Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Tvoje reci.
Hejtujes jednu(novu) meru koja je namenjena da smanji broj prekrsaja zato sto se tebi dogodila nezgoda u potpuno nepovezanom slucaju sa tom merom..

Sto se sigurnosti saobracaja u Srbiji tice..
Evo jednog finog dokumenta koji je izbacio ETSC(European Transport Safety Council - NGO)
http://etsc.eu/wp-content/uploads/PIN_ANNUAL_REPORT_2017-final.pdf

Kao sto se vidi sa grafika, Srbija je na dobrom putu u smanjivanju broja poginulih i tesko povredjenih ali jos uvek ima dosta posla..
BUcrkK.jpg

wJEPVs.jpg
 
Cudi me da ne vidis vezu.
Veza je motiv, a motiv je (trebao bi biti) BEZBEDNOST u saobracaju.

Ja sve vreme ukazujem da motiv za ovu novu meru merenja prosecne brzine nije bezbednost nego jeftino i lako punjenje budzeta. U tome je poenta mog "hejtovanja".

P.S.
Vozacku dozvolu imam od maja 1990. godine i za 27 godina imam jedan (1) prekrsaj prekoracenja brzine u Borskoj ulici vozio 71 ogranicenje bilo 60, pre zadnje promene ZOBS-a i jedno obilazenje autobusa u stanici na vidikovcu. Dakle, nisam neko ko divlja (nisam to bio ni u ranoj mladosti) i sa dve minimalne kazne i preko milion km iz sebe, mogu da kazem da se smatram dobrim i disciplinovanim vozacem.
Dakle, meni ova mera ne smeta kao nesto sto ce mene usporiti ili licno pogoditi, vec iz razloga koje sam vec naveo vise puta.
Presretaci koji snimaju saobracaj na AP su sasvim dovoljni za sankcionisanje divljaka.
Pored toga, mogu se postaviti STALNI RADARI na odredjenim deonicama.
Ali merenje prosecne brzine koje izracunavaju "putevi Srbije" na osnovu vremena od ulazne do izlazne rampe, za racun MUP-a Srbije ?
To mi se ne svidja jer nije pravicno.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mnogo je pravicnije nego stalni radari.
Stalni radari ti omogucavaju da vozis 200km/h pa usporis na 120 kod radara, pa opet 200 i da ne budes kaznjen.
A da neko ko stalno vozi 120, ubrza kod radara da pretekne nekog na 130 i da bude kaznjen.
 
Ove dve tabele su dosta zanimljive..
Leva pokazuje da je u Srbiji, kao i u vecini drugih zemalja trend pada broja poginulih i povredjenih - Ali kao sto vidite od 2010 se nije promenilo mnogo toga dok je razlika izmedju perioda pre i posle 2009 ogromna.

Desna tablica pokazuje broj poginulih u saobracajnim nesrecama na 1 milion stanovnika u 2016 godini - Tu smo kao i u mnogo cemu lider u regionu kako kaze nas dragi A.V.
qW6SCG.jpg
 
Volim ovakve statistike jer pokazuju da smo mi u nivou Rumunije i Bugarske i da nismo trenutno ni po čemu sjajni (osim u sportu).

"Velikim Srbima" treba pokazivati što više ovakvih uporednih statistika. Nekada smo bili nešto, ali o nismo već decenijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476361#p476361:2sgpf255 je napisao(la):
Žika » 08 Сеп 2017 12:10 pm[/url]":2sgpf255]Mislim da žabari imaju kontrole brzine.
Наравно да имају, код њих се тај систем зове "тутор".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476383#p476383:1eb6481o je napisao(la):
astrodule » 08.Sep.2017/2:15 pm[/url]":1eb6481o]Volim ovakve statistike jer pokazuju da smo mi u nivou Rumunije i Bugarske i da nismo trenutno ni po čemu sjajni (osim u sportu).

"Velikim Srbima" treba pokazivati što više ovakvih uporednih statistika. Nekada smo bili nešto, ali o nismo već decenijama.

Istina ne govori ova statistika sve. Pored ovoga bi bilo lepo da su pokazali i prosecnu starost automobila, prosecnu cenu, i prosecnu sigurnosnu ocenu automobila koji ucestvuju u saobracaju pa bi to dalo malo puniju sliku.

Verujem da solidan % tesko povredjenih i poginulih kod nas dolazi upravo zbog loseg voznog parka prosecne vredosti od 2-5 hiljada evra i starosti preko 13godina.

Ako se dogodi ceoni udes Juga i BMW-a X5 znamo ko ce izaci bez ogrebotine, a koga nece moci da identifikuju..

EDIT: Pronasao sam statistiku na sajtu europa.eu - Istina nema Srbije ali ima Makedonija.
Figure_4_Passenger_cars_by_age%2C_2015_.png
 
Stvarno ne znam da se negde naveo loš put ili loše projektovan put kao uzrok saob. nezgode. Možda u slučajevima udarnih rupa , polomljenih šahtova i sličnih situacija.
Do skoro su policajci izvodili zaključke ko je krivac za nezgodu, po novom oni samo urade skicu pokupe generalije učesnika, svedoka a dalje veštaci zaključuju.
 
Onoga ko vozi 140 na auto putu, pa i ,,produva mašinu,, na momente, kada se potrefi pravac na deonici autoputa kroz neku pustaru, ne smatram ugrozivačem bezbednosti saobraćaja. Na isključenjima za gradove, velikim petljama gde je broj vozila znatno veći, naravno da bi bilo ugrozavanje saobraćaja.

Da se ograničenje podigne na 130 + 10km tolerancije, mislim da je ok. Ako ste i malo nagazili na nekim deonicama gde je ređi saobraćaj da ,,produvate mašinu,, , bilo je i deonica gde ima puno krivina ili gde je gušći saobraćaj, pa ste morali da vozite i ispod 120, prosek će vam teško biti preko 140.

Nemam nista protiv da se meri prosečna brzina, ali da se za 130 i 135 dobija kazna, je smešno. I nikako ne moze da se nazove merom za vecu bezbednost saobracaja, nego načinom da se uzmu pare vozačima.

Već, ako imate prosečnu brzinu 160, 180, znači da se te na pojedinim deonicama vozili preko 200 i to ne na momente, nego konstantnije. I svakako jeste za kaznu.
 
Nakon najnovije tragedije u kojoj je kombista ubio majku i bebu neophodno je pooštriti kontrolu profesionalnih vozača, tahografa, kao i upravljanja flotama u većim firmama. Nema dana kad sednem za volan a da ne vidim smrtno opasne saobraćajne prekršaje u izvedbi profesionalaca, često su to i vozači autobusa u radu.
 
На аутопут да нема ограничење уопште

А ти професионални то раде јер њих боли уво пошто нису њихова возила и нису одговорни за њих
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481888#p481888:325h6xg7 je napisao(la):
tragac » 01 Oct 2017 10:09 pm[/url]":325h6xg7]Nakon najnovije tragedije u kojoj je kombista ubio majku i bebu neophodno je pooštriti kontrolu profesionalnih vozača, tahografa, kao i upravljanja flotama u većim firmama. Nema dana kad sednem za volan a da ne vidim smrtno opasne saobraćajne prekršaje u izvedbi profesionalaca, često su to i vozači autobusa u radu.

Нажалост, свеукупна боља едукација возача је такође неопходна. У зауставној траци се стаје само у случају крајње нужде, а у овом случају разлог за заустављање је био да се беба подоји. Требало је отићи до првог паркинга/пумпе, детету ништа неће бити ако плаче још који минут. По сећању, бар двапут сам одбио да станем у зауставној кад је жена то од мене тражила из сличних разлога.
 
Ma sta diskutujemo kada nam vecina vozaca ne daje migavac u raskrsnicama...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ili izmisle levo skretanje u Carice Milice iz Brankove u jutarnjem špicu. Čini mi se da sam u poslednje vreme video nekoliko slučajeva koji ne poštuju obavezan smer ili zabranjeno skretanje.
 
Stajanje u zaustavnoj se kod nas podrazumeva kao nešto normalno, a to je stvar koju treba raditi samo u baš hitnim situacijama (pokvaren auto ili se vozaču naglo sloši)

Pa čak i tada, je potrebno staviti trougao i to ne na 10m, nego na bar 100m (da ne gledam sad ZOBS kolika je minimalna udaljenost trougla od vozil ana autoputu)
 
Nevreme i mrak gutaju autoput, 17. septembar 2017.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3IpIu0dsRAg[/youtube]

Prilično opasna situacija, dobro da niko nije povređen.
 
Slično je bilo i zimus (ili ranije) na auto putu ka Nišu pa su su ljudi stradali zato što su stali.
I kad se nešto tako desi kada je drastično smanjena vidljivost bolje da se potpuno siđe sa kolovoza (kada je to moguće) nego izazivati sreću.
Šta je ovo sa ovim kombijima u zadnje vreme. I kod Umčara bila tragedija, i opet zadnji deo katastrofa deformisan.

http://www.blic.rs/vesti/hronika/teska- ... ba/5zg59bz
 
Pa te kombije mahom voze klasični dripci...a svi su navijeni idu ko blesavi...imamo mi u firmi starog Vita...još ako nekog gazda požuruje da stigne negde...lako se dođe do nesreće...
 
Uz to vozač kombija je bio pijan kao šaran. Na to ga sigurno nije naterao gazda. Tu nema nikakvog opravdanja, ni zaustavna traka ni ništa drugo.

Druga stvar, već sam ovde pisao da od NS do Subotice prošle godine (ne znam kako je sada) nije bilo odmorišta. Zapravo, na nekim mestima na Google mapama se vidi da ima gotovih odmorišta koja iz nepoznatih razloga još nisu puštena u rad. Na većini ostalih puteva mreža pumpi i odmorišta je zadovoljavajuća, uključujući i suprotan smer gorenavedene deonice.
 
Naravno...to je ono...ma prošao sam ja već sto puta tako...ali 101. je fatalan...
Istina je da fali odmorišta...u principu treba izbegavati zaustavljanje na samom putu, pumpa ili odmorište, osim ako se baš auto ne pokvari da ne može da dobaci...
 
Mog prijatelja je na ibarskoj pokupio drugi vozač. Najgore što je on vozilo sklonio skroz sa kolovoza i bauljao ispod haube.
A to za alkohol i vožnju bi najstrašnije kažnjavao. Krenuo si sa vozilom negde kako bi pio, znači svestan si svega i sve dalje što proizilazi je iz krajnje namere. Ne znam koja olakšavajuća okolnost može da umanji zločin.

Moj primer je da nikad ne pijem ako treba da profesionalno vozim, čak i dan pre ne pijem. Isto i sa privatnim vozilom. Opet su moji najmiliji pa dalje i ostali.
 
Једна од лошијих навика појединих возача, не само код нас, је и непоштовање првенства пролаза, наравно кад је лево скретања у питању. Зар је тешко сачекати тих 10-так или више секунди да прође возило из супротног правца, које ионако има предност.

Слике су од 06.октобра, и показују судар аутобуса на линији 74 и Опел Корсе. Возач ове Корсе није поштовао предност аутобуса - кретао се из правца улице Омладинских бригада и скретао је лево у Народних хероја, и ваљда је мислио!!! да ће бити бржи и ето .... аутобус га развали на сред раскрснице код Царине. При том је аутобус од силине удара и његове тежине, окренуо Корсу за 180 степени. Аутобус је наравно ишао право (смер према улици Омладинских бригада) и својом траком, возач није возио брзо, било је ионако зелено, а ту одмах је и стајалиште. Био сам у тој 74-ки и све сам лепо видео, а још боље су видели полицајци из патролних кола који су баш стајали први на семафору у Народних хероја (правац према Фонтани), и наравно одмах су прошли кроз црвено и дошли на место удеса.

У аутобусу је било мало вике кад је ударио у аутомобил, али срећом нико није повређен при кочењу аутобуса и при удару у Корсу, а није повређен ни возач те Корсе. Стрес је сигурно имао нешто касније, а тек ће га имати кад буде сазнао цену оправке разваљене Корсе, испод 1000 еврића није штета.

Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Nazalost, opravka ce ga kostati znatno manje od sume koji si pomenuo.
Kazem na zalost, jer mozda bi ga veca suma 'opametila' da postuje saobracajne propise

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh