Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Djole Pevcanin":2gqpxm3s je napisao(la):
Hvala na ispravci, naterao si me da guglam i do danas sam bio ubeđen da se koristi i izraz "Euro" kod nas, ali eto izguglah da su u SANU izglasali da je po našem pravilno samo evro, iako su prvobitno oba izraza korišćena.

Bender Rodriguez":2gqpxm3s je napisao(la):
Kao da je to jedini problem, pa da ispada da napadamo jadni GSP ni krivog ni dužnog. Ali nije. Maske koje se popravljaju ekserima i pertlama, prozori koji samo što ne ispadnu, razdrndana sedišta i šipke (čak i kad ih vandali nisu ni takli), farovi sa otpada, klime koje selektivno rade, raspadnute harmonike... sve su to odlike GSPa koje se uporno dešavaju i neguju, i koja su već postala tradicija i njegov trademark. Zato što je to tipično državno preduzeće puno primitivaca i besposličara i zato što odbija da shvati da se u 21. veku vozila više ne mogu popravljati samo čekićem, ekserom i izolir trakom.
Sve što si rekao stoji i tačno je, samo laki pokušava da ti ukaže da su novine neko olakšanje vozaču, kojem je već dovoljno teško zbog svega što si naveo. Ne znam jel si vozač i kako je lepo kada te direktno prži sunce kroz staklo, a nemaš kako da se zaštitiš. Jeste, odvratno je i ružno je, ali bar malo olakšava rad pošto u 80% njihovih vozila nema klime.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470939#p470939:h8uo6atu je napisao(la):
laki72 » 12 Aug 2017 06:03 pm[/url]":h8uo6atu]
marrecar":h8uo6atu je napisao(la):
Laki, ti beše retko kada koristiš gradski prevoz? Ili sam te pomešao sa nekim drugim članom?
Ja sam neko ko je do pre oko godinu dana RETKO koristio prevoz, a od proslog leta ga koristim svakodnevno.

Nisam radnik GSP-a, niti sam njihov pravni zastupnik.
Samo pokusavam da na stvari gledam realno.
Cela diskusija je krenula od Novina na staklima i ideje kako bi folije bile bolje resenje.
I bi, bile bi bolje, slazem se. Onda sam naveo koliko kosta atest folija za putnicki automobil, te pitao 'ko ce i od cega to da plati'??
A onda krecu mudrovanja...
Jel medju beogradjanima postignuk 'konsenzus' da prevoz ne mora da se placa? Ok, jeste, vecina tako smatra iako se ja ne slazem i uredno otkucavam kartu (dok me pola busa ili tramvaja gleda kao cudaka, a druga polovina tripuje da sam ridzovan ;) )
Ali onda ne mozemo da ocekujemo cuda i toga moramo da budemo svesni.

I jos jedna stvar. Neki muceni vozac je nalepio novine da se makar delimicno zastiti od suncevih zraka. Neugledno resenje, ali ipak dovoljno prakticno u ovakvim "vanrednim" okolnostima, kakve su ovog leta.

Neugledno, cak i ruzno. Samo da vas priupitam nesto. To je jedino sto je ruzno u nasem gradu?
Samo te novine vam smetaju?

Djubre oko zgrade u kojoj zivite, prljava stakla na svetlarnicima, prljavi gelenderi, pseci izmet po trotoarima, prljavi haustori...
Terase zatrpane svim i svacim...
Klime po fasadama iz kojih kaplje za vrat prolaznicima...
Ne, svega toga kod nas nema.
Kod nas je sve cakum-pakum, sve pod konac, lepo, uredno, prijatno oku, nosu, uhu...
Samo te nesrecne novine nam naruzise grad...

Koliko licemerstvo onih koji sebe nazivaju beogradjanima, a u stvrai ih zabole za Beograd...



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Okej, hvala na odgovoru.
Dakle, ti se nimalo ne osecas, recimo, nasamarenim sto placas kartu, zauzvrat dobija takvu uslugu, kakva je? Ili imas srece da iskljucivo koristis vozila koja su novija ili u boljem stanju pa iz tog razloga nemas takav osecaj? Ja licno skoro godinu dana svaki mesec placam mesecnu kartu, ukljucujuci i ovaj mesec avgust, iako znam da se necu cesto voziti. Ali zbog obaveza na fakultetu, kao i ostalih meseci, ne mogu da rizikujem da kasnim zbog izbacivanja od strane kontrole. A realno mi se nekoliko puta desilo da zakasnim zbog usluge koju pruza GSP, i svaki put se osecam prevarenim.
Ne znam zbog cega se prica toliko komplikuje kada je prilicno jednostavna. Nema potrebe, i nemoguce je na kraju, da GSP svoje poslovanje opravdava time sto dosta ljudi ne placa prevoz, jer obe grupe koriste prevoz, oni koji placaju i oni koji ne placaju. I na kraju oni koji placaju ispadaju budale sto to rade. Ako im je stanje neodrzivo, neka lepo izadju u javnost i kazu da vise niko ne placa prevoz, a da ce oni svoje obaveze obavljati u skladu sa time, izlaziti sa kapacitetom koji je dovoljan za onoliko novca koliko dobijaju.
Nije mi jasno to sto sam vec pomenuo, a neki uporno skrecu pogled od toga i automatski govore "pa platite kartu". Ne znam stvarno koji je to zdrav razum da se ugrozavanje bezbednosti, ljudskog zivota, opravdava tim izgovorom? Zar nije lakse onda ono gore, necete da placate kartu, okej, neka bude besplatan prevoz, mi cemo izaci sa brojem vozila u skladu sa time, i iskljucivo vozilima koja su (realno) tehnicki ispravna i za koje ne postoji mogucnost kvara u toku voznje, jer eto ne zelimo da neko izgubi zivot zbog nas.
Ovime nikako ne opravdavam one koji ne placaju prevoz, jer znamo da su to mahom bahati ljudi koji pokusavaju da se izvuku od karte da bi kupili kafu ili pivo u nekom kaficu u strogom centru grada. Naravno ima i onih koji to zaista ne mogu da priuste, a da time ne ugroze budzet za osnovne zivotne potrebe.
Moja poenta je i prvobitno bila vrlo jednostavna. Ako GSP ne zeli, a ocigledno to ne zeli i pokazali su nebrojano puta do sada, da sami ustede, da se ozbiljno brinu o svom voznom parku, iliti da radi ono sto svako normalno preduzece radi, bilo koje delatnosti, jasno je da ih je bas briga da investiraju malo i pomognu svojim radnicima.
 
Becks - taj aspekt mogu da razumem. Ma koliko čudno zvučalo ovde i sad, ja zapravo imam dosta razumevanja za te vozače. Čak više nego mnogi u Beogradu (samo pogledati šta se sve piše o njima po novinama). Samo što da sam ja na njihovm mestu, stavljao bih običan beli papir ili neku običnu foliju. Sad, jasno mi je, novina ima u izobilju i jeftinije su jelte nego beli papir. Al ono... to je 10 din po vozilu. Neka bude i 20 ajde. Mislim da GSP stvarno može bar toliko da izdvoji.
 
Мислим да овде нико није био кван на возаче што се сналазе, већ на ГСП који није у стању својим основним радницима да обезбеди нормалне услове за рад. Да разумемо компликацију са фолијом око атеста и осигурања, али моглу онда да стакла обложе једнобојним папиром (црвеним, белим, црним, зависи који се слаже са колор шемом возила, мада мислим да је бела као боја која обдбија топлоту најпожељнија), а не да оставе возаче да се сналазе како ко може и лепе новине.
 
Bender Rodriguez":3oj424ux je napisao(la):
Becks - taj aspekt mogu da razumem. Ma koliko čudno zvučalo ovde i sad, ja zapravo imam dosta razumevanja za te vozače. Čak više nego mnogi u Beogradu (samo pogledati šta se sve piše o njima po novinama). Samo što da sam ja na njihovm mestu, stavljao bih običan beli papir ili neku običnu foliju. Sad, jasno mi je, novina ima u izobilju i jeftinije su jelte nego beli papir. Al ono... to je 10 din po vozilu. Neka bude i 20 ajde. Mislim da GSP stvarno može bar toliko da izdvoji.
I ja se slažem sa tobom, da si u odnosu na druge pun razumevanja.
Ipak, ovaj deo gde kažeš da GSPu to ne znači puno, govorimo o firmi u kojoj nema sijalica, šrafova, delova, najosnovnija sredstva za rad i potrošni materijal nemaju. Ovo o čemu pričaš su već finese, kada već imamo iole uređen sistem. Nažalost, mi ni kostur ni osnovu neku nemamo, ne pamtim u zadnjih 7,8 godina da je gore bilo, ako mi je za utehu službena mi važi pa ne plaćam, ali sažaljevam ljude koji moraju svakodnevno da koriste gradski prevoz. Čudi me da ima ljudi koji uopšte plaćaju za uslugu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470939#p470939:3mr5yy1v je napisao(la):
laki72 » Sub Avg 12, 2017 6:03 pm[/url]":3mr5yy1v]
marrecar":3mr5yy1v je napisao(la):
Laki, ti beše retko kada koristiš gradski prevoz? Ili sam te pomešao sa nekim drugim članom?
Ja sam neko ko je do pre oko godinu dana RETKO koristio prevoz, a od proslog leta ga koristim svakodnevno.

Nisam radnik GSP-a, niti sam njihov pravni zastupnik.
Samo pokusavam da na stvari gledam realno.
Cela diskusija je krenula od Novina na staklima i ideje kako bi folije bile bolje resenje.
I bi, bile bi bolje, slazem se. Onda sam naveo koliko kosta atest folija za putnicki automobil, te pitao 'ko ce i od cega to da plati'??
A onda krecu mudrovanja...
Jel medju beogradjanima postignuk 'konsenzus' da prevoz ne mora da se placa? Ok, jeste, vecina tako smatra iako se ja ne slazem i uredno otkucavam kartu (dok me pola busa ili tramvaja gleda kao cudaka, a druga polovina tripuje da sam ridzovan ;) )
Ali onda ne mozemo da ocekujemo cuda i toga moramo da budemo svesni.

I jos jedna stvar. Neki muceni vozac je nalepio novine da se makar delimicno zastiti od suncevih zraka. Neugledno resenje, ali ipak dovoljno prakticno u ovakvim "vanrednim" okolnostima, kakve su ovog leta.

Neugledno, cak i ruzno. Samo da vas priupitam nesto. To je jedino sto je ruzno u nasem gradu?
Samo te novine vam smetaju?

Djubre oko zgrade u kojoj zivite, prljava stakla na svetlarnicima, prljavi gelenderi, pseci izmet po trotoarima, prljavi haustori...
Terase zatrpane svim i svacim...
Klime po fasadama iz kojih kaplje za vrat prolaznicima...
Ne, svega toga kod nas nema.
Kod nas je sve cakum-pakum, sve pod konac, lepo, uredno, prijatno oku, nosu, uhu...
Samo te nesrecne novine nam naruzise grad...

Koliko licemerstvo onih koji sebe nazivaju beogradjanima, a u stvrai ih zabole za Beograd...

Laki, svaka čast!
3021264613.gif
 
Danas sam se vozio Solarisom na liniji 75 na kome je crna folija bila izlepljena i preko šoferke i preko onog unutrašnjeg stakla koje deli vozača od salona. Imala je procep tamo na mestu gde kamera snima put. Dakle sve lepo i pedantno postavljeno, lepo izgleda, služi svrsi, a ne ometa ni vozača ni kamere. Što se kosi s onom tezom da ne smeju da lepe zbog garancija i servisiranja. Izgleda da smeju, nego prosto neće da daju pare a i mrzi ih da se bave time.

Inače vozilo je bilo Solaris gb 3024.
 
To su radili sami vozači, nije sigurno firma ;)

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Neće to niko dirati, ima ljudi koji su godinama ulagali i olakšavali sebi posao, ako je redovna posada, skupe podele troškove i naprave sebi radni prostor boljim.
Uglavnom to niko ne dira, i sam sam učestvovao u takvim aktivnostima na jednom vozilu, sve uglavnom stoji i danas posle 4 godine. Bilo je modifikacije i retrovizora, nalepnica, svašta nešto, uglavnom stoji i danas.
To je dobra stvar, ako već ljudi iz svog džepa poboljšavaju svoj radni prostor, bar nek ispoštuju i ne diraju, kad već neće sami da urade.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Apsolutno se slažem i skidam kapu svakome ko se trudi da održava svoje radno mesto čistim i urednim, ne samo zbog pravila nego i zbog sebe i svojih kolega. :sesir:
 
Evo danas se i ja napokon provozah ovim novim IK 218M.

Što se estetike tiče, vidi se napredak. Novi paneli i obloge, nova sedišta koja manje klize, sve više elemenata koji podsećaju na Solarise, MANove, Mečke... Vidim da se definitivno prešlo i na ona novija vrata, koja mi ovako na oko izgledaju lepše i dugotrajnije nego ona ranija.

Ali što se kvaliteta tiče, i dalje ista priča. :roll: Čak i pri 30 - 40 km/h, sve tandrče. Na svaki prelazak čak i preko najmanje neravnine čuje se krckanje, grebanje, savijanje, landaranje... Autobus je star svega par nedelja a već je razdrndaniji nego Solarisi koji su kupljeni pre 4 godine i koji se eksploatišu samo tako.
Zatim, i dalje su tu one crne obloge za stubove i ivice koje su tako zalepljene da znaš da će za par nedelja biti odlepljene i odvaljene. Displej koji je ugrađen u samu plastičnu ''prečku'' ispod plafona estetski jeste bolji, ali zato teško onome ko bude morao da ga izvadi i servisira. Verovatno zato još uvek ni ne rade nego samo vrte ''Ikarbus AD'' natpis. Takođe mi nije jasno čemu one plastične pregrade-džombe ispod i iza sedišta ne delu između 3. vrata i zgloba. Em izgledaju glupo, em zauzimaju mesta.

Dugo sam se vozio ali su mi misli brzo skrenule pa nisam stigao da obratim pažnju i na ostale stvari. No sve u svemu, Ikarbus mora još mnogo da poradi ako misli da bude konkurentan s ovom serijom. Za početak nek reši to tandrčenje, jer je stvarno sramota puštati vozilo iz fabrike s tako aljkavom završnom obradom.
 
Legenda

443.jpg


na žalost ovi sa naših ulica nikad neće ovako lepo izgledati.
 
Već imamo temu o gradskom prevozu u svetu, ali malo ko na to obraća pažnju...
 
Ако ми неко набави техничке податке и слике написаћу на српској википедији за Ик 160 чланак :)
 
Kad smo kod Ikarbusa i Poljaka...

Kinezi i Poljaci u trci za "Ikarbus"
P. Ž. | 25. avgust 2017. 14:02 | Komentara: 7

Najveća domaća fabrika autobusa "pregurala" najbolniji proces restrukturiranja i zaposleni se sada nadaju partneru; Očekuju ponudu za preuzimanje do kraja godine. Stranci planiraju i električna vozila

06%20(1)_620x0.jpg


NAŠA najveća fabrika autobusa, zemunski "Ikarbus", osvajanjem novih tehnologija i proizvodnjom najsavremenijih autobusa na šasijama "Mercedesa" i MAN-a, uspeo je da "pregura" dugotrajni i bolan proces restrukturiranja, pa sada sa mnogo više optimizma oko 300 zaposlenih čeka sutrašnjicu. Njihove pogone obilaze predstavnici stranih preduzeća, a najozbiljniji "igrači" su kompanije iz Kine i Poljske. Zato svi u "Ikarbusu" očekuju da do kraja godine "padne" i ponuda za preuzimanje većinskog paketa akcija.
- Dve velike kompanije iz Kine i jedna iz Poljske su zasada najozbiljniji kandidati koji bi hteli da preuzmu naše preduzeće i da, uz zadržavanje trenutnog proizvodnog programa, pokrenu i proizvodnju električnih autobusa - kaže generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.

On, za "Novosti", kaže da je "Ikarbus" izašao iz procesa restrukturiranja firme i da se trenutno čeka odobrenje za Unapred pripremljeni program restrukturiranja (UPPR) tako što su najveći poverioci svoja potraživanja konvertovali u deo vlasništva. To je samo jedan od dokaza da "Ikarbus" ponovo svima uliva poverenje.
- Najvažnije je da radimo punom parom - kaže direktor Vićentić. - Posla ima, plate nisu velike, ali su redovne.

Trenutno se završava 30 zglobnih autobusa za potrebe GSP "Beograd", kojem je do sada, samo u ovoj godini, isporučeno 10 savremnenih gradskih niskopodnih autobusa. Dobro se prodaje i čuveni "Ikarbusov" gradski autobus sa "Mercedesovim" motorom i šasijom. Posebno su ponosni na najnoviji međugradski autobus koji je napravljen na šasiji "Mercedesa" sa "evro 6" motorom, koji je već našao prvog kupca. Pred "Ikarbusom" su dva velika posla.
- Reč je o izradi delova za autobuse za kupca iz Mađarske, ali i o izvozu gotovih autobusa u Iran - kaže direktor. - Zahvaljujući ulasku u UPPR i finansijski smo relaksirani, pa možemo da iznesemo i te izvozne poslove.

Vićentić objašnjava da 250 stalno zaposlenih radnika i još 50 dodatno angažovanih na osnovu ugovora o delu zbog povećanog obima posla rade, pored izrade autobusa i delova, i na renoviranju i održavanju vozila GSP i drugih firmi u Srbiji.

Okrećemo se izvozu

- JASNO nam je da moramo da se okrenemo izvozu jer je naše tržište ipak nedovoljno za naše kapacitete - kaže Vićentić. - Nažalost, i dalje smo suočeni sa nelojalnom konkurencijom, kao i sa nekontrolisanim uvozom polovnih autobusa.
Naime, dok "Ikarbus" mora da proizvodi autobuse sa "evro 5" i "evro 6" motorima, na naše tržište stižu stari autobusi sa daleko nižim eko-stadardima. Jasno, po znatno nižoj ceni.

Novosti
 
JASNO nam je da moramo da se okrenemo izvozu jer je naše tržište ipak nedovoljno za naše kapacitete - kaže Vićentić. - Nažalost, i dalje smo suočeni sa nelojalnom konkurencijom, kao i sa nekontrolisanim uvozom polovnih autobusa.

Ima li neko kontakt ovog Vicentica, da se raspitam za dilera, i ja bih isto to sto on vuce, bode, itd?
Srpsko trziste je nedovoljno za njihove kapacitete? Pa koliki su ti kapaciteti? Za GSP prave sitnu turu autobusa toliko dugo. Jedan prototip medjugradskog autobusa rade pola godine, ako ne i vise. Redovno su kasnili sa isporukama, bez obzira da li je bilo problema sa carinom. A kada "zavrse", autobusi se pokvare na putu od fabrike do pogona.
Nelojalna konkurencija? Je l' to ono kada grad Beograd kupuje Ikarbusove autobuse u poslednjih nekoliko tendera? Kada se sami uslovi tendera namestaju da se kupe njihovi autobusi (aka IK112LE)?
Ovolika gomila gluposti u dve recenice, pa svaka mu cast.
 
Pa ko malo radi on greši.

Kinezi postaju jako opasni u svim sverama. Pisalo je da su dobili ogromne pare od države (koja ne zna šta će sa viškom para) kako bi preuzimali evropske automobilske proizvođače . Verovatno jedan deo će ići na proizvođače komercijalnih vozila.
Piše se na sve strane o preuzimanju Fiat-a tj FCA. Time obezbeđuju sve za šta nemaju znanje i tehnologije.

Pozadina ovog preuzimanja je želja za prodorom na severno američko tržište i kupovinom FCA bi dobili širom otvorena vrata. Pristup do 2600 prodajnih mesta u SAD, 87 razvojnih centara i 162 proizvodna pogona širom sveta. Zanimljivo da preuzimanje direktno podržava kineska vlada koja je kao potporu za različita preuzimanja u sledećoj deceniji namenila 1,5 biliona dolara.

Iskreno ako je taj Poljski proizvođač Solaris onda navijam da oni preuzmu zemunsku fabriku. Imali bi siguran plasman na domaćem tržištu, sa jeftinom radnom snagom bili bi dobra konkurencija na drugim tržištima. Naravno Poljaci bi morali da otvore šestoro očiju kako bi naše kontrolisali. :D
 
Da li je poznato zbog cega na 218M i dalje postoji onaj debilitet od jednog ipo sedista u prvom redu kada komotno moze da bude 2+2?

Takođe zbog ogromnog razmaka između 2/3 vrata, a premalog između 3/4, kao i zbog rasporeda/pristupacnosti sedista pozadi, cini mi se da je 218N sasija daleko bolja za putnicki salon. Nije mi jasno zasto se odustalo od te varijante...
 
Vrh