgusta da ga rade nema teorije da se otvori i polovično do petlje Ljig krajem godine, na Ub-Obrenovac nisu još završili onaj nadvožnjak za prugu u Piromanima (mislim da je to jedina mostovska konstrukcija koja nije završena).
 
Pričaju o širenju puta na 2+2 od Valjeva do Nepričave? U kom onda kontekstu pominju Kineze na kraju teksta, neće nam valjda oni raditi i regionalne puteve?
 
Kako bi izgledao taj prosireni put? Ima li neko da je malo bolje upucen u projekat?

Kako bi izgledalo ukrstanje sa putem koji ide ka Mionici (u Divcima) i sa putem ka Ubu (u Slovcu)? Kruzni tok, semafor ili denivelisana raskrsnica(petlja)?
 
jel neko išao od čačka putem preko gornje gorevnice i brezne do takova?
kao alternativa kada su obilaznica oko čačka i naplatna rampa u čačku preopterećeni.
 
Nisam isao nikad tim putem. Ali ako je obilaznica oko Cacka propterecena, dobra alternativa je polazak kroz sam grad. Put se vrlo malo skracuje, ali zato nema uopste guzve, pa je potrebno negde oko 12-13 min. Naravno, potrebno je malo je poznavati Cacak, ali nije toliko komplikovano.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466012#p466012:3jgsri53 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Pon Jul 17, 2017 4:33 pm[/url]":3jgsri53]jel neko išao od čačka putem preko gornje gorevnice i brezne do takova?
kao alternativa kada su obilaznica oko čačka i naplatna rampa u čačku preopterećeni.

Postoji lokalni put Čačak -Milićevci-Savinac-Takovo koji je mnogo kraći od navedenog preko Gornje Gorevnice. Za onoga ko voli lepu prirodu preporučujem kao mnogo bolju alternativu od čekanja da se uključiš na autoput u Preljini u situacijama kad je ista naplatna rampa preopterećena
 
Isao danas ibarskom, ono je katastrofa sta ljudi rade i kako se divlja.
 
@Dalmatinac

Divlja se svuda. Stalno slusam price kako na Ibarskoj voze neki ludaci. Sve su to isti, nasi ljudi. Isto oni koji u Beogradu prolaze kroz crvrno, koji ne poštuju pravo prvenstva, koji trube i ablenduju kada neko vozi "sporo" u gradu. Samo na Ibarskoj sve to izadje na videlo, jer je daleko opasnije nego u gradu.
Ono sto je na Ibarskoj cesta pojava je da se pretice na punoj liniji, a inace je vozacima ispod casti da ukljuce migavac kad preticu...
 
Mene iznervirao neki kamiondzija iz NP, pratim ga od Raske. Bar 10x je doveo druge u opasnost, pretice tako da iz suprotnog smera ljudi moraju da stanu ili izadju sa puta. Dvoje biciklista je bukvalno izgurao sa puta. Doslo mi je da ga obidjem da mu opalim samarcinu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465926#p465926:1yd3u0yf je napisao(la):
varos kapija » Mon Jul 17, 2017 11:04 am[/url]":1yd3u0yf]
Valjevo čeka projekat za spajanje sa Koridorom 11 - Za put do Nepričave potrebna i saglasnost Železnica

"Definitivno je odlučeno da će se raditi postojećom saobraćajnicom i već smo idejni projekat odneli u Puteve Srbije. "


Lepa vest!

Uskoro i Kragujevac sa Kor.10, još barem da se reši i Kraljevo.
 
Bio sam u Zabranu kod Obrenovca, pomocni 'most' je skoro zavrsen, razmak izmedju krajeva je oko 100m, ne verujem da ce dalje ici, jer bi zatvorili plovni put. Inace, od Zeleznicke do raskrsnice za Mislodjin gde ce otprilike proci autoput trebalo mi je oko 35 minuta voznje, sa sve guzvom u Baricu i Umci. Kad krenu prave guzve, trebace i 50 min, a to vreme mogu da stignem sigurno do Sopica na ibarskoj magistrali.
Bice vrlo vrlo zeznuto dok ne naprave sve do Surcina...
 
Nema sta tu da bude zeznuto. To ce biti totalni promasaj. Jer ko je lud da ide na Obrenovac. Bice nevidjeni krkljanac u pocetku i onda ce se svi vratiti na Ibarsku. A onda bi trebalo ove nestrucne i banditske lopove da nateramo da izgrade autoput ili makar 2+2 od zarkova do meljaka jer za to imaju sve uslove i posle iza Meljaka ka Drazevcu da se napravi autoput. Da se ne lazemo to je jedino resenje sve ostalo ce biti pogresno i nefunkcionalno za pola gradjana Beograda
 
Da prenesem i ovde
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... &start=100

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466318#p466318:1dwx1qj6 je napisao(la):
Žika » Sre Jul 19, 2017 12:01 pm[/url]":1dwx1qj6][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JAvgp1MZ0bA[/youtube]

Ako sam dobro čuo 26 000 vozila dnevno prođe pored Orlovače.
Za zadnjih godinu i po 3 poginula lica i 50 povređeno. Kad se sve to doda na ranije brojke crna tačka postaje crna trasa.

Dokle se stiglo sa petljom Petlovo Brdo ?
 
Vrh