Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... djeno.html

Na zalost predosecao sam da ce se ovako nesto desiti. Bilo je pitanje vremena. Neadekvatno upozorenje zavrsetka puta.
Tu je trebalo postepeno zatvaranje traka , svetlosna signalizacija i upozorenje da je kraj puta bez obzira sto nije otvoren.
Propust i neodgovornost i na samoj petlji de se lako moglo prolaziti. :notok:
 
I kroz Bogovađu prolaze ljudi kako im se ćefne, čim se završi smena i radnici napuste put. Tu treba lepo postaviti saobraćajnu policiju. Možda zvuči porazno ali je efikasno. Na svakom ulazu postoji znak zabrane saobraćaja sa napomenom da se to ne odnosi samo na vozila koja učestvuju u izgradnji. Čak i na seoskim džadama kad se ulivaju kosom "rampom" na AP to stoji. Dakle, postoji propis koji se krši i treba ga sankcionisati na licu mesta.
 
Laganini počinje sve lošije vreme, pa sve ređe može da se gradi. Posebno sad asfaltiranje koje je ostalo. Treba ubosti suv dan i da je još suva i podloga, što znači da je potrebno više uzastopnih suvih dana. A toga je sve manje. Nastaviće se asfaltiranje dok ne krene hladnije vreme ali će dinamika biti dosta sporija u odnosu na prethodna 3 meseca. Doduše, veliki deo su asfaltirali pa nije mnogo ni ostalo, što uliva nadu. Dobra stvar je što se nabacivanje zemlje na stari tok Kolubare, na uspon mostu preko pruge, kao i tunel i još neke stvari mogu raditi nezavisno dal je kiša ili ne. Takođe i proizvodnja agregata, betonske i asfaltne baze mogu akmulirati deo sirovina i materijala, pa se onda ne mora dugo čekati na njegovu proizvodnju kada dođe povoljan dan za rad. Dobra stvar je i što je ostalo još malo deonica za asfaltiranje pa se onda raspoložive mašine mogu koncentrisati na sve manje mesta čime mogu brže da završavaju preostalo, brže nego ranije nego kad su mašine bile razvučene da rade po celoj deonici. Tako da, radiće se i narednih nedelja ali dosta usporenije... A i korisnih snimaka sa satelita će biti sve manje jer je sve više oblačnih dana pa se ništa ne vidi. Što reče Darko, na najnovijem snimku od 11-og novembra se vide samo mali pomaci u asfaltiranju oko petlje Ub. Preostale neasfaltirane deonice će sada morati da čekaju suvlje vreme.
 
I sreca pa radovi na tunelu mogu da se vecinom rade nesmetano
 
I nikako da razumem zasto ono malo kod Bogovadje nisu zavrsili pa da sve bude pod asfaltom od Ljiga do petlje Lajkovac .Veza kod petlje opravdano izmestanje korita ,u bogovadji nadvoznjak odavno uradjen bas bez veze
 
Milim da, ako (sve je i izvesnije) se probije i ovaj rok, mislim da radovi nece biti ni u martu gotovi jer je puno posla koji zavisi od vremena, a koliko ce uspeti da imaju povoljno vreme u decembru, januaru i februaru (da je jul pa super, ovako.... ). Neko je rekao davno - jeste li videli da i jedan AP izgleda ovako mesec dana pre puštanja... Ali cekamo kraj meseca i njihove izjave. Meni sve više ovo izgleda da ce biti pomeranje na mart +2, 3mes(ako i tada bude). Volela bih da nisam u pravu
 
Sem dela kod tunela Brančić koji svi znamo da neće još mesecima biti gotov, ovaj preostali deo mogu da asfaltiraju za bukvalno 10tak vedrih dana. Ako hoće. Oni bez problema mogu angažovati, iznajmiti, platiti i 20 ekipa (finišeri, valjci, kamioni koji donose asfalt, angažovati udaljenije asfaltne baze da proizvedu više asfalta ako treba...Srbija ima tu mehanizaciju, nije je problem naći) koji kad bi napali preostalih 5-6 neasfaltiranih kilometara, mogu to bukvalno da samelju za par dana. Takođe jako brzo mogu i da zavše zatrpavanje starog toka Kolubare (nek uposle 50tak: kamiona koji donose materijal, valjaka za zemlju, grejdera, buldozera, bagera od 20-25 tona... pa da vidite kako će se sve završi brzo). Uzmimo na primer slike mosta preko pruge iz jula i oktobra. Znači samo 3 meseca razlike. U junu je bilo svega par stubova i sve prazno i golo okolo, a sada imate ne samo postavljene ploče na njega nego i one velike zapremine "armirane zemlje" za uspon i silazak sa mosta. Dakle, ako bi hteli mogli bi da ovo završe jako brzo. Problem je što to košta, jer dodatno angažovanje mašina i radnika košta. Zato niko sa sigurnošću ne može reći kada će asfaltiranje biti završeno. Ne samo mi ovde, nego ni nadležni.
Treba praviti ugovore gde će izvođaču biti veći trošak da plati penale zbog kašnjenja nego ako angažuje dodatnu mehanizaciju i radnike. Da kad stavi jednu i drugu opciju na papir kaže: više mi se isplati da platim i angažujem dodatne kapacitete kako bi stigao završiti na vreme, nego da plaćam penale zbog kašnjenja.
 
http://www.blic.rs/vesti/hronika/podleg ... tu/kpt4646

BimktkqTURBXy83ZmM5NTJmOWM3YzI5YWY4MjRhMjFjYTA5M2NhZDI4OS5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA
 
"...Do nesreće je došlo najverovatnije jer je vozač M.S. pratio saobraćajni znak u Nepričavi na kojem nema upozorenja da autoput još nije u upotrebi..."
Vozač verovatno pri brzini vožne po autoputu noću nije uspeo da reaguje kad je video barijeru kraja autoputa ispred sebe, pa se zakucao. Ovo me podesti na problem brzine reagovanja na autoput kada se nešto nađe ispred nas. Ja sam o tome razmišljao i u jednom drugom kontekstu. Pre par meseci je bio snimak da su noću kola na autoputu Ljić-Čačak projurila u suprotnoj traci. Vozač koji je to snimao je sva sreća bio u srednjoj traci pa su se mimoišli. A da je bio u brzoj traci pitanje jer se čovek na auotoputu ipak opsuti toliko da ne očekuje da neko naleti na njega iz suprotnog smera. Ja sam jednom, pre 10tak godina prisustvovao takvoj sceni i nisam mogao da verujem rođenim očima šta gledam. Naime išsao sam autoputem od Rume ka Beogradu. U jednom trenutku spazio sam pored, u suprotnij traci da vozač ide paralelno sa mnom brzinom oko 100-120km/h u suprtnim smerom u suprtonoj traci! Dakle ja i on smo vozili paralelno. I ja sam ga posmatrao da mu vidim lice, dal je lud, pijan, drogiran ili šta je problem. Mogao je bar ići žutom trakom, ali ne on je išao najbržom trakom. Kola koja su mu dolazila u susret su mu ablendovala. Posle sam malo ubrzao da bi bio ispred njega ako se sa nekim sudari da ne odlete i na mene u suprtnu traku. Ali pratio sam ga u retrovizoru kolko će tako da ide. Bar jedno 5km sam ga pratio, a posle sam ubrzao i otišao... Bilo je leto i mnogo stranih vozača koji u Srbiji već budu umorni, pa sam mislio može neki da se opusti i da ne očekuje da će mu neko naleteti na autoputu iz suprtnog smera u najbržoj traci i da pri toj brzini neće reagovati i da će se žestoko čeono sudariti. Međutim, hvala Bogu to se tada nije desilo. E sad, to me vraća na ovu priču gde ovaj vozač po mraku, autoputu i ograničenjima na autoputu koja su 120, verovatno nije očekivao da vidi barijeru odjednom iz mraka na 200 metara ispred sebe, pa nije uspeo da zakoči.
 
Earthmoving, u pravu si, da su penali veći oni bi mnogo efikasnije radili i to jos u julu, avgustu, ne bi čekali oktobar.... Ne mogu da razumem ni te kontrolne službe , treba da dodje ministar da kaze kako radovi teku sporo.... Nego oni ni sad nisu ubrzali kako bi trebalo, ali ko zna kakve oni planove imaju i naloge dobijaju. Da im je jako skupo pomerati rokove, ne bi oni sa proleca pomerili na sredinu godine i radili sa 2 kamiona. Izuzimam i ja tunelbi neke ne predvidjene okolnosti
 
Earthmoving,

Hajdemo ispocetka :D :D :D :D :D

Vec mesecima ti govorim da nije ni bilo u planu otvaranje ove jeseni vec se to cuvalo za sam finis prediyborne kampanje ( nudio sam ti cak i veceru za opkladu ako gresim),zar ne?

Lepo je sto radovi napreduju,ali... :grand:

Pozz :sesir:
 
Od posledica teških povreda zadobijenih u nesreći koja se juče oko 4 časa ujutru dogodila na neotvorenoj deonici Koridora 11 od Lajkovca do Uba, preminuo je i Beograđanin Z.Č. (70).On je bio na zadnjem sedištu “mercedesa” koji je vozio M.S. (68) i koji se pre nesreće u Nepričavi uključio sa puta Valjevo-Beograd na neotvorenu deonicu Koridora 11, vozio brzo sledećih 12 kilometara i svom silinom se zakucao u betonsku prepreku koja označava kraj te deonice, s obzirom da od te lokacije tek treba da se gradi deo autoputa od Uba do Obrenovca.

99% da nije bio pozadi vezan. Auto je bezbedan Mercedes-Benz C-Class (W204 2007-2014) ali u ovom slučaju nedovoljno.
Ne vezivanje i glupiranje u saobraćaju je jako opasno za sve. Džabe što si ti vezan i kod tebe u autu, napraviš kiks, previd bilo kakvu grešku koja dovede do sudara sa drugim vozilom a u tom vozilu sve pametnice koje se ne vezuju jer tako smatraju. Tu se situacija daleko komplikuje jer su onda česte povrede i smrtni ishodi. To znači da od kazne za prekršaj cela priča ide u daleko opasnije vode- krivične.

Što se tiče vožnje po autoputu koliko god da je bezbedan zbog velikih brzina je i opasan. Dok čovek vidi prepreku, shvati šta se događa i kad krene da reaguje već je kasno, dolazi do naletanja ili sletanja.
 
Miro, verovatno je ugovoreno da izvođač plaća penale za kašnjenje ali ja se na to nadovezujem i kažem da ugovor mora biti skrojen tako da izvođaču: troškovi penala usled kašnjenja budu > troškova angažovanja dodane mehanizacije i radnika. Mislim da ti kao ekonomista me razumeš šta hoću da kažem :) Na primer, pojednostavljeno rečeno: ako je trošak angažovanja dodatne mehanizacije i ljudstva za 30 dana npr 80.000 evra, onda naša strana treba u ugovor ugurati cenu plaćanja penala za 30 dana kašnjenja veću od tih 80.000 evra, tj npr 100.000 evra. I sad kad izvođač razmišlja, šta da radi u toj situaciji, šta mu je manja štešta, da se odluči za manji trošak tj ovaj od 80.000 evra, tj da se odluči da plati angažovanje dodatne mehanizacije i radnika. Ako je obrnuto, ako je jeftinije platiti penale nego platiti iznajmljivanje i angažovanje dodatne mehanizacije i radnika, pa i ja bi onda pre plaćao penale jer mi se više isplati :)

E sad, tu postoje i igrarije oko tačnog datuma od kad se računa da počinje kašnjenje. Imali smo situacije da je prvo bio jedan rok, pa da je prihvaćen novi zbog objektivnih (?) razloga (poplave pre par godina ili šta već). Dakle ako je prvi rok bio recimo u martu (ne sećam se tačno) a novi je bio 01. novembar, onda je izvođač već uštedeo da ne plaća penale za pola godine. I to je bilo vrlo maglovito propraćeno u vestima pa nam nije baš najjasnije zašto je baš tačno tolko produžen rok i ostalo. Međutim mislim da bi sad posle prvog novembra trebalo da je jasna situacija da izvođač ulazi u troškove plaćanja penala. I da će zato žuriti da što pre završi, da plati što manje penale.

Sad tu imamo dalji razvoj zapleta :) Kao prvo kineski izvođač ima nametnute domaće podizvođače, pa može da kaže da je kašnjenje zbog njih (npr. tunel Brančić), pa da onda oni njima naplate penale, a ako su podizvođači političke firme onda bi to značilo da će one usled toga manje para moći da plate svojim stranačkim gazdama. Tako da paradoksalno, državi umesto da se isplati da naplaćuje penale može da se desi da joj se zapravo to ne isplati i da i sama učestvuje u zamaskiravanju i traženju razloga da se penali ne naplate. Da bi oni sami dobili više para privatno preko svojih firmi, umesto pare od penala u državnu kasu. Kao drugo, mi ovde zavisimo od Kineza i time su nam dobrim delom ruke vezane. Nemamo mnogo drugih opcija ko je spreman da daje pare za dalja kreditiranja gradnje ovog autoputa, pa nam nije u interesu da se onda zameramo onima od kojih zavisimo (ne bukvalno ali bar u slučaju ovog autoputa). A pošto se sa Kinezima planiraju i drugi veliki projekti onda su naši primorani da veoma pažljivo rukuju situacijom sa kašnjenjima izvođača.

Niko, nije meni problem da prihvatim ako neko kaže da će puštanje biti za recimo 4 meseca, ali bi onda taj neko trebao da objasni, npr. za stari tok Kolubare im treba još 3 meseca, za most preko pruge 4 meseca, za petlju Ljig još 2 meseca, za Brančić 10 meseci... i slično. Ok, izbori mogu biti razlog ali bilo je ovde i mnogo drugih špekulacija da se ni tehnički ovo ne može završiti bez 4,5 meseci. Ali niko nije dao objašnjenje kao gore za koji to deo treba toliko i toliko vremena, pa da time dođemo do marta ili kog god meseca ? Ja sam siguran da se ovo preostalo može mnogo brže asfaltirati i završiti ako angažuju više mašina i ljudi. Ja kažem da je to moguće, a da li će izvođač ulaziti u te troškove dodatnog iznajmljivanja i kolkog dodatnog, to ne znam.
 
Earthmoving bravo to je to.Jos samo kad bi ovde imali naseg Caribroda sa A4 milina uci pogledati .
Vise od njega naucih o Pirotskom kraju i ako je to deo zemlje sa kojim nemam bas nikakve veze.
 
Lepo si to predočio Earthmoving, nekoliko faktora je koji utiču na naplatu penala, mislim da je mozda napresudniji taj što bi firme podižvodjaci placali penale kao moguci krivci, a te firme du mozda pod zaštitom države (pojedinaca), i sto je tu situacija da su kinezi dosli po nekom dogovoru i to grade i nema tu mnogo natezanja sa njima nego cuti i trpi. Mislim da ni ne smeju da naplacuju penale, nego vise se prica o tome jer ce izbori,. Treba da se ugovora put do Pz, treba kredit njihov ... Samo je žalosno što su izgubili 6 mes lepog vremena u jako sporom ritmu i gledajucu tu dinamiku nece ni za 5 mes završiti, a zasto je tako u pravu si, treba neko jasno da kaze.
Bilo bi super da kazu i sebi i drugima "ljudi, ajde da iskoristimo svaki dan lep i angažujemo sto vise radnika, mehanizacije i zavrsimo sto pre, da i mi ne ržzvlacimo posao preko zime...." Ali nikom ne izgleda da ce biti to slučaj. Ja se nekako sve nadam da ce neko javiti" jao ljudi koliko se radi sad sam prošao, duž trase, rade punom parom.... " ali vesti /slika nema :-(
 
Dare, ja sam predlagao Caribrodu da se utalimo i platimo mu troškove, pa da nam i ovo snimi dronom ali nije prošlo ;) Ili neko drugi, samo što ja ne znam nikoga ko ima dron sem njega. A i njega zapravo ne znam ;) Znam da je Igor još pre godinu dana spominjao mogućnost da Beobuild nabavi neki dron, evo da su nabavili sad su mogli snimiti ovu denoci u imati 30.000 po snimku na YouTube-a (poredeći sa Azbirtovim snimcima Ljig-Čačak) ali verovatno ga nije nabavio... Evo ako Igor čita nek prokomentariše :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491894#p491894:2xwuzlt6 je napisao(la):
Earthmoving » Pon Nov 13, 2017 1:01 pm[/url]":2xwuzlt6]Dare, ja sam predlagao Caribrodu da se utalimo i platimo mu troškove, pa da nam i ovo snimi dronom ali nije prošlo ;) Ili neko drugi, samo što ja ne znam nikoga ko ima dron sem njega. A i njega zapravo ne znam ;) Znam da je Igor još pre godinu dana spominjao mogućnost da Beobuild nabavi neki dron, evo da su nabavili sad su mogli snimiti ovu denoci u imati 30.000 po snimku na YouTube-a (poredeći sa Azbirtovim snimcima Ljig-Čačak) ali verovatno ga nije nabavio... Evo ako Igor čita nek prokomentariše :)
Caribrode ,

Javi se i prihvati predlog od Earhmoving-a....

Ucestvujem i ja sa parama.....

:D
 
U Kosjericu ima fotograf snima i slika svadbe sa dronom, pa da vas povežem, mozda bi bio jeftiniji hahahaha...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491899#p491899:2tqzjipb je napisao(la):
Niko Kažanegra » Pon Nov 13, 2017 12:11 pm[/url]":2tqzjipb]Jedino ako ce Strumfeta da bude kuma,a Mrka stari svat.... :D :) :lol: :lol: :D :D :D :D :D :D :D :D
Hahahahaha moze ona i mlada da bude nije udata ! A ovamo se prave domaćinske svadbe bilo bi to za pamćenje. Vulinova tetka nek bude kuma, a kuma nije dugme, bice dobar poklon hahahahaha
 
hehe super, Mira se odma doseti rešenja :) Nažalost, malo nas je ovde na temi da se svi utalimo za iznajmljivanje drona, moralo bi više ljudi, pa da kad se troškovi podele ne bude puno po čoveku. Jedino ne znam dal bi Beobuild imao interes da učestvuje, pa da preko lanca: veliki broj pregleda na YouTubu - reklama za sajt - sponzori se reklamiraju zbog posećenosti, se finansijski zaokruži cela priča. Ali kao što rekoh, ja ne mogu tu da se mešam... Voleo bi da čujem kako Igor gleda na temu Beobuild & dron :)
 
Igor je uradio dobru reportazu pre neki dan o remontu zeleznice Resnik Rakovica i mislim da on jedini to moze ,a trebo bi ako je u mogucnoscu jer su mnogi u nedoumici sta se desava i dokle se stiglo
 
Igore oglasi se! (hocete da vas prijavim kao "ne primerene komentare" mozda tako shvati da ga pominjete ;-)
 
Sinoc sam prosao kroz Ljig. Koliko sam video kruzni tok je skoro zavrsen. Ako se dobro secam, u Preljini je kruzni tok bio zavrsen tek mesec dana pred otvaranje autoputa. Evo razloga za optimizam :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491927#p491927:tqor86j0 je napisao(la):
JoeBG » Pon Nov 13, 2017 1:49 pm[/url]":tqor86j0]Sinoc sam prosao kroz Ljig. Koliko sam video kruzni tok je skoro zavrsen. Ako se dobro secam, u Preljini je kruzni tok bio zavrsen tek mesec dana pred otvaranje autoputa. Evo razloga za optimizam :mrgreen:
A onaj nadvoznjak sto ispod njega ide autoput? Radi li se tu nešto?
 
Vrh