Šta je novo?

Air Serbia

"Hvala Kondiću"; Ovo je novi prvi čovek Er Srbije
Beograd -- Avio-kompanija Er Srbija saopštila je da je prvi čovek Dane Kondić podneo ostavku iz ličnih razloga, a na toj funkciji naslediće ga Dankan Nejsmit.

IZVOR: B92 PONEDELJAK, 25.12.2017. | 15:30 -> 15:56

Kako se navodi u saopštenju, Kondić je posle više od četiri godine uspešnog rada doneo odluku da se povuče sa funkcije generalnog direktora iz ličnih razloga.

Dankan Nejsmit trenutno obavlja funkciju izvršnog direktora za finansije i transformaciju poslovanja, imenovan je za vršioca dužnosti generalnog direktora u prelaznom periodu, u kome će avio-kompanija doneti odluku o trajnom rešenju za ovu poziciju. Nejsmit ima više od 12 godina iskustva na rukovodećim pozicijama u avio-kompanijama.

U skladu sa planom tranzicije na rukovodećoj poziciji, Nejsmit će odmah i u potpunosti preuzeti sve upravljačke odgovornosti, a period primopredaje dužnosti će se nastaviti do kraja januara 2018. godine, do kada će Kondić raditi u Er Srbiji, navodi se u saopštenju.

"U ime Nadzornog odbora i u svoje lično ime, želim da zahvalim Danetu Kondiću, čiji je mandat obeležen značajnim dostignućima i pozitivnim promenama, kao što su proširenje naše mreže destinacija, u kojoj se sada nalazi i Njujork, unapređenje proizvoda i usluga, uvođenje moderne flote i poboljšanje finansijskih rezultata", izjavio je predsednik Nadzornog odbora avio-kompanije Er Srbija i gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

"Er Srbija ulazi u narednu fazu razvoja kao jedan od najboljih avio-prevoznika u Evropi. Ona je simbol nacionalnog ponosa, čiji uspeh svedoči o posvećenosti njenih zaposlenih, i postaje značajan pokretač srpske privrede. Dankan Nejsmit je iskusan lider i uživa puno poverenje Nadzornog odbora da rukovodi kompanijom u periodu prilagođavanja poslovanja za nastavak razvoja", naveo je Mali.

"Novo rukovodstvo će se usredsrediti na primenu jasne strategije kojom će odgovoriti na predstojeće izazove i obezbediti održivu i prosperitetnu budućnost avio-kompanije. Uvereni smo da se možemo osloniti na dokazane veštine i iskustvo Dankana Nejsmita, uz pomoć kojih će u prelaznom periodu voditi Er Srbiju. Etihad je, kao suvlasnik i partner, posvećen pružanju kontinuirane stručne podrške avio-kompaniji Er Srbija", izjavio je Kevin Najt, direktor strategije i planiranja Etihad grupe i potpredsednik Nadzornog odbora Er Srbije.

Er Srbija je 24. jula objavila operativne rezultate, po kojima je u prvih šest meseci 2017. godine prevezla 1,12 miliona putnika, što predstavlja porast od tri odsto u odnosu na isti period prethodne godine, uz iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika od 70,5 odsto. Zabeležen je i značajan rast prevoza tereta od čak 54,6 odsto u odnosu na isti period 2016. godine, saopšteno je iz Er Srbije.
 
Kad sebe dovedes u situaciju da ti "strucnu pomoc" pruza neko ko je tim poslom poceo da se bavi u vreme kada si ti vec bio decenijama iskusan i priznat u tom poslu... :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sad je vrlo interesantno pitanje zašto Etihad sklanja svog dugogodišnjeg kadra našeg porekla na početku zadnje godine njegovog mandata?
Da li je u pitanju čista predostrožnost da se predupredi scenario ako srpska strana pokuša da nešto "smulja" u godini kada treba da se reši da li Air Srbija ostaje pri Etihadu ili (i za koju naknadu) prelazi u ruke novog "investitora spasioca"?
Ili su naprosto Kondić i centrala Etihada počeli da se razilaze u stavovima oko nekih stvari kao što su: drugi širokotrupac da ili ne, letovi za Toronto da ili ne, ili čak oko evromediteranske strategije?

EDIT: Sada čitam na tangosix izjave insajdera koji tvrde da je Dane Kondić veliki čovek i menadžer visokih moralnih standarda.
U tom svetlu njegovo povlačenje bi moglo da se tumači prosto tako da u Air Srbiji više uopšte nije na stolu nekakva razvojna strategija, već se sve svodi na monetu za potkusurivanje, odnosno kako sad u celoj priči da se naplati dosadašnji "investitor spasilac".
Nemam drugo racionalno objašnjenje.
 
Sklanjaju ga iz prostog razloga što je deo bivše ekipe Etihada (Hoganove) koja je kompaniju uvalila u čabar. Njihov model je fulao, šut karta i doviđenja. Od razvojne strategije naravno da nema ništa sve dok ne bude jasno šta će biti sa Etihadom. U međuvremenu će se stvari držati na minimumu i to je to.
 
Onda je moguće da je centrala Etihada bila iziritirana time što se kupuju nekakvi slotovi od 300.000 dolara za sletanje u Toronto u momentu kada treba "stvari držati na minimumu", pa je možda to isprovociralo ekspresnu smenu Kondića.
 
Slotovi, ako su kupljeni, kupljeni su uz znanje i saglasnost Etihada. Ništa se ne investira bez njihove saglasnosti. Kondić naprosto odlazi kao deo stare ekipe koja se trenutno metlom čisti iz čitave grupe. Etihad prolazi kroz čistilište sa neizvesnim ishodom i normalno je da se to oseti u svim povezanim kompanijama.
 
Jel bio neko od ,,drumsih saobracajaca,, na stud. praksi prošle god. ? :roll:
AirSERBIA Beograd Odeljenje putnickih i distribucionih sistema ( mislim da je kargo)
http://www.studentskapraksa.com/prakse/
koliko ih je nakon prakse ostalo da radi ?
Kakva su iskustva ?
 
Smanjene prostorije kod crkve sv marka otvara se neki novi lokal
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503818#p503818:3gd518gn je napisao(la):
beowl » 27 Dec 2017 09:57 am[/url]":3gd518gn]Slotovi, ako su kupljeni, kupljeni su uz znanje i saglasnost Etihada. Ništa se ne investira bez njihove saglasnosti. Kondić naprosto odlazi kao deo stare ekipe koja se trenutno metlom čisti iz čitave grupe. Etihad prolazi kroz čistilište sa neizvesnim ishodom i normalno je da se to oseti u svim povezanim kompanijama.

Ako je od dana Hoganovog odlaska Kondić nastavio da investira isključivo uz saglasnost Etihada, onda su mogli da ga ostave još pola godine do isteka mandata. Skloniti nekoga samo par meseci ranije, za to je potreban vrlo konkretan motiv, a najlakše objašnjiv motiv bio bi čista predostrožnost - zavođenje čvršće kontrole u momentu kada je neraščišćeno ide li srpska strana na produženje aranžmana sa Etihadom ili na izlazak iz aranžmana sa Etihadom.
 
Da se Kondić pitao-letova do Njujorka ne bi ni bilo, on je u pogledu takve ekspanzije od početka bio skeptik. Zato ne vidim motive njegove smene/ostavke u racionalisanju troškova.
 
http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?ne ... ak%20posla

a 28 porodilja zaposlenih u ćerka-firmi nacionalnog avio-prevoznika nisu produženi ugovori
U Er Srbiji "nagrada" za rađanje dece - gubitak posla
* Tek pred istek bolovanja porodiljama je saopšteno da im ugovori o radu neće biti produženi

Kada je 1. novembra 2017. godine oko 340 zaposlenih iz ASGS (Air Serbia Ground Services), ćerka-firme Er Srbije, preuzeo Aerodrom "Nikola Tesla", među njima nije bilo 28 žena koje su u tom trenutku bile na porodiljskom bolovanju.
10

Piše: M. Obradović

Beograd 09. januar 2018. 13:00
U Er Srbiji "nagrada" za rađanje dece - gubitak posla

Foto: Foto: Fonet/Aleksandar Levajković

Ovo im niko nije rekao do nekoliko dana pred istek bolovanja kada su im, što usmeno što pismeno, saopštili da im ugovori o radu (listom urađeni na određeno vreme ili neko drugo angažovanje, a ne za stalno) neće biti produženi.

Kako ističu neke od zaposlenih u ovoj firmi koje su se javile Danasu, njima dva meseca niko ništa nije hteo da kaže o statusu kako bi bar imale vremena da traže drugi posao. Niko nije odgovarao na službene imejlove niti su se javljali na telefone da bi im samo nekoliko dana pred istek bolovanja rekli da više nemaju posao. Prema rečima Teodore Stefanović, uveravali su je da će sve biti u redu da bi je 10 dana pred istek bolovanja obavestili da je nezaposlena.

- U Er Srbiji radim tri godine i sedam meseci i to mi je prvi i jedini posao do sada. Ružno je da mi se na taj način da otkaz.

Pokušavala sam dva meseca da dobijem informaciju šta će biti sa mnom nakon preuzimanja da bi mi se jutros javila sekretarica i rekla da neće biti produžen ugovor. Slala sam mejlove u kadrovsku službu, zvala svog nadređenog, ali bez ikakvog odgovora. Jedini razlog zašto sam ostala bez posla jeste to što sam odlučila da budem majka - rezignirana je Stefanović.

U sličnoj situaciji našla se i Jovana Đorđević, koja objašnjava da su prilikom odlaska na bolovanje potpisali anekse ugovora kojim im se obezbeđuje da budu zaposlene do kraja bolovanja.

- Bilo bi fer da su nam najavili ranije da neće produžavati ugovore da tražimo drugi posao. Umesto toga su nam davali neka neodređena usmena uveravanja da će sve biti u redu. Ovako ostajemo bez posla sa malim detetom. Pored toga, najviše boli neljudski odnos prema nama - kaže Đorđević.

One trenutno razmišljaju da potraže pomoć sindikata, ali i da razmotre mogućnosti pravne zaštite.

Međutim, od pravnog ugla daleko je strašnija poruka koju šalje država, a Er Srbija, kao i Aerodrom su većinski državne kompanije, da ako se usudite da rodite dete, možete lako ostati bez posla i to istovremeno sa porukama kako je važno podsticati rađanje i zadržati mlade u Srbiji.

Prema nekim podacima u Srbiji se obave tri abortusa na jedno rođeno dete, a broj stanovnika naše zemlje se smanjuje za oko 35.000 godišnje. U svim anketama mladi ocenjuju finansijske razloge i nedostatak sigurnog zaposlenja kao najvažniji razlog zašto se ne odlučuju da imaju decu.

Bojana Selaković, članica UO udruženja Roditelj, ističe da je bavljenje države natalitetom gašenje požara, a ne rešava se koren problema.

- Nema predvidivosti, da kada žena ostane trudna, kada se porodi i kada dođe sa porodiljskog bolovanja ne mora da strepi za posao, da li će uspeti da uskladi obaveze na poslu sa obavezama prema detetu. Finansijske nadoknade i takve stvari o kojima se govori ne rešavaju problem - napominje ona.

Ističe da je promenama Zakona o radu obezbeđeno da žena ne može dobiti otkaz dok je na porodiljskom, bez obzira da li je zaposlena na određeno ili neodređeno, ali da nakon bolovanja nema nikakve zaštite.

- Postoji i pitanje odsustvovanja roditelja kada je dete bolesno, i tu se vidi odnos prema majkama, ali i očevima za čije angažovanje oko deteta poslodavci često nemaju razumevanja. Svi podrazumevaju da je to odgovornost majke, pa je to i glavno opravdanje poslodavaca za izbegavanje zapošljavanja ili za davanje otkaza mladim majkama - ističe naša sagovornica.

Prema iskustvu ovog udruženja, žene zaposlene na određeno češće dobijaju otkaz, ali ni zaposlene za stalno nisu zaštićene, pa se često nakon povratka sa bolovanja degradiraju aneksima ugovora. Ako ne potpišu aneks, sledi otkaz.

Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković u odgovoru Danasu ističe da su trudnice i porodilje zaštićene od otkaza za vreme trajanja trudničkog odsustva i odsustva radi nege deteta i uživaju posebnu zaštitu prema Ustavu i našim zakonima.

- Da li se u konkretnom primeru radi o povredi odredaba Zakona o zabrani diskriminacije ili povredi nekog drugog prava, mogli bismo da utvrdimo tek po sagledavanju svih okolnosti slučaja nakon podnesene pritužbe - stoji u odgovoru poverenice.

Aerodrom: Dobili smo spiskove od Er Srbije

U pisanom odgovoru Aerodroma "Nikola Tesla" navodi se da je zbog povećanog obima posla od 1. novembra 2017. godine preuzeo 340 stručno osposobljenih lica iz kompanije Air Serbia Ground Services (ASGS), "koji svojim iskustvom doprinose održavanju standarda i visokog kvaliteta usluga". "U skladu sa potrebnim profilima poslova zemaljskog opsluživanja, kompanija ASGS dostavila je AD Aerodrom 'Nikola Tesla' Beograd spisak zaposlenih koje je bilo potrebno preuzeti kako bi se nastavilo nesmetano i kontinuirano obavljanje poslova na prihvatu i otpremi putnika i prtljaga", stoji u odgovoru Aerodroma. Do zaključenja broja nismo dobili nikakav odgovor Er Srbije.
 
Конкуренција је чудо. Пре доласка Трансавије није могла да се нађе карта испод 200 евра преко Ер Србије ни месецима унапред. У децембру је преко Ер Србија била специјална понуда за 120 евра, сад за 106 евра, тек мало скупље него до Тивта или Подгорице, а много јефтније него до неких дестинација у окружењу.

 
Виз отвара базу у Бечу, и покренуће Ниш. питање је само када ће и Београд, а када то ураде, има и Ер Србија и Аустриан да драстично оборе цене
 
... što će trajati dok se jedan od tri prevoznika ne povuče sa linije a onda sledi duopol. Već viđeno i razrađeno kada je Niki radio Beč, s tim da je Wizz daleko jači prevoznik koji može mnogo duže da se kolje sa konkurentima pa možda nekim čudom oni ostanu u duopolu a povuče se Austrian. U svakom slučaju, što duže klanje to bolje po putnike.
 
Ništa od letova kompanije Air Serbia za Toronto tokom leta 2018?

Naime, portparol Uprave Greater Toronto Airports, Robin Smit rekao je da "Air Serbia neće početi letove ovog leta, ali ćemo nastaviti da radimo sa ovom kompanijom kako bismo pronašli priliku da dodaju aerodrom Toronto Pearson na listu svojih aviolinija".

https://www.ekapija.com/news/2000166/ni ... -leta-2018
 
JU je nedavno pootpuštala sve trudnice sa platnog spiska.

Pričate o YYZ a zapravo treba da se priča o AOC.
 
Na osnovu finansijske i poslovne neodrživosti. Ako su se drznuli da otpuste trudnice, pitanje je da li imaju dovoljno novca da obezbede letove za period za koji se trenutno prodaju karte. Regulatorna tela bi trebala hitno da izvrše ili zahtevaju nezavisnu reviziju da se vidi da li oni mogu uopšte nastaviti poslovanje do kraja godine.

Moje lično mišljenje je da poslednjeg dana ove godine Air Serbia neće leteti jer neće više postojati. S tim da verovatno neće doći do oduzimanja AOC-a već će neposredno pre toga naprasno objaviti bankrot u stilu Cyprus Airwaysa ili Monarcha.
 
Tu glasinu je kako vidim pokrenuo Krvaric Petar, dečko sa hrvatskog SSC foruma, na kojem se neprestano vodi polemika o Air Serbia, beogradskom aerodromu, predvidja im se skora propast već tri godine itd. Toliko su opterećeni i maliciozni da je to neverovatno. Posebna priča je forumaš Noir Dress čini mi se, koji stalno ima neke insajderske informacije o skoroj propasti Er Srbije, tako da je lično on pre nekoliko dana izneo to svoje saznanje o izlasku Etihada. A rekao je takodje kako su Kinezi odustali od bg koncesije jer su videli da su prihodi aerodroma naduvani i da su podslovne knjige lažne. A onda su znači ostala 4 konzorcijuma ludi što su nastavili da se nadmeću jer eto oni nisu videli da ih varamo. I eto takve besmislice pišu ti ljudi, toliko kompleksa imaju naspram Beograda da je to neverovatno. A inače mislim da dok god Vučić vlada nema zime za Er Srbiju, država će da pokriva sve gubitke jer je to SNS-u važno radi političke promocije.
 
Pa zapravo u pravu su svi. Air Serbia zaista stoji loše, a Etihad takođe (cela dugoročna koncepcija im se raspala). Etihad će verovatno izaći, jer dugoročno nemaju više interes da se time bave, a država će ponovo upumpati silne novce da bi Air Serbia opstala uz nekog novog igrača. Na kraju krajeva Vinci će tako zahtevati u ugovoru - da postoji čvrsta garancija države da će Air Serbia imati neki zacrtani rast broja putnika.
 
зато сам и питао трагача на основу чега мисли да би Ер Србија изгубила сертификат. ниједна власт неће допустити да она пропадне
 
U Evropi država ne sme direktno da pomaže aviokompanije. Ukoliko je neka država-kompanija uhvaćena u tome, može ili da odmah izgubi AOC (slučaj Monarcha) ili da joj bude naloženo da iz sopstvene aktive vrati sve što je država uložila u nju od dana stupanja ovog propisa (Slučaj Cyprus Airwaysa). U oba slučaja kompanija istog trenutka prestaje da leti, otkazuju se i letovi na koje se u tom trenutku ukrcavaju putnici.
 
Ma da...
Nego, koliko puta je ono "vaskrsla" Alitalia?
A bilo je jos nekih...
Divna je ta prica u "jevropi" koja se 'odlucno' drzi trzisnog, sve dok ne zaskripi u sopstvenom dvoristu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh