Šta je novo?

Savski trg

U vezi sa gornjim slikama, Švajcarska je klasičan primer policijske države, samo što se kod njih to zove "poštovanje zakona i uređena država", a kod nas bi odmah i naši i stranci to nazvali diktaturom i policijskom državom.

Ovo slusamo vec godinama, policijska drzava je kada svi klime moraju pod konac, kada se zakljucavaju parkovi, kada se brani prodaja alkohola noci ili brani pusenje na javnom mestu... Meni i milionima ljudi koji smo se odselili iz Srbije, takvo drustvo odgovara.

U vezi sa tim, upravo gledam jutarnji program na BBCu, upravo su pomenuli da oko 40 000 ljudi u VB volontira pri policiji, od komunalaca do pomoci gradjanima sa online kriminalom... Nivo drustvene odgovornosti za svaki respekt.

Ko moze ovaj primer iz Svajcarske da zamisli kod nas? Nekada se ljudi ponasaju kao da se ne krecu svaki dan ovim nasim gradom, ko da ne znate kako ljudi voze, sto rece @Bender Rodriguez i pesaci su pomahnitali ludaci koji ide ko "muve bez glave".

Istina, ima vozaca idiota, ali nisu svi takvi. Ne vezano da li bi "shared space" odgovarao za Savski trg, ali zar bahatim vozacima ne treba stati na put vec jednom?

Sto se tice bahatih pesaka, ne znam da li znate, ali "jaywalking" (prelazak ulice van obelezenog prelaza) nije svugde ilegalan. Na primer, u toj Svajcarskoj mozete da predjete ulicu gde god, ukoliko ste vise od 50m udaljeni od zebre. U VB, mozete cak i da hodate po sred ulice - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jaywalking.
 
Zombieboy":2xxxz0a5 je napisao(la):
U vezi sa gornjim slikama, Švajcarska je klasičan primer policijske države, samo što se kod njih to zove "poštovanje zakona i uređena država", a kod nas bi odmah i naši i stranci to nazvali diktaturom i policijskom državom.

Ovo slusamo vec godinama, policijska drzava je kada svi klime moraju pod konac, kada se zakljucavaju parkovi, kada se brani prodaja alkohola noci ili brani pusenje na javnom mestu... Meni i milionima ljudi koji smo se odselili iz Srbije, takvo drustvo odgovara.

I meni odgovara red, ali sam samo rekao da kada bi kod nas na isti način krenuo da se uvodi red kao što je to u Švajcarskoj, bili bi ponovo proglašeni za "poslednju diktaturu u Evropi" i slično, i to od te iste licemerne Evrope, koja kod sebe vrlo prilježno kod sebe primenjuje sve to što bi nama zamerila.

Sto se tice bahatih pesaka, ne znam da li znate, ali "jaywalking" (prelazak ulice van obelezenog prelaza) nije svugde ilegalan. Na primer, u toj Svajcarskoj mozete da predjete ulicu gde god, ukoliko ste vise od 50m udaljeni od zebre. U VB, mozete cak i da hodate po sred ulice - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jaywalking.

Dozvoljeno je i kod nas, samo što minimalna udaljenost nije 50 nego 100 metara.
 
ovo mi se sviđa:
In Norway, a red man signal at the crossing indicates that pedestrians must not begin crossing if it would impede cars or entail danger,[18]

što bih ja kao bu**** čekao a nigde nikog, ovo se pogotovu dešava posle 22h kod nas u gradu. Ali kod nas se i ovako ne čeka :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482946#p482946:n06m4ipa je napisao(la):
CASTELBIANCO » 06 Oct 2017 09:36 am[/url]":n06m4ipa]linkovi ka stranicama izabranih autora za slanje poziva za idejno rešenje spomenika Stefanu Nemanji na Savskom trgu:

http://art-rukav.ru/authors/александр-рукавишников/p5

https://www.artsy.net/artist/roberto-barni

http://www.fitzmuseum.cam.ac.uk/gallery/sculpture2009/page3.html

https://sl.wikipedia.org/wiki/Mirsad_Begić

Италијан је одличан.
Код овог руског народног художника допада ми се "Энди Уорхол".
 
Kako bih voleo da se jednonm sprovede velika anketa medju pesacima na temu da li bi radije isli u prolaze (pod uslovom da odrzavanje bude bar pristojno) ili da se setkaju medju automobilima po trotoarima I kolovozima punim rupa. Pa bas da vidimo koliko te price o auto lobiju imaju odnosno nemaju veze s mozgom. I koliko pesaka stvarno misli da im se narusava dostojanstvo ako odu pod zemlju umesto po povrsini.

Ceo Beograd izgleda kao svinjac, nesto malo prostora koji smo pre 10ak godina dobili kad je pocelo regulisanje parkiranja, sad su uzurpirale reklame, "baste", prodavci I divlja gradnja. I niko zbog toga ne dize glas, ali kad se predloze podzemni prolazi koji bi olaksali zivot I jednoj I drugoj grupi, odma krecu kuknjave, hajke I price o auto-lobiju, dostojanstvu, trte mrte...

Stupidarija I licemerje par ekselans.
 
Да, али кад анкетираш пешаке не можеш да питаш само младе и здраве 25-годишњаке, него и старијег човека са штапом, слабо покретног, параплегичара, мајку са колицима за дете... Мени није проблем, али, не радује се свако степеницама.
 
Meни су сви подземни пролази а посебно пасареле фрустрирајући због степеница које често дебилно круже.
 
Eskalatori, platforme za invalide, liftovi... Sve to već postoji.

Verujem da je slabije pokretnima mnogo lakše da se spuste eskalatorom, pa lagano upute ka izlazu koji im treba, nego da paze da li će na zeleno za pešake (obično njima prekratko) stići na drugu sranu ulice (plus uslovno desno za automobile).

Održavanje je već problem, ali to je saplitanje na najprostijem koraku.
 
Slazem se. Samo, za vecinu njih prolazak kroz npr Slaviju od K.M. do Bul. O. po povrsini je isto, ako ne I vece cimanje nego da sidju u prolaz.

Inace Zombie pomenu shared space. Nemam nista protiv toga ali mislim da je Savski trg previse prometan za tako nesto.

Obrni okreni, razdvajanje tokova je u ovakvim slucajevima, I u ovim nasim okolnostima, najbolja opcija. Uostalom ovde nije toliko problem u tome nego u tom sverastucem imbecilnom nacinu razmisljanja da su automobili najvece zlo sveta I da treba da se delimo na 1) one koji ih voze 2) one koji ce da ih kaznjavaju I mrze sto voze. Kao da nemamo dovoljno podela I stupidarija pa nam sad jos samo treba rezon "mi pesaci I oni automobilisti". Budalastine.

Inace ovo sve dolazi od nekoga ko 90% svojih putovanja realizuje kao pesak, korisnik JGP I biciklista. Dakle nemam nikakav interes niti zelju da branim automobile. Ali necu ni da trpim budalastine I pokusaje da se uvede jos jedna besmislena podela.
 
Схватите да је гурање пешака под земљу застарео и превазиђен принцип из прве половине 20. века.
 
Jaooo @stf pa sto je toliko zastareo metod? Svasta nesto je u ovom gradu zastarelo, ali kad vidimo primere modernog delovanja u nasem gradu ipak biram prosli vek.
Liftovi (za nepokretne) postoje u svim podzemnim prolazima a pokretne stepenice na svakom drugom prolazu, opet ljudi pisete kao da ne zivite u Bg.
To sto se te stvari ne odrzavaju ne znaci da ih treba jos vise zapostaviti.
Jos jednom meni je milina da prodjem do Bezistana, i na dalje ka trgu Nikole Pasica od Terazija, a da ne razmisljam o ludim vozacima ili o bilo cemu, gazis i uzivas stanes kad hoces pogledas malo, nastavis dalje... Ja nisam vozac, vec 30 godina se krecem kao pesak ovim gradom, ali nemam nista protiv samih vozaca, nego kod te vozacke kulture koja kod nas ne postoji, opet licno imam 10 drugara vozaca koji jednostavno ne poznaju pravila , ne znaju da voze i to priznaju, ali jednostavno ih ne zanima da se menjaju. To su problemi drustva. Voznja u zaustavnoj traci, ne-vezivanje, prekoracenje brzine,razgovaranje telefonom. Pa pobogu jedan drugar pegla igricu na telefonu od Nbg kad krenemo pa dok ne stignemo u centar ne prestaje da je igra i jednostavno ga NE ZA NI MA nista, zanima ga samo ta igrica, tako da jos jednom i necu vise: DA, za podzemne prolaze gde god da ih stave!
 
Mnogo volim ove postove i razmišljanja koji se svode na ''ali u knjizi piše to i to'' i ''to je zastarelo jer su tako rekli akademici''.

Ne znam dal mi je bolje to ili ovo ''ma prolazi su glupost jer moraju da se održavaju''. Pa ne, najbolje onda da se svi vratimo na dve noge i to je to. Ko pre 10.000 godina. Ne moraš da održavaš, ništa ne košta, jednostavno za upotrebu... Milina.


Inače za sve ove godine života upoznao sam, jelte, bezbroj starih, pa i hendikepiranih osoba. Ne sećam se da je iko od njih kukao što na mestu poput Terazija postoje prolazi, odnosno što je saobraćaj tako rešen. Žalili su se svakako na stanje prolaza, kao i na pokvarene liftove. I to je skroz na mestu. Ali nisu kukali što na 5 od 2502305236 beogradskih raskrsnica su oni ti koji moraju pod zemlju. Mada što jes jes, to su ipak bile generacije odrasle u jedno drugo vreme, kad nije bilo toliko stupidnih veštačkih podela i karijerista koji prave probleme i frke ni iz čega.
 
Slažem se da je guranje pešaka pod zemlju zastareo sistem u Skandinaviji na primer. Ali kod nas je to vrlo praktičan sistem i biće narednih 50 godina.

Terazije bez podzemnih prolaza? Ne mogu ni da zamislim u praksi kako bi to izgledalo.

Naravno, bolje gurati automobile pod zemlju, a pešake na površinu, ali to se kod nas neće desiti narednih mnogo godina.

I ako treba krenuti od nečega da to promenimo, to sigurno nije ideja da ne pravimo podzmene pešačke prolaze.
 

Moj predlog naravno sa podzemnim prolazima, s'tim da bih ostavio pesake i tramvaje da se krecu zajedno u ovom polju ispred zeleznicke stanice.
Malo je šturo, al nadam se da se moze prokljuviti.
 
Имајмо на уму да ће након исељења ГЖС и окретнице са Савског трга свакодневна кретања пешака на њему радикално да се промене.
 
To sam imao u vidu na ovoj mojoj skici. Mozda nece raditi GLŽ ali ce biti tu muzej itd ...
 
A da li bi mogle šine da se premeste iza stanice ? Na mestu gde je sad neki od koloseka.
Ovako ne bi moglo po renderu BGH2O, ali dok oni stignu da grade ovde...

 
Dunđerizam samo pršti iz poslednjih postova ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483081#p483081:c381jv8z je napisao(la):
Prometheus » Пет Окт 06, 2017 4:34 pm[/url]":c381jv8z]A da li bi mogle šine da se premeste iza stanice ? Na mestu gde je sad neki od koloseka.
Ovako ne bi moglo po renderu BGH2O, ali dok oni stignu da grade ovde...


file.php

Технички да, али онда се губи скретање у Немањину, као и веза са Палатом правде и Мостар петљом који су веома битна саобраћајна чворишта Београда.
 
Da se potsetimo uludo posecene ,,šume,, iz parka sa Savskog trga
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483156#p483156:yfhdzm4r je napisao(la):
3541 » 07 Oct 2017 01:16[/url]":yfhdzm4r]
37541280961_7cec74cd45_b.jpg
 
Suma je bila previse divlje izrasla, sudeci po ovoj forki, ali i dalje izgleda kao prijatnije mesto nego sto je sada.

Krajnje je vreme da se razmilja o preseljenju specijalne bolnice Sveti Sava sa Savskog Trga. Mislim da bi bilo humanije za pacijente ove vrste oboljenja da su u nekom mirnijem i cistijem kraju.
 
Slažem se, naročito kada posle rekonstrukcije sprovedu sav saobraćaj polukružno pred prozore bolnice.
 
Vrh