Šta je novo?

Trokraki most na V.R.Ostrvu .....budućnost ili utopija

Na drugoj temi (Veliko ratno ostrvo - Lido Zemun) sam počeo da iznosim neku moju viziju o tome zašto i kakav most napraviti na VRO. Pošto sam novi na forumu, drugi su mi rekli da već postoji stara tema o mostu na VRO.

Sad ću moje dosadašnje postove prebaciti na ovu temu i nastavljamo diskusiju ovde.

Vidim da su ovde već neki izneli slične ideje, pa ću ja da sumiram svoje shvatanje zašto, kad i kako.
Pogledao sam i ideju Olja Ivanjicki. Donekle slično ovome što ja predlažem, samo njeno prelazi više u filozofiju i fantazijiu.
Ja sam za realističan pristup.
Funkcionalno, praktično, etapno i bez nepotrebnih komplikacija.
 
Po mom mišljenu, Veliko Ratno Ostrvo bi trebalo da postane veliki gradski park sa minimalnom infrastrukturom. Tu prirodu bi trebalo zaštititi, unaprediti i približiti običnim građanima.
Ako neko pomišlja na gradnju objekata na VRO, treba da uzme u obzir da je to je veoma plavno područje i bez ogromnih investicija tu nikakvi objekti nebi mogli da se grade.
Dali će neke nove generacije (za 30 godina) krenuti u tom pravcu, to ne znamo.

Ono što ova generacija može da se uradi na VRO jeste:
1. Otvoriti VRO za širi krug beograđana da ga koriste kao park i za rekreaciju.
2. Iskoristiti ostrvo kao vezu tri dela grada. Normalno sa što manjim uticajem na prirodu.

Zašto te dve stvari?

Verujem da bi većina ljudi prihvatila još jedno mesto gde mogu ići u duge šetnje prirodom ili korisiti bike trail. Tj, Beograd skoro i nema više takvih mesta blizu centra. Ušće to nije, Ada postaje sve urbanija.

Zašto koristiti ostrvo za povezivanje? Tj, zašto most preko VRO?
Verovatno ljudi vide kolike su gužve na ostalim mostovima. A i investitori to vide. Taj trokraki most bi omogućio da otvorimo potpuno nove lokacije kao ponude za buduće investitore. Ne mislim na VRO kao lokaciju, već na dve strane dunava. Desna strana za elitne lokacije, a leva za manje ekskluzivne.

Da se osvrnem na pitanje KAD?
Pa kao što je neko ovde već rekao, "veliki vođa" je pre neki dan pomenuo VRO, znači neki planovi postoje. I to bi moglo da se postane aktualno za par godina.
Pošto ti planovi nisu još razrađeni, tu se možda mi sa foruma možemo na neki način umešati. Kažem možda! Kad su planovi gotovi i projekat počne, tad je nama džaba da nešto sugerišemo i kritikujemo.
 
Kad BNV bude blizu završetka počeće javni planovi (tajni već postoje) za sledeće dve velike atraktivne lokacije. Jedna je leva obala Save. A druga je desna obala Dunava.

Da bi BNV počeo sa useljenjima, mora da se makne ona pruga uz Savu.
To onda znači i čitava pruga pored pristaništa Dunav nema smisla (ne vodi nigde). Može da se ukloni.
Uklonjena pruga otvara tu obalu Dunava za razvoj luksuznijeg sadržaja.
Na mestu te pruge bi bilo najbolje izgraditi dobru magistralnu obilaznicu.
Modernu, brzu, sa dosta podignutih delova. Vidi žutu liniju na slici.

Magistrala_DunavPristaniste.jpg


Toj žutoj liniji nedostaje brza konekcija prema drugoj obali dunava i prema Novom Beogradu.

Ta linija će se produžiće levo prema BNV, ali to neće biti neka brza linija. Biti će normalna, malo šira cesta. Jer sve levo uz Savu će biti veoma urbano.
Možda dokovi kod silosa mogu da se iskoriste za most preko dunava. Ali mislim da će ta obala biti preskupa lokacija da bi se trošio toliki prostor za most i pritupnu infrastrukturu.

Po meni, najbolje rešenje je da žuta linija nastavi pravo i onda se račva levo i desno.
 
Evo kako bi taj produžetak na VRO (trokraki most) izgledalo na slici.

VRO%20T%20most%201.jpg


Podelio sam na 5 delova koji bi mogli da se urade zasebno (drugačiji vremenski termin i drugi investitori).

Zeleni most bi mogao da se napravi prvi.
To je najlakši deo i to bi mogao da finansira grad. Mali je raspon i može da se koristi malo ostrvo kao nosač.
Ako bi grad to prvo napravio, to bi za početak:
1. Omogućilo građanima da peške ili biciklom pređu i koriste ostrvo za rekreaciju.
2. Dalo signal investitorima da grad i vlada misle ozbiljno i da su spremni za drugu fazu.

Druga faza može da počne kad je pruga uklonjena i dunavska magistrala (žuto) počne da se pravi.
Vlada može da investira u svetlo plavi produžetak na VRO. To bi bio podignuti autoput , čitavom dužinom na stubovima . Put na stubovima bi zaštitio prirodu, a ujedno izbegao buduće poplave. Nema silaska automobila na ostrvo!

Za plavi most bi se našao neki strani investitor kojem bi to podiglo cenu investicija na desnoj obali dunava.

Treća faza bi bio roze deo. To bi moglo da se počne nekoliko godina kasnije.
Za to bi trebao neki jači investitor. Jedan ili više, koji su zainteresovani da grade nešto na levoj obali dunava.

Vremenska procena
Samo da se napravi plan treba godinu ili dve.
Dok se nađu pare i izvođač, još najmanje godinu dana.
Za dovršenje prve faze (zovimo ga zeleni most preko MRO) treba najmanje dve godine.
Za drugu fazu (nadvožnjak i plavi most) još minimum 3 godine izgradnje plus planiranje.
Sve skupa 8 do 10 godina dok se kolima može preći od parka Ušće do Nebojšine kule.
Tu nije uključena gradnja prema drugoj strani dunava (pink nadvožnjak i most).
Za 10 godina će verovatno biti potrebe i za tim roze mostom.
 
Evo mojih ideja koje mogu da se razmotre za Nadvožnjak preko Velikog Ratnog Ostrva.

Osnovni parametri (requirements) za projekat Nadvožnjak na VRO:

- Automobili nemaju fizički pristup na VRO. Samo prelazak preko ostrva.
- Nadvožnjak bi imao dve auto trake u svakom smeru.
- Dvosmerna staza za bickle (do 3 m) potpuno odvojena od automobila.
- Staza za pešake može da bude uz biciklističku, i ne mora da bude mnogo široka (oko 1,5 m).
- Nadvožnjak bi išao od jednog mosta (zeleni , preko MRO) do drugog (plavi , kod Nebojšine kule) u dužini od oko 600 metara.
- Čitav nadvožnjak bi bio na stubovima visine oko 15 metara (možda i više, da bude iznad vegetacije).
- Ako stavljamo stubove na 40 metara, onda nam treba 15 stubova za nadvožnjak.
- Nadvožnjak bi imao dva izlaza za bicikle (jedan kod svakog mosta).
- Za pešake možemo da još dodamo jedne dodatne stepenice na pola puta.

Ako neko ima još neki dodatni zahtev (requirement) neka doda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478421#p478421:176llili je napisao(la):
zecal » 18 Sep 2017 03:25 am[/url]":176llili]..Pogledao sam i ideju Olja Ivanjicki. Donekle slično ovome što ja predlažem, samo njeno prelazi više u filozofiju i fantazijiu..
Evo, kako je Olja Ivanjicki predlagala Trokraki most, koji bi povezao tri strane Beograda :
http://www.avantartmagazin.com/trokraki ... a-beograd/
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478426#p478426:1lj64jn1 je napisao(la):
dragan » Ned Sep 17, 2017 11:56 pm[/url]":1lj64jn1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478421#p478421:1lj64jn1 je napisao(la):
zecal » 18 Sep 2017 03:25 am[/url]":1lj64jn1]..Pogledao sam i ideju Olja Ivanjicki. Donekle slično ovome što ja predlažem, samo njeno prelazi više u filozofiju i fantazijiu..
Evo, kako je Olja Ivanjicki predlagala Trokraki most, koji bi povezao tri strane Beograda :
http://www.avantartmagazin.com/trokraki ... a-beograd/
Ona je bila u pravu da bi Beograd trebao više da posveti pažnju drugoj obali dunava.
Ta obala sad postaje interesantna za industriju, ali će verovatno za 10-tak godina postati interesantna i za građenje većih naselja sa visokim zgradama.
Grad se za to može pripremiti sa planovima za ovaj most.
Ja samo predlažem da se to radi postepeno u etapama. Prelazak dunava bi bio zadnja etapa i došao bi na red tek za desetak godina.
 
Kad je pre neki dan moja supruga videla da pričam o mostu, reče mi da bi bilo lepo kad bi ljudi mogli da idu preko mosta i ne kisnu. Pa možda čak natkriti i biciklističku stazu.
Na osnovu te ideje sam napravio sledeće brze i primitivne crteže koji opisuju ideju o VRO nadvožnjaku u dva nivoa.

1. Gornji nivo je za kola i nema silazak na ostrvo.

2. Donji nivo je za pešake i bicikliste i ima nekoliko izlazaka (stepenice i rampe za silazak biciklom). Donji nivo je čitavom dužinom natkriven sa gornjim nivoom.

Evo prvo slika iz perspektive, za generalnu ideju.

VRO_crtano_persp_drv.jpg
 
Sledeća slika je presek nadvožnjaka.

VRO_crtano_presekjpg.jpg


A ova je pogled sa strane.

VRO_crtano_sastrane2.jpg


Znam da su slike amaterske ali to je najbolje što sam mogao na brzinu uraditi.
Obećao sam da ću ih prepraviti kad budem imao vremena.
A možda napravim i maketu, jer to izglda ovde svi vole :D .
 
I zadnja slika koju ću da prebacim sad je mapa koja pokazuje:

• zeleni most
• plavi most
• nadvožnjak na VRO (svetlo plavo)
• kružni tok za budući nastavak na roze most preko dunava
• mesta za silaske bicklima i stepenice
• noseći stubovi

VRO_korner_mapa.jpg


Pokušao sam da sve bude u srazmeni. 1 kvadrat = 25 m

Molim vas postavite vaše komentare na ovu ideju. Ali da su konstruktivni, a ne destruktivni kakvih ima dosta na ovom forumu.
Čujemo se uskoro.
 
Kao što ranije rekoh, crtanje mi ne ide baš najbolje, pa evo maketa.

Ovo je maketa jednog segmenta Nadvožnjaka na VRO.
Nadvožnjak bi išao od jednog do drugog mosta i trebalo bi oko 12 ovih segmenata.

VRO_Nadv_maketa_s1.jpg


Ovako bi izgledao presek nadvožnjaka.

VRO_Nadv_maketa_f1.jpg
 
Evo i nekih dimenzija za nadvožnjak:

* Gornji nivo (autoput) bi imao širinu 12 metara.

* Donji nivo (pešačka staza i dvosmerna biciklistička) bi bio širok 5 metara.

* Visina stubova do prvog nivoa oko 12 metara.

* Visina do drugog nivoa oko 18 metara.

* Razmak između nosećih stubova od 30 do 50 metara.

* Donji nivo pored normalne ograde visine 1 metar, bi imao i dodatnu ogradu od prozirnog materijala do visine od 2 metra.
 
Evo kako bi izgledalo iz perspektive bicikliste na nadvožnjaku.

VRO_Nadv_maketa_in1.jpg



Celom dužinom bi donji nivo bio pokriven autoputem. Nema da se kisne.

Osnovna ograda bi bila 1 metar, a na to je dodata pleksiglas ploča do visine od ukupno 2 metra.
Pleksiglas bi na vrhu bio izmaknut napolje (malo diagonalno) da bi dao više prostora i bolji pogled okolo.
Ograda bi ujedno bila i zaštita od vetra.

Pošto bi okolo bilo drveće preko 10 metara visine, to bi dalo osećaj kao da se vozite kroz krošnje drveća.

Pešačka staza bi trebala da ima malu fizičku podelu prema biciklistima. I dodati neke niske klupe na odstojanjima.
 
Sve pohvale na maketi. Koncept mosta je zanimljiv ali mislim da nije prikladno da vozila idu preko VRO.
 
Nikad ne treba dozvoliti automobile na VRO. Čak ni 2100. kad fosilna goriva budu izvan upotrebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478622#p478622:12t0qemw je napisao(la):
Igor » Pon Sep 18, 2017 2:05 pm[/url]":12t0qemw]Sve pohvale na maketi. Koncept mosta je zanimljiv ali mislim da nije prikladno da vozila idu preko VRO.
Hvala na pohvalama.
Zbog posla sam ceo dan na kompjuteru, pa mi ova maketa došla kao izgovor da uradim nešto drugačije.

Zadnjih par dana sam pročitao dosta diskusija (novih i starih) o VRO.
Nisam našao nijedan konkretan i valjan razlog zašto bi VRO (za razliku od svih ostalih delova Beograda) trebalo da bude sačuvan u izvornom obliku. Uglavnom emotivne reakcije. Shvatam emotivnos. I ja sam bio emotivan kad su rušili kuću u kojoj sam odrastao. Ali dali to znači da moje emocije treba da zaustave neminovne promene?

I šta je to izvorni stanje VRO? Jer samo u zadnjih sto godina ljudi i priroda su menjali to stanje više puta. Ljudi za potrebe ratovanja, a priroda sa poplavama, ledom i nanosima.

Da sledeće godine dođe neko nevreme, počupa drveće, ili dođe poplavni talas i ostavi VRO uništen sa gomilom taloga, dali bi mi čekali 10, 15 godina da to priroda vrati u izvorno stanje?

To ostrvo je na idealnom mestu da bude centralni beogradski park. A da bi bio centralni park, mora da ima laku dostupnost svim građanima, sa svih strana.

Ovaj predlog koji ja iznosim zaštićuje prirodu (nijedan prljavi auto nebi skrnavio tlo ovog svetog ostrva :evil: ) i omogućava građanima da vide ostrvo izbliza. Plus daje odličnu i brzu vezu između 3 dela grada.
 
Gledajući veliku mapu Beograda, vidi se gde će u doglednoj budućnosti biti najveći razvojni projekti.

Kad BNV bude uglavnom podignut, investitori će početi da gledaju sledeće 3 lokacije (u žutom):

- leva obala Save - Staro Sajmište (preko puta BNV).
- desna obala Dunava - oko Dunavske ulice
- leva obala Dunava, južno od Borče

Kao priprema za tu sledeću deceniju razvoja Beograda, logično bi bilo povezati te delove sa mostom preko VRO

VRO_mapa-velika_zt1.jpg


Još jedna stvar je očigledan sa te mape.
VRO će biti u samom centru tog budućeg Beograda.
Zbog toga bi ga trebalo oplementit i pretvoriti ostrvo u Beogradski Centralni Park.


Prosečni Beograđanin u 2030 godini će na taj severni deo Beograda gledati sasvim drugačijim očima nego mi danas.
* Veliki broj indusrijskih zona će biti na severu, to znači posao blizu.
* Zgrade izgrađene severno od VRO će biti izgrađene na jeftinijem zemljištu i stanovi će biti jeftiniji.
* Neke veće atrakcije (možda i zološki vrt) će biti na severu. Takođe zbog jeftinijeg zemljišta i većeg prostranstva.
* Većina infrastukture (putevi, voda, kanalizacija) će biti potpuno nova, što znači bolji kvalitet i manje raskopavanja svake godine.

Ovo je moja dugoročna prognoza. Pod uslovom da nema novih ratova ili sankcija.
Recite mi gde grešim?
 
Vozila na samom ostrvu su neophodna zbog hitnih intervencija, ali ništa preko toga. Ja bih i dalje tu preselio ZOO i ozelenio bih VRO do maksimuma, uključujući i most, most bi morao da ima zvučne barijere i neku vrstu zelenila na sebi, tako bi se potpuno uklopio i ne bi narušavao zelenu oazu više od onoga što mora.
Most beše mora da bude 20m visok zbog polovnog saobraćaja? I bilo bi dobro da se preko njega prevede i tramvaj, trolejbus, pa čak i metro :)
i za kraj, mislim da bi za nbg stranu bilo daleko bolje da se most uključuje na ulicu trešnjinog cveta denivelisanom raskrsnicom, pa možda čak i b.m. pupina da bude denivelisana kako bi se izbegao krkljanac a da u b.z. djindjića bude kružni tok...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478806#p478806:3eti41ud je napisao(la):
Gorstak89 » Uto Sep 19, 2017 8:18 am[/url]":3eti41ud]Vozila na samom ostrvu su neophodna zbog hitnih intervencija, ali ništa preko toga. Ja bih i dalje tu preselio ZOO i ozelenio bih VRO do maksimuma, uključujući i most, most bi morao da ima zvučne barijere i neku vrstu zelenila na sebi, tako bi se potpuno uklopio i ne bi narušavao zelenu oazu više od onoga što mora.
Most beše mora da bude 20m visok zbog polovnog saobraćaja? I bilo bi dobro da se preko njega prevede i tramvaj, trolejbus, pa čak i metro :)
i za kraj, mislim da bi za nbg stranu bilo daleko bolje da se most uključuje na ulicu trešnjinog cveta denivelisanom raskrsnicom, pa možda čak i b.m. pupina da bude denivelisana kako bi se izbegao krkljanac a da u b.z. djindjića bude kružni tok...

Ovo sa vozilima za hitnu intervenciju si potpuno u pravu. Ovog leta izgore onaj čamac i vatrogasci jedva rastegnuše crevo po pontonskom mostu da ga ugase. A i hitna pomoć je verovatno potrebna, pogotovo leti kad dolazi toliko ljudi.

Za ZOO kao što rekoh ranije, pravi Zoo zahteva ogroman prostor (uključujući parking i ostli prateći sadržaj), veliki je zagađivač (otpad, djubrivo od životinja). To je bolje izvesti van centra grada. Tu idu čitave familije, mala deca, stari ljudi. Mora da se dolazi kolima ili da ima razvijen gradski prevoz.

Preko mosta bi normalno išli autobusi. Ali tramvaj, trolejbus, to zahteva strujnu mrežu čitavom dužinom.

Ako se most uključuje sa Trešnjinog cveta onda ideš preko sredine ostrva. To je već malo suviše.
 
Evo par starih mapa VRO. Da vidimo u kojem "izvornom stanju" bi neki hteli da ga sačuvaju

Na ovoj mapi od pre 120 godina se vidi ostrvo koje je postojalo severno od VRO. Sad je to ostrvo spojeno sa kopnom.
Takođe se vidi da je postojala manja reka koja je išla preko Novog Beograda i ulivala se kod MRO. Izgleda da se zvala Dunavac.
Ta reka više ne postoji. Ili teče negde ispod svih onih zgrada na NB.

Karte_Belgrad_MKL1888.png


Evo jedna novija mapa (oko 70 godina).
Tu se vide manja ostrvca pored MRO koja su u međuvremenu nestala.
I dalje je tu taj Dunavac, kao i velike močvare.
To je iz vremena dok je Novi Beograd još bio u "izvornom stanju". Verovatno je i onda bilo ljudi koji su tu imali svoja imanja i bili za to da se NB zadrži u tom izvornom stanju.

Aerodrom+Zemun.jpg



Evo još jedna stara slika koja pokazuje kako je VRO davno izgledalo. Verovatno pogled iz Zemuna.
Nije bilo šume, a verovatno ni ptica.

Bartlet+1842.jpg



Hteo sam samo da svratim pažnju na one koji kažu da VRO treba da se zadrži u "izvornom obliku". Šta je ovde "izvorni oblik"?

Sve se prirodno menja, a čovek još dodatno utiče na te promene.
Slažem se da bi trebalo ograničiti i usporiti te promene od strane ljudske civilizacije, ali su i one neumitne.
 
Da budem iskren, promaklo mi je da je čak i Olja Ivanjicki imala ideju trokrakog mosta. Ja sam razmišljao o tome kako da se bolje saobraćajno povežu N. Beograd, dunavska strana Beogradskog grebena i Leva obala Dunava, a da se ne naruši ni ambijentalna celina Kalemegdan-VRO. U suštini moja ideja je da se sistemom tunela reši ptoblem tzv. transverzalnog saobraćaja (o tome sam čitao verovatno u Politici još pre možda 25 godina) izbegavanjem Beogradskog grebena.

Evo ideje: ispod površine Save i Dunava išli bi saobraćajni tuneli, na južnom delu VRO bio bi kružni tok, takođe pod zemljom (možda sa svetlarnikom, tu bi se ulivali produžeci iz sadašnjih ulica Milentija Popovića na NBGd, Dunavske na Dorćolu i Karađorđeve sa Savamalske strane (Bulevar vojvode Bojovića bih potpuno ukinuo, odnosno saobraćaj oko Kalemegdana, kako drumski, tako naravno i železnički). U naknadnoj fazi, takođe ispod površine, tunel bi vodio do nasipa na Levoj obali, a saobraćajnica bi pored Koteža, obalom Sebeške reke (gde još divlja gradnja nije uzela maha) izašla na Zrenjaninski put. Tako bi bili "premošćeni" i Sava, i Dunav u geografskom centru grada, a da se ne narušava ambijentalna celina Kalemegdan-VRO. Proširenje ove ideje jeste da takođe tunelom, ispod površine VRO ide i peti krak sa zamišljenog toka koji bi izlazio u Zemunu a saobraćajnica bi se ulivala na Karađorđev trg, i susretala sa 22. Oktrobra i Karađorđevom.

Znači neko bi nedaleko od TC Ušće u Milentija Popovića, ili iz 22. Oktobra ušao u tunel i očas posla bio u Dunavskoj na Dorćolu, ili na Zrenjaninskom putu, ili u Karađorđevoj. U ekstenzivnoj varijanti, sve ovo bi moglo da se radi kao "džambo tuneli" gde bi bilo mesta i za šinski saobraćaj, i eto nečeg što bi moglo da pledira kao jedno od rešenja za nikad dosanjani metro :)

Pretpostavljam da je sistem tunela velika investicija (mada ne mislim da je veća od mosta). "Preteča" tog sistema je postojeći tunel u Beton hali. Iako sam laik, nagađam da bi tuneli mogli da se rade iz betonskih segmenata realizovanih "na suvom", prostim polaganjem u vodu i ukopavanjem u pesak do dubine koja ne bi narušila sdašnje stanje, odnosno plovni put.

Širi koncept ove zamisli podrazumeva da se VRO pretvori u defakto centralni gradski park (bez sadržaja koji bi remetili tamošnji ekosistem) jer bi tim sistemom tunela bilo moguće ostaviti i "tunelčiće" za pešake sa pokretnim stazama, odnosno za bicikliste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478612#p478612:36gfvzvx je napisao(la):
zecal » Pon Sep 18, 2017 10:12 pm[/url]":36gfvzvx]Evo kako bi izgledalo iz perspektive bicikliste na nadvožnjaku.

VRO_Nadv_maketa_in1.jpg



Celom dužinom bi donji nivo bio pokriven autoputem. Nema da se kisne.

Osnovna ograda bi bila 1 metar, a na to je dodata pleksiglas ploča do visine od ukupno 2 metra.
Pleksiglas bi na vrhu bio izmaknut napolje (malo diagonalno) da bi dao više prostora i bolji pogled okolo.
Ograda bi ujedno bila i zaštita od vetra.

Pošto bi okolo bilo drveće preko 10 metara visine, to bi dalo osećaj kao da se vozite kroz krošnje drveća.

Pešačka staza bi trebala da ima malu fizičku podelu prema biciklistima. I dodati neke niske klupe na odstojanjima.


Sjajno!
 
Pa da koncept je odlican i potrudio se da napravi maketu sto je stvarno za svaku pohvalu. Jedino lokacija mislim da nije kako treba ali koncept mosta moze da posluzi za neku drugu lokaciju i varijantu.
 
Evo da nastavim sa razradom ideje za Most-Nadvožnjak na VRO.
Ponavljam to je samo moja ideja i ja (kao ni niko deugi na ovom forumu) neću biti taj koji će da donosi stvarne odluke oko bilo čega na VRO.

Prihvatio sam ideju Gorstak89 da bi trebalo dozvoliti vozilima hitnih intervencija (vatrogasci, policija, hitna) da mogu sići na ostrvo sa vozilima.
Prema tome sam promenio plan za kružni tok na sredini T (trokrakog) mosta.
Evo kako bi sad taj kružni tok izgledao.

VRO_mapa_crt_KruzniTok_B.jpg


Donji krak bi bio silazna rampa.
Na pošetku tog odvajanja može da se stavi podizna rampa koju bi mogli da aktiviraju samo vozila za hitne intervencije.
 
Vrh