Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Zato sam i ja komentarisao da se olako odričemo tradicije od 140 godina. Pored pozicije Prokopa, smeta mi i što su koloseci tamo ispod one betonske ploče, sve izgleda kao grobnica, sterilno, sivo, pusto..Glavna stanica i u ovakvom stanju ima sto puta više šmeka.
 
Tragac. Jako lijep post...

:kk:

zecal":3rdlxvk4 je napisao(la):
...Ovaj ovde prostor je trenutno potpuno prazan.
Zašto ne uraditi ovde metro liniju po principu Cut and Cover?

To je i meni naravno upadalo u oci ali mislim da je u nedavnoj emisiji o metro na N1 receno dovoljno da se sabere 2 i 2...

Naime, ciko tamo rece da ce metro trasa ici Savskom ulicom! Sta to znaci? Zasto Savskom a ne ovako kako je Zecal primjetio da bi bilo logicno i najbolje? Postoji samo jedno objasnjenje a to je...kopanje

Metro trasa u kolosjecnom polju glavne z.s. bi morala biti ukopana jer se nalazi u prostoru predvidjenom za izgradnju u okviru projekta BNV ali je to u ovom trenutku najjeftinija moguca gradnja. Ukopavanje metroa ispod savske ulice bi bilo daleko skuplje jer bi znacilo unistavanje ulice i onda njenu ponovnu rekonstrukciju sve sa tramvajskim kolosjecima koji idu medijanom te ulice. Zasto bi onda savska ulica bila bolja lokacija za trasu od prostora gdje su zeljeznicki kolosjeci? Jedino objasnjenje moze biti da se metro trasa uopste ne bi ukopavala, tj koristila bi postojece tramvajske kolosjeke u savskoj. Zbog toga su vise puta i rekli da ce "zaricev most biti rekonstruisan za tramvaj odnosno metro". Kako je moguce da nesto bude za tramvaj odnosno metro. Jedino i samo ako to nije pravi metro vec, sto Jovin kaze "lazni metro".

S druge strane, ostaje zapazanje da je prostor pod kolosjecima na glavnoj z.s. najpogodniji za ukopavanje nekog sinskog sistema pa ako ne metroa onda mozda jos bolje nekog drugog vida zeljeznice.
 
Ne mogu da shvatim zašto bi neko predlagao da Metro ide Savskom ulicom?
Bilo kakva verzija Metroa.
Metro nije samo veliki tramvaj. Metro treba da bude brzi prevoz veliki broj putnika. Brzi prevoz bez denivelacije i ograde od pešaka i kola, ne može da bude brzi.
Ako imaš semafor, ako pešaci pretrčavaju, ako je stanica na svakih 500 metara - to ne može biti brzo.

Zašto uništavati dobru ulicu (koja samo treba da dobije novi sloj asfalta) koja već ima tramvaj?
Pogotovo kad samo 100 metara južno od Savske imamo kompletno slobodno zemljište na kojem ne trebamo ništa rušiti.
I ako hoćemo nešto da ukopavamo, to ukopavanje može da počne odmah.

Nema logike!
 
Suludo je raskopavati Savsku kad vec na par metara od nj. postoji par slobodnih koloseka koj mogu da se ukopaju
baš tu na par metara od Savske
umesto da izbijaju pare iz naše gradske kase
na raskopavanje tek sredjene ulice kakao bi je ponovo sredjivali..... to se zove RASIPNIŠTVO
da nas prave budalama
kako bi prost posao naplatili duplo skuplje u ime kvazi-naše koristi

a neki bi to rekli : ako nije rasipništvo , onda je to najobičniji lopovluk
a što signno naša uprava grada nece dozvoliti .... ili oce.... da ih izlemamo ? :roll:
 
Pa upravo to i ja kazem. Savska ulica je izabrana jednostavno zato sto se ni nece graditi pravi metro vec ce iskoristiti tramvajsku trasu da je kovertuju u nesto bolji tramvaj. Ima takvih "metroa" u svijetu. Naprimjer...

Metro u Portuglaskom Portu...

 
Moglo bi i tako nešto da se napravi, ali ne u centru grada.
Savska ulica će sa obe strane biti gusto naseljena i veoma prometna. Tu je sud, zavodi, ko zna šta još je planirano.
Sa svim tim, a bez izolacije (bilo po visini ukopavanjem, ili sa ogradom) to ne može biti brzi prevoz.
To je onda samo običan tramvaj. A to već imamo tu.
 
Meни само није јасно како им неће сметати подземни колектор на Савском тргу?
 
Opet da se vratim na metro liniju ispod Savske. Evo i bolje slike.
Plavo su železničke linije koje još uvek rade.
Svetlo plavo je tramvaj.
Žuta linija je gde bi mogli da ukopaju liniju metroa. To je manje od kilometar ipo.

BG_SA_sine_tunel2As.jpg


Zašto ukopavati?
Zato što bi to trebalo biti veoma urbano i prometno. Iznad ukopanog metroa moće da se stavi obična ulica ili nešto drugo. Za ovo ukopavanje ne treba ništa rušiti. Iskopati rov, cementirati okolo i ponovo nasuti zemlju preko svega.
I to bi koštalo. Ali nam ne trebaju kinezi ili arapi da nam objasne kako to da radimo. To mogu da rade naši radnici.
Pošto bi se sve pokrilo zemljom, ta površina opet može da se iskoristi. Može nešto drugo da se naprvi iznad i grad bi od toga imao koristi (ubiranje dodatnih taksi za ono što se napravi iznad metroa. Znači nije samo korist zametro.

Ovo bi omogućilo da se ova relacija od 1,5 km pređe metro kolima za manje od 2 minuta.
Tramvaj na toj deonici ima 4 stanice, a metro bi imao samo jednu. Koliko tramvaju treba da prođe tu deonicu?

Tramvaji bi i dalje ostali tu, ali oni su za sporije i kraće deonice.
 
Немој ту укопавати то ће онда бити ко ролекостер или да степенице код вука изгледају ко ништа
 
Могу се и постојећа пруга и будући метро задржати на нивоу тла, а да се преко њих сазида тунел попут Бетон хале и преко тунела зграде. Једино остају спорне 3-4 саобраћајнице од Савске улице ка БнВ, мада могу оне да се изведу са подвожњацима попут подвожњака на Дорћолу код базена. Од ГЖС би метро морао да се пење на стубове да премости раскрсницу Земунског пута и Савске, а тако би на стубовима и могао да пређе парк код економског, и уђе у Теразијски гребен.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482080#p482080:18s4iera je napisao(la):
Дошљак » Mon Oct 02, 2017 8:03 pm[/url]":18s4iera]Meни само није јасно како им неће сметати подземни колектор на Савском тргу?

Hoce. Zato, a i iz drugih razloga, sve ce biti na povrsini. Jeftinije je. Tunel ce mozda biti samo na potezu Ekonomski - Trg Repubilke - Dorcol.

Mislim da se polako pokazuje da projekat BNV pociva na labavim finansijskim nogama. Svi infrastrukturni projekti potaknuti ovim karambolom oko BNV se izvode krajnje jeftino i uz minimalne troskove. Prokop, Nova autobuska, zeljeznicki kargo terminal...Ko je ocekivao visok nivo kvalitete na izmjestenim objektima, mislim da se prevario.
 
RioBL, slažem se da je u budžet u ovom trenutku primarni vodič u svakom projektu. Kako nešto uraditi sa što manje para.
To je realnost Srbije u ovom trenutku.
Nije da se ne gradi. Gradi se. Prave se autoputevi, grade neki mostovi, neke zgrade. Ali budžet je tanak i kvalitet je takav kakav je.
Ja sam se nadao da bi ti famozni investitori Beograda na vodi mogli naći interesa da daju malo para za neku vrstu metroa u blizini njihove investicije.
To bi im samo bilo pozitivno. Podiglo bi cenu nekretnina koje će da prodaju ili rentaju.

I to ukopavanje metroa iznad njihovih investicija bi također pomoglo. Ono što oni tu misle da prodaju/iznajmljuju nije jeftino i lakše bi se prodalo ako ne moraju gledati i slušati kako metro vozovi prolaze svakih 3 minuta.

Ako negde treba ukopati, to je ovde kod železničke stanice. Ne na NBg.
 
Морамо узети у обзир рељеф Београда у целој причи о метроу. Моје неко виђење је да треба искористити брда за провлачење тунела кроз њих. Идеја о метроу на потезу Сајам-БнВ-Теразије ми ствара слику или комбинације стубови-тунел, или још горе ниво тла-тунел, или најнереалнију, тунел целом трасом, али са ролеркостер ефектом због великих осцилација нивоа тла услед рељефа.
 
Definitivno je reljef jedna od ključnih stavka u čitavom projektu. A najveći uticaj reljef ima na to koliko će sve da košta. Da ne mormo brinuti o parama, mogli bi sve da stavimo u tunela. Ali oni su kao malo skuplji.

Ne bi voleo da završimo kao Big Dig megaproject u Bostonu. Oni imali gužvu pa odlučili da sve stave u tunele ili na mostove.
Projekt trebao da završi 1998 i košta 5 miliardi dolara. Završen krajem 2007 koštao 15 miliardi.
Imali poplave u tunelima, neprecizni planovi, padao plafon, korišten loš materijal, bilo uhapšenih političara, mrtvih.
Boston je mali a super bogat grad. Šta bi bilo u Beogradu da krenemo tako, samo jako?

Zato mali koraci. Uraditi nešto praktično, jeftinije, da proradi. Pa onda sledeći korak.
 
Šta bi bilo u Beogradu da krenemo tako, samo jako?
pa mi smo majstori :)
sve to , pa na kvadrat....i pride...puf ne bi nikad ni završili (ko i Prokop) :lol:
 
Zašto bi izmeštali Glavnu Železničku Stanicu? Pa Budimpešta ima čak 2 železničke stanice u samom centu grada pa šta joj fali? I bogatija je i razvijenija od Beograda. Mi kretanje moramo da posmatramo u funkciji obavljanja nekog posla. Zašto bi nekoga ko hoće da dođe u Beograd "Bacili" na Prokop umesto odmah da ga dovezemo do centra grada. Taj neko će kada stići na Prokop svakako morati da nastavi putovanje nekim drugim vidom transporta i samim tim se gužve u gradu samo povećavaju.

Sulude priče kako železnica smeta razvoju Beograda su izmislili političari da bi opravdali svoj nerad. Ko je od vas ikada odbio da ide do reke sa obrazloženjem da železnica otežava odlazak? Toliko ima legalnih i nelegalnih prožnih prelaza da se pruga može svuda preći, a sa jako malim ulaganjima bi se situacija mogla drastično poboljšati.
 
Ових дана често путујем возом за НС. Са главне свакодневно кинески туристи, након обиласка Београда, полазе возом на излет до НС-а. Нешто их замишљам како се цимају до незавршеног прокопа, чекају тролу или још горе, лутају у аклу БАС станице и не иде ми.

Укидање главне жел станице и градња нових подземних гаража у најстрожем центру града у зонама некада планираним за метро станице и укрштања са градском железницом овај град ће бити урбанистички дотучен и ту више нема опоравка ни за вјек вјекова. Толико.
 
овај град је унакажен у доба комуниста, и ништа што ми радимо неће моћи то да поправи
 
Svi potezi u vezi Zeleznice u centru grada se rade zbog oslobadjanja lokacija za investitore bleske vlasti. Isto vazi za SA, Blok 18, Makis, Adu Huju. Prijatelji se subvencionisu izdvajanjem zemljista u vlasnistvu Zeleznice, vojske, grada itd, pomocu koruptivnih stetnih ugovore, parama poreskih obveznika kroz javna preduzeca. Ugovori prebacuju sve rizike koji su ogromni na javni sektor. Gradski saobracaj je dizajniran da poveca vrednost tih zona gde poznati/nepoznati igraci treba da "investiraju". Troskovi nisu minimalni vec ogromni. Znaci ne radi se o stednji, vec isisavnju dobara iz javnog sektora i prebacivanje ogromnih para u privatne ruke. Dok sve ovo treje izlisno je govoriti o planiranju, kvalitetu itd. Nadajmo se da ce novi slom trzista nekretnina koji je izvestan da zaustavi ovo divljanje.
 
Samo mi nemo posmatramo dok nam braćale upropašćavaju grad i kada odu moraćemo hiljadu puta više da platimo da ispravimo greške, a moraće da odu kad tad. Sramora je da su prethodne generacije čuvale Savski Amfiteatar i Park Prijateljstva da bi došla sadašnja garnitura i tu podigla potpuno bezvredne objekte.
 
Шта се диже у Парку пријатељства? Савски амфитеатар је у суштини био заробљен магацинима, колосецима и грађевинском и бродарском оперативом што је у суштини деградирало тај простор али је то било оправдано због функционисања тих садржаја тада.
 
Ja sam za to da kad neko drugi dođe na vlast izabere firmu koja će obnoviti Glavnu, a zauzvrat da joj se da lokacija na kojoj je sada Prokop. Naravno, sva oprema koja je uzidana u Prokop, a koja se može preneti, da se ugradi na Glavnu. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489304#p489304:11vpkzk7 je napisao(la):
tragac » Sub Nov 04, 2017 2:14 am[/url]":11vpkzk7]Ja sam za to da kad neko drugi dođe na vlast izabere firmu koja će obnoviti Glavnu, a zauzvrat da joj se da lokacija na kojoj je sada Prokop. Naravno, sva oprema koja je uzidana u Prokop, a koja se može preneti, da se ugradi na Glavnu. :D

Da li ti zaista misliš da se GŽS ukida zbog sadašnje vlasti?

:lool: :lool: :lool:
 
Zeljeznica je u vlasnistvu drzave kojom upravlja aktuelna vlast. Ne mislis valjda da zeljeznica sama odlucuje o svojoj sudbini?
 
Vrh