Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Sad me na vozio jedan IK-203, gb 962. Smer ka centru. Vozač jedva čeka da završi pa da pali kući. Uđem i namerno sednem napred kod drugih vrata. Svaki put kad krene, motor zaurla ko raketa. Al zato i vuče ko raketa. :D Za manje od 20 minuta sam bio u centru, čak i pored usporenja na Slaviji.

I bogami, za neremontovano vozilo (još uvek nosi žutu kolor šemu) koje 15 godina služi u jednom GSPu, dobro se drži. Prednja vrata malo klimava, kao i rukohvati u prednjem delu jer nisu dobro prišrafljeni, pa sve vibrira pri kočenju i startovanju. I limarija isčukana i seckana sto puta, zrela za sređivanje. Ali generalno stari vuk se još dobro drži. Ne znam zašto al prosto volim kad zaurla onaj njegov motor. :D Probudi Clarksona u meni. :mrgreen:

powah.jpg
 
Imaš onu aplikaciju za merenje jačine zvuka, nije reprezentativan merni instrument ali čisto radi razonode može da posluži.
Uporedi nivo buke u Ikarbusu i u Solarisu, iznenadićeš se.
Da ne pričam da posle vožnje smrdiš na izduvne gasove kao mašinovođa dizelke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486498#p486498:3qamwb5v je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 Окт 2017, 00:41[/url]":3qamwb5v]Sad me na vozio jedan IK-203, gb 962. Smer ka centru. Vozač jedva čeka da završi pa da pali kući. Uđem i namerno sednem napred kod drugih vrata. Svaki put kad krene, motor zaurla ko raketa. Al zato i vuče ko raketa. :D Za manje od 20 minuta sam bio u centru, čak i pored usporenja na Slaviji.

I bogami, za neremontovano vozilo (još uvek nosi žutu kolor šemu) koje 15 godina služi u jednom GSPu, dobro se drži. Prednja vrata malo klimava, kao i rukohvati u prednjem delu jer nisu dobro prišrafljeni, pa sve vibrira pri kočenju i startovanju. I limarija isčukana i seckana sto puta, zrela za sređivanje. Ali generalno stari vuk se još dobro drži. Ne znam zašto al prosto volim kad zaurla onaj njegov motor. :D Probudi Clarksona u meni. :mrgreen:

powah.jpg
То је ИК-201.
 
Sad sam proverio. Pazi stvarno, izgleda da jeste 201. Ja sam bio ubeđen da sve što je od gb 900 - 1000 to je 203 a sve iznad do 1100 je 201. Sad videh spisak na autobusi forumu pa su stvari malo jasnije.

Žiko ti baš mašiš poentu. :D Solaris je limuzina i tu nema šta da se priča. Ali ovo su autobusi u kojima sam ja odrastao i koji su me pretvorili u petrolhead-a. Zato će mi uvek biti dragi. :wink:
 
Sanos je limuzina i autobus za obaranje brzinskih rekorda. Naravno i rekorda po broju primljenih putnika.
Odrastao uz njih i vozio ih dok su bili u sutonu mladosti.
 
Ja u klin, ti u ploču. Ja o nostalgiji i ličnom doživljaju nečega, ti o brojkama i tehničkim karakteristikama. Dobro brate, kako god ti kažeš, nek ti bude.
 
Неки од нас су просто носталгични за Икарбусима којима смо се возили као деца, ево ја и дан данас волим када седнем у неком старом зглобном Икарбусу у задњем делу, а он крене низ Немањину па се тресе као ролеркоустер :D Али то нису валидни параметри за оцену неког возила као бољег или лошијег, већ просто емоције. Функционалност и економичност при експлоатацији треба су техничке ствари које су ипак од веће важности за оцену неког возила. Мени искрено недостају они старији зглобни Икаруси и Зијаче са трилекс фелнама и четворокрилним вратима, али то је само моја носталгија.
 
Ja lepo rekoh da Solarisi jesu limuzine i da tu nema šta da se diskutuje. Solarisi su za mene najbolja GSPova kupovina u poslednjih... puno godina. Samo što mi ovde ne diskutujemo da li sutra da uzimamo opet IK-203 ili Solarise... pa da sad seckamo u sitna crevca koji je bučniji, koji je udobniji, koji je koliko u upotrebi... Nego samo kažem da se vratim kroz vreme svaki put kad sednem u 201 i 203 i čujem njihov motor. Dakle pričam o svom subjektivnom osećaju prema tim mašinama, za koje me vežu lepe uspomene.

Inače ni ja nisam ljubitelj Ikarbusa već 10ak godina i nemam problem da uputim kritiku na njihov račun, što i radim ponekad. Ali ono, to što mi nisu više gotivni ne znači da ću da zamrzim i sve one mašine koje su oni nekad pravili a koje su vredele nešto. I u kojima sam bukvalno odrastao. Kad dođe red da se i ti poslednji 201 i 203 zamene nečim novim, naravno da ću pozdraviti to. Ali u međuvremenu zašto ne bih uživao u nečemu što me vraća u detinjstvo. Dok se vozim njime, bolje da gledam pozitivno i uživam u onome što mogu (Clarkson momenti), nego da se nerviram i sve gledam sa loše strane a pritom ne mogu ništa da promenim. Osim da pokvarim sebi raspoloženje.
 
O tome ti pričam , subjektivni osećaj koji mami širok osmeh na licu dok OM447 prede ispod zadnjica. Ništa lepše kad pun krene uz tada Borsku ka Banjici i negde na pola brda (u visini Vidovite Zorke) prešalta iz četvrte u petu i izleti kao Peršing. I do Slavije stigneš časkom.
Ili nizbrdo kad ga negde kod Baštovanske isto prebaci u petu a cela zadna paltforma lebdu u vazduhu jer je Borska bila sva valovita.
Još veći doživljaj kod crkve na Banovom brdu, poluprazan Sanos, vozač se desnom rukom drži za gelender a mi se svi odupiremo o sedišta.
Ni jedan autobus nije bio ni blizu Sanosu , nije ni čudo što su svi bili ljubomorni na Kosmajce.
Em najbrži, em Mečka reži ispod.
 
Sanosi i ikari sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih su autobusi koji su izneli ogroman teret najgorih sankcija 92-93-94.
MAN sklapan u avtomontazi nije mogao u tolikoj meri da se nosi sa takvim uslovima eksplatacije u kombinaciji sa minimalnim odrzavanjem i ocajnim i prljavim dizelom.

Ko ne zna kako je tada izgledao prevoz u beogradu, neka pogleda kako se u tokijskom metrou ulazi u spicu ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki , upravo suprotno MAN-ovi i Sanosi su bili daleko pouzdaniji. MAN D2566 (bili MAN ili Ikarus) i Mercedes OM447 su odlično podnosili sva ta goriva.
 
Žiko po prici mehanicara koji su tada radili u karaburmi, MAN (autobus je u pitanju, ne govorim konkretno o agregatu) je imao silne muke.
Veliki problem su imali sa 'zamenskim jastucima, koji su bili katastrofalni i bukvalno pucali bez sabijanja. Dakle, ocito je to bilo do loseg materijala
Pucali su i za "rabe" ali nesto manje.
Prednost ikarbusa (rabe) je bio sto je zamena jastuka bila mnogo brza i jednostavnija.

No...
Glupost je bilo sta lose reci o bilo kom vozilu koje nas je prevozilo u tom periodu. Period kada su ulice bile gotovo puste (bez automobila), a 100-200vozila prevozi putnike u milionskom gradu :(
Ne ponovilo se.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pucale rabe kao blesave. Jastuk stoji na ploči na koju se montira pod presom pa se posle šrafi na karoseriju. Daleko komplikovanije rešenje u odnosu na MAN gde se samo navuče na gornji tulac i autobus spusti sa dizalice. Razlika između 161 i 200 je da su na 200 jastuci uvučeni oko 5 cm kako se ne bi ispadali sa donjeg tulca. I to je bio veliki problem u odnosu na MAN.
Ne može se neki bus loše okarakterisati zbog loši delova koji se ugrađuju.
Vozilo sam i stare MAN ove SU, SG i nikad nikakvih problema sa jastucima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486636#p486636:1k3tyk33 je napisao(la):
laki72 » Sun Oct 22, 2017 9:27 pm[/url]":1k3tyk33]Sanosi i ikari sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih su autobusi koji su izneli ogroman teret najgorih sankcija 92-93-94.
MAN sklapan u avtomontazi nije mogao u tolikoj meri da se nosi sa takvim uslovima eksplatacije u kombinaciji sa minimalnim odrzavanjem i ocajnim i prljavim dizelom.

Ko ne zna kako je tada izgledao prevoz u beogradu, neka pogleda kako se u tokijskom metrou ulazi u spicu ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

https://www.youtube.com/watch?v=PYcw0GqRjZE

Slogan koji totalno oslikava tadasnji stav javnosti prema gradskom prevozu. :)
 
Žika":20h6j9m7 je napisao(la):
Pucale rabe kao blesave. Jastuk stoji na ploči na koju se montira pod presom pa se posle šrafi na karoseriju. Daleko komplikovanije rešenje u odnosu na MAN gde se samo navuče na gornji tulac i autobus spusti sa dizalice. Razlika između 161 i 200 je da su na 200 jastuci uvučeni oko 5 cm kako se ne bi ispadali sa donjeg tulca. I to je bio veliki problem u odnosu na MAN.
Ne može se neki bus loše okarakterisati zbog loši delova koji se ugrađuju.
Vozilo sam i stare MAN ove SU, SG i nikad nikakvih problema sa jastucima.
Ocito sam onda pomesao, jer mi je u glavi bilo da je obratno sto se tice jastuka :)
Sve u svemu, onakve guzve i onakvo (ne)odrzavanje niti jedan danasnji bus ne bi izdrzao, to je sigurno.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486676#p486676:1vvi50r0 je napisao(la):
hiavata » Pon Okt 23, 2017 8:11 am[/url]":1vvi50r0]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PYcw0GqRjZE[/youtube]

Slogan koji totalno oslikava tadasnji stav javnosti prema gradskom prevozu. :)

Vidi se kako MAN SG220 stoji prav kao strela. :kk:

Jedan od razloga pucanja jastuka je pored preopterećenja i loši amortizeri pa Ikar(b)us kao da ugrađuje jednosmerne pa se ceo bus ljulja kao na buri. Na 160 je bio problem i luft u trapu , cug štanglama pa ceo trap šetabočno pa jastuk dolazi u kontakt sa gumom i cepa se.
Solarisi imaju poseban problem sa zadnjim levim zbog blizine izduvnog sistema i toplote koja degradira gumu jastuka. Naravno tome i doprinosi i raspored težine koji je većim delom na levoj strani.
 
Ljudi, u novim ikarbusima kada se uključi grejanje smrdi kao u kineskoj prodavnici pa na kvadrat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486646#p486646:255p2g0z je napisao(la):
Žika » 22 Oct 2017 10:11 pm[/url]":255p2g0z]Laki , upravo suprotno MAN-ovi i Sanosi su bili daleko pouzdaniji. MAN D2566 (bili MAN ili Ikarus) i Mercedes OM447 su odlično podnosili sva ta goriva.

MAN-ovi i Sanosi su do pre nekoliko godina vozili po Ljubljani. :grand:
 
@žika
Svaka cast na komentarima, da li MAN uopste pravi autobuse na sasijama koje isporucuje ikarbusu?
I sta se nalazi u pregradama ispod sedista, između harmonike i trecih vrata?
 
Nisam protiv ovoga ali mi deluje besmisleno. Ja i moji vršnjaci smo svi 90ih kao deca sedeli na onim drvenim ispoliranim sedištima Sanosa, Ikara, MANova i ZIU, i to u vreme kad su GSP vozila itekako jurcala po ulicama i kad su nagla kočenja bila česta pojava. Pa ipak se ne sećam da sam ijednom toliko jako skliznuo sa sedišta da mi je trebao pojas. A tek danas sa ovim tapaciranim i/ili zaobljenim sedištima, to je još manje verovatno.

Tako da mi ovo deluje kao izmišljanje tople vode. Sad nije da nešto mnogo košta, i ne može da škodi al ono... sve to košta neke pare i vreme da se napravi, ugradi i posle održava.
 
Dokle god se mi bavimo, displejima, brojacima putnika na vratima autobusa, klimama, wifi konekcijom, ovakvim sedistima u situaciji kada se vozni park raspada a metro nije ni na vidiku necemo napraviti sustinski napredak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487248#p487248:334ll8us je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Čet Okt 26, 2017 2:25 pm[/url]":334ll8us]@žika
Svaka cast na komentarima, da li MAN uopste pravi autobuse na sasijama koje isporucuje ikarbusu?
I sta se nalazi u pregradama ispod sedista, između harmonike i trecih vrata?

Nema na čemu, tu sam za neko iskustvo.
MAN sigurno pravi. Veliku zaradu donose i karoseristi.

Za koji autobus te zanima ? Ako su niskopodni velika šansa je da su rezervoari, akumulatori i sl.






[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487244#p487244:334ll8us je napisao(la):
KimIlSin » Čet Okt 26, 2017 2:09 pm[/url]":334ll8us]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486646#p486646:334ll8us je napisao(la):
Žika » 22 Oct 2017 10:11 pm[/url]":334ll8us]Laki , upravo suprotno MAN-ovi i Sanosi su bili daleko pouzdaniji. MAN D2566 (bili MAN ili Ikarus) i Mercedes OM447 su odlično podnosili sva ta goriva.

MAN-ovi i Sanosi su do pre nekoliko godina vozili po Ljubljani. :grand:
Bitna razlika u odnosu na naše je što su njihovi bili ko čaše. Ali bukvalno ko čaše, sijali se i presijavali. :kk:
 
Inače i pojedinim solo Ikarbusima M serije je pod već počeo da se odlepljuje pa su majstori u garaži spajali šrafovima za daske. Eto koliko su ovo najsavremenija vozila u istoriji GSP-a kada pod nije izdržao ni par meseci. Sa druge strane u svim Solarisima pod stoji kao da je juče izašao iz fabrike. Nema ovo veze sa fabrikom jer i Ikarbus može da zalepi pod da stoji godinama, nego sa odnosom države prema njemu, stanju gradskog budžeta i populizmu.
 
Vrh