Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ima li negde da se pogleda taj plan (4trake) Valjevo-Celije? I da pitam obilaznica oko Lajkovca ustv povezuje novi ap sa ibarskom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483869#p483869:3ljsgn07 je napisao(la):
Stefan93 » Uto Okt 10, 2017 3:35 pm[/url]":3ljsgn07]Ima li negde da se pogleda taj plan (4trake) Valjevo-Celije? I da pitam obilaznica oko Lajkovca ustv povezuje novi ap sa ibarskom?

Crvenom isprekidano je predlog puta do Lajkovca, odnosno do početka obilaznice koja je veza Ćelija, tj. Ibarske sa petljom AP u Lajkovcu.
 
Najaviše sa Erdoganom izgradnju autoputa od Požege ka Sarajevu, postoji li neki plan za to?
 
http://www.autoputevirs.com/aprs/Doc.as ... cir&id=206 ovo je sa sajta autoputeva Republike Srpske, oni ne planiraju autoput od Sarajeva preko Visegrada vec "brzi put", a isto sa slike se vidi da planiraju da povezu Vc koridor preko Tuzle i Bjeljine i da se prikljuce na koridoro 10. A koliko sam ja pratio desavanja ova dva dana, i Vucic i Erdogan su pricali o povezivanju naroda ali nista konktetno o trasi ap od Pozege ka Sarajrvu, inace na ovom forumu postoji tema Bg-Sarajevo pa bi bilo lepo da se tamo nastavi
 
Evo lepo vreme ovih dana, a pošto uglavnom sad rade asfaltiranje, imaće dobre uslove za rad. Što više suvih dana u narednih mesec i po dana im povećava šanse da završe asfaltiranje.
 
Jeste, ali vise zabrinjava ono sto nema veze s asfaltiranjem, one dve kriticne tacke. Nasip pred most preko Kolubare i most preko pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483556#p483556:1dywtxo5 je napisao(la):
nesharm » 09 Okt 2017, 07:52[/url]":1dywtxo5]Takodje juce prosao u 11:30 ka Obrenovcu, Umka i Baric su spori, kao da prolazite kroz seoski vasar. Autoput se vidi na 100m od skretanja za Mislodjin, blize Baricu, a pravi se 200m blize BGu (pretpostavljam) petlja, vidi se utabana zemlja za sad. Ako misle da ljudi skrecu na autoput kao sto se skrece u Mislodjin, to mogu da zaborave, prvi dan ce biti kompletan kolaps, promet je nedeljom bio velik, radnim danima je jos veci. Od utabane do gotove petlje tesko da ce do kraja godine...
nesharm@ video si ovo...
ni ja ne znam šta će ovo biti, dali deo petlje ili buduće skretanje za Mislođin, videćemo kad odmaknu radovi, inače danas sam obišao celo gradilište skoro do Uba, između Bariča i Obrenovca se prvo izmešta trasa gasovoda s desne strane kad idete prema Obrenovcu, kad se to završi onda kreće izgradnja petlje, definitivno rešenje je da postojeća deonica Obrenovac-Barič ide preko autoput-a znači praviće se nadvožnjak, kako će izmestiti saobraćaj dok se bude pravio nadvožnjak i petlja videćemo...
---pogled od vulkanizerske radnje "Ciga", dovde se stiglo s izgradnjom...

ovde će da se ukrste autoput i postojeći put Obr-Barič... :sesir:
 
desno je Barič, levo Obrenovac, postojeći put će ići preko autoput-a

pretpostavljam da će ovo biti početak autoputa, dok se ne izgradi petlja, nadvožnjak i most preko Save...
 
zatekao sam dosta radnika i mašina na trasi...



postavlja se zaštitna ograda a na nasutoj zemlji sam primetio da je bačeno seme trave...

dali je ovaj zub između betona i asfalta ostavljen za treći završni sloj :?: :?: :?:
 
Ovaj deo može bez problema da se završi do kraja novembra. Deluja kao da fali još završni sloj asfalta, a da su ove ploče malo ukošene za odvod vode, a ove praznine za slivnike (?)
 
Jučerašnje stanje : http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... ates=false
U odnosu na snimak od pre nedelju dana (04-og oktobra) se vidi dosta pomaka duž cele deonice od Obrenovca do Ljiga (koga ne mrzi nek upoređuje ima gore kalendar pa menjajte datume na istoj lokaciji da bi videli razliku i napredak). Na primer vidi se da je više asfalta ispod Obrenovca, iznad petlje Ub, ispod petlje Lajkovac napreduje oko Bogovađe da se spoji ka delu ispod koji je već asfaltiran ka Ljigu. Duže, vidljive neasfaltirane deonice poput te kod Bogovađe, iznad petlje Ub i oko pruge se polako smanjuju. Zaista vidljiv napredak za svega nedelju dana sa satelita. Par primera ispod. Ne sumnjam da će moći da nastave ovim tempom dok god je lepo vreme.
Hvala za slike Plećko :kk: Da, ovi betonski blokovi pre i posle mosta iznad pruge su, blago rečeno, zanimljivi.
 
Je se na petlji kod Obrenovca treba probati nasipanje sa pepelom iz TENT-a?
Nesto tako su najavljivali, cini mi se.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Na ovim slikama se baš dobro vidi stanje na mostu preko pruge. I posebno na prvoj slici mi napredak uopšte ne izgleda tako loš kao što sam mislio. Vidi se da je okolo već pripremljena zemlja kose ravni za penjanje i spuštanje sa mosta, da je sam most pri kraju, a da je ostalo da se naspe još oko 6 metara zemlje tik pre i posle mosta, i naravno sve manje dalje kako se spušta. Ako se setimo onog snimka kad je Mihajlovićeva bila na bum pre par mseseci i stanja tada kada su se tek stubovi dizali, meni ovo stanje i tempo rada sad deluje ohrabrujuće.
Malo je čudan izgled onog korita napunjenog zemljom a oivičenog betonskim blokovima. Deluje kao da visoko napunjena zemlja vrši veliki pritisak ka spolja na vertikalno poređane blokove. Zato mi se čini da će naknadno i pored nje, od blokova ka spoljašnjosti puta nasuti zemlju kao što je celom trasom, tj da neće ostati ovakav go vertikalni zid od blokova. Možda je ovakva tehnike gradnja brža za ovakve stvari, nego da su nasipali sloj po sloj celom širinom. Ovako prvo naspu deo gde je autoput, a posle okolo ostatak.
 
Zanimljiva je ova tehnika. Mora da ovi kablovi igeaju neku ulogu. Blokovi bi već popustili da ih nešto ne drži. Da su urađeni masivni potporni zidovi bili bi jasno, a ovako ove lego kocke ne kapiram.
 
Juče sam tokom treninga naišao na novi most preko Save (deonica Surčin-Obrenovac A2). Iznenađen sam koliko su radovi napredovali. Već pobijaju šipove i rade stubove. Kinezi su izgradili i bazu odmah pored, veoma veliko izgleda. Izvučen je i asfalt do iste od Boljevaca.

Nisam imao fotoaparat, ali sledeći put nosim...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9LURi2yaBPo[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2XcmKRQ98QA[/youtube]
 
Te ploče su armirana zemlja. Koriste se kad je nasip ispred i iza mosta visok jer je mnogo jeftinje od potpornih zidova visokih preko 7-8m ili ukoliko je tlo loše nosivosti, pa ne mogu mogu da se koriste klasični p.zidovi (petlje na nbg kod arene). Svaka ploča sa zadnje strane ima trake koje se usidre u trup puta. Jednostavna i ekonomična konstrukcija. Jedino je treba izbegavati pored reka zbog opasnosti od ispiranja prilikom poplava.
 
Ništa, ploče su betonske. Armirana zemlja je samo naziv jer trake podsećaju na armaturu koja ulazi u nasip (zemlju).
 
Mislim da je nesporazum jezičke prirode. Naime "zemlja" znači sve i svašta, to je uopšten izraz u koji spada i pesak i humus i krečnjak i rude... zapravo sve što sačinjava tlo. Najuopstenije označava čitavu planetu. U engleskom imaju izraz soil (verovatno od u smislu blata, sa indo-evropskim korenom "sul" - retka tečnost (sipati), ili kao kod nas "proSULO se") i izraz earth (od indo-evropskog porekla koji je kod nas ORATI (zemlju)). Tako da je zovu i "reinforced soil" (ojačana zemlja) i "mechanically stabilized earth". Inače, ovako, smisleno je najlepše pamtiti i učiti jezike :)
Ljudi su još u praistoriji pravili opeku, mešajući glinu, pesak i vodu i onda to "armirali", tj pričvršćivali slamom (danas čeličnim šipkama). Sem slamom, čeličnim šipkama ojačavanje "zemlje" može biti: "geo (zemlja u smislu i od porekla "gajiti"; grčki titan Gaja (ko je igrao igricu God of War zna o čemu pričam ;))): -rešetkama, -tekstilom (tkaninama), -opnama, -penom, -kompozitni (mešani materijali)...", napravljenih na bazi nafte, uglja, polimeri mešani sa vlaknima: ugljenika, metala, keramike.
Dakle reč "zemlja" može označavati razne materijale, a nekada samo pomislimo na crnicu za poljoprivredu pa pomislimo da ona na vodi postane blato i promeni oblik. Ali ovde naravno nije u pitanju ta "zemlja" nego neki drugi "zemljani" materijal. ojačan nekim "šipkama" da bi se držao na okupu.
Inače moj nadimak ovde "earthmoving" isto u sebi sadrži reč "zemlja", a u mašinstvu označava mašine za "pomeranje zemlje", u koje spadaju: utovarivači, kombinirke (kombinovano bager+utovarivač), bageri (kopači), buldozeri, kamioni koji sami izbacuju materijal (damperi)...
 
Vrh