Šta je novo?

Zemunski kej

Stanje na keju je jedan od razloga zbog kojih sam se iselio iz Zemuna.

To je sada grad koji ja neprepoznajem od divlje gradnje na sve strane.

A, 'divlja' privatizacija je uništila sva značajna i kultna mesta u Zemunu.
 
Samo kompletan id*** može da postavi na početak uskog grla frižider za sladoled i tezgu sa kokicama. (izvinjavam se na sprženom nebu, neće se ponoviti takva početnička fotografska greška)

Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 4

Jedan od mojih omiljenih pogleda, da ne kažem vizura (nisu u pitanju trkačice, već CK i Avala i njihovi tornjevi)



Zanimljiv detalj na obaloutvrdi

Pogledajte prilog 2

I jedan od pogleda sa omiljenog mesta sa najboljim pogledom za opuštanje (Radecki)

Pogledajte prilog 1

ps: Obaloutvrda posle ne znam koliko godina ne pokazuje tragove sleganja, tj. nema ispucalog asfalta kao neke druge nove obaloutvrde.
 
Meni je draže da posmatram Dunav dok sedim u Širokoj stazi. Nekako mi odvraća pažnju od delova keja koga su okupirali do, čini mi se, poslednjeg pedlja.
 
Vide li ti i drugu stranu Siroke staze ono je Za Riplija a naspram nje nelegalna gradnja na Savskom keju je mala beba za Siroku stazu
A o tome ni slovce...
 
Kad smo vec kod Široke staze - prirodnog postojeceg produzetka Zemunskog keja sve do Kineskog mosta
evo i
vrlo lepog starijeg posta od pre 5 .g. koj ce zagolicati maštu novijih članova BBa
jer danas je to daleko ostvarljivije nego te davne 2012.godine....

:sesir:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=167698#p167698:1zyzbq42 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 12 Feb 2012 02:45[/url]":1zyzbq42]Ето, можда зато што сам железничар, и велики љубитељ свега што је на шинама, али ево шта ми је пало на памет. Направити трамвај на кеју :p

На тај начин:

-Пружа се алтернатива прилазу без аутомобила. Паркиралишта на спрат код Хотела Југославија, исто тако код Кинеског моста, а између трамвај.
-Добија се коридор независан од садашњег Земун Центар - Земун Горњи град, а који представља и еколошки проблем.
-Од Кинеског моста га можемо увући у Нову Галенику, или неко дрго насеље.
-Просечна брзина трамваја би била већа него аутобуса у Цара Душана.
-Оваква решења дају приобаљу посебан шмек


На брзака сам нашао изгуглао како то изгледа у Будимпешти:
budapest-christmas-tram3.jpg

tram3240.JPG


Ја мислим да на оном неизграђеном делу све до Кинеског моста, да се ту направи трамвај уз само брдо, а да се искористи висинска разлика, и са степеницама, које би долазиле из бочних улица, да се директно праве пасареле. Тиме би трамвајска траса била практично независна, евентуално по неки мали пешачки прелаз у зони стајалишта.

Од Галенике до центра Земуна би могло да се стигне за 8-9 минута и при најгорим условима саобраћаја. У супротном правцу би требало спојити са постојећом трамвајском мрежом, у близини центра Новог Београда, па поред Арене и Белвила према Блоку 45, као основа коридора, који сада покривају 73 и 610. Како се налази на ивици насеља, за саме становнике Земун Горњи град би мање значио, али би јако значио за оне пре и после истог.

Такође, такав трамвај би стимулисао отварање хотела, хостела, ресторана, уметничких колонија итд. са погледом на реку.

По приоритету, ово сматрам испод метро-а, али треба имати у виду да ће се исти споро градити, и да ће и после деценија изградње то бити кратка мрежа, која покрива најоптерећеније коридоре.
Трамвај и жуте траке остају као међурешење између мешовитог саобраћаја и метро-а, које свакако требамо имати и развијати. Прављењу оваквог трамваја се може приступити, рецимо, тек када крајња станица метро-а буде била негде у близини кеја, али са продужавањем кеја намерно можемо оставити простор, на почетку са травицом и жбуњем, где ћемо касније направити трамвај.

@Karlo
bi li sta dodao ili izmenio u ovom tvom citiranom postu danas 2017 ?
:sesir:
 
Ovih par solitera na ulazu u Zemun su na mestu na kojem ne pripadaju, kvare celu sliku i neuklapaju se na stari deo Zemuna, jednostavno ne nadovezuju se na tu Austrijsku matricu. Jedan od ociglednijih urbanistickih promasaja.
 
Ovde je čak i stara Zemunska električna centrala u sada zaštićenom starom jezgru Zemuna trebala da bude zamenjena novom i tada "savremenom" zgradom. To je ono kad neko pomisli da je umesto "zmija, pacova i đubreta" dovoljno izgraditi nešto novo i moderno, pa sve jednostavno mora biti u redu. Jer, ko se čiste savesti može buniti zbog TAKVE zamene? Ista ideologija kao kod Beograda na vodi. Novo i moderno su tobože vrednosti same za sebe, a još kad su naspram njih samo "pacovi", "đubre" ili stara industrijska četvrt Zemuna ... izgleda kao ne može da omane.

Na nesreću može da omane, i to naveliko, što vidimo i u Beogradu na vodi i u Zemunu. A šteta od takve zaslepljenosti još nije ni gotova. Tek nas umesto bivšeg "đubreta" i fabričkih hala čeka izgradnja "sportskog centra" naspram Lida (ustvari privatne kafane) na takođe otetom a ovde i privatizovanom delu Zemunskog keja, pa onda i nadgradnja(!) hotela Jugoslavija, ostalih zgrada na travnjaku uzvodno od njega, ali i u BNV-u, tik uz samu reku. Izgleda da postoji povezanost između urbanističke ideologije, stila i sadržaja. Deluje kao da su upravo ovi soliteri pripremili teren buduće neumerene komercijalne eksploatacije ovog poteza (koja nas tek čeka) time što su neposredno susedstvo starog jezgra Zemuna u vizuelnom smislu nasilno istrgli iz tog ambijenta i pripojili ga "Novom Delu Grada" u kome važe "Nova Kapitalistička Pravila" komercijalizacije prostora. Stil kao nepogrešivi vesnik ili znak nameravanog načina korišćenja.

Za razliku od pristojnog utiska koji ostavlja maketa gledana sama za sebe, izvan konteksta okoline, STVARNI pogled na iste te zgrade iz drugog ugla međutim izgleda ovako, otkrivajući pune razmere nasilja koje je ovde ustvari na delu:

file.php
 
Zemunskom setalistu nedostaje kvalitetna garaza. Onaj parking kod pijace i stare carine nije dovoljan.
 
Nekad je bila planirana podzemna garaža ispod parka kod okretnice autobusa.
 
Pričalo se o podzemnoj garaži ispod parka gde je okretnica 88-ice, ali je ta priča nestala i više ne spominje kod budućih planova za garaže.

Mislim da ima par ruiniranih (napuštenih) kuća gde bi mogle da se prave montažne garaže na sprat.

edit: @Dragan me preduhitri
 
Na na onom cudnom sajtu beogradzivi ima mapa kao buducih garaza
 
Definitivno bi podzemna garaza ispod okretnice bila idealna, i zbog lokacije i sto nebi naruzila izgled starog zemuna!
 
Лепа репортажа једног од по мени најромантичнијих делова Београда, штета само што има тих неколико аљкавих детаља, али ни они ми неће нарушити дух кеја :)
 
Parking na keju je uklonjen i ograđen. Uskoro počinje ispitivanje ima li na dnu reke zaostalih bombi.

Nažalost, iako ovo nije pravi render, svejedno mi baš ne uliva poverenje u vezi toga kako će sve ovo na kraju izgledati na jednoj izrazito vizuelno osetljivoj oblasti zaštićenog starog jezgra Zemuna. Pogled sa Dunava na Kej, Veneciju, male kućice starog Gardoša i kulu na njegovom vrhu je maltene turistička i istorijska ikona Zemuna. Kako će to izgledati kad se doda čitava ova, izgleda podugačka konstrukcija, i gigatski turistički brodovi?

I kako će obezbediti da sve to led ne odnese u proleće, kao što je već jednom uradio zajedno sa marinom i njenim svim šipovima sem jednog? Tako što će staviti veoma mnogo veoma debelih šipova?

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
 
Da bi imali referencu na stari izgled Gardoša, Kapetanije, pristaništa i mesta gde se ono sada pravi, tj na ambijent koji bi bilo veoma poželjno dočarati ili bar očuvati u danas mogućoj meri, evo dve slike na koji se imidž obično mislilo kad se spomene Zemun.

Pogledajte prilog 1
 
@Zuma Preduhitrio si me u foto-finišu... ne postavljam slike, jer su identične. :) Inače ona rupčaga sa posta iznad je napokon sanirana, zabetonirana. Žurio sam na riblju čorbu kod Paše, pa nisam ufotkao.
 
Vrh