Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Зашто је рискандно? Мени се искрено Драганова идеја за мост попут оног у Сремској Митровици допада, с тим што би пилон морао на НБГ страну. Са ти мостом би панорама НБГ и Саве са тврђаве и Калемегдана постала атрактивнија, и у неку меру би се скрајнула из жиже она кутија од ТЦ Ушћа.
 
Most na Savi izmedju Mačvanske i Sremske Mitrovice ima dva pilona :
https://sh.wikipedia.org/wiki/Most_sv._Irineja
https://www.youtube.com/watch?v=hPVsYdgI0gg&t=
file.php
 
Могли би да направимо мост са једним пилоном, као што га има мост преко Аде.
 
Cirkus

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NF4hzhbF5ck[/youtube]
 
Beogondola predlaže gradnju novog sistema javnog prevoza

Beograđani bi naredne godine konačno mogli da vide prve radove na gondoli koja bi trebalo da poveže
Kalemegdan i park Ušće. Ovakvo prevozno sredstvo spojiće dve važne turističke destinacije u glavnom
gradu Srbije i omogućiti, prvenstveno turistima, bolju vezu između dve savske obale.

Da ova vrsta saobraćaja ima neuporedivo veći potencijal za Beograd, smatraju u preduzeću Beogondola.
Oni, naime, predlažu gradnju sistema javnog prevoza gondolom koji bi imao 15 linija i povećao
kapacitete za transport putnika u prestonici za čak 10 puta. Ideja deluje posebno interesantno danas,
kada sveobuhvatni radovi na saobraćajnoj infrastrukturi stanovnicima Beograda i njegovim posetiocima
stvaraju velike probleme..... https://www.ekapija.com/real-estate/192 ... a-predlaze
 
Nemam nista protiv da se izgradi jedna linija ovog sistema negdje u Beogradu ali nisam siguran da bi lokacija Kalemegdan - Usce bila idealna.
 
Kуку мајко већ су направили ЈП за гондолу :( Која је ово папазјанија. Распаде се тврђава нек уложе ту који динар лопови.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487555#p487555:2k5ov1je je napisao(la):
Дошљак » 28 Okt 2017 08:02 am[/url]":2k5ov1je]Kуку мајко већ су направили ЈП за гондолу....
Nije u pitanju Javno preduzeće, već privatna firma : http://beogondola.com

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BhL0vm42dmI[/youtube]
 
Утолико још горе :? Немам ништа против гондола као вида превоза, али мислим да у Београду њена изградња није оправдана. Добра ствар је што се може размонтирати.

Замислите ви то кад град за приоритете ставља пасарелу од обале до тврђаве и гондолу од ТЦ до Калемегдана уместо да централну железничку станицу повеже инфраструктурно са околином и јавним превозом са остатком града.
 
To samo znaci da je grad siromasan.

Bilo bi dobro da se mogu realizovati veliki infrastrukturni projekti. Dovrsiti zeljeznicki cvor, cestovne obilaznice, metro...ali tesko da ce to da se desi u skorije vrijeme zbog lose finansijske situacije. Zato mislim da je u Beogradu u toku realizacija jeftinih projekata koji prije imaju za cilj da stvore privid napretka i rjesavanja nagomilanih problema nego sto ce stvarno da donesu nesto dobro.

U sklopu toga je i gondola, koja pokusava da se nametne kao novi vid javnog gradskog prevoza. Za pocetak na Kalemegdanu a ako se tu pokaze dobro vjerovatno ce da instaliraju jos nekoliko linija a ovu da produze dalje na Terazije i dalje na NBG.
 
То је онда све шарена лажа и мазање очију народу у граду где леп део нема канализацију, али ето прави се некакава гондола као туристичка атракција.
 
А, дефинитино бих реч "приоритети" забаранио на овом и на сличним форумима. Тај алогичан концепт слуђује и паметне форумаше (реч "алогичан" сам, дабоме, овом приликом сковао - да не буде заблуде да не знам за постојање атрибута "нелогичан").

Дакле, Београд има пара, а жичара Калемегдан - Ушће нема везе са системом градског превоза путника, она је замишљена као туристичка атракција. Ја, иначе, мислим, да би пешачки мост преко Саве боље служио и туристичкој сврси, али ни са овим нећемо пропасти.

Иначе, питање: Знате ли који је био међу последњима на листи приоритета Кине, земље која је од 1978, дакле за 39 година, према подацима Светске банке, извела 800 милиона људи из сиромаштва?
Одговор: болнице. Брутално, али је тако. И поприлично "неолиберално". Или не?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487741#p487741:29snehd2 je napisao(la):
Пантограф » 28 Okt 2017 11:39 pm[/url]":29snehd2]... она је замишљена као туристичка атракција... пешачки мост преко Саве боље служио и туристичкој сврси,...
Da, to će joj biti glavna namena, ali poneko će je možda koristiti i kao saobraćajno sredstvo.

Inače, kao što sam već ovde napisao, i ja sam više za jedan viseći most, ali stiže nam Gondola.
 
Можда се на крају испостави гондола као неисплативо решење и компликовано за одржавање.
 
Sve zavisi kako posmatras stvari. Za nekog ce ovo biti vrlo isplativ projekat. Provizija kod izgradnje, pa provizija kod odrzavanja, pa provizija kod... :)
 
Питање је како ће бити регулисани трошкови, поготову трошкови одржавања, да ли ће се финансирати из карата или ће то да плаћа град.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487815#p487815:1hszlfcv je napisao(la):
Дошљак » 29 Okt 2017 11:20 am[/url]":1hszlfcv].. да ли ће се финансирати из карата или ће то да плаћа град.
Pošto u Gondoli neće biti putnika bez plaćenih karata za prevoz, biće to profitabilno.
 
Не знам јел неко погледао детаљније тај сајт беогондоле...они кажу да треба укинути аутобусе, трамваје, троле, све их продати и поклонити, а на местима трамвајских шина направити паркинге...то ваљда довољно говори о "озбиљности" пројекта....

погледајте видео презентацију на

http://beogondola.com/o-projektu/
 
Život u Srbiji nas uči da nešto što nam je besmislenije i nepotrebnije veća verovatnoća da se izgradi. Ovo je užasno, sve, od ideje do načina razmišljanja urednika sajta.
 
Сачувај Боже шта сам прочитао и видео :shock:
 
Mislim da ne trebamo gondolu kao vid prevoza odmah docekivati na noz. Vremena se mjenjaju. Tehnologije takodje. Za pretpostaviti je da ce se i ova tehnologija u buducnosti razvijati i pruzati vece mogucnosti nego danas.

Ono sto je problem u Beogradu, a i u mnogim drugim gradovima svijeta, je nemogucnost da se adekvatno odgovori na transportne potrebe. Beograd, npr. sanja o metrou decenijama a nikad nije bio dalji od realizacije pravog metroa nego sto je to danas. Mislim da su toga svjesni mnogi planeri razvoja grada i da zbog toga traze alternativne vidove prevoza. Zato mi se cini da gondola Kalemegdan - NBG nije (samo) "turisticka atrakcija" vec svojevrsni eksperiment koji bi odgovorio na pitanje da li kablovski sistem gondola moze posluziti kao masovni vid javnog gradskog prevoza. Meni se jedino ne svidja sto se taj eksperiment izvodi na Kalemegdanu.

Ako planirana linija gondole zazivi i pokaze se da ima kapacitete, mozemo biti sigurni da ce krenuti njeno sirenje po Beogradu.

Spominje se La Paz u Boliviji, kao prvi grad u kom je gondola ozbiljan sistem. I jeste. Jer Bolivija je jedna od najsiromasnijih zemalja Juzne Amerike (slicno kao sto je Srbija jedna od najsiromasnijih zemalja Evrope) brdsko planinske topografije i u nemogucnosti da uvede bilo kakav ozbiljniji sistem. Odlicno rjesenje za La Paz a mozda se pokaze i za Beograd.

Naravno, ove nebuloze o "rjesenju koje ce maknuti sve autobuse i tramvaje sa ulica" ne stoje. Autobusi ce sigurno ostati osnovni vid javnog prevoza. Tako je i u Londonu koji ima ogromnu metro mrezu. Autobusi dnevno prevezu vise putnika nego metro. Ali, kao dodatni vid transporta, sa prednostima na nekim pravcima, a i po cijeni izgradnje i odrzavanja, gondola bi mogla postati koristan dodatak u transportnom spektru beogradskog javnog prevoza.
 
Jovan Ranđelović iz Beogondole je isti onaj čovek koji je bio vlasnik preduzeća ''Metro na vodi''. To je on i pre 10 i više godina pričao kako saboraćaj treba rešiti putem žičara/gondola i ''metroa na vodi''. Bilo je priče o njemu na forumu.
 
Vrh