Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Nije problem ljuljanje problem je faza i nula ili plus i minus. Kod šinskih vozila je rešeno preko pantografa faza , šina nula, kod trola preko trolnih motki.

A što se tiče grejača i svega ostalog , zamisli da je firma koja je isporučivala iz nemačke kao što je bilo na IK 5/6 tražila da se vozila zbog bilo kakvog problema teraju za Bremen (Dreiha) ????? Van svake zdrave pameti.
Privatnik je radio senzore i ventile za vrata tako da ih on dovodi u funkciju u toku garancije.
To govori o ozbiljnosti proizvoda i o mojo priči da su sve to prototipovi a Beograd jedan veliki test poligon.
 
Beograd je veliki test poligon za Ikarbus vec godinama... Koliko je N serije zavrsilo u rashodu? Koliko se ovih LE i Mova izlezava u Krnjesevcima zbog propusta Zemunske fabrike, i to mi placamo?!?!?!?!?!
 
Detalje koje si naveo, a tiču se pantografa, nisu mi bili poznati, al eto sad znam i to. Jednostavno, ne čini mi se logičnim da je nešto što je fiksirano za vozilo, a trpi samo pomeranja gore dole, pogodno za drumski saobraćaj.

Što se tiče održavanja novih Ikarbusa, sve je to stvar organizacije, dogovora, nabavljenih delova itd. Solaris je recimo dao svoje ljude, koji su stalno bili prisutni u pogonima Novi Beograd i Karaburma do isteka garancije, a nakon toga otvoren je SDT servis, kao njihov ovlašćeni serviser. Banbus je postao ovlašćen serviser za AKIA-u onog trenutka kad ih je nabavio, kao i Lasta za SOR recimo. Sve se to može regulisati i sigurno da nije sve do Ikarbusa. A kad bi eventualno nešto i izvozili, mada nemaju kome s obzirom da su nam susedi većinom članice EU, a oni koji to nisu, siromašniji su i od nas, našao bi se već neki partner koji bi se prihvatio posla redovnog održavanja ili bi to činio sam kupac. Na kraju krajeva, ni proizvođači pojedinih komponenti sigurno nebi bili isti. Kako su isporučioci dodatne opreme naši proizvođači, a pritom su svi u nekom krugu Beograda, ne vidim problem u tome što se autobus umesto u Ikarbus, šalje kod proizvođača konkretne komponente.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Kesho, juris svoj rep, prvo govoris da je Ikarbus niskobudzetni proizvodjac, sa druge strane kao radnik GSPa kukas na to sto ih isti kupuje, a sa trece strane govoris o tome da treba gutati Ikarbusove anomalije u zavrsnoj obradi, izvini, ali daj uprosti malo pricu. Tipicno naprdnjacko razmisljanje sa jedne strane, a sa druge nedefinisane stavove imas, i nekad stice covek utisak da ne verujes u to sto pises!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501466#p501466:1ng7hfuv je napisao(la):
Kesha » Ned Dec 17, 2017 3:37 pm[/url]":1ng7hfuv]Detalje koje si naveo, a tiču se pantografa, nisu mi bili poznati, al eto sad znam i to. Jednostavno, ne čini mi se logičnim da je nešto što je fiksirano za vozilo, a trpi samo pomeranja gore dole, pogodno za drumski saobraćaj.

Što se tiče održavanja novih Ikarbusa, sve je to stvar organizacije, dogovora, nabavljenih delova itd. Solaris je recimo dao svoje ljude, koji su stalno bili prisutni u pogonima Novi Beograd i Karaburma do isteka garancije, a nakon toga otvoren je SDT servis, kao njihov ovlašćeni serviser. Banbus je postao ovlašćen serviser za AKIA-u onog trenutka kad ih je nabavio, kao i Lasta za SOR recimo. Sve se to može regulisati i sigurno da nije sve do Ikarbusa. A kad bi eventualno nešto i izvozili, mada nemaju kome s obzirom da su nam susedi većinom članice EU, a oni koji to nisu, siromašniji su i od nas, našao bi se već neki partner koji bi se prihvatio posla redovnog održavanja ili bi to činio sam kupac. Na kraju krajeva, ni proizvođači pojedinih komponenti sigurno nebi bili isti. Kako su isporučioci dodatne opreme naši proizvođači, a pritom su svi u nekom krugu Beograda, ne vidim problem u tome što se autobus umesto u Ikarbus, šalje kod proizvođača konkretne komponente.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Kako nije problem ? Vozilo umesto da radi ono se vozika po sremu. To košta previše i gubi se auto dan.
Taj problem velikih kupaca kao GSP se rešava obukom radnika, inžinjera ..... i celokupnog lanca održavanja. Tako je bilo tako i treba da bude.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501452#p501452:259izd7q je napisao(la):
Дошљак » December 17th, 2017, 3:48 pm[/url]":259izd7q]До када траје уговор са приватницима за 24 и 68? Могле би оне и 66 да сачекају истек тог уговора, мада би поласци са тих линија могли да се пребаце и на неке друге линије које држе ти приватници као појачање такта. Идеја о спајању Еко 1 и 67 ми се чини добра. Са Зелењака би могла да иде и нека мања линија која би нпр. спајала Карађорђеву и Савски трг са Зеленим венцом. Такође падају ми на памет, ако би се успоставио терминус за 38л на Прокопу са пуњачем да се уведу одатле линије по Вождовцу и Врачару, а и 34 би исто могла да се преведе у електробуску са појачаним тактом.
34 baš i nije izvodljivo da se pretvara u elektrobus liniju , jer ko bi sedeo 10 - ak minuta na Prokopu i čekao da se napuni , pa da odatle produžava do Senjaka. Jedino bi bilo izvodljivo da punjač bude na okretnici na Senjaku , ali se onda postavlja pitanje kuda sa 44 , jer em što okretnica nije velika , em što je na nezgodnom mestu za proširivanje.
Za liniju koju predlažeš da povezuje Savski trg i Karađorđevu , baš i nije praktično , jer bi u tom slučaju morao da se postavlja još jedan elektropunjač sa one strane gde staju 52 , 53 i 56 , jer nije izvodljivo da linija iz pravca ulice Zeleni venac dođe do punjača koji bi koristila linija 60 , obzirom da je iz Pop lukione moguće samo da se ide na Brankov most i iz pravca Zelenog venca da se uključuje u nju , dok Carice Milice nije pogodna zbog svih onih ulica koje se ulivaju u nju.
 
Имаш право, нисам узео у обзир те ствари. Онда ми пада друга идеја, да електробус иде Карађормевом до Париске, па Кнез Симином до Топличиног венца или Маршала Бирјузова, Царице Милице па онда лево у тунел па на Трг или до новог терминуса у Дунавској, у супротном смеру право тунелом и Бранковом до Поп Лукине опет до Париске и Карађорђеве.
 
A šta misliš o tome , sad mi pade na pamet , da linija 84 bude elektrobus linija i deli punjač sa linijom 60. Koliko je to izvodljivo?
 
Sole, 84 se jedva kroz Galeniku provlaci... Nabili dole parkinge do okretnice...
 
Slazem se, na Galenici je haos sa parkingom. A i to je relativno frekventna linija, nema tu mnogo vremena za punjenje. Doduse ne koristim je toliko cesto, ali gledam i red voznje i onoliko puta koliko sam je koristio, na Zelenom vencu kada dodje, ne ostane duze od 5-10 minuta.
 
84 је дужа од Еко 1 за неких 3 километра и 15 минута вожње. Нека ме неко исправи али мислим да кинески екобус може то да изгура. Што се тиче саме окретнице нисам упознат са детаљима, али није ваљда толики проблем додати пуњач на постојећу окретницу?
 
Ako je tačno ovo što kaže Gaspar18 , da su nabili parkinge tik uz samu "okretnicu" na Galenici , onda to može da bude problem. Tamo nema mnogo prostora kao što je to slučaj kod Vuka , pa da mogu i kola i elektrobus sa save punjačem. Nisam u skorije vreme bio do Galenike , tako da nisam upoznatr sa tim novinama. Zato sam i pitao.
 
@Kesha, Тролза производи тролејбусе који могу да се крећу километрима без км. Сасвим леп тролејбус, но нема их по Европи, продају се по Русији и Јужној Америци.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Gaspar18":32u2ruej je napisao(la):
Kesho, juris svoj rep, prvo govoris da je Ikarbus niskobudzetni proizvodjac, sa druge strane kao radnik GSPa kukas na to sto ih isti kupuje, a sa trece strane govoris o tome da treba gutati Ikarbusove anomalije u zavrsnoj obradi, izvini, ali daj uprosti malo pricu. Tipicno naprdnjacko razmisljanje sa jedne strane, a sa druge nedefinisane stavove imas, i nekad stice covek utisak da ne verujes u to sto pises!
Gde sam ja to kukao što GSP kupuje Ikarbus? A i uzgred budi rečeno, GSP ne kupuje ništa, već Grad. Ikarbus i jeste niskobudžetini proizvođač, i šta je tu sporno? Koje to anomalije gutamo zbog završne obrade, kad autobusi rade normalno? Da neće možda ispasti iz saobraćaja zbog nekog labavog šrafa ili možda nekog panela, koji malo zvecka? Ne znam šta si se nakačio na mene i što mi se obraćaš lično? Ako nemaš ništa novo da napišeš, zaobiđi me molim te.


Žiko, tačno je da se gubi dan, ali nije to samo kod Ikarbusa. Koliko smo dana izgubili zbog fabričkih grešaka Solarisa, i to od prvih dana? Mislim, to je normalno i očekivano. Zato i postoji garancija. Goreli su i potpuno novi Mercedesi za London. Dešava se i "najboljima". Inače, slažem se da bi održavanje GSP-a trebalo da prođe obuku, kao što je i učinjeno za određene zahvate na Solarisima.

Šomi

Znam da je ZIU, odnosno Trolza bila u velikim problemima. Znači rade još uvek. Ne bih imao ništa protiv da se nabavi neki primerak za Beograd, pod uslovom da nešto valjaju naravno. Nismo imali niskopodne Trolze, dok su ove koje smo do sad imali, lepo odradile posao, pogotovu one prve serije. Radile su i do 30 godina bez većih problema. Jedino što su baš dosta trulile, a i tehnološki nisu baš bile napredne. Nebi im bilo teško da budu bolje od BKM-a, ako ništa drugo. Jel ti poznato zašto se ne izvozi u Evropu? Da nemaju problema sa nekim homologacijama možda? Mislim, možda ne ispunjavaju neke propisane standarde za evropsko tržište?

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Шоми, да није то Тролза Мегалополис? Колика му је аутономија?
 
Sad videh Trolzu Megalopolis na netu. Izgleda mi ozbiljnije od BKM-a. Mogli su da je uzmu na test jedno šest meseci, pod uslovom da ispunjava sve uslove za plasman na evropsko tržište.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Ono uveli su im sankcije eu rusima i oni njima cini mi se
 
ЕКО 1 треба да добије нормалну бројну ознаку, а не да се уводи још ЕКО линија, тј те нове еко линије да имају само број.
 
Може и тако, било је добрих предлога за ренумерацију свих линија у БГ у свим зонама којима би се избацили сви ЕКО, П, Л, А, Ш и остали словни додаци, а рачунала би и БГ воз и метро, и трамвајске, тролејбуске, електробусе и аутобуске линије.

А ове Тролзе ако стварно имају велику аутономију кретања ван мреже од десетак км и више треба онда озбиљно узети у обзир.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501553#p501553:15sj1c3f je napisao(la):
Дошљак » 17 Дец 2017 07:25 pm[/url]":15sj1c3f]Шоми, да није то Тролза Мегалополис? Колика му је аутономија?
То је у ствари Тролза Електобус, али је рађен на основи Мегаполиса (ја сам мало помешао). Без контактне мреже може 15-20 км.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z2IqbWgu3QI[/youtube]
 
Sam Megalopolis, onaj originalni od pre 10 godina, mi se nije dopadao. Ali ovaj novi mi ovako deluje kao pun pogodak. Ako je istina ovo što se priča, ovo bi bilo idealno za nas.

Inače ovaj prilog RTa me je prijatno iznenadio, dosta su se popravili ti njihovi mediji po pitanju prezentacije i kvaliteta priloga.
 
Russia Today ти је одавно превазишао њихове медије као и BBC и сличне што је и била намера при оснивању јер нису локални већ глобални медиј, на YouTube су најгледанији, преко милијарду прегледа, али то није тема.
Метрополис је мени врх, мало им је дизајн као сваки руски производ, али види се напредак. Цена је око 190.000€, мислим да је за те паре одличан. Цену електробуса (иако бих га ја назвао тролејбус са батеријама, јер имају и модел без трола, а то јесте прави електробус) нигде нисам могао да нађем.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
С тим моделом би одмах могли неке од јачих аутобуских линија (31,, 65, 77, 83) да претворимо у тролејбуске без ширења мреже, а са пажљивим ширењем контактне мреже и многе друге.
 
Ne vidim u cemu je problem i tolika histerija oko trol kont mreze i kome ona moze da smeta bilo gde, neuporedivo manje je primetna od tramvajske, cesto joj ne trebaju cak ni bandere. I koja je potreba za tim evidentno skupljim kombinovanim trolama, kada je 500m sasvim dovoljno da resi problem koji moze da nastane, uzrok 95% trolejbuskih zastoja su sudari a ne nestanak struje koji se bas retko desava, '90-te su prosle.

Nabavka i sirenje el autobusa NE SME da ima nikakve veze sa trolejbusima, vec iskljucivo sa dizel vozilima, samo to bas i ne dopire do naprdnih singiduduk mozgova.
U suprotnom, hajde prvo da pocupamo dominantno-glomazne drvorede tramvajskih konzola i bandera, koji daleko vise 'ruze' grad od jedva primetne trol mreze.
Meni licno ne smeta ni jedna, ali ako je vec to IZGOVOR (svakako ne i razlog) - da krenemo prvo od ruznijeg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501425#p501425:29mnq336 je napisao(la):
solecar » Ned Dec 17, 2017 1:10 pm[/url]":29mnq336]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501416#p501416:29mnq336 je napisao(la):
Kesha » December 17th, 2017, 1:15 pm[/url]":29mnq336]Ne verujem da ovi naši e-busevi imaju mogućnost bilo kakvog punjenja u pokretu. Nisu ni svi pantografi isti, a i sumnjam da za to postoji potreba, s obzirom da se napajaju iz super kondenzatora, za čije punjenje do punog kapaciteta i nije potrebno mnogo vremena. Ne znam ni dal ima uopšte e-buseva sa mogućnošću punjenja preko kontaktne mreže u pokretu. Znam da ima trola koje se kreću kombinacijom energije iz baterija, kao i direktnim napajanjem preko kontaktne mreže. Ni taj princip nije loš. Time se može izbeći postavljanje mreže duž cele trase, samo sumnjam da je to rešenje jeftino, mislim na cenu takvih trola, pa je pitanje koliko se isplati u poređenju sa e-busevima.
Negde sam pročitao ili čuo da postoji mogućnost da se ovi naši mogu puniti i preko kontaktne mreže.
Korisnik solekar je ovo lupetanje i ovu nebuloznu izjavu barem 300 puta ponovio, od pojave kineskih el buseva do danas, iako mu ljudi koji se evidentno u to razumeju, uporno objasnjavaju da je to nemoguce.
Isto kao sto je svojevremeno bulaznio o nekakvim zaledjenim skretnicama. :bash:
 
Vrh