Šta je novo?

Metro

@ Markomarkovic

Ne mogu da pobrojim sve stavke za odgovor. Najvaznije je:
Srbija ne treba da bude samo jedan grad. Trebaju joj dobro povezani regionalni centri, sa jakom ekonomijom, bolnicom, skolom.
Beograd je preinvestiran u odnosu na Srbiju, u poslednjih 70 godina.
Beogradu ne treba veci fizicki rast, niti ce ga biti. Ekonomija Bg. moze i bez metroa.
Metropola se ne postaje sa metroom, niti sa soliterima. Metropola se vidi iz prvog pogleda, na prvu kucu, prvog coveka, prvu ovcu pored puta, prvu ulicu, prvi park.
Centar skupih usluga ne pravi metro - pravi ga prvoklasni univerzitet.
Bg. treba da se poveze sa periferijom (sirom i daljom) iz mnogo velikih razloga koje necu pominjati.
Stvarna cena karte nije ono sto placaju gradjani evropskih gradova. Tamo su subvencije na nivou prosecnih 50%.
http://www.dttas.ie/sites/default/files ... Cities.pdf
U cenu karte ulazi i amortizacija, koja se u zemljama srpskog tipa (cak i na Zapadu) ne racuna propisno.
U nasem slucaju amortizacija je veca od proseka zbog katastrofalnog upravljanja, nedostatka, iskustva, standarda, zakona i kulture.
Cena naseg metroa bi bila veca od uobicajene, a kvalitet slabiji, zbog slabog kreditnog polozaja, korupcije, loseg upravljanja projektom.
Stoga ne odustajem od tvrdjenja da ce realna cena u jednom pravcu te karte biti veca od 500 din. I da ce finansijski da unisti grad.
Jedna linija metroa ne resava apsolutno nista u gradskom saobracaju. A pojede para koliko je potrebno da se dobar deo problema resi.
I onda jede te pare do veka.
Da neko u Bg hoce da resi problem transporta u Krnjaci, dodao bi jos 20% autobusa, iskoristio postojece Beovoz stanice i mrezu, za manje para nego sto kosta jedna garnitura metro voza. Ti ljudi su to vec platili kroz porez na imovinu, taksu za legalizaciju, pdv...
Zelene biciklisticke transferzale sluze da se vece distance premoste, i da postane moguc commuting sa kraja na kraj grada. Ostala biciklisticka infratruktura se gradi decenijama. Na Zapadu se trenutno desava biciklistika revolucija, koja menja navike stotinama hiljada ljudi po gradovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476865#p476865:36jyssxg je napisao(la):
Igor » 11 Sep 2017 02:59 am[/url]":36jyssxg]Razmisljao sam da na forumu sakupimo sve dostupne podatke i napravimo hronolosku listu planova (pdr-ova, mapa, studija) za metro.

Deo planova je pomenut u retrospektivi koju je radio Imamoplan ali misim da ima po jos neki ne pomenut plan.

http://www.imamoplan.com/izlozbe/retros ... o-beograd/

1923 je bio usvojen Generalni plan, a prethodne godine je bio konkurs. Tako su neki pariski arhitekti, autori projekta pod šifrom ,,Urbs magna” predviđali izgradnju metroa. Predviđena je izgradnja kružnog bulevara koji bi polazio od Železničke stanice i išao prego Guberevca, Autokomande, zatim sekao ulicu Kralja Aleksandra, išao po obodu zvezdarske šume i izbijao na glavnu pijacu, koja je bila predviđena pored Železničke stanice ,,Dunav” i na kraju bi se bulevar završio kod luke na Dunavu. Bulevar bi bio širok 38 metara, a ispod njega bi čitavom dužinom prolazio metro. Osim ove polukružne linije bile su predviđene još tri: Zemun-Veliko Selo, Slavija-Avala i Guberevac-Resnik sa krakom prema Železniku; zapravo, bilo bi sveukupno pet linija.

Možemo 2022 organizovati izložbu "Beogradski metro - 100 godina sna", "Beogradski metro - 100 godina pustih želja" ili "BG metro - metro koji se najduže čeka" :evil: :evil: :evil: Birajte naslov ili predložite neki bolji.

Iskreno, deo metro je započet, onog iz 1976 - to su one kasete ispod Prokopa, ali to je samo 0,01% od mreže. Do 2022 nema šanse da vidime nešto dalje od toga, tako da bi ovi naslovi odgovarali :evil:
 
Al stvarno bi trebalo 2023 da se napravi neka sprdačina na tu temu, makar neka mala. Naravno, bez političkih likova i konotacija, jer zbog takvih svinjarija i imamo ovaj cirkus. Nego lepo sklepa se neki štand ''Muzej ideja za Beogradski metro'' i tu lepo da se okače planovi, članci, obećanja i slike svih koji su obećavali kule i gradove i lagali ljude.
Može i ovo "Beogradski metro - 100 godina pustih želja", taman odlično ime za izložbu.

Jednog dana bi mogla i satirična knjiga na tu temu. Realno, ima više nego dovoljno materijala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477142#p477142:dbucoao9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Sep 2017 11:47 am[/url]":dbucoao9]Al stvarno bi trebalo 2023 da se napravi neka sprdačina na tu temu, ......Može i ovo "Beogradski metro - 100 godina pustih želja", taman odlično ime za izložbu.

Jednog dana bi mogla i satirična knjiga na tu temu. Realno, ima više nego dovoljno materijala.
Ovo nije bas sasvim tacno. Beograd je mogao da ima odrziv metro pocevsi od 70-ih godina. Tada je ekonomija mogla to da podrzi. I cenu karte, i kreditiranje i operativne troskove. U tom periodu mozemo da govorimo o metropoli koja je sluzila zemlji od 20-ak miliona ljudi. Ucesce domace komonente bi bilo verovatno iznad 50%, postojala su jaka gradjevinska, masinska preduzeca, moglo je da se kompenzira sa Rusima ili nekim drugim.

Pobedila je autobusko-automobilska opcija i koncept satelitskih naselja koja podrzavaju odrdjene klasere fabrika u lokalnim zonama.
I tada su upravljaci bili prilicno dvojeni od planete po kojoj su hodali.
 
I za 70-te i za danasnje vreme kao da vazi isto pravilo: Upravljaci se ne oslanjaju na empiriju, racunicu i realno stanje na terenu, vec ih vodi ili ideologija, interes najmocnijih, populizam i korupcija.

Dok su oni 70-ih zidali satelitska utvrdjenja na Labudovom Brdu u Kaludjerici se stvaralo najvece divlje naselje u Evropi. To je trebalo da bude neki znak za njih da promene politiku. Medjutim nista.

Danas dok se u Begradu stvaraju slamovi u ogromnom delu periferije koja je potpuno deinvestirana, oni prave neodrziv metro za nekog ko hoce da stigne sa gajbe na Vracaru do banke (mesto rada) na Novom Beogradu.
 
U ovom trenutku najpametnije rešenje je konačno ODUSTAJANJE od gradnje ikakvog metroa.

Dok mi završimo prvu liniju, autononma vozila će već izdominirati. A ona se kreću, ubrzavaju i usporavaju sinhronizovano, te neuporedivo bolje iskorišćavaju postojeće saobraćajnice. Bolje bi bilo dakle umesto metroa uvesti da se određenim ulicama mogu kretati isključivo busevi, trole, tramvaji koji bi mogli da budu samoupravljajući. To bi moglo da se uradi mnogo brže i jeftinije jer je dosta infrastrukture već u upotrebi za drumski saobraćaj. Ti pravci bi na ukrštanju sa ulicama kojima se kreću vozila sa ljudskim upravljanjem imala dirigovane semafore. A samoupravljajuća vozila javnog nisu budućnost, već današnjica. Neke delove tog sistema, posebno u centru, bi trebalo graditi pod i nad zemljom, ali bi to bilo jeftinije nego metro. Na opterećenijim pravcima mogao bi da ide i onaj jednošinski autobus, ili upareni tramvaji.

Gradnja metroa je u vremenu jedne od najvećih saobraćajnih revolucija u istoriji čisto bacanje para.
 
@tragac, u pravu si, generalno. Ne znam na primeru metroa, ali to je ono sto mi smeta kod nasih i urbanista i arhitekata. Uvek kopiraju nesto sa zakasnjenjem umesto da budu inovatori.

Da kupe 100 000 mini elektricnih buseva (vrabac servis), uvedu 1 000 000 javnih elektricnih bicikala, skutera, tricikala, segveja i za sve to omoguce zasebne ulice, mostove, aleje, bez parkinga, sa travicom, kanalima i cvecem, kostalo bi 1 odsto od metroa, bilo bi gotovo za godinu dana, grad bi prodisao, a mi bismo ziveli u naucnoj fantastici. Ne zezam se - sve to vec postoji u svetu, samo treba biti pametan...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477376#p477376:2835qhrw je napisao(la):
tragac » September 13th, 2017, 12:16 pm[/url]":2835qhrw]Gradnja metroa je u vremenu jedne od najvećih saobraćajnih revolucija u istoriji čisto bacanje para.
Bugari ne misle tako.
 
Pa? A i oni su odavno krenuli, pre nego što je revolucija autonomnog upravljanja vozilima počela. A mi nemamo ni planove. Dakle, bolje odustati dok se ne popali silna lova. Naše gužve u saobraćaju ionako nisu ni sad toliko prevelike u poređenju sa ostalim gradovima slične veličine koji IMAJU metro.
 
Obrni okreni, svi se slažemo da dok ovi naši nesposobnjakovići izgrade i puste prvu liniju, metro će već polako ući u fazu otpisa i zamene novim tehnologijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477385#p477385:1y5b148c je napisao(la):
Zombieboy » 13 Sep 2017 11:41 am[/url]":1y5b148c]
Da kupe 100 000 mini elektricnih buseva (vrabac servis), uvedu 1 000 000 javnih elektricnih bicikala, skutera, tricikala, segveja i za sve to omoguce zasebne ulice, mostove, aleje, bez parkinga, sa travicom, kanalima i cvecem, kostalo bi 1 odsto od metroa, bilo bi gotovo za godinu dana, grad bi prodisao, a mi bismo ziveli u naucnoj fantastici. Ne zezam se - sve to vec postoji u svetu, samo treba biti pametan...

:)

100.000 мини електричних бусева коштало би једно 10 милијарди евра, дакле, као отприлике 12 метро линија...

Људи, схватите да су основне предности шинског саобраћаја над друмским у капацитету и економичности. Ово друго се никада неће променити, будући зависно од закона физике (силе трења). А за капацитет... и даље вам треба аутопут са 2 пута по пет трака самоуправљајућих возила да би достигао могућности метроа.

Као што Џони Ли изнад написа, већ постоје системи самоуправљајућих возила који погодују јавном превозу у великим градовима, а то је аутоматски метро. Сутра - и аутоматски трамвај. А аутоматски бусић онда може да развози људе од метро станице до адресе.
 
JohnnyLee":di3fxz93 je napisao(la):
неће метро још ићи у отпис. има он још 100 година да се гради
Pa taman kad otvorimo prvu, i možda drugu liniju. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477441#p477441:3ngoqrpo je napisao(la):
Пантограф » Sre Sep 13, 2017 1:42 pm[/url]":3ngoqrpo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477385#p477385:3ngoqrpo je napisao(la):
Zombieboy » 13 Sep 2017 11:41 am[/url]":3ngoqrpo]
Da kupe 100 000 mini elektricnih buseva (vrabac servis), uvedu 1 000 000 javnih elektricnih bicikala, skutera, tricikala, segveja i za sve to omoguce zasebne ulice, mostove, aleje, bez parkinga, sa travicom, kanalima i cvecem, kostalo bi 1 odsto od metroa, bilo bi gotovo za godinu dana, grad bi prodisao, a mi bismo ziveli u naucnoj fantastici. Ne zezam se - sve to vec postoji u svetu, samo treba biti pametan...

:)

100.000 мини електричних бусева коштало би једно 10 милијарди евра, дакле, као отприлике 12 метро линија...

Haha, znaci ono kad lupim i ostanem ziv. Malo sam se zaneo, ali poenta je bila da treba biti inventivan :mrgreen:

Na konto toga, u olimpijskom parku u Londonu, ovih dana saobraca elektricni bus vez vozaca. Tu je samo ogranicen vremenski period, a meni iz zapadnog Londona se bas i ne cima do krajnjeg istoka, tako da ne mogu da prenesem utiske. Ali ima ko hoce - http://www.gizmodo.co.uk/2017/09/we-too ... mpic-park/
 
Kada sam predložio naslove za izložbu, bio sam ogorčen i ljut na čitavu pomisao oko beogradskog metroa i njegove izgradnje što se odugovlači i pominje samo pred izbore.

Izložbu bi svakako trebalo organizovati sa duhovitim naslovom ili ne, no ona mora da pošalje jasnu poruku svima. Treba da opomene prvenstveno političare, ali i ostale smrtnike i da se svi zapitamo zašto je takav naslov kakav jeste i zašto Beograd još uvek nema metro. Političari su najveći krivci za njegovu (ne)izgradnju ali i građani koji su ne samo lenji da nešto urade, već i da razmišljaju. Građani biraju političare. A i građani uvek mogu da se organizuju, ne treba sve očekivati da im neko drugi sve uradi. Treba pokrenuti svet svima o ovoj temi. Ako se bude ćutalo i vikalo "šta me briga", "baš me briga", "to se nikada neće izgraditi" onda neka ne očekuju iakakvo poboljšanje u svemu.

Metro svakako treba izgraditi, on je veoma malim delom započet po planu iz 1976 sa kasetama ispod Prokopa. Kakav-takakv ali započet je. Projekt postoji. Treba se voditi principom da sve što je započeto treba da se završi do kraja i kako spada.
 
Izvinjavam se za ovako ogotrčen "first post". Ako ugovor o BNV stvarno obavezuje državu da nekakav "metro" protera tuda u nekon skorom roku, to je onda rešeno. Milijarde evra javnog nova će otići na povezivanje dva prazna i nezavršena naselja.

A vi ostali srećno i nastavite da putujete GSPom maksimalnom prosečnom brzinom od 10km/h .

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
од свих икада планова, укључујући и онај несрећни БеЛаМ, ово што су сада понудили је најгоре могуће решење
 
Од свих планова за Метро, ако га дочекамо биће супер, а поврх свега тога, прескачу се многа битна чворишта у граду, а то је недопустиво, попут Прокопа, Општине Нови Београд, и осталог... Боље и да се не прави Метро, докле год се не анкетирају грађани и да се виде миграције и кретање грађана дуж одређеног дела града! Ово се све ради стихијски, а бојим се да ће направити само већу пиздарију и да ће Метро бити само реда ради ту...
 
Plan iz 68. je najbolji ikad

Varljivo leto...

MV5BMTY3ZjBmNDQtNzA1Mi00ZmQ1LWIyOGQtYzBiZTkxYWI5NDU1XkEyXkFqcGdeQXVyNjcyOTkzNTI@._V1_SY226_SX310_AL_.jpg


Klasicni sovjetski sistem, ukstanje tri linije trouglom u centru, Slaija /Terazija/ Tas

Pola grada pokriveno, sistem uravnotezen.

Krajevi: Zemun, Cukarica, Trosarina, Ustanicka, Karaburma, Donji Grad

Jedna orbitalna linija da poveze brda, Blokove i NBGD i to je to.

82_metro-beograd-1968.png
 
Plan iz '68 jeste dobar, slažem se ovo što si naveo, međutim, ima veliki problem što je rađen da se prilagodi GUP-u iz 1950. Tada je železnička stanica bila zamišljena na Autokomandi, danas je to Prokop. Sviđalo se nama to ili ne, ali Prokop je realnost i ne može se izbeći. I isti GUP nije predviđao razvoj žarkovačkog dela grada.
A i B linija su dobre i prihvatljive, ali C linija bi se morala izmeniti tako da ide kroz Prokop i produžiti je ka Petlovom brdu.

Meni je ipak najbolji plan iz '76. Kao što sam pre napisao, jeste da je preambiciozan sa 5 gradskih i 4 regionalnih linija, ipak može se deo tog plana izvući i iskoristiti. I trebalo bi početi sa linijom koja bi povezivala centar sa Prokopom, odnosno da se izgradi depo u Medakoviću, koji je i predviđen kao drugi depo uz onaj u Zemunu.

JohnnyLee":1a5phcu0 je napisao(la):
од свих икада планова, укључујући и онај несрећни БеЛаМ, ово што су сада понудили је најгоре могуће решење
Da znaš, teško mi je priznati, i BeLam je bolji od ovog nakaradnog sranja što su nedavno predstavili. Nije ga vredno pominjati.
 
Богами ово изгледа јако леп план из '68, камо среће да су и ову пругу изградили од Прокопа преко Душановца до Коњарника и Карабурме и Панчевца, таман би смо имали уоквирен град и склоњено ругло уз ауто пут. Занимљиво би било додати и тадашњу мрежу трамваја и тролејбуса на ову мапу чисто да се употпуни слика.
 
Što više razmišljam o njemu, i što više informacija saznanjem, to više vidim koliko je Prokop osakatio Beograd i kakav je to promašaj od projekta zapravo.
Siniša":5ok0r3kb je napisao(la):
Da znaš, teško mi je priznati, i BeLam je bolji od ovog nakaradnog sranja što su nedavno predstavili. Nije ga vredno pominjati.
Nažalost, kako se stvari (ne) kreću, meni se sve čini da ćemo mi jednog dana plakati čak i za tim nesrećnim BelAm-om. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477057#p477057:1lw5hrji je napisao(la):
dosen » 12 Sep 2017 01:20 am[/url]":1lw5hrji]@ Markomarkovic

Beograd je preinvestiran u odnosu na Srbiju, u poslednjih 70 godina.
Beogradu ne treba veci fizicki rast, niti ce ga biti. Ekonomija Bg. moze i bez metroa.

Mislim da u ovih par recenica lezi sustina neslaganja u ovoj temi. Niti je Beograd preinvestiran (u odnosu na broj stanovnika i BDP), niti je istina da mu ne treba rast. Apsolutno mu treba!

Da neko u Bg hoce da resi problem transporta u Krnjaci, dodao bi jos 20% autobusa

Ne, ne, ne, ne.... Mnogi BG drumski koridori su prezakrceni i ne mogu da prime vise vozila u spicu.... Mnoga naselja su vremenski jako udaljena od centra i autobuski prevoz je nepouzdan. Tu je i sustina price o metrou u Beogradu!
 
Vrh