Šta je novo?

Metro

Zlatni trougao Terazije, Slavija i Pravni. Kolko bi bilo dobro, eeeeee.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477057#p477057:ne4wv5se je napisao(la):
dosen » 12 Sep 2017 12:20 am[/url]":ne4wv5se]@ Markomarkovic

Ne mogu da pobrojim sve stavke za odgovor. Najvaznije je:
Srbija ne treba da bude samo jedan grad. Trebaju joj dobro povezani regionalni centri, sa jakom ekonomijom, bolnicom, skolom.
Beograd je preinvestiran u odnosu na Srbiju, u poslednjih 70 godina.
Beogradu ne treba veci fizicki rast, niti ce ga biti. Ekonomija Bg. moze i bez metroa.
Metropola se ne postaje sa metroom, niti sa soliterima. Metropola se vidi iz prvog pogleda, na prvu kucu, prvog coveka, prvu ovcu pored puta, prvu ulicu, prvi park.
Centar skupih usluga ne pravi metro - pravi ga prvoklasni univerzitet.
Bg. treba da se poveze sa periferijom (sirom i daljom) iz mnogo velikih razloga koje necu pominjati.
Stvarna cena karte nije ono sto placaju gradjani evropskih gradova. Tamo su subvencije na nivou prosecnih 50%.
http://www.dttas.ie/sites/default/files ... Cities.pdf
U cenu karte ulazi i amortizacija, koja se u zemljama srpskog tipa (cak i na Zapadu) ne racuna propisno.
U nasem slucaju amortizacija je veca od proseka zbog katastrofalnog upravljanja, nedostatka, iskustva, standarda, zakona i kulture.
Cena naseg metroa bi bila veca od uobicajene, a kvalitet slabiji, zbog slabog kreditnog polozaja, korupcije, loseg upravljanja projektom.
Stoga ne odustajem od tvrdjenja da ce realna cena u jednom pravcu te karte biti veca od 500 din. I da ce finansijski da unisti grad.
Jedna linija metroa ne resava apsolutno nista u gradskom saobracaju. A pojede para koliko je potrebno da se dobar deo problema resi.
I onda jede te pare do veka.
Da neko u Bg hoce da resi problem transporta u Krnjaci, dodao bi jos 20% autobusa, iskoristio postojece Beovoz stanice i mrezu, za manje para nego sto kosta jedna garnitura metro voza. Ti ljudi su to vec platili kroz porez na imovinu, taksu za legalizaciju, pdv...
Zelene biciklisticke transferzale sluze da se vece distance premoste, i da postane moguc commuting sa kraja na kraj grada. Ostala biciklisticka infratruktura se gradi decenijama. Na Zapadu se trenutno desava biciklistika revolucija, koja menja navike stotinama hiljada ljudi po gradovima.

Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza. Postoje gradovi poput Tokija koji se oslanjaju na železničku mrežu prioritetno i prevoz apsolutno perfektno funkcioniše. Dograditi deonice (nezavisne od ostalog saobraćaja.) gde god je moguće nadzemne a mesta je puno sa predgrađem užim i širim vodi velikom uvećanju cene građevinskog i ostalog zemljišta. Kad stižeš svuda za do pola sata to je metropola u odnosu na veličinu grada. Beograd učestvuje sa zvaničnih preko 30% - 40% u budžetu Republike Srbije što znači da bi uvećanje pružilo i ostatku Srbije rast direktno finansijski. Kakvi bre autobusi i nece biti rasta. To slušamo godinama pa se svakim popisom broj stanovnika uvećava.
 
Forumaškoj javnosti toplo preporučujem dokumentarac "Metro zvani želja" novinarke TV N1 Maje Nikolić, koji će biti emitovan u četvrtak u 20h.

O metrou, ranijim planovima, novoj studiji pričaju čika iz gradske uprave koji je zadužen za metro (zaboravih čoveku ime, a niko drugi iz grada nije "mogao" da priča), Đilas, Mrka i naravno Brana Jovin...

Uveren sam da će biti jako zanimljivo :)

Za sve koji više vole nogomet ili nemaju N1, filmić će biti par dana kasnije postavljen na YouTube, pa ću ga okačiti u ovoj temi.
 
"Tramvaj zvani zelja"..... zelje su jedno stvarnost je drugo.
"... Beograd treba da raste..." .... Beograd treba da se uredi, ne da raste. Unutrasnjost treba da se razvija, jer je tamo razvoj razvoj odrziv.
"zelene transferzale (verovatno)...Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza" ... Zelena transferzale i unapredjeni Boevoz se ne iskljucuju, naprotiv. Beovoz mora da se ozivi i doradi. Zivite u Crepaji, Jabuci, Kovacici Kacarevu...., stavite bickil na voz, i mozete da stignete brzo na mnoga mesta u Gradu. Ali Crepaja nazalost nije povezana logicnom vezom sa Bg., vreme putovanja beskonacno, vozovi neprilagodjeni i nedovoljni. Ne postoji povezanost sa drugim saobracajem. Ne treba nam skup metro treba nam optimizacija i povezivanje onoga sto vec postoji.

Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:

https://www.youtube.com/watch?v=KOS2KUmLcNc

Kljucna rec je interchange, povezivanje saobracaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480596#p480596:r7kokriq je napisao(la):
dosen » 26 Sep 2017 11:03 pm[/url]":r7kokriq]"Tramvaj zvani zelja".....

Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:

Apsolutno tacno. Tramvajska mreza oko Krojdona sluzi da poveze Sutton, Mitcham, Purley itd sa glavnim stanicama u Vimbledonu i Krojdonu koje su dalje metroom i gradskom zeleznicom povezane sa centrom Londona! Zato i drobe o 'interchange'-u.

Sistem je u nekih 95% trase potpuno odvojen od drugih modova transporta. U principu samo kroz centar Krojdona deli trasu sa pesacima. Skoro nigde ne deli trasu sa automobilima (osim mozda u 3-4 raskrsnice i to uglavnom sa manjim saobracajnicama). Time je pouzdanost sistema visoka i smanjuju se troskovi odrzavanja. Time se on sustinski razlikuje od beogradskog tramvajskog sistema.

Odlicno resenje kada jednog dana bude napravljen Metro u Beogradu da se dalja naselja poput Resnika, Zuca ili Kaludjerice povezu sa kicmom gradskog transporta - koji ce predstavljati Metro! Zna se sta cemu sluzi :)
 
Mali off, je l' ovaj tramvaj u Krojdonu izleteo u onoj krivini?
 
Ovaj plan "Varljivo leto" jeste jedan od najboljih viđenih do sad. Metro mora da pravi trougao u centru, to mu je smisao.

Inače malo sam guglao čini mi se da je Beograd najveći grad u Evropi bez metroa.
 
Na Kontinentu jeste, u Evropi sa Ostrvom je Birmingem veći, ali britanski gradovi su drugačiji i prostorno organozovani oko železnice.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UNmOcpW7SM4[/youtube]

Maja Nikolic sa N1 je doslovno razbila!

Film je razoblicio urbanisticki zlocin koji je na delu. Ovo svako mora da pogleda.
 
Iz emisije na N1 je budući plan jasan, nisu bitni postojeći delovi grada i trenutni građani, bitni su samo trenutno nerazvijeni i zabačeni delovi grada koje planiraju urbanizovati, podići im cenu i izgraditi uz pomoć privatnih investitora. Dok postojeći veliki delovi grada u kojima već živi mnogo ljudi će biti i dalje osuđeni na postojeće vidove gradskog prevoza uz obećanje da će se razvijati gradska železnica (BG:voz) nabavkom novih vozova i uspostavljanjem novih linija jer bi izgradnja u postojećim urbanim celinama bila preskupa, a sa njom bi se samo povećao konfor putnicima. Dok u trenutno ne razvijenim celinama mogu da grade nadzemno (jeftinije), a vrednost budućih celina raste sa manjim ulaganjem.

Gledaju na izgradnju čisto kapitalistički (rizično) i za dobrobit investitora, a ne na dobrobit svih građana, prvenstveno postojećih građana u već razvijenim celinama grada.

To je ukratno moj utisak posle gledanja emisije.
 
Нисам синоћ гледао емисију, нити имам времена да погледам данас, али, ако је суштина у овоме што преноси "Блиц" - веома сам задовољан да је срамна "Водоизворишна" метро линија постала предмет јавне дебате на високом нивоу: http://www.blic.rs/vesti/politika/djila ... ao/35g7s27
 
Gledao sam emisiju,
Ne znam jos koji zakljucak da donesem ali mislim da su mogli da naprave jednu razvojnu liniju poput ove prve koja pokrece investicije a drugu da su zadrzali trasu Zemun ustanicka preko Bulevara i onda bi odgovorili na obe problematike, i razvojnu i podizanje komfora postojecih urbanizovanih delova grada.
 
Свака линија метроа је развојна. Дихотомија развојна/санациона је дериват клиначког теоретисања на Беобилду.
 
одгледао. кратак закључак, ударио тук на лук, једни у клин, други у плочу. реално, прво Јовинове прве две линије, па тек онда даље. и Мкра победио са Бал на води :) и не знам шта има Бобић да се пита, када је човек унаказио град у сваком погледу
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481339#p481339:2ggc7ox3 je napisao(la):
JohnnyLee » 29 Sep 2017 12:44 pm[/url]":2ggc7ox3]реално, прво Јовинове прве две линије, па тек онда даље.

Тачно тако.
 
Za izjavu da bi linija Zemun - Ustanička bila prazna bih streljao i zabranio da se sahrani u Beogradu.
 
Вала, да знаш. А ко је изволео изустити такво говносераније?
 
Mene cudi da je izbacena linija koja se ponavlja u svakom tom smart planu vec decenijama.
To znaci da je ona bila jedna konstanta koja se potvrdjivala svaki put i kao takva ne bi trebala da nestane od jednom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481386#p481386:g9yjzf0i je napisao(la):
Пантограф » 29 Sep 2017 03:20 pm[/url]":g9yjzf0i]Вала, да знаш. А ко је изволео изустити такво говносераније?

Vodja smart plana za Beograd i osoba koja je najupucenija u projekat metroa u Beogradu.
Nisam zapamtio ime gospodina.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481326#p481326:g9yjzf0i je napisao(la):
Пантограф » 29 Sep 2017 01:09 pm[/url]":g9yjzf0i]Нисам синоћ гледао емисију, нити имам времена да погледам данас, али, ако је суштина у овоме што преноси "Блиц" - веома сам задовољан да је срамна "Водоизворишна" метро линија постала предмет јавне дебате на високом нивоу: http://www.blic.rs/vesti/politika/djila ... ao/35g7s27


Ukratko, emisija je viseslojno dobra, govori o hronologiji samog projekta, sukobu iz 80ih izmedju sektora za metro i tadasnje gradske vlasti ( govore akteri, Jovin i tadasnji funkcioner), takodje o sukobu iz doba becke studije izmeju Brane Jovina i Djilasa. Citirani deo je kompletno demaskiran sa gledista uvodjenja prve metro linije kao servisa tajkunskih projekata u Beogradu i sa ekoloskog stanovista, gradnje u zasticenom pojasu.
 
Хвала, Ђорђе.
Веома је важно да метро, први пут, буде озбиљна предизборна тема.

О типовима, па још и стручњацима, који кажу да линија Земун - Устаничка не би имала путника, а онда спроведу линију за Макиш, МИМО ПУТНИКА на Чукарици, стварно... Кокос је све рекао.
 
То је јер држава меша прсте

У овој ситуацији је најбоље неки приватници страни ил домаћи (мада домаћи слабије пошто да било шта ураде морају подмитити власт) сами ураде истраживање и праве метро

Ово за Макиш је због новог пријатеља чика Карића


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480596#p480596:1phwjk5c je napisao(la):
dosen » 26 Sep 2017 23:03[/url]":1phwjk5c]"Tramvaj zvani zelja"..... zelje su jedno stvarnost je drugo.
"... Beograd treba da raste..." .... Beograd treba da se uredi, ne da raste. Unutrasnjost treba da se razvija, jer je tamo razvoj razvoj odrziv.
"zelene transferzale (verovatno)...Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza" ... Zelena transferzale i unapredjeni Boevoz se ne iskljucuju, naprotiv. Beovoz mora da se ozivi i doradi. Zivite u Crepaji, Jabuci, Kovacici Kacarevu...., stavite bickil na voz, i mozete da stignete brzo na mnoga mesta u Gradu. Ali Crepaja nazalost nije povezana logicnom vezom sa Bg., vreme putovanja beskonacno, vozovi neprilagodjeni i nedovoljni. Ne postoji povezanost sa drugim saobracajem. Ne treba nam skup metro treba nam optimizacija i povezivanje onoga sto vec postoji.

Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:

https://www.youtube.com/watch?v=KOS2KUmLcNc

Kljucna rec je interchange, povezivanje saobracaja.

Тако је, прво град треба да се среди, а не да се шири па сређује као што је сад (што је само дугорочно много скупље кад мораш да рушиш вишеспратне зграде за метар улице :^)) Мислим како сад напредује град ће се спојити са Панчевом, Смедеревом и Аранђеловцем а онда ће се пола тога рушити због инфраструктуре

Оно што нас спречава је што су возови на колосеку 1,545 а трамваји на 1 па трамваји не могу ићи на старе пруге од воза
 
Ma taj iz Smart plana što je dao intervju je najveći biser od svih učesnika. Prvo se naljuti na novinarku što Makiško polje naziva livadom, jer smatra da to nije tako zbog buduće investicije, a onda olako sroza liniju od Ustaničke do Zemuna sa time da će biti prazna. Onda kada ga pita zašto ta prva linija prolazi kroz još neizgrađene delove, opet opravdava da su to buduće investicije i da metro znatno povećava šansu da se to izgradi i uredi. Posle par minuta kaže da metro ne prolazi kroz BnV nego Sarajevskom, pa mu Maja "utera" sa "znači na 20m od BnV". I recimo da je potpuno opravdano da se gradi ta linija prva, neverovatno je providno, što su sada pokazali u emisiji, da je samo vođeno da privuče Karića u Makiš, ljude u BnV i Višnjicu, i investitore na Luku i Adu Huju. I neviđeno je očigledno da Adu Huju već pripremaju za rušenje, sada je već počelo "privremenim" zatvaranjem fabrike. Što kaze Đilas, ovo je zločin. Nijedan od ovih projekata se neće završiti za deceniju, ova linija kao prva ne može da bude uopšte opravdana trenutno. Znači opet ćemo čekati toliko dugo na metro samo zbog nečije halapljivosti.
 
А, значи и метро кроз Сарајевску? Па, то је све боље од бољег!
 
Vrh