Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488393#p488393:275k710c je napisao(la):
gosha » 31 Oct 2017 08:17 pm[/url]":275k710c]Naravno da ne mora da se da, i u sadasnjoj situaciji da ti nekom das razradjen posao, i to jos sa monopolskim polozajem, koji zaradjue para i para je glupo, najblaze receno. Koncesija eventualno ima smisla prilikom izgradnje infarstrukturnih objekata (puteva,aerodroma, mostova),pa da onaj ko ga pravio, koristi, da bi nakon roka predao drzavi na koriscenje, a i u tim situacijama treba biti obazriv. Jednostavno, to su lose politicke odluke zarad kratkorocnog interesa koje ne daju mesta profesionalnom menadzentu i ekonomskoj logici iz razloga koji su nam manje vise svima jasni (u celom javnom sektoru). Kod nas se ekonomija svodi na `ideje moje, benzin Vas'.

Бре, Гошо, таман ти дадох плус на претходни пост, у којем си био за концесију, кад оно сад си изгледа против?

Људи, немојте бити у заблуди, знајте да тај аеродром никад није радио оптимално, да никада није стручно вођен, да је Т2 почетком осамдесетих пројектован по стандардима аеродрома из шездесетих година, да основни дефект - мешање одлазећих и долазећих путника - за пола века нису били у стању да исправе, даље, да смо сада добили аеродром са два и по одлазна терминала са једне, и укупно 4 (четири) карусела за пријем пртљага са друге стране итд.

Ја сам против нашег партократског и дилетантског управљања привредом - зато сам да све оде у приватне руке, свакако и ово. Не разумем резон да се тражи скидање Теслиног имена, кад је то човек који је постао величина управо у систему приватне иницијативе и предузетништва, а код нас би га вероватно шутнули јер нема диплому.

Ко год да победи од ових кандидата, биће бољи аеродром. Ако остане државни, упашће у ћорсокак - то могу сад да вам потпишем.
 
Nisam ni ja protiv koncesije. Zar vi mislite da bi se aerodrom ikada vodio kako treba ako bi ostao u državnom vlasništvu, da bi doveli profesionalni menadžment i svakim danom ga unapredjivali iz sopstvenog profita? Od toga nema ništa i taj aerodrom bi i dalje služio za partijsko čerupanje, a njegov profit bi se presipao u druge državne rupe bez dna i tek simbolično unapredjivao kao što sada rade. Koliko su pametni vidimo i po tome što ne umeju da naprave pare od blaga koje im stoji ispred nosa, a to je Muzej vazduhoplovstva, koji je medju najboljima u svetu što se tiče bogatstva svojih eksponata. Gde je sve drugo..Takodje ne zaboravite ni na moć koncesionara u lobiranju za otvaranje novih linija. Piše Purger sada nama kako Tesla treba da ostane u državnom vlasništvu i kako su koncesionari zlo. A kada Zagreb dobija letove za Kanadu i Emirates-onda hvali francuske koncesionare kako vode pametnu politiku i dovode važne strane prevoznike. Tako da što se mene tiče-neka daju Teslu Kinezima i neka uvode letove za Šangaj, Ameriku, Kanadu..lošije stanje od sadašnjeg neće biti sigurno, a i kada sve komšije oko nas dadoše svoje aerodrome u koncesiju-neka tako uradimo i mi..Šta kao Zagreb i Sofiju da vode Francuzi i Nemci, Skoplje Turci, a mi pametni i sa ovako sposobnom državom da ostanemo po strani i kao ravnopravno učestvujemo u trci za dobijanje novih linija? Ne, nego mi lepo da dovedemo Kineze pa da vidimo onda kako će stvari da se razvijaju.
 
Pa to je OK, stovti nisi.
Tvoji argumenti su sa jedne strane razumljivi.

Sa druge strane, ajd da razmotrimo sledecu situaciju.
Pretpostavimo da se odustane od koncesije, i po tvojim predvidjanjima, za 10-20 godina, aerodrom zapadne u 'corsokak'.
I tada, u takvoj situaciji, on bi bio jedini veliki aerodrom u Srbiji.
I u situaciji gde je najbliza alternativa Osjek, Tuzla i Temisvar, i takav 'teoretski i hipoteticki upropascen aerodrom' bi lako nasao koncesionara, upravo zbog svog prirodnog monopola.

Partokratija se resava na drugom mestu. I lako se resava, samo ako se hoce.
A u drustvima koja su na granici totalnog unistenja, poput naseg, ni privatna firma nije nikakva garancija eliminacije partokratije.
Avi diletantizma nece nedostajati, sudeci po iskustvu iz Zagreba, jer kada koncesionar ima 'dil' sa politicarima, on im se na svoj nacin 'oduzi' uposljavanjem 'podobnih'.
Zasto i ne bi, kada mu je profit zagarantovan.

Ono sto muci AB je ono sto muci ceo javni sektor.
Potrebna je sveobuhvatna reorganizacija i nove sistematizacije.
U svim javnim preduzecima je ogroman manjak ljudi koji se bave osnovnom delatnoscu i ogroman visak bespotrebne administracije i pratecih, cesto i besmislenih sluzbi.

Mozda si ti u pravu da ce aerodrom zapadti u corsokak, ali ja se bojim da ce se davanjem koncesije AB pretvoriti iz firme koja puni budzet u firmu koja ce konstantno biti korisnik budzeta, sto je po meni jos gora varijanta.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488468#p488468:2pczumzn je napisao(la):
Vox91 » 31 Okt 2017 11:26 pm[/url]":2pczumzn]..Zar vi mislite da bi se aerodrom ikada vodio kako treba ako bi ostao u državnom vlasništvu, da bi doveli profesionalni menadžment i
svakim danom ga unapredjivali iz sopstvenog profita? Od toga nema ništa i taj aerodrom bi i dalje služio za partijsko čerupanje, ...
To je samo pretpostavka, možda i opravdana, ali možemo da imamo i drugačije očekivanje.

Profesionalan i stručan menadžment, dobro plaćen, može da obezbedi i profesionalan rad ANT.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488468#p488468:1wn8ws3w je napisao(la):
Vox91 » 31 Oct 2017 11:26 pm[/url]":1wn8ws3w]Nisam ni ja protiv koncesije. Zar vi mislite da bi se aerodrom ikada vodio kako treba ako bi ostao u državnom vlasništvu, da bi doveli profesionalni menadžment i svakim danom ga unapredjivali iz sopstvenog profita? Od toga nema ništa i taj aerodrom bi i dalje služio za partijsko čerupanje, a njegov profit bi se presipao u druge državne rupe bez dna i tek simbolično unapredjivao kao što sada rade. Koliko su pametni vidimo i po tome što ne umeju da naprave pare od blaga koje im stoji ispred nosa, a to je Muzej vazduhoplovstva, koji je medju najboljima u svetu što se tiče bogatstva svojih eksponata. Gde je sve drugo..Takodje ne zaboravite ni na moć koncesionara u lobiranju za otvaranje novih linija. Piše Purger sada nama kako Tesla treba da ostane u državnom vlasništvu i kako su koncesionari zlo. A kada Zagreb dobija letove za Kanadu i Emirates-onda hvali francuske koncesionare kako vode pametnu politiku i dovode važne strane prevoznike. Tako da što se mene tiče-neka daju Teslu Kinezima i neka uvode letove za Šangaj, Ameriku, Kanadu..lošije stanje od sadašnjeg neće biti sigurno, a i kada sve komšije oko nas dadoše svoje aerodrome u koncesiju-neka tako uradimo i mi..Šta kao Zagreb i Sofiju da vode Francuzi i Nemci, Skoplje Turci, a mi pametni i sa ovako sposobnom državom da ostanemo po strani i kao ravnopravno učestvujemo u trci za dobijanje novih linija? Ne, nego mi lepo da dovedemo Kineze pa da vidimo onda kako će stvari da se razvijaju.
@Vox91,

Drago mi je da možemo da ukrstimo neke argumente:

- Aerodrom u sadašnjem državnom vlasništvu može i mora bolje, to nije sporno. Ali takođe on ne posloje loše. Svi parametri poslovanja godinama rastu, a preduzeće je prilično profitabilno i ima trend potencijal daljeg rasta. Ima mogućnosti da finansira sve kratkoročne i srednjeročne investicije.
- Što se tiče muzeja vazduhoplovstva, pa on je zasebno pravno lice i ne treba preduzeće ANT da se bavi njime. Isto tako ANT ne treba da se bavi ni hotelom, ni "cargo hub"-om i sličnim "non-core" delatnostima. To treba da radi privatni kapital, koji pritom treba da plati ANT-u zakup zemljišta.
- Razvoj novih tržišta i linija je jedina stvar gde koncesionar može da doprinese više nego državni menadžment, ali zato postoji opcija profesionalnog menadžmenta, a svakako će prevoznici moći da prepoznaju interes, ako im se ponude dobri uslovi i bez koncesionara. Na kraju krajeva sve što koncesionar donese, može i da odnese ako mu je to u interesu, i tu postoji veliki rizik.
- Partijsko upravljanje i čerupanje je ozbiljna mana sadašnjeg modela, ali i dalje manje zlo nego strano upravljanje i odnošenje još većih novaca, uz stvaranje modela gde su nam ruke vezane 30 godina, i možemo samo da pratimo izvršavanje interesa koncesionara.
 
Malo sam pogledao članke na netu, ima tu raznih komentara protiv koncesije :

"Čak i ljudi koji se ne bave ekonomijom znaju da su kompanije koje kupuju ovakve
monopoliste i interesi građana uvijek na suprotnim stranama...."
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/ko ... liona-eura

"То што Аеродром добро послује баш је разлог да не иде под концесију.
Такав концесиони модел нигде у свету не функционише већ 30 година..."
https://rs.sputniknews.com/analize/2017 ... ja-Tesla1/
 
Pantograf, ja jesam za koncesiju, iz prostog razloga sto se mozda naivno nadam da ce mozda neko stvari dovesti na svoje mesto, iako realno gledano, ja cu prvi da izvisim u toj prici.
Drugi deo price je bio iz mene kao dipl. ekonomiste, gde su me naucili (opet mozda pogresno,ne znam, ja sam sklon da se sve preispituje i nanovo proverava), da koncesija nije najsrecnije resenje, s druge strane tu je presudnija moc pregovaraca, nego koncesija sama po sebi.

Juce bas pricam na avionu sa jednim supervajzerom, on decko guli sedmu godinu preko omladinske, moj koelga iz robnog usao u devetu...ja sam zelen, tek dve i po :D I ne zaboravite, nema odmora, nema bolovanja..i to su sve gro ljudi u operativi, velika vecina njih radi i nocne smene.
Ponavljam jos jednom, ja na koncesiju gledam kao na sansu, jer ovako je stanje vise nego kriminalno prema ljudima koji najdirektnije ucestvuju u pruzanju usluga samim tim stvaranju profita i dobiti (koja kad se deli, ne vidimo ni prebijene pare od toga)

Veliki pozdrav od `pomocnog radnika na obradi dokumentacije za skladistenje robe` (inace rigidna kadrovska sluzba me uvek iznova iznenadi svojom kreativnoscu u pronalazenju `novih radnih mesta`, kad treba da se izvrda zakon) :)
 
http://www.exyuaviation.com/2017/11/bel ... siest.html

U oktobru rast +9.5%, svaka cast za Johhny Lee na strucnoj prognozi od pre 10ak dana.

Belgrade Nikola Tesla Airport has seen its busiest October on record by handling 480.550 passengers during the month, representing an increase of 9.5% on last year. During the first ten months of the year, Belgrade Airport welcomed 4.631.144 travellers through its doors, up 9%. It expects welcoming five million passengers, for the first time, at the start of November. A total of 19.258 tonnes of mail and freight were processed in the first ten months of 2017, representing an increase of 36% on last year.

Month PAX Change (%)
JAN 329.714 ▲ 13.5
FEB 282.503 ▲ 6.1
MAR 343.771 ▲ 9.8
APR 416.309 ▲ 13.9
MAY 432.828 ▲ 4.0
JUN 506.768 ▲ 10.2
JUL 630.107 ▲ 6.9
AUG 641.371 ▲ 8.7
SEP 567.223 ▲ 9.2
OCT 480.550 ▲ 9.5
 
Морам да признам да не разумем веру у могућност да се на чело аеродрома доведе адекватан тим стручњака, и да се остави на положају колико треба - у друштву које смењује фудбалског селектора пошто је одвео репрезентацију на Мундијал...

Али, ко верује, свака част.
 
Песимиста сам. Шта год да ураде, урадиће на најгори начин. И ћорава кока убоде по неко зрно, али ова екипа...
Логично ми је да би свако добронамеран, просто ископирао оно што су све бивше неразвијене, а сада високоразвијене земље урадиле (Сингапур, Емирати, Кина...)? Доведе се страни менаџмент, који чине углавном пензионисани, ислужени директори и менаџери, који формирају тимове и структуру, плати им се поштено (али ипак доста мање него менаџерима у пуној снази), ослободе се плаћања пореза (држава ионако ослобађа странце било којих намета), па ћемо имати организовану фирму већ у првих 5 година. Ислужени менаџери су се статистички показали као најефикаснији у прављењу квалитетних тимова, јер је њихов однос према послу углавном искренији,... да не гњавим и не дужим.Тај менаџмент има искуства са разноразним белосветским Шојићима, па ће изаћи на крај и са нашим Шојићима почетницима и аеродром ће процветати јер је на доброј локацији (истина магловит је, Нишки је на много бољој позицији али далеко од главног града и токова новца). Вероватно се могу наћи и наши људи, који имају веома употребљиво искуство, који су вољни да помогну, чак и да волонтирају (нпр. моја група која ради инфраструктуру) али немају шанси, код наших политичара се успех наших људи не прашта, све знате и разумете.

Зато мислим да ће на крају бити оно најгоре, концесионар ће бити неко ко ће бити изнад закона, опраће некакве огромне паре на ситно одржавање (можда ће озидати још који гејт), потом ће га продати / поклонити будућем правом власнику. Ми обични смртници, нећемо осетити бољитак; цене ионако скупих карата ће додатно да поскупе (због "побољшане аеродромске услуге"), услуга ће бити никаква, аеродром неће служити нама, већ само онима којима ће наш аеродром ће само бити хуб, дежурно место за пиш паузу између два лета. Сада када практично неколико фирми држи монополе на белосветске фри-шопове, тапију на издавање простора за ресторане, очекујем да цене на нашем аеродрому још скоче и практично одбију наше људе као потрошаче и посетиоце. Ипак је просек плате у Србији нешто близак оном у Етиопији и број људи који су спремни да плате честа путовања авионом је веома мали, а повећањем цена ће бити још мањи.

Вредан момак као што је Гоша ће остати без посла, јер те услужне послове свуда раде илегалци (Бангладеш, Филипини, Вијетнам... ) који немају никаквих прохтева, тањир пиринча дневно, ситно кеша, увек насмејани, дисциплиновани, живеће на аеродрому, инспекције их неће посећивати,... а неко ће се енормно богатити. Ми од те концесије због "формалних грешака у уговору", за које нико неће одговарати, нећемо добити пунији буџет, тако да се спирала осиромашивања становника Србије, наставља.

Од мене доста црнила за ноћас.
 
Mislim da gore stanje od sadašnjeg neće biti. Ko je državu sprečavao da odavno dovede profi menadžment i brzo razvija aerodrom? Niko, već im je to zlatna koka za partijsko čerupanje. Pa nisu u stanju da srede parking i pokose travu kako treba, a ne nešto drugo. GOJE, znam da je Muzej vazduhoplovstva zasebno pravno lice, ali to nije sprečavalo aerodrom da im od svog velikog profita donira koji dinar da makar srede onaj razvaljeni plato oko muzeja, operu fasadu i pokose travu ispod onih aviona. Valjda je i u interesu aerodroma da muzej bude pristupačniji i turistima i putnicima, da se tu naprave novi sadržaji od kojih bi i aerodrom imao velike koriste. Pročitajte samo komentare na Tripadvisoru-stranci su oduševljeni i zgradom i zbirkom iako je u lošem stanju. Ali ne, opet se pravi cirkus kako samo mi to znamo i sada muzej prebacuju u nadležnost vojske, koja ne može da sredi svoj Generalštab i Komandu vazduhoplovstva, ali će zato lepo da gazduje Muzejem u kojem dobar deo zbirke čine i civilni vazduhoplovi. Na kraju-u idealnom svetu i državi bih naravno bio za to da se dovede profi menadžment, aerodrom ostane u našim rukama itd, ali nisam naivan i mislim da se tako nešto kod nas nikada ne bi dogodilo. Zato neka ga daju koncesionaru pa će njemu valjda biti u interesu da ga razvija kako treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488638#p488638:1wj8wlo4 je napisao(la):
Пантограф » 01 Nov 2017 04:43 pm[/url]":1wj8wlo4]... у друштву које смењује фудбалског селектора пошто је одвео репрезентацију на Мундијал...
Samo da podsetim da je ANT akcionarsko društvo sa akcijama na Berzi i da pored Države
koja je većinski vlasnik, postoje i tzv.'Mali akcionari' koji bi mogli da kontrolišu rad ANT.

Profesionalno angažovano rukovodstvo mora da podnosi periodične izveštaje o radu i
finansijsom stanju, a i 'Mali akcionari' bi vodili računa da ne dodje do nekih zloupotreba.
Pošto su uložili svoj novac u akcije, trebalo bi da svakodnevno prate situaciju oko ANT.
 
PRVI sledeći interkontinentalni let za koji se priprema "Er Srbija" će biti uspostavljen sa Kanadom, saznaju "Novosti" u Vladi Srbije. Kako kaže naš izvor, pripreme su uveliko u toku, ali ima još mnogo posla. Očekuje se skoro potpisivanje međudržavnih sporazuma u vazdušnom saobraćaju između dve zemlje, pa bi prvi avion sa oznakom nacionalne avio-kompanije u Toronto mogao sleteti tokom sledeće godi


Ako se ova najava ostvari, mogla bi imati znatan uticaj na dodatni rast putnika u 2018god.
 
тај авион за Њујорк и Торонто може сваки дан да лети, 4 пута ка једном и 3 пута ка другом граду, таман максимална искоришћеност
 
O najavljenin linijama nastavljamo u postojecoj temi o AS.
 
JohnnyLee":1wzzrf65 je napisao(la):
тај авион за Њујорк и Торонто може сваки дан да лети, 4 пута ка једном и 3 пута ка другом граду, таман максимална искоришћеност

I desi se neki problem kak sto se desavalo i ne mogu da se pokrpe posle nedelju dana sa kasnjenjem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488856#p488856:1z0u91uh je napisao(la):
JohnnyLee » 02 Nov 2017 08:21 am[/url]":1z0u91uh]тај авион за Њујорк и Торонто може сваки дан да лети, 4 пута ка једном и 3 пута ка другом граду, таман максимална искоришћеност

Ne moze! Mnogo je razloga zasto ne moze da leti i ovako kako leti. Ali ajde....
 
Glede koncesije...

Ja sam u teoriji protiv koncesije i to iz razloga bliskih onim koje je Purger naveo u svom tekstu. Ti razlozi imaju odlično uporište u akademskim raspravama ili kafanskim naglabanjima.

Kada malo siđemo do praktičnih nivoa, ispada da ja sad tu treba da solim pamet onim ljudima koje je Gosha naveo u svom postu. Ljudima koji se bukvalno satiru od posla, trče sa kraja na kraj aerodroma, padaju na nos da bi nekako pokrpili sve rupe... a zarad čega? Zarad toga da bi firma koliko-toliko funkcionisala i bila u stanju da isplati plate i beneficije nekim drugim ljudima koji su zaposleni za stalno dok ove radilice ne mogu čak ni ugovor da dobiju.

Jbt pokušavam da zamislim sebe u takvoj situaciji, kako rintam kao magarac da bi neko ko ne radi apsolutno ništa dobio bolju platu od mene i sva pripadajuća davanja i beneficije na koje ja nemam pravo. Bukvalno jedina nada koju imam je da će se promeniti vlasnik i onaj novi rasterati lezileboviće a ovima što rade napokon dati neke iole pristojne uslove... i onda dođe neki akademac da mi objasni kako je promena vlasnika odnosno koncesija najgore moguće rešenje za državu. Onu istu državu zbog čijeg stava i ponašanja ljudi koji zaista nešto rade bukvalno gube zdravlje.

Pošto naša država nije u stanju da obezbedi win-win (državno vlasništvo/dobrobit i iole odgovorno upravljanje/briga o ljudima) onda mora da se bira. Pa kada smo došli do toga da se bira, ja biram da te mučenike što tamo rmbače najzad sunce malo ogreje. Ako je jedini način da se to desi izbijanje firme iz državnog vlasništva po neokolonijalnom diktatu MMF i EU, onda molim lepo, neka tako i bude.
 
Čekaj, a koncesionar će iz čistog milosrđa dati ljudima veću platu i bolje uslove? Vlasnici kapitala inače su poznati po tome što ne uzimaju ljude na lizing? Što im je interes zaposlenih ispred vlastitih profitnih interesa? To što neko ima loše uslove rada u javnom preduzeću, oslikava stanje u državi i na tržištu rada, a ne znači da će sutra kod strožijeg poslodavca imati bolje uslove.

Ja razumem želju za promenama, ali ovo je čist utopizam.
 
Najizglednija situacija je da ce koncesionar otpustiti zaposlene koji su vremenski ogranicenim ugovorima, pp ugovorima, preko omladinskih zadruga i slicno. To mu je (koncesionaru) pravno najlakse da uradi a da se oslobodi viska zaposlenih. Koncesionar naravno ne zna da je partijska, neradnicka bag** sa ugovorima na neodredjeno vreme. Cak predpostavljam da ce takvi u ugovoru o koncesiji biti donekle zasticeni. Dakle ne ocekujem nista dobro za ljude koji su do sada radili sa ugovorima na odredjeno. Bice potrebno vise meseci da koncesionar utvrdi ko su lezilebovici i nacin na koji ce ih se resiti, do tada ce ljudi koji su vredno radili a bez resenog ugovora na neodredjeno vreme, odavno biti na birou i zaboravljeni . Iskreno se nadam da ovo moze da ispadne drugacije, ali male su sanse. I ja imam sumnje vezane za moj posao u vezi sa koncesijom, a pritom nisam zaposlen ni u ANT ni u AS, ali po prirodi posla radim na aerodromu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh