Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477086#p477086:zg6j51c8 je napisao(la):
dr strangelove » 12 Sep 2017 08:03 am[/url]":zg6j51c8]A tvoj post je ocigledno "kako marat lupa gluposti" :p

Ne mislis valjda ozbiljno da svako sediste, za svaki datum, tokom celog zivota aviona kosta identicno, 30 eur? :D Kako Rajaner ima karte za ~10 eur? :p

marat je upravo dokazao da LCC zapravo i ne postoje :lol: :lol: :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477086#p477086:2sy69i5m je napisao(la):
dr strangelove » 12 Sep 2017 08:03 am[/url]":2sy69i5m]
Kako Rajaner ima karte za ~10 eur? :p

Ima za prvih 10 putnika. Kada dođe do poslednjih 30 onda svratiš na sajt pa pogledaš cene ponovo. Jednom sam pokušao da iskombinujem let iz Soluna u Nemačku u letnjoj sezoni, 300 evra je bila najniža cena kod Ryana. Kada Er Srbija zalepi tu cifru u letnjoj sezoni momentalno se traži njeno spaljivanje na lomači. Zašto? Zato što Srbina ne možeš prevariti - on je video Ryanov bilbord na kojem piše "karte već od 9.99 evra" i na osnovu toga nepogrešivo zaključio da Ryan sve svoje karte na svim destinacijama prodaje za 9.99 evra i da bilo koji prevoznik koji prodaje karte po višim cenama nije ništa drugo nego razbojnik i gulikoža kojeg treba okačiti o banderu za primer svim ostalim dušmanima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477086#p477086:33gwy76t je napisao(la):
dr strangelove » 12 Sep 2017 08:03 am[/url]":33gwy76t]A tvoj post je ocigledno "kako marat lupa gluposti" :p

Ne mislis valjda ozbiljno da svako sediste, za svaki datum, tokom celog zivota aviona kosta identicno, 30 eur? :D Kako Rajaner ima karte za ~10 eur? :p
Cjenu je on lupio a ne ja. Ima za 10 eura a za koliko putnika i koliko dugo? Ne mislis valjda ozbiljno da avio karta moze biti jeftinija od autobuske?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477091#p477091:sy5uen71 je napisao(la):
Gargoyle » 12 Sep 2017 08:18 am[/url]":sy5uen71]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477086#p477086:sy5uen71 je napisao(la):
dr strangelove » 12 Sep 2017 08:03 am[/url]":sy5uen71]A tvoj post je ocigledno "kako marat lupa gluposti" :p

Ne mislis valjda ozbiljno da svako sediste, za svaki datum, tokom celog zivota aviona kosta identicno, 30 eur? :D Kako Rajaner ima karte za ~10 eur? :p

marat je upravo dokazao da LCC zapravo i ne postoje :lol: :lol: :lol:
Ne, Marat je napisao da je lupanje kako cjena karte do Tivta može da bude 30 eura.
 
dr strangelove":1gc7va7t je napisao(la):
A tvoj post je ocigledno "kako marat lupa gluposti"

Ne mislis valjda ozbiljno da svako sediste, za svaki datum, tokom celog zivota aviona kosta identicno, 30 eur? :D Kako Rajaner ima karte za ~10 eur?
Ajd ovako.
Posto moja deca nisu imala "privilegiju" da lete, razmisljao sam o kratkom boravku u Nemackoj i posetio RyanAir sajt.
Ovo je rezultat koji sam dobio za dvoje odraslih, dete do 12 i tinejdzera:
dde8d8ff41ae87f2556811ada2f7fdad.jpg


E sad, znam ja da je to znacajno jeftinije nego putovanje busom, ali to nije ni blizu reklamiranih cena karata i cena koje si ti spomenuo.
Ok, moguce da sam ja glup, te da ne znam da izaberem prave datume, te eto izvoli pa podeli link sa tim popularnim cenama.

I dodao bih da je rodjaka vracajuci se letos (kraj avgusta) iz splita za nemacku (a odgovara joj 4-5 aerodroma u DE) na kraju putovala sa presedanjem u Becu i to kompanijama clanicama Star aliance grupe, jer su ostali bili 'papreni' i za njene menadzerske prihode...

Ja nisam ekspert, ali imam utisak da je dosta veliki deo price o LCC ipak 'sarena laza'


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ljudi ocigledno ne rade razliku izmedju reklamnih i promotivnih cjena za prvih 10ak karata a koje se vrte po reklamama i neophodne srednje cjene karte kako bi biznis bio održiv.
Primjer:
STVARNOST: Niš Bazel let u subotu cjena 9749 dinara. Ostalo još tri karte po ovoj cjeni. To je preko 80 eura sa Aerodroma u Nišu iz BGD bi svakako bilo skuplje makar za koji euro. Da sam kupio kartu preostale dve bi vjerovatno bile nesto skuplje

REKLAMA: Low cost iz Niša 4.99 eura i sl. po ovj cjeni je vjerovatno moguce kupiti po koju kartu po letu ponekad ali svi o toj cjeni trube.

Pri tome ( ispravite me ako grešim) koliko ja znam Aerodrom Niš je pod subvenicijama grada Niša, dobija opremu vrednu po nekoliko stotina hiljada eura od Aerodroma BGD besplatno drugim rečima ekonomski je sa ovim cjenama neodrživ.

EVO:

Vlada Srbije nastaviće da ulaže u aerodrom "Konstantin Veliki" u Nišu, za koji je namenjeno 6,5 miliona evra, rekla je potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović obilazeći nove terminale i renoviranu aerodromsku zgradu. Istakla je da Vlada podržava razvoj Niša i juga Srbije
.

Aerodrom „Konstantin Veliki“ u Nišu dobio je danas od beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ rendgen za pregled robe vredan oko 400.000 evra,

Samo za ovu stavku (poklonjeni rengen vredan 400K) bi po sadašnjem broju putnika morali da dignu taksu za skoro 2 eura po putniku.

Cjena ne može biti kao autobuska karta bez teskih subvencija aerodroma i prevoznika.
 
Evo upravo mi na FB iskocila reklama: Niš Ajndhoven 1199 dinara.

Kliknuo na book now.

Rezultat:
Najjeftinija karta 4889 za 01.10.
Za let 17.09. ( prvi moguci) 21999
za let 20.09: 9749
za let 24.09.12249
za let 27.09. 6099

Srednja cjena za ovih 5 letova 10997 RSD.

Toliko o kartama od 11 eura pa i onima od 30.
 
Prvo kazes da ne moze da kosta 30e pa onda pravis neku besmislenu racunicu, kao da ce jedan avion da ceo zivot (20+ godina) da leti na istoj liniji, po stalnoj istoj ceni za svako sediste, a onda ipak kazes da postoje promotivne cene kada se neka sedista prodaju za manje para.

Prodavanje sedista po razlicitim cenama rade svake kompanije (ne samo LCC) i to je osnova revenue managementa. Ako za primer uzmemo neki legacy carrier, npr Lufthansu, ja sam prilicno siguran da na letu npr Frankfurt-London, ne postoji dvoje putnika (osim onih koji su kupili zajedno kartu) koji su za svoje sediste platili istu cenu, neko je kupio Frankfurt-London direktno pa platio vise, neko je platio Beograd-Frankfurt-London pa platio mnogo manje, neko je platio Oslo-Frankfurt-London pa zbog viseg standarda mozda platio vise od ovog iz Beograda, neko dolazi iz Indije pa je Delhi-Frankfurt-London platio ukupno 400e, neko je kupio full-flexible kartu pa je to platio 500e, neko je iskoristio milje pa leti za dzabe(+takse), neko je kupio kartu 6 meseci unapred, neko je kupio kartu sat vremena ranije itd; tako da jednostavno mnozenje cene karte sa brojem sedista nece da moze.

@laki72 bilo je letos za 4.99; trenutno najjeftinije sto sam nasao sada je Nis-Berlin 14.99e 16 nov; i ako je ostalo samo 1 sediste po toj ceni, kada trazis za 2+ ljudi neces videti tu cenu naravno
 
Ja sam platio iz Temisvara za London sredinom jula kartu 10e, Ryan. Sad sam kupio iz Bg za London za 20e, sredina decembra, sve se moze naci ako na vreme tražite i flexibilan vam je datum odlaska/povratka

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477129#p477129:2srt3j4x je napisao(la):
dr strangelove » 12 Sep 2017 10:22 am[/url]":2srt3j4x]Prvo kazes da ne moze da kosta 30e pa onda pravis neku besmislenu racunicu, kao da ce jedan avion da ceo zivot (20+ godina) da leti na istoj liniji, po stalnoj istoj ceni za svako sediste, a onda ipak kazes da postoje promotivne cene kada se neka sedista prodaju za manje para.

Prodavanje sedista po razlicitim cenama rade svake kompanije (ne samo LCC) i to je osnova revenue managementa. Ako za primer uzmemo neki legacy carrier, npr Lufthansu, ja sam prilicno siguran da na letu npr Frankfurt-London, ne postoji dvoje putnika (osim onih koji su kupili zajedno kartu) koji su za svoje sediste platili istu cenu, neko je kupio Frankfurt-London direktno pa platio vise, neko je platio Beograd-Frankfurt-London pa platio mnogo manje, neko je platio Oslo-Frankfurt-London pa zbog viseg standarda mozda platio vise od ovog iz Beograda, neko dolazi iz Indije pa je Delhi-Frankfurt-London platio ukupno 400e, neko je kupio full-flexible kartu pa je to platio 500e, neko je iskoristio milje pa leti za dzabe(+takse), neko je kupio kartu 6 meseci unapred, neko je kupio kartu sat vremena ranije itd; tako da jednostavno mnozenje cene karte sa brojem sedista nece da moze.

@laki72 bilo je letos za 4.99; trenutno najjeftinije sto sam nasao sada je Nis-Berlin 14.99e 16 nov; i ako je ostalo samo 1 sediste po toj ceni, kada trazis za 2+ ljudi neces videti tu cenu naravno

OK ajde sada pogledaj šta je uzrok mog posta. To je tvrdnja da cjena karte može da bude 30-50 eura na relaciji Beograd Tivat.
Može ali za promotivne karte i to mali broj njih.
Ali da bi linija bila održiva cjena mora da bude osjetno veća.

Pa onda molim te napiši zašto je moja tvrdnja besmislena i kako mislis da je moguce imati ekonomski isplatljivu liniju Bgd-Tivat sa cjenom karte 30-50 eura (a da ne letis sa C-47).

Razlicite cjene karata su naravno sasvim jasna kategorija i cjene se zaista menjaju gotovo u realnom vremenu u zavisnosti od prodaje, a tako sam i napisao u ranijem postu na primeru 3 preostale karte uz moju konstatsciju da bi cjena porasla da sam ja kupio jednu.

Što se tiče cjene za 5 eura.

Po stoti put to su promotivne karte i teško da vecina putnika rezervise letove za 3 mjeseca unapred.

Vecina putnika (ne po broju putnika vec po broju letova) su poslovni ljudi. Lično poznajem mnoge koji godišnje imaju po 30-50 pa i više letova samo na službenim putovanjima koji nekada traju dan ( povratak istog dana) a retko duze od 2 dana. Ti putnici su okosnica tržišta, a ne ljudi koji jednom godišnje lete lcc-om u mrtvoj sezoni.

Vecina mojih letova su bukirani do 3 dana unapred a ponekad i navece za ujutro. Takve su bile okolnosti (privatne i poslovne ) zbog kojih sam letio.
 
Jel vi te karte od 10€ nalazite kod šanera? ;)
Svaka vam čast, ja ne uspevam, mada moram da priznam i da ne pretražujem konstantno.
Moja skromna zapažanja su sledeca. Ako i nadjem jeftin let, u povratku se cena zida poprilicno i obratno. Takodje, neretko sam (cisto iz znatizelje) dolazio do boljih rezultata sa (kako iz zovete) legacy prevoznicima, nego sa LC.
U svemu sam zanemario troskove eventualnog transvera do Nisa ili slicnih aerodroma.
Ne znam, verovatno da neko ko putuje solo, ko ima potpuno fleksibilan datum i odlaska i povratka i ko pazljivo prati i ceka promotivnih "prvih pet" moze da ustedi (pod uslovom da nema ozbiljan prtljag), ali ja ne nadjoh ni priblizno toliko povoljne karte kako nam sa bilborda porucuju reklame LC kompanija.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Čovek je par postova više sve objasnio: ako putuješ sam, rezervišeš kartu 3 meseca unapred (za datum putovanja u zimskoj sezoni) i pri tome si potpuno fleksibilan sa datumima onda zaista možeš da pronađeš kartu za 20 evra do Londona ili 10 do Nemačke.

Ali što je datum puta bliži, što su datumi rigidniji, i što se više usložnjava struktura putnika (npr. porodično a ne solo putovanje), to su cene po putniku bliže trocifrenom iznosu nego 10-20 evra. Ako se desi neki hitan slučaj pa kupuješ kartu pet dana unapred, sasvim lako može da se dogodi da mrski legacy prevoznici budu značajno povoljnija opcija u odnosu na lowcostere koji su, prema srpskom predanju, osnovani sa isključivim ciljem da se nađu sirotinji i uštede im koju paru kako ih ne bi pljačkala Er Srbija.

Trebalo je da vidiš na šta je sve to ličilo u ranim danima lowcosta, kada su imali pravo da reklamiraju "gole" cene karata (bez aerodromskih i drugih taksi). Odeš na sajt da bukiraš let, dobiješ npr. ponudu "već od 19.99 evra", datumi ti savršeno odgovaraju, sav srećan odeš na plaćanje kad tamo račun od 19.99 evra + aerodromske takse + surcharges + sve ostalo = izvolite platiti 120 evra i hvala vam što koristite Ryanair (objektivnosti radi, treba reći i da je veliki broj legacy prevoznika radio istu stvar). Onda su regulatorna tela, nakon bogtepita koliko miliona pritužbi i protesta, najzad odlučila da zabrane ovakvo isticanje cena i propišu da ponuda koja se daje mora da bude "all inclusive" i bez ikakvih skrivenih troškova. Onda se prešlo na te promotivne tarife u prvom bloku sedišta koji naravno bude rasprodat tri meseca pre leta. Posle toga cena samo ide gore ali niko ne može da im kaže da nisu ponudili karte već od 9.99 evra. Pa ko može da planira svoja putovanja pola godine unapred i bez ikakvih ograničenja, taj je na konju i uštedeće silne novce.
 
Ne shvatam odakle potreba za ovakvom diskusijom. Svjedoci smo da LCC sve više pritiska legacy kompanije i da se one sve više pretvaraju u LCC. Takođe, činjenica je da sam putovao za 10 evra i za 200 evra sa LCC. Naravno sve zavisi koliko ste fleksibilni sa vremenom, prtljagom i u nekim slučajevima sa daljim aerodromom od destinacije. I to je to, nema nikakve zavjere, jednostavno svako ima svoj poslovni model.

Ako nekoga interesuje, odličan video o LCC modelu poslovanja:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=069y1MpOkQY[/youtube]

A malo o legacy poslovnom modelu:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BzB5xtGGsTc[/youtube]

Proporučujem ovaj kanal, prelistajte ima odličnih videa o avijaciji i ne samo o avijaciji.
 
Pa pogledaj sada, ja baci pogled, iz bg do Londona (Luton) 2700 dinara 14 decembra .. Naravno u sve to posle uracunas I veliki kofer koji je oko 40ak e, pa još 20 od lutona do Londona i skupi se i tu cifra, isto i iz Temisvara što sam kupio za 10e, dodaj još 15e do temisvara, plus veliki kofer 40e, plus autobus od Stansted Airport do Londona još 10 funti.. Sve to košta, ali u startu ako se unapred zna otprilike vreme odlaska, može se uštedeti bar na karti.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477132#p477132:17pn8cg7 je napisao(la):
laki72 » 12 Sep 2017 10:56 am[/url]":17pn8cg7]Jel vi te karte od 10€ nalazite kod šanera? ;)
Svaka vam čast, ja ne uspevam, mada moram da priznam i da ne pretražujem konstantno.
Moja skromna zapažanja su sledeca. Ako i nadjem jeftin let, u povratku se cena zida poprilicno i obratno. Takodje, neretko sam (cisto iz znatizelje) dolazio do boljih rezultata sa (kako iz zovete) legacy prevoznicima, nego sa LC.
U svemu sam zanemario troskove eventualnog transvera do Nisa ili slicnih aerodroma.
Ne znam, verovatno da neko ko putuje solo, ko ima potpuno fleksibilan datum i odlaska i povratka i ko pazljivo prati i ceka promotivnih "prvih pet" moze da ustedi (pod uslovom da nema ozbiljan prtljag), ali ja ne nadjoh ni priblizno toliko povoljne karte kako nam sa bilborda porucuju reklame LC kompanija.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ево ти пар примера: Пролетос сам крајем априла налазио карте за Ниш-Милано-Ниш и Темишвар-Милано-Темишвар (петак-понедељак или субота-уторак) за по 4,99 евра по правцу. Рајанер, за период око последњег викенда у мају. Значи, 10 евра укупно.

Пре два дана на истим релацијама, за термине у октобру је било различитих комбинација за по 10-12-15 евра по смеру, исто за продужени викенд.

Ко има интересовања, пара и времена, може да скокне на викенд. Није то увек једноставно наћи, има често тих ситуација да те намаме јефтином картом у једном смеру, али зависно од планова може и да се ископа добра понуда, ако се мало копа и буде стрпљив.
 
Karata po malim cenama prosto ima, ne uvek i ne za svaki termin, ali ima. Da nema Ryana i WIzza (pogotovo iz Budimpešte) teško da bih dobavio do Kanarskih otoka, Barselone, Lisabona... Sve to bi prosto bilo nedostupno (pogotovo Tenerife) da nije bilo low cost opcije, nije problem kada putuje jedna osoba, pa da li je skuplje 100+ eur ili nije, ali kada računate karte za celu porodicu ili veću grupu tu se očas posla nabilduje ogromna razlika. Naravno, ne može uvek po najnižoj ceni, ali u većini slučajeva može po vrlo niskoj.
 
Pre nedelju dana sam leteo za US, jedan deo puta sa airserbiom, trebalo mi je 45 minuta da se cekiram na aerodromu, 3 razlicita kompjutera i na kraju 4. na biznis klasi i resetovanje po nekoliko puta. I nisam bio jedini to jutro. Ova devojka sto radi kaze da im je sistem uzasan, non stop problemi i da nije kompatibilan sa operativnim sistemom koji imaju.
Let je ok, dobijes sendvic od 70 grama i casu cega oces i koliko hoces.


A ovo za loukostere i cene karata. Obisao sam 30 zemalja do sad, od toga preko pola avionom, non stop kupujem karte po jeftinin cenama, i to ne 6 meseci unapred vec 30 do 60 dana max unapred. Koristim i loukost buseve po EU i US, karte od 1e i 1$ su sasvim normalne i nisu retke jednom u milion karata. Cak i u Srbiji mozete za dinar da kupite kartu za autoprevoz Cacak.
I da, avion cesto moze da bude jeftiniji od autobusa.
 
Da se nadovezem na @filozofa, jos jedan dobar video o formiranju cena karata:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-oJlJ5oo5AM[/youtube]
 
Биле јефтиније карте ономад, тј. осамдесетих. На домаћим летовима, цене је одређивао СИВ и умеле су да падну и на 20 долара (вероватно је ова гужва била пред неко најављено поскупљење), а на међународним је све било одређено ценовником ИАТА - ипак, ЈАТ је, посебно по Западној Европи, масовно (нелегално) продавао карте "испод руке" и испод цене, па се, тако, из Париза за Београд уместо за 2.000 франака, могло и за 1.000 (300 марака, 150 евра). За путовање из Париза за Бангкок су, нпр., на аеродрому Орли на Јатовом шалтеру продаване карте Французима за 5.000 франака, а званична цена је била око 50.000. "Ер Франс" се бунио, дође инспекција, пита путника колико је платио, а он им покаже рачун: 50.000...
Тако смо извезли сиву економију пре него што смо је патентирали код куће :)
 
Hvala Pantografe za ovaj divni podsetnik na "ta neka lepa vremena".
 
Jel radi ovih dana linija BG-NY? Pominjali su neki forumasi da ce biti pauzirana 15dana zbog remonta aviona , ali ne videh nigde u medijima vest o tome...
 
Vrh