Šta je novo?

Koridor 10

Extra :) Dakle na istocnom kraku ostaju jos da se zavrse tačke: kosina Gradinje (za oko 2-3 meseca) tunel Sarlah za par meseci) oko Staničenja (za par meseci) I Bancarevo-Crvena reka 12km (za oko 9 meseci), jel tako?
E sad da sam ja neki faktor u Pirotu, u naredne 2-3 godine bi se trudio da dovedem 5-10 manjih I srednjih firmi koje zaposlavaju 50, 100-200 radnika, ne vise, da ne bi sve zavisilo od Tigra, posebno ako on nekad pukne. Jos vaznije sredio bi puteve do Zavojskog jezera I podnozja Midzora. Tu bi razvio turizam I promovisao ga po Srbiji. Oko Zavojskog bi napravio setalista I sportsko-rekreativne sadrzaje sa par hotela, a u podnozju Midzora turisticki etno kamengrad ili drvengrad, odaklebi sem toga kretale uspinjace za skijanje ka okolnim visokim planinama, jer je taj deo fascinantno sa tri strane okruzen ogromnim vrhovima a samo ka cetvrtoj strani, ka Pirotu prohodnom dolinom.
Sa ovim gore sto sam naveo ceo kraj bi mogao ekstra da zivi, da bude bogat I da ne zavisi samo od jedne velike firme (Tigra) jer on nece do veka raditi.
 
Da, ostalo je tih 12km do Crvene Reke i deo ispred Pirota sa 2 tunela. Za tunele Sarlah i Sopot rok je 6 meseci, a za Bancarevo je 9 meseci. Sa tamponom i betonom moze da se radi bez prekida tokom cele zime tako da ce radovi na 12km intezivirati cim se masine prebace sa Gradinja. Za asfaltiranje im treba najvise mesec i po dana.
 
Danas su napravili feštu od 15 minuta puta. :bash:
Da su otvorili komlet pa da se radujemo kao ljudi. Ovako probili sve moguće rokove pa se još i raduju. :notok:
 
Dobro @Žika nemoj si na kraj srca ;)
Sta bi predsednik drugo radio? ;)
Pa on druga ovlas enja gotovo i da nema osim ovakvih protokolarnih.
Nece valjda da obecava povecanje plata i da odlucuje o ekonomiji sto je posao premijera-ke (ili ipak '-a') ? ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Dobro bre ljudi oćete li da slušate mene ili ove table i političare ;)
Rok za 3 tunela jeste 6, odnosno 9 meseci, ali od potpisivanja ugovora, koji šanse nema da se potpiše još za 3,4 meseca.
To je žuta knjiga Fidic-a: prvo ide evaluacija svih 8 projekata, pa da se otklone greške, pa se otvaraju finansijske ponude, pa rokovi za žalbe...
Ako se to završi do nove godine i potpiše se ugovor u ovoj godini svi da se udaramo u stražnjicu, na 2 gotova tunela više od godinu dana ugovora bez!
Dakle 5A VI/2018, lot2 XII/2018 u najboljem slučaju.

Earthmoving - rokove si pogodio za Gradinje, ovo neće baš tako brzo! A za plan razvoja Pirota lepo je napisati, ali ne rastu baš investitori na drvetu...
 
Skoro je bio podatak da za ove strance koje Srbija subvencionise trenutno ima potpisano za oko 20.000 radnih mesta, pretpostavljam za rok od godinu dana dok sagrade objekte. A ja sam predlozio 2.000 za 3 godine, tj. oko 600-700 godisnje sto je 3% a zacelu jugoistocnu Srbiju, dakle nije nerealno. Mada glavna ideja mi je razvoj turizma podno Midzora I oko Zavojkog jezera da ljudi budu svoje gazde (sto bi reko dr Petrovic - vitezovi ;) ).
Nego Caribrod nije mi jasno. Na tvom snimku je od tunela Sarlah do granice, a u nekim medijima citam da je danas pusten I deo pre Sarlaha ka Stanicenju? Jel tvoj snimak tih 30km ili su pustili I tih kolko pominju 7,35km od Stanicenja ka Pirotu ali samo jednu traku ili nesto trece?
 
Tih 7,35 su od devijacije do petlje Pirot istok (5B), pre Sarlaha ka Staničenju je puštena leva pre oko mesec dana, nznm tačno kada. Oko 5,5 km je ta deonica i nisu je pominjali. Osmeh namćora AV je 30,5km = 7,35 Sarlah-Pirot istok + 14,3 Pirot istok-Dimitrovgrad + 8,67 obilaznica Dimitrovgrad. Nije se smejao za tih 5,5km.
Ovo za strance ne bih da komentarišem, ušli bi u potpuni off, a imao bih štošta da kažem na tu temu...
 
Ovde možete čuti svašta, ali na 9:30+ Babić priča o nezavršenim delovima:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gAFZWWv3mRs[/youtube]
 
Super izgleda nova deonica. Caribrode, kada će po tebi biti gotovo sve do bugarske granice?
 
@Caribrode U vezi tih tunela...
Pre nekoliko dana sam odgledao blicinfo na bugarskom jeziku i koliko sam razumeo pričalo se baš o tunelima i njihovom opremanju. Ja sam pomislio da je objavljen tender i sta vec...
 
Tender je otvoren 05.09., ali je to žuti FIDIC pa sad ide evaluacija projekata, jer za razliku od crvenog ponuđači sami rade projekat, ne dobijaju ga u ruke od investitora. Zato ide evaluacija projekata, pa tek kad se vidi ko ispunjava uslove iz projektnog zadatka, otvara se finansijski deo ponuda. I tu su kreditori vrlo isključivi, ne može po "naški"! Procedura mora da se poštuje. Posle toga ko je prošao tehnički deo i dao najnižu cenu ide u proces potpisivanja ugovora, dolazi na gradilište i ulazi u rokove, s tim što treba da uradi finalni izvođački projekat i montira opremu. Tako da neće to još za mesec-dva ni da dođe do faze potpisivanja ugovora.
Evo ti srpska verzija:

http://rtcaribrod.rs/sr/devet-ponud...remnanje-tunela-na-istocnom-kraku-koridora-x/

Btw. pušteno je 30,5km "u javni saobraćaj" pre sat vremena!
 
Caribrode kako idu radovi od Sopota do Sarlaha, jesu li počeli paralelni put ka Pirotu?
 
Dobro napreduju na 5A, a ako misliš na vezu kod deponije - nisu. Pod paralelnim se obično podrazumeva deo koji radi Trace.
 
Da mislio sam na taj deo kod deponije. Njima se bas ne zuri da to pokrenu. Verovatno se planira da se pusti u isti dan cela deonica od Staničenja do početka deonice koju su danas pustili. Izgovor su im tuneli pa verovatno racunaju dok se rade tuneli mogu i oni da rade polako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478197#p478197:16o9q4wd je napisao(la):
caribrod » 16 Sep 2017 08:05 pm[/url]":16o9q4wd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478159#p478159:16o9q4wd je napisao(la):
tohuwabohu » Sat Sep 16, 2017 5:48 pm[/url]":16o9q4wd]Moram jedan mali off

Postoji li mapa budućeg koridora Sofija-Dimitrovgrad? Planiraju li ga Bugari uopšte?

Raspisani tenderi prošle nedelje, do 2020. sve na 2+1/2+1 po planu:

http://rtcaribrod.rs/sr/raspisana-2-tendera-zа-моdernizaciju-puta-od-kalotine-do-slivnice/


Ја ни на бугарским сајтовима, са својим познавањем српског и руског, нисам успео да схватим граде ли они то у профилу аутопута, или не баш?

И да подсетимо наш форум, али и наше медије, који воле да устврде како до мора недостаје још само аутопут у Грделичкој клисури и код Левосоја: Грци нису направили аутопут од Солуна до пред границу, нити га праве (зато им, генијалцима, напредује аутопут ка Битољу).
 
Mala digresija u vezi Grka, ove godine su završili i pustili poslednje deonice autoputa do Albanije u punom profilu a takodje i deonicu od Soluna do Bugarske u punom profilu. Do Bitolja im fali još oko 40km čini mi se a od Soluna do Evzonija imaju 14km motoputa a ostalih 40km je poluautoput.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478228#p478228:1krbg33v je napisao(la):
Пантограф » Sat Sep 16, 2017 11:08 pm[/url]":1krbg33v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478197#p478197:1krbg33v je napisao(la):
caribrod » 16 Sep 2017 08:05 pm[/url]":1krbg33v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478159#p478159:1krbg33v je napisao(la):
tohuwabohu » Sat Sep 16, 2017 5:48 pm[/url]":1krbg33v]Moram jedan mali off

Ја ни на бугарским сајтовима, са својим познавањем српског и руског, нисам успео да схватим граде ли они то у профилу аутопута, или не баш?

И да подсетимо наш форум, али и наше медије, који воле да устврде како до мора недостаје још само аутопут у Грделичкој клисури и код Левосоја: Грци нису направили аутопут од Солуна до пред границу, нити га праве (зато им, генијалцима, напредује аутопут ка Битољу).

Veruj mi onda na reč i moje znanje bugarskog, da se gradi autoput, nešto uži od najviših standarda (29+m obuhvata AP), ali sasvim normalan. Ni Bugarima nije jasno do kraja, jer je projektna dokumentacija pomalo nejasna, ali to je idejni projekat, izvođački će raditi onaj ko dobije na tenderu, jer je žuti FIDIC, dakle prvo projektovanje, pa izgradnja, ne daje im investitor (država) gotov projekat kao kod crvene knjige.
Deonica od granice do Dragomana (14,5km) je širine 25,5 metara, klasičan AP = 2+1/2+1, 3,50 su 4 vozne i 2,00 zaustavna (standard u RB je 3,75 i 2,50), u zoni mostova 26,5 metara. Ni Beograd-Niš nije nešto širi od tih dimenzija. Radi se po principu našeg Čiflik-Staničenje-Pirot: prvo jedna nova 2+1, pa saobraćaj na taj poluprofil, pa se od magistrale pravi drugi 2+1.Projektovana brzina je 100km/h, ali u Bugarskoj idu uvek 10-20km iznad toga na novim deonicama, pa tako bliže moru ima i ograničenja na 140 i ovde je za očekivati 110-120. Ta deonica nije sporna, jer im je EU odobrila neki deo para iz Connecting Europe Facility i počeće je naredne godine sigurno.
Deonica Dragoman- petlja Hrabarsko je još šira - 27m, ali je projektna dokumentacija za nju baš dosta loša, pa ne znam da li će biti šire vozne, zaustavna ili razdelni pojas i bankine. I tu je uglavnom ista tehnologija, isto je žuta knjiga FIDIC, ali je problem što je ovde finansiranje kompletno iz budžeta i po meni nije nemoguće da će za ovu deonicu obustaviti tendersku proceduru, što im ne bi bilo prvi put. Projektovana brzina je 110km/h, neće biti ispod 120 ograničenje, to sigurno. Ali nisam preveliki optimista da će sledeće godine početi izgradnju.
Ostaće im deonica od petlje Hrabarsko do obilaznice Sofije, odnosno do severne brze tangente na koju se nastavlja. To je 17km kroz ravnicu - Sofijsko polje, za koju se pisalo da će prvu raditi. To po meni nema nikakvog smisla da bude prioritet, jer je to ustvari hipotenuza do tangente, a trenutno se ide katetama - najpre na 2+2 bez ograde na sredini do kružnog na ulazu u Sofiju, a zatim obilaznicom na novi 3+3. Ta deonica bi dosta ubrzala stvari za tranzit, jer su duž 2+2 nikli mnogi privredni objekti, izbegla bi se ograničenja 50 na 3-4 mesta, u naseljenim mestima i raskrsnicama u nivou, semafor kod Metro C&C i sam kružni. Ipak je i sada podnošljivo i korektno u odnosu na prve 2, naročito ovu prvu posle granice kroz Dragomansku klisuru. Gradiće i nju verovatno skoro, ali druge dve jesu prioritet, a i ona je u ravnici, neće se raditi pod saobraćajem, ići će brže gradnja, jedino što će imati dosta denivelisanih ukrštanja.

@geovuk
Nije da im se ne žuri, ali je genijalni plan da se ne izmešta deponija nego reka doveo do toga da su potrebne desetine dozvola, nekoliko ministarstava i sada bi to trebalo da aminuje još i vodna zajednica i da se krene što pre dok je još lepo vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478214#p478214:36gcqsi2 je napisao(la):
geovuk » Sat Sep 16, 2017 9:39 pm[/url]":36gcqsi2]Da mislio sam na taj deo kod deponije. Njima se bas ne zuri da to pokrenu. Verovatno se planira da se pusti u isti dan cela deonica od Staničenja do početka deonice koju su danas pustili. Izgovor su im tuneli pa verovatno racunaju dok se rade tuneli mogu i oni da rade polako.

To moraju da završe u fulu najmanje 2-3 meseca pre završetka tunela, jer prvo moraju da puste u saobraćaj tu vezu pa tek onda da pregaze sopotsku "petlju". Šanse nema da se tranzit iz industrijske zone Pirota (čitaj: Tigra) odvrne kroz centar grada, pitanje i koliko su pirotski mostovi, pa i ulice u stanju da izdrže teške kamione. Još su manje šanse da se završi deo te veze sa starim Sarlahom pa da se na AP taj tranzit vezuje za 10+km udaljenu petlju Pirot istok.
Dakle, prvo ta veza, pa "gaženje" sopotske petlje i onda preko nje nasip i asfaltni slojevi, za šta je do SMA na tih 100-200m potrebno bar mesec-dva.
 
Pa tako sam i ja mislio da treba što pre da navale na tu vezu a oni eto izabrali komplikovaniju varijantu sa izmestanjem reke. Veći deo tog magistralnog puta su uradili, maltene do te veze. Kad li će da se pusti deo magistralnog puta ispred tunela sopot? Mislim, ako je asfaltiran taj deo, treba ga pustiti u saobraćaj, a i moralo bi tako da bi mogli da odrade deo do tunela Sopot. Ima tna ovoj deonici dosta prostora da se ubrzaju radovi ali ne znam vise sta da kazem i mislim. Nista moramo da se naoruzamo strpljenjem i da cekamo.
 
Da li se išta radi na motelu Nais? Poslednja vest je da bi trebalo da se otvori u aprilu 2018.
 
Vrh