Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Darko to je jako bezveze stav (najblaže što sam mogao da se izrazim), treba i te kako da te zanima kako se troše TVOJE pare, jer te gde god mogu deru na porezima, a ti porezi i služe za finansiranje ovako nečega. Kada neko višestruko napumpa cenu, i ti na kraju dobiješ 6 puta skuplji put, za tu razliku si izgubi neki drugi put, gomilu škola, nekoliko bolnica i slično. I te kako treba da te zanimaju njihove kombinacije i dogovori. To je pitanje političke svesti.
 
Vidim da ne razumes.
Mi njima da budemo zahvalni???
Cemu taj podanicki mentalitet?
I rusima da budemo zahvalni sto su uzeli rafineriju i busotine i hotele i sl, jel da?
Kakva zahvalnost EARTH?
Pa ne rade oni to sto nas vole, covece.
Pa oni vise od nas forsiraju pricu o izgradnji kompletne trase ka CG i to u punom profilu.
Da izvines, zabole njih dal nama to treba ili ne, ako oni visestruko zaradjuju na tome.
Ne kroz koncesiju, pa da ih je briga.
Dali kredu, zaradili
Uposlili svoju operativu, zaradili
Uposlili jeftine podizvodjace, opet zaradili.

I nemam ja problem sto oni zarade, to je normalno.
Imam problem sto smo mi kao malo dete naivni.
Nema nista dzabe.
Ne rade nama kinezi ovo iz ljubavi, isto kao sto ameri nisu radili Albancima iz ljubavi.

Ajd sad o tome da niko nece?
Ko kaze?
Ako nece EBRD ili WB, to po tebi znaci da niko nece?
Hm, pa ajd da je i tako, postoje i komercijalni krediti, zar ne?
Mozda je skuplje, ali nacin postoji. A, mozda je skuplje, jer kad nam za nekoliko godina yuan znacojno poskupi, cesacemo se gde nas ne svrbi. Pazi sta ti "cika laki" kaze ;) :D

I da polako zavrsavamo (obojica) sa ofom.
Ko god ovde posluje (a poslovnje je i izgradnja, ali i plasiranje viska novca - kreditiranje), radi to iz svog interesa.
Ok. Mi smo pristali na to pod odredjenim uslovima. Ti uslovi izmedju ostalog ukljucuju i rokove zavrsetka izgradnje.
Kinezi do sada NE POSTUJU te rokove.
Dal se ljutim?
Malo. ;)
Nista vise, ali ni nista manje nego na Austrijance, Grke, Nemce, Slovence...

A zanima me i dal ce oni imati prijateljskog razumevanja za nas ako nekad budemo u problemu za vracanje kredita...
Verovatno ce nam prijateljski dati kredit za refinansiranje pod povoljnijim uslovima? ;)
Sto me podseti... nisi mi odgovori, dal nam ti prijatelji sa istoka oprostise neki dolar duga? ;)

Nema prijateljstva, nema ljubavi i nema 'razumevanja' u medjunarodnim odnosima i biznisu.
To je poenta. :)

P.S.
Poklon je 200 buseva sto poklonise japanci bez uslovljavanja, te tramvaji iz svice. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
O kakvom stampanju para pricate. Da li ste svesni da mi nemamo nista svoje , ni narodnu banku , niti nezavisnost po bilo kom pitanju. Mi smo kolonija. Zapamtite to ako vec ne znate. Na prvi pomen stampanja novca u te svrhe bi nam istog dana zavrnuli siju isti ti zapadnjaci koji su izvukli iz ove zemlje preko 70 milijardi ovih godina. Da li ste svesni da je nama referentna kamatna stopa 4,5%. Da li razumete da smo kolonija ???!!! I da u toj koloniji nijedan politicar ne radi za svoju drzavu i zemlju vec samo za svoj dzep. Pa ljudi kapitalisti su nas naterali posle rata da uvozimo luk i krompir i sve zivo sto postoji , razbili nam sveukupnu proizvodnju, ocerupali zemlju i vi verujete da ce oni da puste da neko stampa lovu i razvija i podize zemlju na emisiji nekreditnog novca i po idejama Stojana Nenadovica . Ma to je neozbiljno. Mi smo klinicki mrtva zemlja. Bankrotirali smo odavno.
 
Lepo sam napisao da se nadam da postoji neko kome je to posao da radi i sve kontrolise.Sad da me ubijes ne znam kolliko je kostao dio Ljig Preljina ali znam svaki nadvoznjak kosinu propust sve na tom putu.Isto tako ne osporavam tvoju brigu o ceni i i pravu si.Ali sa tim delom price ne zelim da razbijm glavu jer jednostavno nisam kompetetan dovoljno da cenim koliko je i jeli neko ukrao nesto.
 
Mišljenje o ceni kredita, dal je skup ili ne, je subjektivno od čoveka do čoveka. Što bi rekli u mikroekonomiji - lična preferencija potrošača. Ne postoji zajednički stav o tome. Jer svi gledamo svoje interese iz svoje pozicije. Meni cena litra vode od 10.000 evra u pustinji može biti jeftina. Tako i ovde, neki ljudi bi zbog muka koje trpe na Ibarskoj bili spremni da plate i kredit sa većom kamatom, a neki kojima nije tako bitan je i mali procenat kamate skup i žaliće se na zaduživanje. Znači Lakiju koji recimo 99,9% vremena ne ide Ibarskom ova cena može biti neprihvatljiva, a onom što ide 3 puta nedeljno tamo-vamo, cena kredita je prihvatljiva, daj za koju god cenu samo da više ne idem Ibarskom.
Tema "Interes vs prijateljstvo". Ja ovo do sada nikada nisam komentarisao iako mi Laki imputira "prijateljstvo" :) Naravno da ima interesa u kineskom kreditu. Interes na engleskom znači kamata, tako da nema sumnje da ovde ima par procenata interesa ;) Ali da li ima i prijateljstva. U pustinji si Laki i još 10 ljudi sa tobom. Svi umirete od žeđi. Dolazi jedan na kamili i ima čašu vode. Svaki od vas 11 pruža ruke da baš njemu da tu čašu. On traži 100 dolara kao kamatu za tu čašu vode. Ali izabere baš tebe. A ne onih 10. Dal je to njegov gest prijateljstvo ako je baš tebe od vas puno izabrao, pa i pored toga što ima interes da mu kad se vratiš kući platiš 100 dolara za običnu čašu vode? Slično je i sa kineskim kreditom, ceo svet želi kineski kapital. Jedna Kina, a xy tražioca njihovog kapitala. Pa ako baš našu zemlju izabere, i zaradi na interesu, ja ipak to smatram nekim gestom naklonosti prema nama ili prijateljstva. Zamisli ako bi kineske fabrike izabrale Srbiju za proizvodnju u Evropi, za izvoz u Evropu? Šta bi mi smetalo da oni zarade i rade u svom interesu, ako bi nam rešili problem nezaposlenosti i dovođenja proizvodnje nove tehnologije. Ili ako bi uzeli barsku luku i izgradili logističke centre po Srbiji duž ovog autoputa za distribuciju njihove izvozne robe dalje ka Evropi u okviru projekta "Jedan pojas-jedan put". Oni izvoze robu, a ne ljude ko Arapi, pa mi ne smetaju jer ne žele da se šire i kolonizuju, bar nisu do sad ako gledamo istorisjki. Po meni postoje velike šanse da sa njihovim interesom i našim dobrim odnosima imamo zajedničku korist. Ako se nešto promeni, ok i ja ću promeniti stav ali za sad - ovo mi deluje korisno za nas.
 
Uzivas da ofujus.
Laki zeli autoput, mozda i vise od tebe.
Da, meni je taj put bitan. Ok, i tebi je. I dosta nas se raduje sto se gradi.
Khmmm, al nesto ne vidim spremnost da platimo skuplju putarinu zato sto NAS NIJE BRIGA KOLIKO KOSTA!

Sto se tice, NAS IZABRALI...
Dal se salis? ;)
Mislim, reci mi da nisi ozbiljan. :D

Prvo , imas niz drzava po africi koje su u neokolonijalnom polozaju zahbaljujuci upravo kinezima i njihovim investiranjima i kreditima.
Drugo, potrazi malo ulaganja kineza po svetu, pa uporedi koliko smo mizeran deo mi od toga.

I najbitnije.
Ne smeta ni meni da oni zarade. Al i da imaju odgovornost.
Dakle, ja na njih gledam kao na sve druge investitore. Ne oslobadjam ih odgovornosti!
Ne kazem, e oni su super a "krivi su podizvodjaci". Ne amnestiram ih od odgovornosti, sto ti cinis, jer "oni su prijatelji". A ja ti uporno ponavljam da u biznisu nema prijateljstva.

Da ti pojasnim.
Jer ja kada kupim gradjevinsku masinu od tebe, npr. ICB, pa dodje do kvara jer je njima dobavljac isporucio felericnu pumpu, ili gidro ulje, idem li ja do tog dobavljaca, ili smatram da je odgovornost do proizvodjaca i distributera/zastupnika???

I niti ces ti kao prodavac meni kao prijatelju dati po nabavnoj ceni, niti cu ja tebi kao prijatelju oprostiti neispravnost u garantnom roku, zar ne ;)

P.S.
I dalje mi ne odgovaras koliko su nam duga otpisali Kinezi, kao "prijatelji" ? ;) :D


Edit:
I da, alternativa kineskoj luci Pirej nece sigurno biti Bar, vec neka od severnijih, vecih, i perspektivnijih luka na Jadranu. Tek da znas. :)
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Naravno da Kinezi nisu jedina opcija za dobijanje kredita.

Kredite nije toliko tesko dobiti bas zbog tog "interesa". Kredite odobrava vise desetina država, tu su i medjunarodne finansijske organizacije ali i velike kompanije i banke, pošto krediti mogu da budu i komercijalni a ne samo državni.

Iz ovog ili onog razloga mi smo se odlučili za Kineze za ovu deonicu, za neke druge deonice ovog ili autoputa na koridoru X su to bili Azeri, ranije Grci , pa medjunarodne organizacije.

Po nekim drugim projektima uzimamo kredite od Rusija, UAE i ko zna od koga sve ne.

Da smo se obratili Rusima i ponudili im da oni ucestvuju u izgradnji prihvatili bi, isto tako i USA i Francuzi, to je čisti biznis.

Krediti osim toga nisu jedini izvor finansiranja države, npr. finasiramo se i putem obveznica.

Stav da su samo Kinezi bili voljni da nam odobre kredit je dakle potpuno neosnovan i svakodnevna praksa zaduzivanja ga jako lako demantuje pa zaista ne razumijem da se o tome uopšte i piše.
 
Jeste da bi mogli da se zadužimo gde hoćete ali glavno pitanje je visina kamate. To pravi razliku.

Sad se i Erdogan nudi da radi autoput za Sarajevo ali kamata je mislim 6,5%.
Recimo ova deonica Požega Boljare je preskupa i ne verujem da je baš bilo ko spreman da učestvuje a da nama odgovara kamata. Za ovakve projekte je ipak malo teže naći kreditora.
 
@geovuk
A valute?
Sta cemo kada u narednih 10-20 godina depresiran yuan krene ka realnijoj vrednosti?
Ne zaboravite da cak i kineske komoanije polako iseljavaju deo svoje proizvodnje iz kine, u neke jos jeftinije zemlje.
Neka vrednost Yuana poraste 5-7% to je ekvivalnentno 5-7% vise novca koje trebamo da iskesiramo za glavnicu i kamatu.
Posto nista ne (ili gotovo nista) ne izvozimo u kinu, niti za yuane, nama ce dug po osnovu takvog kredita biti toliko veci, a prihodi (uglavnom u Evrima) isti.
Nije sve crno belo.
I ok, odosmo predaleko. Nisam ja nista vise za ili protiv kineza u odnosu na ostale.
Ali upravo zato ne vidim razlog da ih bez ikakvog osnova 'amnestiramo' odgovornosti samo zato sto su 'dobri ljudi' koji eto zaradjuju na svom novcu 'bas kod nas' ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mi se za sad zadužujemo u dolarima i evrima. Samo je mislim jedan kredit u juanima za obilaznicu oko Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492311#p492311:11471bst je napisao(la):
geovuk » 14 Nov 2017 05:21 pm[/url]":11471bst]Jeste da bi mogli da se zadužimo gde hoćete ali glavno pitanje je visina kamate. To pravi razliku.

Sad se i Erdogan nudi da radi autoput za Sarajevo ali kamata je mislim 6,5%.
Recimo ova deonica Požega Boljare je preskupa i ne verujem da je baš bilo ko spreman da učestvuje a da nama odgovara kamata. Za ovakve projekte je ipak malo teže naći kreditora.

Kakve veze ima deonica i njena cena ? Mi pozajmimo novac i treba da ga vratimo.

Deonica i njena cjena imaju uticaja u slucaju da se daje koncesija za izgradnju.
 
Драги ентузијасти нових аутопутева по Србији.
Нема потребе да се свађамо јер то никоме не користи.
 
Квалитет особља моје/наше/ваше Србије није дорастао изградњи аутопутева, нити иједној већој инвестицији.
1. Људи који су на тим положајима су постављени не по знању него по партији и немају искуства са уговарањем великих инвестиција.
2. Наши пројектанти нису пројектовали аутопутеве неколико деценија. Једна генерација је отишла, она која је наследила нема практичног искуства.
3. Кинези, Арапи, Амери имају дугу традицију уговарања, извођења и добру сарадњу са својим банкама. Чак је и Азвирт изградио много аутопутева пре него је дошао у Србију.
4. Колико видимо, наши представници из министарстава, наши извођачи, испоручиоци нису успели да направе поштен однос међу собом, имам осећај да се само гледа ко ће кога.
Закључак, хајде да видимо шта ми можемо као неки ентузијасти да предложимо, на шта да укажемо, уместо да се надмудрујемо око нечега где немамо све информације.
 
Мој констурктивни приступ. Позитивна кинеска искуства
Опште је познато (барем на моја два последња градилишта) да Кинези користе бесплатну радну снагу, осуђенике. Ако је веровати "мојим" Кинезима, они за физичке раднике користе осуђенике који су осуђени за лакша кривична дела, на годину, две. Таман мало дуже него траје Лот или пројект.

Инвеститор је безбедан, мада он то касно сазна. Извођач је безбедан, јер не очекује да ће неко побећи, јер нема разлога да много рискира за готово никакву добит. Са друге стране, радници су стимулисани, јер им казна завршава са савршетком Лота или пројекта. И шта је за осуђенике добар стимуланс, по причи "мојих" Кинеза, брзо им пролази време, безбедни су и према њима се инжењери и предрадници односе као према сваком раднику. Свако непоштовање дисциплине се кажњава повратком у затвор и продужењем казне.

Зато НЕ ВЕРУЈЕМ ДА КИНЕЗИ МОГУ САМОИНИЦИЈАТИВНО ДА КАСНЕ
 
Boze Gringo, to je stvarno...stvsrno ne znam, mozda im je bolje nego u zatvoru, ali, nekako to nije u cilju disciplinovsnja i rehabilitacije, nego eksploatacije .... Elem, svi su donekle u pravu, dobili su posao zbog nekog dogovora koji odgovara obema stranama. E sad nas je problem sto mi nismo sigurni koliko je "nasa strana" zainteresovana d radi u našem interesu, a ne samo u svom.
Slazem se sa stavom da je neobično da "precizni i tacni kinezi" ovako neozbiljno shvataju svoj posao i ovoliko kasne. Neko je odobrio ovoliko razvlačenje radova. Bice nama sve ovo jasno jednog dana, i zasto je bila ona njena kontrola (ministarka), zašto je posle nsglasavano da je prijateljstvo sa kinezima čelično, zasto sad Mrkonjić "upada", zasto bas sad, gde su izbori u svemu tome.... Bice nam nekad jasno
 
Изгледа сурово, али није експлоатација. Раде, барем код мене, нормално радно време, уредни су, имају нормалне оброке, живе заједно са онима који нису осуђени, упознао сам и једног рачуновођу, ради на изради ситуација, вероватно осим џепарца не добијају плату, али мислим да је у реду на тај начин вратити дуг држави. Нормално, не питам детаље, не интересује ме, за мене су они као и сви други радници, попијемо кафу на градилишту, помажемо се, довијамо се, око посла се сукобљавамо, али ствари иду напред.
 
Sigurna sam da im je svugde bolje nego u zatvoru, ali zao mi sto su tu "povlasticu" dobili samo oni koji su sposobni da rade ove poslove ili kako vec da se izrazim, a neki drugi (ili npr zene) nemaju tu mogucnost, jedino ako imaju čitav program pa sve preusmeravaju na različite stvari. Zao mi je "odoh daleko" (žensko sam odmah teoretisem :) iskreno ima i gorih država od nase hshahahhaha
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492316#p492316:2d1juvxr je napisao(la):
marat » Uto Nov 14, 2017 5:41 pm[/url]":2d1juvxr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492311#p492311:2d1juvxr je napisao(la):
geovuk » 14 Nov 2017 05:21 pm[/url]":2d1juvxr]Jeste da bi mogli da se zadužimo gde hoćete ali glavno pitanje je visina kamate. To pravi razliku.

Sad se i Erdogan nudi da radi autoput za Sarajevo ali kamata je mislim 6,5%.
Recimo ova deonica Požega Boljare je preskupa i ne verujem da je baš bilo ko spreman da učestvuje a da nama odgovara kamata. Za ovakve projekte je ipak malo teže naći kreditora.


Kakve veze ima deonica i njena cena ? Mi pozajmimo novac i treba da ga vratimo.

Deonica i njena cjena imaju uticaja u slucaju da se daje koncesija za izgradnju.

Pa ima jer za vece projekte je teze naci kreditore., duzi je rok otplate i samim tim veci rizik i pi kreditora i duznika.
 
Pre 5-10 godina je bila priča od strane tadašnje vlasti da Zapadne banke koje kreditiriaju Koridor 10, prosto ne žele da kreditiraju ovaj autoput, ne nalaze to isplativo ili šta već. Kad sam gore pisao, računao sam pogrešno da se svi toga sećaju ali verovatno su mnogi zaboravili. U suštini mi decenijama nismo mogli da nađemo kreditora za ovaj autoput, pa ne znam odakle informacija da smo ovde imali mogućnost da biramo kreditore? Ako tvrdite, dajte neki link, vest bilo šta na koji se pozivate. A ako imate samo jednu mogućnost, samo jednog potencijalnog kreditora, onda nemate izbora, sem da on finansira i gradite autoput ili da ne finansira i ne gradite. Tada uopšte ne postoji termin "skupo", jer bez drugih ponuđača, prosto nemate sa čime da uporedite cenu, da bi utvrdili da je skupa.
 
Па ко би нашима дао кредит? Како може бити исплатив аутопут за било ког кредитора, ако наручилац посла (наша министарства) незна ни када ће почети, ни када ће завршити инвестиција, ни колико ће коштати у уобичајених +/- 5%, (contingency 10%)? Да ли су наши преговарачи озбиљни? Нису, ако иду на преговоре, а у старту немају релевантан и комплетан пројекат (сигнализација, околни путеви, заштита од буке, осветљење, информациони системи...и све оно што наши крију за накнадне и непредвиђене радове, експропријација није ни почела, немају за експропријацију реалне калкулације, тендерска процедура се мења са сваким тендером, технички услови набавке и изградње недовољно дефинисани, сталне промене прописа, ниске плате кључног особља... Немојте ми рећи да је нормално да Надзор на аутопуту може да ради стручњак без бар нето 5000 усд или 50% од светске цене и да ће због његове ниске цене, пројекат бити заштићен од коруптивитиса.

Еартхмовинг (много је смешно на ћирилици, али ништа против тебе), замисли да си у кожи запосленог код кредитора. И да ти дође на састанак и одузима време, тако неки неозбиљни клијент. Колико секунди би ти требало да га истераш напоље, да не замишљам да си силеџија па да га гађаш било чим што нађеш на столу + шутираш до лифта, барем?
 
Ајд кад сам у елементу. Новац је од прошле светске кризе изузетно јефтин. Углавном је за веће инвестиције камата око Еурибора. Разлог је прилив који банкари и велике компаније имају и који морају у нешто да уложе. Тако су на пример значајни финансијери, мале земље, а значајни извозници нафте, као што су Азербејџан, Норвешка, Казахстан, сви Арапи. Они имају огромне суфиците, константан прилив долара које негде треба да уложе, иначе ће морати да плате држање својих средстава, а и временом новац мање вреди.
Сви они бога моле да им дође разуман клијент, који ће им упослити њихов новац и где ће зарадити барем више него што је инфлација. Зато су чисти рачуни и рокови од разуманог клијента императив. Ако тога нема, онда се паре прослеђују агенцијама које са једне стране гарантују све оно што клијент не гарантује, за много вишу цену. Зато је (мада ми је просто невероватан износ камате од турског кредита) цена новца неспособним и неозбиљним далеко виши.
 
hehe, nadam se da sam ja tolerantan prema onima koji ne znaju, ja samo nemam živaca prema onima koji znaju ali manipulišu, lažu i to...
Ako se potpiše za 10tak dana i ovaj deo za Požegu, to će biti ukupno oko miliajrdu dolara kineskog kredita za ovaj autoput (Surčin-Obrenovac, Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig, Čačak-Požega). Znači prvo pitanje je ko uopšte ima milijardu dolara slobodnih da nam pozajmi? Mislim ako nema, onda nema ni razgovora o daljim detaljima. Dakle ovde ne pričamo o par stotina miliona dolara kredita nego oko MILIJARDUI-DVE DOLARA i ko ima da baš NAMA pozajmi tolke pare.
Po meni tolke pare danas imaju samo industrijalizovane zemlje izvoznice (poput Kine, Nemačke, Japana, Južne Koreje, Amerike...) i zemlje izvoznice enerentata (Saudijci, Rusi, Emirati, i u manjoj meri Azeri, Norveška i još neke zemlje). Dakle jasno je da su to zemlje koje imaju suficit, tj viškove novca za davanje kredita jer prodaju svoju robu zemljama koje onda imaju deficit, i bogatstvo se sliva ka ovim zemljama. E ali nemaju sve ove zemlje trenutno sve svoje pare na raspolaganju da bi nama mogle dati toliki kredit. Ja verujem da trenutno recimo Japanci, Južnokoreanci, Nemci, pa čak i Saudijci plaćaju veliki reket Amerikancima da bi američka kabalska mafija ne bi bankrotirala. Znači sve ove zemlje koje su njihovi sateliti iako formalno imaju velike pare u suficitu, zapravo nemaju te pare raspoložive da bi nama ili drugima pozajmile, nego te pare idu na drugo mesto. Azeri i Norvežani nemaju milijardu-dve dolara da nam pozajme, oni bi možda mogli koju stotinu miliona dolara. Što se tiče Amerike ona ima velike finansijske deficite, ali kabalisti/rotšildovci odande još uvek preko Svetske banke i sličnih povezanih svojih institucija finansiraju neke projekte, poput dela Koridora 10 kod nas. Takođe oni su sad zauzeti jer američka vojska čiji Tramp samo izvršitelj (po meni su izbori u SAD prošle godine zapravo bile vojni puč gde je vojska preduzla vlast) tajno ratuje protiv njih i čisti ih u samoj Americi (po meni vojska ih razotkriva i njihovu hoboticu, ovo poput Holivuda, pizageta i Podeste (pedofilija) to dalje vodi ka Klintonovoij i vrhu itd itd, to je u stvari rat američke vojske protiv kabalista/rotšildovaca u samim SAD) Ali kao što rekoše oni nisu zainteresovani da finansiraju ovaj autoput, pre će finansirati onaj ka Turskoj ili ka Kosovu, tj. ono što geopolitički odgovara njihovim interesima. Dakle od navedenih, ostaju još Rusija i Kina koje imaju te pare i koje su nezavistne od tih , da ih nazovem kabalista, pa im ne plaćaju reket. Međutim Rusija zadnjih par godina ulaže ogromne pare u naoružanje, tako da ni oni nemaju prevelike slobodne količine novca da bi finansirali projekat od milijardu ili više dolara. Dakle, ostaje samo Kina koja ima ogromna sredstva, godišnji suficiti u trgovini sa svetom joj se mere stotinama milijardama evra. I zaista, ona je i pokrenula projekat "Jedan put-Jedan pojas" gde su ponudili mnogim zemljama Azije, Istočne Evrope i Afrike da te viškove u visini od stotina milijardi dolara investiraju u infrastrukturu (autoputeve, brze pruge) i indistrijske zone u tim zemljama. Dakle, usled trenutne svetske situacije, ovo je moj pogled da zapravo trenutno Kina jedina ima novac za tako velike projekte od milijardu-dve dolara (ako bi gledali i deo Požega-CG granica), druge zemlje i ako imaju suficite oni im odlaze na druge stvari koje sam gore opisao ili nemaju pare za ovolike projekte. Bar ja tako vidim trenutnu situaciju oko kreditiranja velikih projekata poput ovog.
 
Oh, tvoja tolerancija je opste poznata. Odlicni se ogleda u ignorisanju cinjenica, kao i ignorisanje sagovornikovih pitanja kada ti odgovori ne odgovaraju.
No dobro, ljubav je slepa, pa i ja razumem tvoju opcinjenost kinezima. ;)
Gringo":134n4wu7 je napisao(la):
Квалитет особља моје/наше/ваше Србије није дорастао изградњи аутопутева, нити иједној већој инвестицији.
1. Људи који су на тим положајима су постављени не по знању него по партији и немају искуства са уговарањем великих инвестиција.
2. Наши пројектанти нису пројектовали аутопутеве неколико деценија. Једна генерација је отишла, она која је наследила нема практичног искуства.
3. Кинези, Арапи, Амери имају дугу традицију уговарања, извођења и добру сарадњу са својим банкама. Чак је и Азвирт изградио много аутопутева пре него је дошао у Србију.
4. Колико видимо, наши представници из министарстава, наши извођачи, испоручиоци нису успели да направе поштен однос међу собом, имам осећај да се само гледа ко ће кога.
Закључак, хајде да видимо шта ми можемо као неки ентузијасти да предложимо, на шта да укажемо, уместо да се надмудрујемо око нечега где немамо све информације.
Gringo, to sto pises je ok.
Zaista, period od 20 godina jeste ostavio negativan trag u nasoj gradjevinskoj operativi.

No, treba li se pomiriti sa tim?
Ne, i nije se ni pomirilo. Zato su izmedju ostalog na nekim deonicama radili iskljucivo nasi, ali i na gotovo svim deonicama su podizvodjaci nase firme.
Tunele na zavrsenoj deonici A2 od ljiga do preljine su probile nase firme, na primer.
Dakle, znanje je obnovljeno.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Koje pitanje sam igonorisao ? :?
Što se tiče "opčinjenosti" (nije jasno zašto baš ta reč al ajde nek bude po tvom), da, što više izgrade autoputeva po Srbiji, što više mostova poput Pupinogo izgrade, što dužu Bg obilaznicu izgrade (trenutno su pregovori sa njima i za nastavak, sektor C od Bubanj potoka do Pančeva), što više otvore fabrika (bio sam par puta u Hestilu-smederevskoj železari od kad su preuzeli), što više podržavaju teritorijalno Srbiju (ne priznaju Kosovo) i što više razviju tehnologiju električnih vozila u samoj Kini, da ne bacamo više milijrde evra godišnje za uvoz nafte... da, ja im se više divim, u pravu si. Zbog toga što je to dobro i za mene, moj narod i moju zemlju. Zar ti ne, zar ovo nisu dobre stvari za sve nas?
 
Нажалост, ниси у праву. Иако је цена нафте на минимуму, цена новца на минимуму, сада се праве енормно скупи пројекти, тако да милијарда није ништа. Азери могу да дају те паре одмах. Уосталом, види њихово улагање од 20 милијарди у Турску. "It’s planned to invest $20 billion in the projects in Turkey alone."
Линк је овде: http://en.apa.az/azerbaijan_energy_and_ ... llars.html

Жалосно је да у Србији не постоји административна инфраструктура да изгура пројекат од 100 милиона у року, а камоли пар милијарди. А НАЈЖАЛОСНИЈЕ ЈЕ ШТО СЕ НЕЋЕ ИСКОРИСТИТИ ИСТОРИЈСКА ШАНСА, ДА СЕ ИЗГРАДЕ ДОБРИ ПУТЕВИ И АУТОПУТЕВИ У СРБИЈИ, КАДА СУ ЦЕНЕ НОВЦА, НАФТЕ И РАДНЕ СНАГЕ НА МИНИМУМУ!
 
Vrh