Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Nece pecina prestati da postoji, nego bi samo mogla dobiti dodatnu (novu) svrhu.

Koliko znam u toj pecini su izlozeni neki eksponati vezani za istoriju Kalemegdana. Ako je tako mislim da bi se mogla napraviti neka vrsta kombinacije izlozbeno saobracajne namjene.

Dodatno, izgradnjom lifta od pecine do setalista, donekle bi se obesmislila izgradnja pasarele nesto nize kod savske kapije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498709#p498709:2757w9gb je napisao(la):
dragan » 06 Dec 2017 10:59 pm[/url]":2757w9gb]Pećina će prestati da postoji, jer će postati deo stanice, . . .
Kada se izgradi stanica za gondolu u tom gabaritu, neće više biti "pećina", već "Stanica".
 
Pećina stanica -> PEĆNICA.

Obzirom da se raspisivanje tendera ne očekuje pre leta 2018. ima puno vremena i načina da se sve ovo jednostavno ne desi.
 
Ideja gondole je svakako interesantna.Problem je u ceni.Ne može nikako ,1km da košta 1.8 milijardi dinara.
Prevoz gondolama treba da zameni prevoz putnika do početka rada metroa.
Za početak su nam potrebne tri trase od po 10km,slične kao na Zlatiboru.
Sve je ekološki,nema šverca,kabine uvek dolaze u istom intervalu,bez uticaja drumskog saobraćaja.Svaka gondola ima dizel agregat,tako da je i taj problem rešen.
 
Радове могу поскупети два фактора а да нису уграђивање у цену:

1. песковит мочварни терен на НБГ-у
2. деликатна и изузетно захтевна локација станице на Калемегдану (због пећине)
 
Kopaonik ili Zlatibor su laki tereni za montažu?Mislim čak da su tamo korišćeni i helikopteri.
Nema šanse za toliku razliku u ceni.Jedina razlika je možda rušenje nekih objekata na trasi,eksproprijacija ili tako nešto.Možda je tih 1.8 milijardi neka greška.
Oprema Zlatiborske žičare koštala je 3.4 miliona eura.Korišćeni su i helikopteri.Trebam da nađem još koliko su koštali tadovi.

http://www.glas-javnosti.rs/node/7654/print
 
Ipak tu kida jarbol od 3 milona plus zastava dodatno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498807#p498807:34lewtoj je napisao(la):
vladanet » 07 Дец 2017 10:49 am[/url]":34lewtoj]Kopaonik ili Zlatibor su laki tereni za montažu?Mislim čak da su tamo korišćeni i helikopteri.
Није фора у монтажи, него у темељима пилона.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498814#p498814:34lewtoj je napisao(la):
mekbejn » 07 Дец 2017 11:24 am[/url]":34lewtoj]mozda je razlika u kapacitetu?
Плус капацитет. Капацитет кабине жичаре у БГ је већи него капацитет жичаре за скијалишта.
 
Dok ne budemo znali tačno šta je sve planirano za tih 15mil €, možemo samo da nagadjamo.

Na Zlatiboru je 10mil.€ plaćena "francuska oprema", a ostalih 3mil.€ je valda otišlo na radove.

Pitanje je koliko će u Beogradu da košta sama oprema, a koliko svi gradnjevinski radovi.
 
Kod prethodnih vlasti smo znali da lažu da će nešto izgraditi iako su ti planovi zvučali lepo, sa ovom vlasti veći je problem ako se nešto izgradi što obećavaju, Beograd na vodi, muzička fontana, gondola, kretenska metro linija... Plus da dodamo kakvog su kvaliteta rekonstrukcije i koliko traju bolje da ništa ne diraju.
 
Potrebno vreme ,sa sve projektnom dokumentacijom ,za ključ
u ruke Zlatiborske gondole je 390 dana.
Treba razlikovati Zlatibotsku žičaru (šestosed) koji je odavno završen od Zlatiborske gondole,koja nije ni počela da se radi.
Ovde pišem o Zlatiborskoj Gondoli dužine 9km,koja se stavlja ključ u ruke za 390 dana i cenom motaže od 3 miliona eura.
http://www.goldgondola.rs/2016/08/16/go ... et-meseci/
 
Fontana : 2m
Jarbol: 3m
Gondola: 15m
-----------------
20.000.000 eur

Koliko recimo novih tramvaja moze da se kupi za te pare...ili sta god sto ipak ima veci prioritet...
 
Da se razumemo,za 1.8 milijardi nam treba gondola,ali od 10 km,ne prcvoljak od 1km.
 
Cena nije vezana samo za dužinu, već i za kapacitet, kvalitet stanica, pripremu lokacija,. . itd.
 
Zlatiborska gondola ima daleko veći kapacitet,dužinu,broj stubova i daleko težu pripremu lokacija,gde se plaćaju naleti helikoptera koji su ekstremno skupi.
Opravdanja za 1.8milijardi i 1km dužine jednostavno nema,sve i da nameste ruku pobednika da okreće vitlo.

-Visinska razlika :531 metar.
-Brzina 6m/s.
-36 stubova.
-Visina nekih stubova ide i do 30 metara.
-Broj kabina 55-90.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498873#p498873:1ad70dab je napisao(la):
vladanet » 07 Dec 2017 03:07 pm[/url]":1ad70dab]. .
Opravdanja za 1.8milijardi i 1km dužine jednostavno nema,. . .
Da li ima opravdanja za toliku cenu, to ćemo tek da vidimo kada daju obrazloženje.

I mene interesuje na šta je sve planiran toliki novac, ali ne mogu da tek tako donosim zaključke.
 
Ne mogu ni ja da izvlačim zaključke.Jedini zaključak je da se stavke kriju,ili se ne saopštavaju.
 
stf":2c95mt9p je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498807#p498807 je napisao(la):
vladanet » 07 Дец 2017 10:49 am[/url]":2c95mt9p]Kopaonik ili Zlatibor su laki tereni za montažu?Mislim čak da su tamo korišćeni i helikopteri.
Није фора у монтажи, него у темељима пилона.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498814#p498814 je napisao(la):
mekbejn » 07 Дец 2017 11:24 am[/url]":2c95mt9p]mozda je razlika u kapacitetu?
Плус капацитет. Капацитет кабине жичаре у БГ је већи него капацитет жичаре за скијалишта.
To je zbog deset puta kraće relacije.Bitna je snaga motora.
Zlatibirska gondola ima maksimalnu snagu od 720 KW.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498879#p498879:x9k7ccat je napisao(la):
vladanet » 07 Dec 2017 03:17 pm[/url]":x9k7ccat]Ne mogu ni ja da izvlačim zaključke.Jedini zaključak je da se stavke kriju,ili se ne saopštavaju.
Trenutno znamo samo da je planiran odredjeni novac, ali ne znamo
kako su došli do baš te sume, tj. ne znamo kalkulaciju planiranih cena.
Možda se u medijima ozbiljno postavi to pitanje, pa onda čujemo objašnjenje.

Radi poređenja, svojevremeno je 2013. planirana cena od bloka 44 do Ade bila
2,7mil.€ što je slična dužina, a do Košutnjaka svih 5km planirano je 14mil.€.
http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... _id=264890
 
Kada bi mogla da ih sve tako skupa poveze ,što dalje odavde.
 
Vrh