Šta je novo?

Metro

Ovaj potez Makis se provlaci jer tu vec postoji pruga. Tako da ako bude trebao PR pred neke izbore mogu da povuku jedno 3-4 DMV garniture (kojih sad Srbija Voz imaju dosta), oforme neku improv stanicu BNV i puste liniju Makis - Dorcol, prugom preko Rakovice, Sajma i Savamale..
 
dobra i jednostavna linija za BG voz. Pogotovo sto postojecu prugu kroz BNV ne mogu da uklone zbog teretnih kompozicija iz Banata. Pa kad vec ne mogu da uklone teretnjake nek dodaju i DMV pa da bude neke koristi od pruge i za narod.
 
Koje koristi?
Ko ce da sedne u Makisu u taj voz?
Ko ce da izadje u (bronxu nalik stanici rakovica) ?
I dok se polako pored sajma klacka sa 30km/h, taj nesrecnik koji se prevario, shvati da da je seo na 58 ili 88, bi odavno prosao ovuda, a mozda i stigao na odrediste...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Voznja vozom od stanice Dunav (na Dorcolu) do Savskog Trga, oko Kalemegdana, bi mogla trajati 10-tak minuta uz mozda jos jednu ili dve stanice izmedju. To bi mogla brzo postati vrlo atraktivna linija i mogla je odavno funkcionisati ali posto planeri imaju namjeru ukloniti smrdljive "okove Beograda" i "spusti grad na rijeku" onda se plase da bi se ta linija mogla nekom putniku u svidjeti pa nedaj boze ugroze projekat vijeka.

Sto se Makisa tice, vrlo je blizu Zeleznik koji zasluzuje zeljeznicku vezu sa Beogradom a trasa se moze i dalje produziti prema Obrenovcu.
 
EDIT:

trazeci nesto na netu nadjoh ovu sliku koja pokazuje DMV711 na pruzi oko Kalemgdana, navodno iz 2012-te

 
Немојте баш толико напамет писати:
- Пруга кроз Макишки тунел је очајна!
- У самом Макишу дуго неће бити неких садржаја који би генерисали токове путника.
- Непостоје ни иоле уређена стајалишта.
- Систем колосека је директно усмерен на активности саме ранжирне станице. Без додатних обилазних колосека, пуштање озбиљне градске железнице на садашње станичне колосеке би било економско самоубиство (не би нам било први пут).
- Сами дизелмоторни возови серије 711 имају лоше особине за градски саобраћај. Треба да буду на регионалним возовима, где им је место.
- Капацитет приобалне пруге нам је значајно смањен. А и без тога имамо систем скретница ка најважнијој путичкој железничкој станици непријатељи Србије на власти у истој већ деценијама одржавају на 10км/с.
- Са монополом на пројектовање ЦИП, лако нам се могу поновити грешке са Крњача-Овча, да стајалиште Крњача мост буде на 800 метара од најважнијег преседачког стајалишта.

И напокон:
- И Тошин бунар личи на Бронкс, као и НБГ и Земун, па опет имају пуно корисника.

Макишка линија добија свој смисао постојања тек када подкачи Железник и Остружницу, са парк енд рајд и уређеним аутобуским терминалима у оба места. Већ сам раније описивао улагања реда 20 милиона евра у ту линију, што је далеко мање него метро, али то није кокошка која носи јаја, већ патка. Народ ван форума ипак највише интересује да носи јаја, ако носи јаја. То нема везе са приобалном трасом пруге, која у економски, еколошки, енергетски, урбанистички, функционално разумном друштву захтева посебну студију. Такође анализу варијенати решења, која се међусобно озбиљно разликују.
 
Šta ne valja sa Makiškim tunelom, pruga ili je građevinski problem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466262#p466262:1z9ytqvo je napisao(la):
Karlo del Ponte » 18 Jul 2017 21:49[/url]":1z9ytqvo]... то није кокошка која носи јаја, већ патка. Народ ван форума ипак највише интересује да носи јаја, ако носи јаја....
+ 1 :lol: :lol: :lol:
 
Ма то за макиш је она класична преседачка линија као 23 рецимо или тако што иду кроз цео град нико неће да иде с краја на крај него дођу до пола
 
Od svih ovih silnih ideja i planova, raznih Belama, Egisa, Systri i ovog zadnjeg nakaradnog plana, najrealističniji mi je ovaj Jovinov iz 1976. On je i dalje aktuelan uz određene korekcije, poput menjanja tipa trase (ne mora svuda da bude pod zemljom) pa i gde će trasa da ide. Osnovne dve trase iz prve faze Stari Merkator - Vuokov spomenik i Kalemegdan - Autokomanda su odlična osnova za dalji razvoj. Neka urade tri izmenjene linije na osnovi konačnog plana iz 76 i biće super.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466327#p466327:brfvbb7u je napisao(la):
SRBO » July 19th, 2017, 2:18 pm[/url]":brfvbb7u]Ма то за макиш је она класична преседачка линија као 23 рецимо или тако што иду кроз цео град нико неће да иде с краја на крај него дођу до пола
Pa i sadašnja linija BG: voza je mahom presedačka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465644#p465644:lgefrw0w je napisao(la):
zidar » 15 Jul 2017 10:05 am[/url]":lgefrw0w]Metro moze da se provuce bukvalno bilo kuda, to i jeste poenta metroa. E sad, neka je trasa jednostavnija a neka kompleksnija, neka jeftinija a neka skuplja itd

Po meni nije problem to sto trasa metroa ide kroz Bnv, pa ako ce vec da se urbanizuje toliki komad grada u samom centru i treba da ga metro opsluzuje. Problem je u tome sto je zemljiste BnV otudjeno od gradjana i poklonjeno bez nadoknade fantomskim investitorima koji ce da ubiraju kajmak a gradjani i njihova deca da se zaduze kako bi im doterali metro, i to po gradskom zemljistu uz samu ivicu BnV.

Isto vazi i za luku, uskoro i za hipodrom.

E tu je problem, a da li ce trasa ici Makenzijevom ili bulevarom, pa skrenuti malo desno ili malo levo, oko toga mozemo da diskutujemo, pa da se slozimo, pa da se za to zalazemo, i na kraju mozda i da ispadne po nasem. A u medjuvremenu ce arapi i njihovi domaci mesetari i dalje da se slade nasim trudom i dugom.

A jos jedna stvar je da imamo sinske koridore koji trunu prazni (Dedinjski tunel, most na Adi) i silne projekte za automobilske saobracajnice umesto za metro (UMP, tunel ispod centra, novi most na Savi).

A sta bi bilo kada bi se koridori iskoristili a automobilski projekti promenili u metro? Jer jelte, metro moze da brze i efikasnije preveze visestruko vise putnika nego i 6 automobilskih traka

Dobili bismo koridor kroz centar NBGD - Novi most - tunel i transverzalu NBGD - most na Adi - Autokomanda. Uz metro/zeleznicki koridor Savska-Sajam i postojece tunele bg:voza eto nama fantasticnog metro sistema. Jedna osovina sever-jug, dve osovine istok zapad, maksimalno iskoriscena infrastruktura. Opsluzene sve zeleznicke stanice i gradjevinska zemljista.

A onda mozemo da povucemo i dijagonalu Centar-KCS-Prokop-Autokomanda i eto miline.

O kruznoj liniji umesto SMT-a ne smem ni da sanjam.

Evo jednog prikaza mesavine najboljih ideja iz plana iz 1974 + UMP/SMT + par pikanterija

metro-beograd-2017-jul.png
Zidarev plan linija je izuzetan ali, na žalost izuzetno skup i jako dugo neprimenljiv, u našim ekonomskim prilikama. Sa druge strane ovaj plan sa 2 linije, sa koim je Mali izašao, toliko je loš (u obe linije, kao i sa prioritetima za nihovu izgradnju), da treba učiniti određeni pritisak preko ovog portala (koji neki od gradskih ’’glavešina’’ očigledno čitaju), da se ne naprave greške koje ćemo dugo i tragično da ispaštamo. U pravu je g-din Jovin kada kaže da bi prednost na izgradnju linija metroa trebalo da imaju oni Beograđani koji već žive na saobraćajno preopterećenim trasama, u odnosu na one ya koje se još ne zna da li će se i kada useliti na trasu, koja vodi ’’od ničega ka ničemu’’, tačnije od jednog nenaseljenog polja do drugog nenaseljenog polja. Zato sam uzeo sebi za slobodu da predložim korekciju nekih od Zidarevih linija, kako bi ih približio linijama koje predlaže Mali, na taj način da one ipak dobiju smisao (dovođenja Malog u smisao Zidarevog plana), a da to košta razumno, toliko da se ponadamo da je što više od tog plana izvodljivo u tzv Prvoj fazi izgradnje, da je ono što ostavljam za Drugu fazu izgradnje takođe finansijski moguće, a da za dalje faze, kada budemo, nadam se finansijski mnogo sposobniji, ostavimo realizaciju kompletnog Zidarevog plana iz Jula 2017.-te.
U tom smislu, za prve 2 faze izgradnje predvideo sam Zidareve linije 2. (ili Plavu liniju) i 3. (Zelenu liniju), kao i kompletan plan šienja gradske železnice, kako je to predvideo plan Malog, odnosno dovršetak Resničkog pravca i izgradnju pruge za aerodrom ANT i od ranžirne stanice Makiš.
Dodatak na oba plana tiče se dogradnje jednog metro pravca (u odnosu na Zidarevu liniju 3., od Mosta na Adi, prema žel. Stanici Prokop, dalje na klinički centar Srbije-Slaviju-Terazije-Studentski trg-Dorćol (spram početka Dubovačke ulice, a u delu gde sada prolazi žel. pruga), koji bi bio deo Crvene linije, koja bi išla od Zemuna do novoizgrađenog metro-depoa na prostoru sadašnje železničke Dunav-stanice, kao i izgradnju tramvajske pruge kroz Bulevar Milutina Milankovića, na NBG, sve do naselja Bežanijska Kosa, tačnije do sadašnje okretnice autobusa u tom naselju, odnosno dogradnju postojeće tramvajske pruge u ulici Vojvode Stepe, sve do naselja Vojvode Stepe!
Fazna izgradnja, po meni, da bi se napravio održiv i funkcionalan sistem treba da uključi izgradnju delova sve 3 metro linije a ne linije, po linije.
Prva faza izgradnje:
1. Izgradnja PLAVE linije metroa od Pančevačkog mosta do Ceraka, uz korekciju dela predložene linije, tako što bi trasa, posle Dunav-stanice išla na već navedeni deo Dorćola-Studentski trg-Terazije, a onda se spustila u Krađorđevu ulicu, u delu kod Ekonomskog fakulteta. Izgradnja ove linije uključla bi i pretvaranje dela Dunav-stanice u metro-depo.
2. Izgradnja ZELENE linije metroa, od Gardoša, u Zemunu, do tramvajske okretnice u Ustaničkoj ulici.
3. Izgradnja uslova za formiranje CRVENE linije metroa, tako što bi se izradila deonica od Mosta na Adi, prema žel. Stanici Prokop, dalje na klinički centar Srbije-Slaviju doTerazija.
4. Izgradnja tramvajske pruge kroz Bulevar Milutina Milankovića, na NBG, od skretanja za tramvajski depo na NBG do naselja Bežanijska Kosa, tačnije do sadašnje okretnice autobusa u tom naselju.
5. Izgradnja 3. linije gradske železnice, od železničke stanice ’’Novi Beograd’’ do aerodroma ANT.



Druga faza izgradnje:
6. Dogradnja PLAVE linije metroa od Pančevačkog mosta do Ada Huje i Karaburme.
7. Dogradnja ZELENE linije metroa od Gardoš,a u Zemunu, do naselja Nova Galenika, a možda (ako to sredstva dozvole) i do železničke stanice ’’Zemun’’, i od tramvajske okretnice u Ustaničkoj ulici do Mirijeva.
8. Dogradnju postojeće tramvajske pruge u ulici Vojvode Stepe, sve do naselja Vojvode Stepe, a kasnije, kada to materijalne mogućnosti dozvole, i do Braće Jerković.
9. Izgradnja 4. linije gradske železnice, od ranžirne stanice Makić.
10. Pravljenje HUB-a za prigradski autobuski prevoz na placu, preko puta naselja Nova Galenika, u Zemunu.
Izgradnjom obe faze , ovako kako sam naveo, mislim da bi centar grada bio solidno povezan sa periferijom, a postigla bi se i kompatibilnost gradske železnice i tramvaja sa metro saobraćajem. Crvena linija metroa bi koristila dobar deo trase zelene linije a međusobna ukrštanja sve linija metroa bi bila na više mesta (Dorćol, Terazije, Slavija, most na Adi), ukrštanja linija metroa bi bila sa glavnim železničkim stanicama (’’Novi Beograd’’ i ’’Prokop’’), kao i sa međugradskom autobuskom stanicom, samim tim i sa svim linijama gradske železnice, a preko 3. linije gradske železnice i železničke stanice ’’Novi Beograd’’ i sa ANT! Još je veći broj ukrštanja metro sa tramvajskim linijama. Cilj svega ovoga je da se javni saobraćaj (i što više privatnog saobraćaja) na fosilna goriva izbaci iz centra Beograda i Zemuna i prebaci na javni saobraćaj na elektro-pogon. Samo dovođenjem metroa do naselja Nova Galenika (i izgradnjom prigradskog HUB-a na obodu istog naselja), iz Zemuna je moguće izbaciti svi autobuse (17., 83., 84, 45., 73), osim onih koji idu Prvomajskom ulicom (15., pre svega), dok bi 704. i 707. saobraćao do prigradskog HUB’a na Novoj Galenici i metro stanice, koja bi se tu nalazila! Sva veća gradska naselja bila bi povezana javnim prevozom, na elektro pogon (gradska železnica, metro, tramvaj, a Medaković trolejbusom), sa perspektivom da se, širenjem metro mreže po kompletnom Zidarevom planu najveći broj njih poveže metroom, uključujući i ona na banatskoj strani BG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465644#p465644:1gddbznn je napisao(la):
zidar » Sub Jul 15, 2017 11:05 am[/url]":1gddbznn]Metro moze da se provuce bukvalno bilo kuda, to i jeste poenta metroa. E sad, neka je trasa jednostavnija a neka kompleksnija, neka jeftinija a neka skuplja itd

Po meni nije problem to sto trasa metroa ide kroz Bnv, pa ako ce vec da se urbanizuje toliki komad grada u samom centru i treba da ga metro opsluzuje. Problem je u tome sto je zemljiste BnV otudjeno od gradjana i poklonjeno bez nadoknade fantomskim investitorima koji ce da ubiraju kajmak a gradjani i njihova deca da se zaduze kako bi im doterali metro, i to po gradskom zemljistu uz samu ivicu BnV.

Isto vazi i za luku, uskoro i za hipodrom.

E tu je problem, a da li ce trasa ici Makenzijevom ili bulevarom, pa skrenuti malo desno ili malo levo, oko toga mozemo da diskutujemo, pa da se slozimo, pa da se za to zalazemo, i na kraju mozda i da ispadne po nasem. A u medjuvremenu ce arapi i njihovi domaci mesetari i dalje da se slade nasim trudom i dugom.

A jos jedna stvar je da imamo sinske koridore koji trunu prazni (Dedinjski tunel, most na Adi) i silne projekte za automobilske saobracajnice umesto za metro (UMP, tunel ispod centra, novi most na Savi).

A sta bi bilo kada bi se koridori iskoristili a automobilski projekti promenili u metro? Jer jelte, metro moze da brze i efikasnije preveze visestruko vise putnika nego i 6 automobilskih traka

Dobili bismo koridor kroz centar NBGD - Novi most - tunel i transverzalu NBGD - most na Adi - Autokomanda. Uz metro/zeleznicki koridor Savska-Sajam i postojece tunele bg:voza eto nama fantasticnog metro sistema. Jedna osovina sever-jug, dve osovine istok zapad, maksimalno iskoriscena infrastruktura. Opsluzene sve zeleznicke stanice i gradjevinska zemljista.

A onda mozemo da povucemo i dijagonalu Centar-KCS-Prokop-Autokomanda i eto miline.

O kruznoj liniji umesto SMT-a ne smem ni da sanjam.

Evo jednog prikaza mesavine najboljih ideja iz plana iz 1974 + UMP/SMT + par pikanterija

metro-beograd-2017-jul.png


Ovo je daleko bolji plan od onog proslog jer postoji veza iz Starog Grada do Prokopa i pokriva sve vazne pravce

Odabir pravaca me jako podsjeca na moj plan i smatram da to jesu najvazniji i osnovni pravci opsluzivanja

2T07a5X.jpg
 
Meни ово личи на средњошколску презентацију.
 
Ovo sa kruznom linijom oko grada je genijalno resenje. Mnogi bi gradovi sa vec razvijenim metro sistemom takvu liniju rado imali, jer je koncept da se putuje s jedne periferije na drugu, kroz centar, sa presedanjima, postao nocna mora za one koji zive u uzem delu grada i obrnuto.
 
ova jmonorail kod nas bi se stalno kvario, kao onaj jadan voz za bar, ljudi bi u njemu cekali par sati, neki bi iskakali
 
Vrh