Šta je novo?

Stari železnički most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479871#p479871:2vesfcwt je napisao(la):
Vox91 » 23 Sep 2017 08:27 pm[/url]":2vesfcwt].. .Pre će biti da će ovo grad da rekonstruiše, ....
Da, finansiraće Grad ( vidi 2.post na prvoj strani), ali ti kafići su na nekoj

nezvaničnoj maketi i pitanje je da li će se uopšte graditi na ovom mostu.
 
Ja bih pozdravio ovu konverziju mosta sa kafićima kad bi Beograd imao još jedno 10 mostova od kojih 2-3 metro mosta i 4-5 tramvajskih. No, kako to nije slučaj, već se narod gura sa automobilima na saobraćajnicama u pokušaju da stigne na posao ili kući a u prudužetku ovog mosta postoje nasipi i nadvožnjaci sa željezničkim kolosjecima, moja razmišljanja su okrenuta bliže nekim šinskim vozilima koja bi se u budućnosti kretala ovim mostom.
 
Ideja je genijalna, a mislim da je Beogradu vise nego potreban biciklisticko pesacki most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480237#p480237:2bwgdf8s je napisao(la):
RioBL » Mon Sep 25, 2017 6:13 pm[/url]":2bwgdf8s]Ja bih pozdravio ovu konverziju mosta sa kafićima kad bi Beograd imao još jedno 10 mostova od kojih 2-3 metro mosta i 4-5 tramvajskih. No, kako to nije slučaj, već se narod gura sa automobilima na saobraćajnicama u pokušaju da stigne na posao ili kući a u prudužetku ovog mosta postoje nasipi i nadvožnjaci sa željezničkim kolosjecima, moja razmišljanja su okrenuta bliže nekim šinskim vozilima koja bi se u budućnosti kretala ovim mostom.
To otpada jer na obali most gadja delove BnV a tu nema mesta za javni prevoz pogotovo sinski. Da im tramvaji kloparaju pod prozorom.
 
Savremeni tramvaji sve manje klaparaju a ako se zeli mnogo prozora u BNV onda ce neki vid sinskog saobracaja biti zapravo neophodan. Ne ocekujemo valjda da se BNV saobracajno osloni na Gazelu.

Prednost pristupnih saobracajnica starom mostu su nasipi na kojima sad leze kolosjeci. U prevodu, to znaci da saobracajnica kakva god bila u buducnosti ima u startu denivelisane krakove i na NBG i u BNV. Treba biti samo totalni id*** pa te nasipe srusiti i onda gledati kakvu saobracajnicu postaviti na most.
 
Подржавам Риа, идеје су му на месту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480536#p480536:2axzb96j je napisao(la):
RioBL » 26 Sep 2017 08:30 pm[/url]":2axzb96j].. Ne ocekujemo valjda da se BNV saobracajno osloni na Gazelu...
Biće tu i Novi savski most umesto 'Zarićevog mosta', pa i ovaj Stari željeznički most.
 
A da mi tu lokaciju ipak iskoristimo za budući metro?
Kao što RioBL reče, stari most već ima denivelisane pristupe sa obe strane. Začto na postojeće stubove ne stavimo novu konstrukciju koja će imati prugu za metro u oba smera.

Ta postojeća konstukcija starog železničkog mosta izgleda seksi i možda ideja sa kafićima može da se napravi na nekom ddrugom mestu.
Ta stara konstrukcija ionako treba da se kompletno restaurira.
Rastavimo ga na delove, stavimo ga na Ada-NBg i napravimo pešački most sa kafićima.
To bi svarno dobro čučalo tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481876#p481876:1df72iuk je napisao(la):
zecal » 01 Okt 2017 09:55 pm[/url]":1df72iuk]..Rastavimo ga na delove, stavimo ga na Ada-NBg i napravimo pešački most sa kafićima.
Stari savski most ionako se mora 'rastaviti na delove' da ustupi mesto novom mostu

i on je pogodan da se sastavi opet preko Save i poveže Adu sa Novi Beogradom, a

za ovaj Stari željeznički tek treba da se uradi 'Studija izvidljivosti konverzije mosta'.
 
Stari Savski most je dosta širi i ima jaču konstrukciju nego stari železnički most.
Šteta ga je pretvarati u pešački most. On može da posluži negde drugo gde trebaju i kola da prelaze.

Stari železnički most je bolji kandidat za pretvaranje u pešačku zonu.
A ima i idealnu dužinu (400 metara) za spajane Ade i NBg.
 
Vidi što sam našao na Google.
Oni već prebacili stari železnički most na Adu. :D
Zar nebi izgledao fenomenalno ovde? A tačno odgovara i po dužini.

BG_Ada_StariMost1.jpg
 
Najmanji problem bi bila celicna konstrukcija. Ako je u dobrom stanju, rastavi se i sastavi na drugom mjesto. Ono sto bi bilo skupo a neophodno su potporni subovi a za ovu konstrukciju su potrebna 4 od kojih najmanje 2 u vodi.

EDIT:
ako bi se dalje zanijeli idejom mosta izmedju Ade i NBG onda ima smisla zapitati se da li bi ekonomski bio opravdaniji potpuno novi most na samo 2 il i 3 tacke oslonca.
 
Tako je
uzmi te ga i pretvorite ga u šoping most (visece prodavnice sa strane -a moze da podnese opterecenje umesto voza ) do Ade :idea:
,,viseca šoping avenija,, ...taman da se uklopi u opštu Adsku sliku :p

a stari i prazan Zaricev do Lida
gde ce se u onu ostrvsku ,,pustaru,, baš lepo uklopiti

Eto i sve strane i ,,tabori,, dobiju po jedan most :D
 
Slažem se da bi trebalo uraditi novu potpornu konstrukciju.
I to bi trebalo dodati ispod mosta čitavom dužinom.
Imamo Adu Međicu u sredini. Tu može da se uradi noseći stub koji širi lukove na obe strane. Ti dodatni lukovi bi mogli da se protegnu 40 metara na svaku stranu. I na obalama uradimo slične noseće lukove. To bi valjda bilo dovoljno.

Sreća je da bi ovo sad bio samo pešački most i nebi trebao da trpi vibracija i težinu od prelaska vozova.

Jeste, te dodatne noseće konstrukcije bi koštale.
Ali bi grad mogao da naplaćuje pešacima i bicklistima prelaz preko tog mosta. Nešto u ceni plaćanja čamca. I to samo par godina dok se troškovi ne isplate.
A mogli bi tu da se stave i oni planirani kafići na mostu, tako da bi grad pokrio troškove i sa tim.
 
Ja bih dao Adu Medjicu u koncesiju nekom na recimo 50 godina a da zauzvrat finansira pjesacko biciklisticki most Blok 70 - Ada Medjica - Ada Ciganlija.
 
Pisao sam vec na temu preseljenja Zaricevog mosta a ne mogu da odolim da i ovde napisem. Ako se neko selio i rasklopio forma ideale plakar ili neki slicni brend, zna da isto ne moze da se sastavi nikakav majstor stolar. Mi pricamo ovde o celicnoj grdosiji. Lako je prebaciti na slici most ali u stvarnosti je to ogroman broj ljudi, logistika, pristupni putevi. Pre svega ko ima znanja da prihvati takav posao ? Koliko je lakse napraviti novo kupatilo nego adaptirati postojece. Tu su stubovi mosta najmanji trosak. Jos Pancevac da negde premestimo i uspeli smo u zivotu:). Evo primer Brankovog mosta koliko mehanizacije i vremena i ljudi treba za sanaciju samo trotoara. Mogao bih jos da pisem zato sto mi je to suluda pomisao jos se prestavlja kao usteda, eto mi se ne rasipamo.
 
Srecom vecina Beogradjana vec dugo dugo ima i kablovsku TV
pa vidimo da se preselenja objekata i mostova i te kako radi uveliko po svetu

ne samo da bi se nešto sačuvalo vec upravo zbog rentabilnosti
:sesir:
 
Mi ne govorimo o premeštanju mosta iz čista mira.
Za stari savski most je već definisana zamena, a i za stari železnički most se već govori da bi trebalo biti zamenjen ili skorz renoviran.

Ako ti imaš planove koji će ih zadržati, onda ih slobodno zadrži. Nema problema.

Ali ako će da ih zamene, onda imamo dve opcije sa starim mostovima:
a) da ih bacimo u staro gvožđe
b) da ih renoviramo i prebacimo negde gde bi ih i dalje koristili kao most

U svakom slučaju ih moramo razmontirati u delove. Ne misliš valjda da ih digneš u vazduh i baciš u Savu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482082#p482082:1knmi53b je napisao(la):
zecal » Pon Okt 02, 2017 8:11 pm[/url]":1knmi53b]Mi ne govorimo o premeštanju mosta iz čista mira.
Za stari savski most je već definisana zamena, a i za stari železnički most se već govori da bi trebalo biti zamenjen ili skorz renoviran.

Ako ti imaš planove koji će ih zadržati, onda ih slobodno zadrži. Nema problema.

Ali ako će da ih zamene, onda imamo dve opcije sa starim mostovima:
a) da ih bacimo u staro gvožđe
b) da ih renoviramo i prebacimo negde gde bi ih i dalje koristili kao most

U svakom slučaju ih moramo razmontirati u delove. Ne misliš valjda da ih digneš u vazduh i baciš u Savu?

Nije nista sporno da se razmontira u delove, vec ko ce te delove da spaja. Delove koji su poslednji put sredjivani 1989 godine.
 
Još jednom da ponovim da se za Stari željeznički most radi 'Studija izvidljivosti konverzije mosta'

tj. pretvaraje u pešačko-biciklistički most na istoj lokaciji, pa batalite neko premeštanje mosta.

Otvorite temu 'Preuređenje saobraćaja u Beogradu', pa tamo premeštajte mostove, metro linije,...
 
Studija izvodivosti ne znači da će oni da zadrže taj most. Radili su oni i studiju o tome dali dali da zadrže stari Zarićev most, pa eto on ode.
Možda će da promene mišljenje i odluče da tu lokaciju zadrže za železnicu ili budući metro.
Kažem lokaciju, ne most. Zato što je okolnji teren (nivelacija, nadvožnjaci, pristup) u redu, ali most nije adekvatan za tu namenu. Taj most je uzak i ne možeš staviti dve linije.

Prema tome ja mislim da ne treba otvarati novu temu, već da su ovi komentai na pravom mestu - u temi " Stari železnički most". O tome pričamo, zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482280#p482280:zzpulq9w je napisao(la):
zecal » 03 Okt 2017 07:21 pm[/url]":zzpulq9w]Studija izvodivosti ne znači da će oni da zadrže taj most. ...
'Studija izvodljivosti konverzije' se radi zbog pretvaranja (konverzije) mosta u 'pešačko-biciklistički'
na istoj lokaciji, pa se planira i ' tehnička dokumentacija za izgradnju-rekonstrukciju mosta' do 2021.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478729#p478729:zzpulq9w je napisao(la):
dragan » 19 Sep 2017 07:29 am[/url]":zzpulq9w]Most je u 'prioritetima do 2021.' u najnovijim 'Izmenama i dopunama prostornog plana' Beograda.
file.php

file.php
 
OK, ako je studia tu, onda je to done deal. Znači počinju restauraciju za par meseci a 2021 prelazimo biciklima.
Napokon neka akcija. Mogu odmah da počnu sa uklanjanjem šina sa obe strane mosta.
 
...Mogu odmah da počnu sa uklanjanjem šina sa obe strane mosta....
Joj ... nemoj odmah....
obično je potrebno neko vreme da pamet ,, iz dupeta dodje u glavu ,, :lol:

koridor, podloga, nasip od bilo koje infrastrukture naročito železničke ne moze se tek tako ponovo sprovesti kroz i jedan grad
ako uklone , uklonjeno je zanavek .... a popravnog nema....

Daleko relanija buducnost je bez ,,vozača,, tj automatski javni transport sprovesti u šinskom saobracaju nego u drumskom
taj SF zapravo i nije toliko daleko .... za poredjenje dovoljno je pogledati i svoj mobilni aparat u odnosu na par god. ranije...
a železnički koridor je taj jedan do centra grada.

a nije za igru ni sa sutrašnjicom niti ovaj momenat jer i samo uklanjanje i nije baš jeftino
stoga ... ne , nemoj odmah da uklanjaju.... triput nek razmisle šta rade i dal sakate

:sesir:

Na brzaka mr. Google izbaci ovo, a verovatno ima i svežijih tekstova :)
evo Iz 2015 god
...Gradske kuće na sadašnjoj liniji U2. Zbog toga stanice moraju biti preuređene a na peronu će biti postavljena vrata koja će se otvarati samo kada je metro u stanici.
„Novom linijom U5 gradimo jedan pametni metro prema najnovijoj tehnologiji koji donosi sigurnosno-tehnička poboljšanja“, kaže članica Gradskog veća za javni prevoz, Renate Brauner.
Preko 80 odsto metroa u svetu je već potpuno automatsko. U Kopenhagenu, Barseloni, Parizu i Dubaiju već voze potpuno automatski metroi bez osoblja u vozačkoj kabini. Velika prednost je više sigurnosti na stajalištima, bolja organizacija pri smetnjama, kraći intervali, bolja usluga i lakše pridržavanje reda vožnje.
Prema trenutnom stanju prvi automatski metro u Beču bi mogao u svoju probnu vožnju već 2018/2019. godine....
Izvor http://www.atastars.rs/vesti-ostalo/kom ... tro-u-beu/
a mi samo da uklanjamo i bacamo ..... :(
 
Vrh