Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489101#p489101:mdf6adsg je napisao(la):
beowl » 03 Nov 2017 12:42 pm[/url]":mdf6adsg].. Ako je jedini način da se to desi izbijanje firme iz državnog vlasništva ...
ANT se daje na koncesiju, iznajmljivanje pod odredjenim uslovima, a
Država ne prodaje svoje akcije, pa tako i dalje ostaje 'vlasnik firme'.

".. kod koncesije akcionari zadržavaju prava koja imaju i sada, samo
umesto profita raspodeljuju zakupninu...." http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?ne ... rodroma%3F
 
да, али све текуће послове, а међу њима и запошљавање и отупштање запослених, обавља концесионар. теоретски гледано, концесионар ако хоће, може и да укине службу земаљског опслуживања авиона, и додели трећим лицима да се баве тим послом. исто тако, може да отпусти и 90% запослених, и задржи само оне који су му потребни за најосновније послове. а може и да отпусти све, и поново запосли нова лица. а може и да запосли све који су преко ОЗ, уговора о ПП, на одређено и сл.
 
Konsesionar će naravno imati 'široka ovlašćenja', kada plati jednokratni i godišnji zakup ANT.

Potpisan sporazum o saradnji beogradskog i crnogorskih aerodroma

Aerodrom Nikola Tesla Beograd i Aerodromi Crne Gore potpisali su danas sporazum o poslovno-tehničkoj
saradnji između dve kompanije, kojim je predviđena razmena iskustva, edukacije, kao i stručna podrška i
konsultacije u vezi sa bezbednošću, saopštio je beogradski aerodrom......
https://www.ekapija.com/news/1929354/po ... -aerodroma
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489102#p489102:3sqdwnb2 je napisao(la):
GOJE » 03 Nov 2017 12:49 pm[/url]":3sqdwnb2]Čekaj, a koncesionar će iz čistog milosrđa dati ljudima veću platu i bolje uslove? Vlasnici kapitala inače su poznati po tome što ne uzimaju ljude na lizing? Što im je interes zaposlenih ispred vlastitih profitnih interesa? To što neko ima loše uslove rada u javnom preduzeću, oslikava stanje u državi i na tržištu rada, a ne znači da će sutra kod strožijeg poslodavca imati bolje uslove.

Ja razumem želju za promenama, ali ovo je čist utopizam.

Neće im dati veću platu i bolje uslove iz čistog milosrđa već zbog toga što će koncesionaru trebati ljudi koji umeju da rade svoj posao na aerodromu i neće mu biti u interesu da ti ljudi masovno napuste aerodrom i odu negde gde će makar imati normalan ugovor o radu. One koji ne umeju ništa korisno da urade će jednostavno da škartiraju u sklopu ugovora o koncesiji, njihovo zbrinjavanje će po tradiciji preuzeti država i to je to. Svaki vlasnik kapitala, ako ima pola grama mozga (čitaj: nije srpski domaćin iz prvobitne akumulacije i tzv. "tranzicije"), znaće da mu se mnogo više isplati da kroz regularne ugovore i koliko-toliko solidna primanja sačuva ljude koji su dobri u svom poslu. U zemlji gde su i solidne plate mizerne za zapadne standarde, to je daleko manji trošak nego da svako malo moraš da menjaš čitave garniture korisnih i upotrebljivih radnika koji su otišli zbog polurobovskih uslova rada. Ne kažem da će krenuti sveopšti preporod (na poslovima poput utovarivača prtljaga će se verovatno doveka muljati sa lizingom i sličnim receptima) ali će drugačiji mentalitet u upravljanju sigurno doneti dosta toga pozitivnog za ljude koji tamo stvarno nešto rade. To je bio slučaj u bezmalo svim ulascima ozbiljnih stranih kompanija na srpsko tržište pa ne vidim zašto bi bilo drugačije ako ozbiljan koncesionar uđe u aerodrom.

Uzgred, naivno je misliti da je budući koncesionar ovčica koja neće znati za ovih novih 340 radnika na platnom spisku aerodroma. Pre nego što bilo šta bude potpisao, koncesionar će znati u najsitnije detalje šta ga čeka na BEG i sa vladom će u najsitnije detalje dogovoriti šta od svega toga sme da škartira i o čijem trošku. Ako neko u toj priči neće biti svestan šta ga čeka (ili može da ga čeka) iza ćoška, to je vlada a ne koncesionar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491585#p491585:3fx8zvlt je napisao(la):
Вожд » 12 Nov 2017 10:36 am[/url]":3fx8zvlt]
Od Tesle do Jašarija: "Balkanci aerodromima ljute komšije"

London -- Britanski nedeljnik "Ekonomist" u jednom članku bavio se fenomenom novih imena aerodroma na Balkanu.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1324419

Reciklaža na The Economist-ov način

Prvi tekst o aerodromima na Balkanu je tačno od pre 7 godina tj iz 2010.,
https://www.economist.com/blogs/eastern ... n_airports

, a sad su ga dopunili sa "novim" eM-Zi-Li-Zi Frendžo Taddžmen-om,
https://www.economist.com/news/europe/2 ... neighbours

zaboraviše jedino Niš i Cara Konstantina! :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491621#p491621:3v6tjybr je napisao(la):
Urke » 12 Nov 2017, 13:00[/url]":3v6tjybr]

zaboraviše jedino Niš i Cara Konstantina! :D
I ja sam čuo da se rimski prokonzul i tribuni ljute. :kafa:
 
Radi li se sta na aerodromu kad ce kobtrola da krene sa novim tornjem
 
radi postavili su NG rasvetu :D juče sam bio al samo do terminala ne i na airside, sablasno prazan sprat gde su odlasci, mada je talas letova air serbie bio prošao i nije bilo njenih letova više te večeri.
 
Da li se zna sta je tacno predmet koncesije za 10ak dana tj 23.11.2017god:

a) 83.14% akcija Republike Srbije tj vecinsko vlasnistvo nad Aerodromom Nikola Tesla

b) celokupna firma tj pravno lice Aerodrom Nikola Tesla ( kako u tom slucaju da predmet koncesije bude skoro 16% akcija malih akcionara?!)

c) samo imovina pravnog lica Aerodrom Nikola Tesla ( kako u tom slucaju naknadu tj "obestecenje" dobijaju mali akcionari?)

Ovo je vrlo interesentno i bitno pitanje jer je AERO zadnjih godina isplacivao znacajne dividende od skoro ~2mlrd dinara godisnje , a cini mi se i da je redak slucaj u regionu da u koncesiju ide Akcionarsko drustvo sa preko 2.1 miliona akcionara koji drze 13.86% preostalih akcija( dodushe manje od 100.000 akcionara posduje vise od 1 akcije AERP koju poseduje vise od 2mil gradjana po zakonu o besplatnim akcijama).

Zna li neko konkretnije i detaljnije nesto o ovome?
 
https://tangosix.rs/2017/13/11/neto-dob ... de-dinara/

Neto dobit beogradskog aerodroma u prva tri kvartala ove godine iznosi 2,7 milijarde dinara i veća je 14% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je bruto dobit u odnosu na identičan period 2016. godine veća 13%, saopšteno je sa „Tesle“.

Kako navode, poslovna dobit nakon tri kvartala veća je 15%, ukupni prihodi veći 9%, a poslovni prihodi 11% veći u odnosu na isti period prošle godine.

Kada je reč o trećem kvartalu, neto dobit veća je 33%, dok je bruto dobit 30% veća nego u trećem kvartalu prošle godine. U istom periodu, poslovna dobit veća je 16%, dok su ukupni i poslovni prihodi veći 11%, kažu sa beogradskog aerodroma.


Ukupna ulaganja u opremu i investicije oko dve milijarde dinara / Foto: Aerodrom Nikola Tesla
U prva tri kvartala 2017. godine, ukupna ulaganja u opremu i investicije u cilju poboljšanja komfora i kvaliteta usluge iznose oko 2 milijarde dinara, objašnjavaju sa „Tesle i dodaju:

– Među najvažnijim investicijama koje su realizovane u prva tri kvartala su: uređenje centralnog hola i adaptacija prostora za registraciju putnika Terminala 1, nabavka sistema za automatsko navođenje vazduhoplova, poslovno-informacionog sistema, opreme za samostalnu prijavu putnika i prtljaga, 2 trakasta transportera – elevatora.

Tu je takođe i nabavka elektro traktora, kargo utovarivača nosivosti 20t i kargo utovarivača nosivosti 7t, putničkih kombi vozila, teretnih dostavnih vozila, putničkih vozila, traktora za guranje i vuču širokotrupnih vazduhoplova, samohodnog vozila robota za eksplozivne naprave, nabavka i instalacija transportnog sistema prtljaga, sistema za upravljanje pametnom zgradom, kao i sistema za otkrivanje i ometanje dronova i mnoge druge opreme. –

Takvi rezultati ostvareni su najviše zahvaljujući povećanju broja putnika u tri kvartala od 9%, povećanju prometa robe i pošte od 38%, ali i racionalizaciji poslovanja, uz očekivanja da će do kraja godine „Tesla“ ugostiti više od 5,3 miliona putnika, kažu sa beogradskog aerodroma.
 
http://rs.n1info.com/a342421/Biznis/Vuc ... odine.html

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je izjavio da se dogodine očekuju veliki prihodi po osnovu privatizacija, a najviše od koncesije za Aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu.
„Ranije procene su bile da će od jednokratne koncesione naknade prihod biti od 200 do 250 miliona evra, ali sada kažem da će biti više nego duplo više od toga“, rekao je Vučić novinarima u Arandjelovcu.
 
Da li je moguce da ce neko platiti 400-500mil eur jednokratno nadoknadu za BG Aero koncesiju od 25godina, to mu ispadne 16-20mil eur godisnje, a BG AERO pravi nesto ispod 30mil eur godisnje profita.

Jel moguce da vide veliki potencijal rasta profita u narednih 25god, pa da im se isplati da toliko jednokratno plate koncesiju?
 
Da li verujes lazovu koji slaze pre nego sto zine?? A tek o brojevima je smesno raspravljati kad on prica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493127#p493127:u633wbt7 je napisao(la):
Pegasus » 16 Nov 2017 11:57 pm[/url]":u633wbt7]Da li je moguce da ce neko platiti 400-500mil eur jednokratno nadoknadu za BG Aero koncesiju od 25godina, to mu ispadne 16-20mil eur godisnje, a BG AERO pravi nesto ispod 30mil eur godisnje profita.

Jel moguce da vide veliki potencijal rasta profita u narednih 25god, pa da im se isplati da toliko jednokratno plate koncesiju?

Moguće je u određenim scenarijima.

Scenario 1: povećanje cena aerodromskih usluga (ovo će se gotovo izvesno dogoditi) i uvođenje dodatnih sadržaja za putnike moglo bi da uveća prihode. Paralelno sa tim išlo bi značajno rezanje troškova (višak zaposlenih, drastično smanjenje investicija iz sopstvenih sredstava, itd.) pa bi na kraju cele priče i profit mogao značajno da poraste.

Scenario 2: ubacivanje "sitnih" klauzula u ugovor, kao što je recimo garantovan prihod ili broj putnika/operacija. Pa ako se nešto desi Er Srbiji država je dužna da isplati koncesionaru sav prihod koji bi ovaj imao od Er Srbije tokom 25 godina. Ovakvu klauzulu ima koncesionar u Budimpešti i njemu je bankrot Maleva došao kao suva premija jer od države naplaćuje sve imaginarne prihode pokojnika dok u isto vreme ubira plodove povećanog interesovanja stranih prevoznika, na to dodaje bonus od lowcostera i eto lepog ekstraprof... ovaj, zarade.

Scenario 3: koncesionar će biti neko za koga je ulazak u BEG deo šireg geoekonomskog projekta pa se neće libiti da u tu svrhu pljune 500 miliona evra državi i pride u aerodrom i/ili neke prateće projekte uloži nešto što nije samo kozmetika. Ovde konkretno mislim na kineskog ponuđača.

Navedeni scenariji ne isključuju jedan drugog i moguće je da ćemo na kraju videti kombinaciju dva ili sva tri.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493127#p493127:691d0j4u je napisao(la):
Pegasus » 16 Nov 2017 11:57 pm[/url]":691d0j4u]Da li je moguce da ce neko platiti 400-500mil eur jednokratno nadoknadu za BG Aero koncesiju od 25godina, to mu ispadne 16-20mil eur godisnje, a BG AERO pravi nesto ispod 30mil eur godisnje profita.

Jel moguce da vide veliki potencijal rasta profita u narednih 25god, pa da im se isplati da toliko jednokratno plate koncesiju?

Odmah da priznam da mi matiš nije najača vrlina...

Ali zar nema smisla platiti 20mil ako ćeš da dobiješ 30mil?

Još ako budu uspeli da uštede veliki deo troškova kroz efikasnije poslovanje.

Ono što mene buni je zašto bi mi dali aerodrom na koncesiju kad očigledno ima potencijal da bude profitabilan za nas (tj. prvenstveno za zaposlene pa onda za budžet kroz isplatu dividendi većinskom vlasniku).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493161#p493161:2gradcp0 je napisao(la):
ink » 17 Nov 2017 08:15 am[/url]":2gradcp0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493127#p493127:2gradcp0 je napisao(la):
Pegasus » 16 Nov 2017 11:57 pm[/url]":2gradcp0]Da li je moguce da ce neko platiti 400-500mil eur jednokratno nadoknadu za BG Aero koncesiju od 25godina, to mu ispadne 16-20mil eur godisnje, a BG AERO pravi nesto ispod 30mil eur godisnje profita.

Jel moguce da vide veliki potencijal rasta profita u narednih 25god, pa da im se isplati da toliko jednokratno plate koncesiju?

Odmah da priznam da mi matiš nije najača vrlina...

Ali zar nema smisla platiti 20mil ako ćeš da dobiješ 30mil?

Još ako budu uspeli da uštede veliki deo troškova kroz efikasnije poslovanje.

Ono što mene buni je zašto bi mi dali aerodrom na koncesiju kad očigledno ima potencijal da bude profitabilan za nas (tj. prvenstveno za zaposlene pa onda za budžet kroz isplatu dividendi većinskom vlasniku).

Poenta je u tome da neko ODMAH treba da da novac a da na profit ceka (po gornjoj matematici) 13-16 godina.
 
Mislim da investiranje generalno tako funkcioniše. Uplatiš pare koje imaš i nadaš se (tj. radiš na time) da će da ti se vrati više.

Mislim da se ulaganje gde ti je profit više od 20% uglavnom smatra unosnim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493127#p493127:ve5tsr5k je napisao(la):
Pegasus » 16 Nov 2017 11:57 pm[/url]":ve5tsr5k]Da li je moguce da ce neko platiti 400-500mil eur jednokratno nadoknadu za BG Aero koncesiju od 25godina, to mu ispadne 16-20mil eur godisnje, a BG AERO pravi nesto ispod 30mil eur godisnje profita.

Jel moguce da vide veliki potencijal rasta profita u narednih 25god, pa da im se isplati da toliko jednokratno plate koncesiju?

Наравно да је велики потенцијал раста - профита. Читајте ривјуе, посебно транзитних путника са Тесле: ко ту мора да седи 5-6 сати може да се убије од досаде. То је наслеђе осамдесетих: кад су направили нови Терминал 2, десет година су путници у транзитној зони могли да гледају у плафон, све док се неко, отприлике у време Анте Марковића, није сетио да постави слот-машине. А закон великих бројева је неумољив: милион путника остави десет евра више - колико је то пара? То само српски партијски менаџери не могу да укапирају за пола века.

Зна се шта треба да се уради да би аеродром био комерцијално атрактивнији: да се догради још један ниво са фуд кортом и радњама (тај ниво би решио и проблем раздвајања одлазећих и долазећих путника; самим тим повећала би се и атрактивност локала на нивоу гејтова, јер путници не би седели заробљени у њима после КД контроле, већ би могли да циркају пиће све до уласка у авион - екстреман пример: нови терминал на Шереметјеву).

Не питајте ме зашто то није урађено, нити зашто АНТ штампа своје новине у Српском телеграфу, нити зашто се у Србији на одређен начин управља друштвеним богатством. Једноставно, управља се. Антрополошки песимизам не снажи ме у уверењу да ће се то променити за мог овоземаљског живота.

Даље, не мислите ваљда да ће Паркинг сервис наплаћивати паркирање кад концесионар преузме аеродром? Очекујте и да ће уговором концесионар добити право да развија грађевинско земљиште у зони АНТ - онда ће ту нићи офис парк, хотел, Мек Доналдс (у Скопљу имају Бургер кинг - можда дође и код нас) итд.

Очекујте и привлачење већег броја страних компанија.

А наравно, очекујте и да ће нам врло брзо бити представљен реалистичан план проширења, а не дефакто градња новог аеродрома наспрам постојећег. И да ће то проширење бити попут оног у Будимпешти, фокусирано на истресање последњег цента из путниковог џепа. Такви су данас сви европски аеродроми.

Ја, заправо, мислим да ће држава кроз неколико година, зарађивати више новца него сада, што од годишње концесионе накнаде, што од пореза. Али држава прво мара бар једном да победи своју природу и да с концесионаром не потпише штетан уговор...
Е, у то се већ не бих опкладио.
 
@ Ink , Nije jednokaratna naknada jedini trosak koncesionara, on mora da placa i godisnju naknadu. A takodje nije ni njegov ceo profti od Aerodroma , jer drzava ima 83% akcija, a preostalih 17% su mali akcionari koj su stekli besplatne akcije i oni koji su ih kupili na berzi.

Plus na sve to imas vremensku vrednost novca, tj inflaciju, pa ne moze biti isto danas i za 25god 500mil eur .
 
64d803df06452aa979abb86267f6b58b.jpg

5c0d0b9b046208b4d07711aa78fd21de.jpg

4a0e7cfe1e7d601361c2a2f4b90b86f6.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Neverovatno je da su ostavili ovaj poderan pod, a sve ostalo sredili.
 
Vrh