Šta je novo?

Koridor 10

Dzaba objasnjenja i pojasnjenja kad su pojedinci "kukavci" po prirodi. Verujem da vecina onih koji daju komentare tipa "bem ti zemlju" ne znaju ni gde .i kakve su deonice u pitanju, a kamoli da se slojevi i slojevi moraju nasipati i sabijati, beton sazrevati, i sto sta jos.
Poput mog poznanika koji je sa ortacima betonsku stazicu pored zgrade izlivao direkt na travu i gumisni sloj zemlje :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
,, kukavci '' po prirodi kazete......da li je to jedini argument. Pa ljudi moji dok druge zemlje u Evropi odmakose daleko kod nas se kritika proglasava kuknjavom. Kod nas su plate nize nego 2002, ah da .... samo kukam. Nema realnosti....i da kod nas je najtezi teren u Evropi ...to je neki izjavio i mora tako da bude...kujanje je*******zabranjeno strogo....
Pricate o prebacivanju masina i cekanju da zavrse nesto drugo. Da li ste realni i posteni?!!!! Pa da li u normalnoj zemlji treba da se cuju takvi argumenti. Dozvoljavate i podrzavate da neki izvodjac zaje*******ava nas u nasoj zemlji i da za to dobija pare i pohvale. Ma daj !!!
Nema postovanja zakona rokova , nismo uredjena zemlja. I tacka!!!
Nisam kukavac vec neko ko se zalaze za postovanje principa, slova ugovora i zakona. Necu Banglades vec modernu zemlju koliko toliko, zemlju u kojoj se zna ko pije ko placa, pa i na polju gradjevinarstva i izgradnje puteva , ovako je sada neizdrzivo .
 
Znaju oni šta rade i kako da izvuku još para.
Žalosno što smo gori od Bangladeša.
 
@biciklista
Zaista verujes da he sve tako?
Da nas izvodjaci zaje*******avaju u nasoj zemlji?
Ima sporadicnih slucajeva, ali vecinom nije to u pitanju.

A da je tako, budi siguran da bi smo aktivirali bankarske garancije, naplacivali penale i sl.
Pouzdano znam da je bilo velikih propusta u geoloskim radovima na istocnom kraku K10.
Bilo ih je i na A2 ali ne u tolikoj meri.
Koliko se kod nas kasni sa eksproprijacijom?
Jesi li zaboravio "slucaj (prodat) hrast" i koliko se tu kasnilo?
Katastar je kod nas smesan.
Pola objekata nije ucrtano. Citava naselja, putevi, dalekovodi, vodovodi...
A svecto utice na dinamiku radova. I sve to izvodjacu daje opravdanje za zakasnjenja. Dal je to lepo? Nije. Ali su izvodjaci najmanje odgovorni za takvo stanje. Oni (pojedini) samo koriste situaciju u kojoj su se nasli. A nasli su se...
Da se ne ponavljam.
I sad, kada dodje do kasnjenja, postoje 3 opcije.
1. Da izvodjac angazuje dodatne masine (koje mora da kupi ili najmi) i dodatno ljudstvo (koje rakodje mora da plati).
2. Da izfuserise najgore, ali da objekat, poluzavrsen i los preda na vreme.
3. Da se uz produzetak rokova posao zavrsi kako treba.

Jasno je da izvodjac nece na sebe da tovari vise troskova nego sto mora da ima, a posebno da nece da ide i troskove zbog kasnjenja za koje ima opravdanje.
Ostaju opcije 2 i 3.
Za koju se ti zalazes?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako je tako onda se zalazem da se konacno uhapsi 5 - 10 projektanata koji su radili projekte a nisu ni izasli na teren i da konacno neko odgovara. Po ovo tvom ispade da moze svako da radi sta hoce a na kraju mi da biramo manje goru opciju. Nema u tome sto ti pricas ni malo zakona i postovanja principa. U to sam siguran. Nadji mi glavnog krivca u lancu tom celom i on mora u zatvor. Kad se to desi jednog dana poverovacu davse nesto menja u ovoj zemlji.
 
Od kada se meri prosečna brzina saobraćaj je na AP je komičan. Skupa i luxuzna vozila blizu Niša jezde sa celih 100 na sat.
Držao sam se svo vreme 125-130 i celu deonicu prešao za 1h 46 min.
Jedino stranci jure kao i do sad.
Postoji li neka tabla da se na tim deonicama meri prosečna brzina?
 
@Laki72
Na ovo bih dodao i da ima prostora da se naplate penali ili raskine ugovor, to se ne radi jer bi to odložilo dalje radove na bar godinu dana a to nije nikom u interesu.
Čuo sam i ja da je bilo loših procena oko veologije pa kad su počeli da rade bio je šou pa su angažovalu stručnjake iz inostranstva. Takođe sam čuo da se dosta kasnilo zbog izmeštanja dalekovoda, pa neke bazilike i tako svašta nešto. Dokaz je i što izvođač nije opomenut za ovu deonicu tako da on nije ni odgovoran. Takođe je i bilo reči da projektanti rade na osnovu katastra i satelitskih snimaka a ne na osnovu izlaska na teren, pa ima dosta loših rešenja. Jedno od njih je upravo cela trasa od Proseka ka Crvenoj Reci kao i pomenuti hrast i noš neki nepotrebni tuneli na k11.
A bilo je i raskida ugovora i penala. Zadnji je bio 100 000 evra španskoj firmi jer nije na vreme prebacila lansirnu rešetku za most.
Ima svakakvih situacija, nije sjajna situacija ali ne treba tako olako generalizovati.
 
Biciklista, ja razumem sta hoces da kazes ali kao sto si sam rekao u pitanju je ceo lanac, tj sistem. Da bi se radilo savrseno I rokovi postovali onda mora savrseno efikasno da se uradi eksproprijacija, da je pravni sistem takav da to klizi, da ima odma para da se stari vlasnici isplate, da projektanti savrseno naprave projekat, da se masine nadju na vreme, da stignu na vreme, da se popravljaju I da rezervni delovi stizu na vreme, da kamenolomi nemaju zastoje u radu zbog kvarova I cekanja delova, da izvodjaci imaju ciste finansije, a ne repove od pre, da betonske I asfaltne baze rade bez nepredvidjenih zastoja. Da Zapadne banke koje ovo finansiraju imaju savrsene mehanizme, a ne da izvodjac koji je izabran po njihovim kriterijumima kasni godinama I da mu mi nista ne mozemo sem da raskidamo ugovor I gubimo jos godinu... Taj lanac cini puno ljudi, a pitanje je koliko smo svi mi u tim poslovima savrseni. Kakvi smo masinci, gradjevinci, pravnici, ekonomisti. Kakve su nam skole koje su nas ucile da to budemo.... Mi nismo savrseni, pa I rokove ne mozemo savrseno da ispostujemo jer svaka greska se placa kasnjenjem. Ne kontrolise vlast ceo ovaj lanac. Neki deo lanaca je pod kontrolom drzave, dok su drugi pod privatnim firmama I stranim bankama. Ja prodajem masine I ako mi rezervni deo stize za nedelju dana iz inostranstva, tu vlast ne moze nista, masina ce stajati nedelju dana, nece raditi, I to ce izazvati lancano kasnjenje. Neke masine se mogu iznajmiti da se premosti ali sta raditi kad kamenolom, betonska ili asfaltna baza stane. Njih ima kolko ima, nema mnogo, a dok bi nova se kupila I montirala trebaju meseci I meseci.
Ja bi stoga zakljucio da onaj koji sto blize rokovima zavrsava autoput ima najbolji lanac I sistem.
 
Iz nadzora (koji nije ljubitelj Aktora) sam čuo da su Grci na Bancarevo-Crbena reka efektno iskoristili to što je najpre idejni projekat (da uopšte tu prođe trasa) i izvođački projekat takvi da je Aktor iskusno klejmovao (ulagao prigovor) svaki propust u projektu (bazilika, loš teren i zaštita kosina, klizišta na svre strane, pa je u jednom delu trasa izmeštena 30-50m ulevo, vodovodi, dalekovodi, arheologija, eksproprijacija...) i da su bili toliko opravdani da nijedan sud ne bi presudio u korist investitora tj. Koridora da su raskinuli ugovor. Samo su zahebavali na legitiman način i to je bilo kad nisu imali para. Kad je došao Cipras u BGD i kad su dobili injekciju iz Grčke u aprilu, živnula su im sva gradilišta, pa i ovo. Poslednjih meseci nema dana da je ispod 80 mašina na gradilištu, koje je razuđeno i nepristupaćno, ali se na satelitu vidi da najzad ima kamena ponegde u onoj ilovači. Asfalt će izsilovati negde do kraja godine da bi mogli da se slikaju, jer smo i to počeli da obeležavamo... A to se moglo rešiti žutim FIDIC-om (koji priznaju evropski investitori) i onda izvođač odgovara za projekat, ali onda bi bez posla ostali monopolisti - Institut za puteve i Mrkonjino čedo CIP.
 
Upravo je u tome poenta. Tvrdim da je ekipa oko Mrkonjica najgore sto se Srbiji desilo ikada sa aspekta gradjevinske struke. To je jedna velika sramota i velika pljacka.
Caribrode ako je tako kao sto ti i mnogi drugi tvrde, onda trebaju projektanti da budu u zatvoru zato sto su ostetili zemlju firmu drzavu i gradjane. To je jedini nacin.
Jos jedna stvar. U poslednje vreme kada drzava uzme kredit dobija i odredjene uslove koji su u krajnju ruku robovlasnicki i bedni. Ranije kada se uzme kredit od npr 500 mil pare legnu i ti gradi sa svojom operativom i snadji se i pare ostaje na neki nacin tebi. Danas je to drugacije i tu smo u mat poziciji jer smo bankrot odavno.
Ali da nijedan projektant ne zavrsi u zatvoru to je vec ogromna sramota.
 
Ona to očekuje, nada se, vrši pritisak ali teško obzirom da idu zimski meseci. Možda se nešto na južnom kraku i pusti bez završnog ali sve nema šanse. Vučko je rekao da će se raditi do aprila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477021#p477021:1ko2xo23 je napisao(la):
biciklista » Mon Sep 11, 2017 7:47 pm[/url]":1ko2xo23]Upravo je u tome poenta. Tvrdim da je ekipa oko Mrkonjica najgore sto se Srbiji desilo ikada sa aspekta gradjevinske struke. To je jedna velika sramota i velika pljacka.
Caribrode ako je tako kao sto ti i mnogi drugi tvrde, onda trebaju projektanti da budu u zatvoru zato sto su ostetili zemlju firmu drzavu i gradjane. To je jedini nacin.
Jos jedna stvar. U poslednje vreme kada drzava uzme kredit dobija i odredjene uslove koji su u krajnju ruku robovlasnicki i bedni. Ranije kada se uzme kredit od npr 500 mil pare legnu i ti gradi sa svojom operativom i snadji se i pare ostaje na neki nacin tebi. Danas je to drugacije i tu smo u mat poziciji jer smo bankrot odavno.
Ali da nijedan projektant ne zavrsi u zatvoru to je vec ogromna sramota.

Aha, i onda na sudu projektant kaže - pa šta ću kad nema katastra vodova, a iz RGZ su mi dali mape koje su crtali najbliži saradnici fon Lera. Jedino zbog geologije da odgovaraju, to su random ispitivali ili nisu... Banana smo država, u celini i pojedinačno. I to za kredite je tačno, ali štap i šargarepa su modus operandi onima kojima se može, samo što je štap sve deblji, a šargarepa sve trulija!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477280#p477280:15vxqtk8 je napisao(la):
vlasta » 12 Sep 2017 11:27 pm[/url]":15vxqtk8]^ Ko je ovde lud?
Evo priznajem da sam izgleda ja lud. I verovatno svi mi. :gobb: :grand: Ministarka sigurno zna bolje.
 
Verovatno je mislila da su otklonjene sve prepreke koje su postojale prethodnih godina, posebno sa grčkim izvođačem na deonici Bancarevo-Crvena reka. Dakle što se nje tiče Koridor 10 jeste gotov, potrebno je samo da pratiti da se ne pojave neki nepredviđeni problemi dok se ne završi. Ali i meni se čini da trenutno stvari dobro teku, i da ako se ovako nastavi, ja se ne brinem da će vrlo uskoro biti sve završeno. (Naravno sem Y kraka oko Subotice i beogradske obilaznice koja je isto deo K10 ili je ministarka možda nas u Beogradu zaboravila? Ali Obilaznica sa sve delom do Pančeva, a tek od Pančeva do Bataje neće ni za 10 godina)
Bankarske pare su tu i svi izvođači trenutno dobro rade - ovde ne vidim probleme. Kako se završavaju i puštaju pojedine raštrkane deonice, sve je veća koncentracija i raspoloživost mašina na preostali manji broj deonica. Jedino ako se ne pokvari neka betonska ili asfaltna baza ili kamenolom, to bi moglo usporiti radove. Ili ako se nešto nepredviđeno desi nekoj banci koja finansira ili firmi izvođaču koji gradi. A valjda neće u narednih pola godine :)
 
Mislim da je ovo jedina deonica u zemlji, gde imamo tri trake + zaustavnu u smeru ka Bugarskoj. Mozda nekih 3-4 km ako ne i vise. U suprotnom pravcu nije takva situacija :D
 
Jos dva dana do otvaranja bitne deonice , a pocelo je'da se gradi davne 2010 ! Imal koja slika od bagerista sa vrha brda ???
Mogli su da testiraju i tu pistu pa da sleti nekr manji avion !!! :vops: :vops: :vops:
 
Jedno pitanje za upucene ! Dal neko zna sta rade sa tim kamenjem od kosine Gradine pretpostavljam da ga nasipaju u Crvenoj reci a mogu ga i prodavati za dobre pare !!!
 
Sutra je lep dan, pušta se 30km punog profila autoputa :) I to pravog autoputa ne onog iz priča :)
Bravo I za Caribrod, sve je ispalo onako kako je predvidjao. :kk:
I za kraj, posto neki ljudi iz untrasnjosti cesto kukaju kako Beogradu sve, a njima nista, da I ja pitam sta je sa nasim delom Koridora 10 tj. obilaznicom oko Beograda? Ceo K10 se skoro zavrsio, a kod nas uradjeno svega 30tak %. Niti Kinezi pocinju do Bubanj potoka, a dalje ka Pančevu nismo ni u planu. A promet I guzve xy puta vece nego na ostalim deoniicama. Pa da pitam jel vlast zaboravila na nas ili sta...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477782#p477782:blf5okyc je napisao(la):
geovuk » Thu Sep 14, 2017 8:09 pm[/url]":blf5okyc]Caribrode hoce li dron skorije da se pusta? ☺️

Ovo se sutra pušta:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vkdcbMqhoPw[/youtube]
 
Vrh